До роботи в літній період залізничники підготували 2 350 пасажирських вагонів, з них відремонтовано плановим деповським ремонтом 1009 вагонів, що на 8 більше, ніж заплановано. Роботи з підготовки пасажирського рухомого складу планується закінчити до 25 травня.
Зокрема, Південно-Західна залізниця відремонтувала у депо 237 вагонів, Львівська – 196, Придніпровська – 188, Донецька – 156, Одеська – 142, Південна – 90 вагонів.
У цілому для забезпечення літніх пасажирських перевезень планується підготувати пасажирський вагонний парк у кількості близько 4 тис. одиниць. Минулого року було підготовлено 4,5 тис. пасажирських вагонів.
У ході ремонту вагонів комплексні бригади повинні не тільки пофарбувати та освіжити кузови вагонів, а й оновити інтер’єр та внутрішнє оснащення, в тому числі електричне та холодильне обладнання. На залізницях створено необхідний запас матеріально-технічних засобів, вузлів і деталей вагонів із урахуванням введення в експлуатацію додаткових пасажирських поїздів.
Конструктивно тільки 1 483 пасажирські вагони (або 35% від загальної кількості) обладнані системою кондиціювання повітря. Інші вагони – з так званою «природньою вентиляцією», морально та технічні застарілі. Зрозуміло, що через такий стан рухомого складу для пасажирських перевезень (а саме застарілі вагони, відсутність кондиціонування тощо) виникають нарікання на якість послуг.
Довідково
На сьогодні зношеність пасажирського рухомого складу, який задіяний у нічних перевезеннях, становить 85,8%. Більше 3,6 тис. вагонів (51,7%) вже вичерпали термін експлуатації – 28 років і експлуатуються понад нормативний термін. Щорічно парк пасажирських вагонів зменшується в середньому на 200 одиниць (фізичний знос).
Раніше повідомлялося,
що Укрзалізниця підготувала
пропозиції до Кабінету Міністрів України щодо розміщення на Крюківському вагонобудівному заводі замовлення на виготовлення у поточному році 50 пасажирських вагонів та 15 дизель-поїздів. Для їх придбання планується залучити кредитні кошти європейських та американських фінансових організацій під державні гарантії.
За попередніми розрахунками,
на придбання 50 пасажирських
вагонів знадобиться орієнтовно 725 млн. грн., а на закупівлю 15 дизель-поїздів – понад 900 млн. грн.