Підписання Угоди про асоціацію з ЄС не створить передумов для
перевантаження українського ринку європейськими товарами, оскільки її умови
передбачають регулювання потоку імпорту, а третина товарообороту України вже
сьогодні припадає на ЄС. Про це розповів
Урядовий уповноважений з питань євроінтеграції Валерій Пятницький в ефірі
телеканалу 1+1.
«У нас уже
сьогодні склалися такі відносини з ЄС, коли одна третина нашої торгівлі – це
ЄС. Я не прогнозую, що буде стрімке зростання імпорту. Більше того, якщо
говорити про Угоду, то є цілий ряд документів, які дозволяють регулювати потік
імпорту, якщо це недобросовісна конкуренція. Угода – це система правил,
фактично, кодекс правил, за якими треба працювати на європейському ринку», –
зазначив Урядовий уповноважений.
За словами
Валерія Пятницького, малому і середньому бізнесу теж не варто остерігатися
підписання Угоди з Євросоюзом, адже український ринок досить великий і
підприємці матимуть змогу зайняти на ньому певні ніші. Також малий і середній
бізнес може орієнтуватися на потреби великого бізнесу і бути, фактично,
«помічником».
«У нас,
наприклад, у сільському господарстві є виробники птиці – є великі виробники, а
є й домогосподарства. Домогосподарства можуть продовжувати вирощувати продукцію
і пропонувати її на локальних ринках, своїм сусідам. Великі виробники будуть
забезпечувати і наші торговельні мережі, і переробку, і звичайно, експортувати.
Вони сьогодні вже відкрили цей шлях, і вже сьогодні торують цей шлях», –
пояснив експерт Міністерства.
Урядовий
уповноважений зробив акцент на тому, що українські виробники мають переходити
на європейські стандарти не тому, що раніше їхня продукція була неякісною, а
тому, що на ринку Євросоюзу потрібно враховувати смаки європейців.
«Це не означає,
що ми споживали неякісну продукцію. Дуже часто тут потрібно спіймати смаки. Тому
що 20 країн ЄС – це розмаїття не тільки культурне, але й смакове. Тому, якщо ви
пропонуєте свою продукцію, ті ж самі цукерки, цукерка має смакувати європейцям.
Більше того, якщо одна й та сама цукерка містить різне співвідношення цукру,
какао-бобів, і так далі, – це теж потрібно враховувати. Це саме буде
стосуватися і м’ясної продукції, це саме стосуватиметься молочної продукції,
звичайно, коли ми зможемо експортувати її, і так далі», – зауважив Валерій
Пятницький.
Експерт додав, що
в деяких сегментах українським товаровиробникам ще важко конкурувати. Але деякі
товари, скажімо, вина, уже сьогодні експортують до ЄС, до того ж, вони
знаходяться в досить високому споживчому сегменті, тому що підприємці
вкладали в їхнє виробництво досить серйозні кошти.