Шляхи швидкого розв’язання проблеми організації
залізничного пасажирського сполучення
Центрального вокзалу (станція «Київ-Пасажирський») і міжнародного аеропорту
«Бориспіль» обговорили на нараді в Мінрегіоні під
головуванням заступника Міністра регіонального розвитку, будівництва та
житлово-комунального господарства Дмитра Ісаєнка.
Техніко-економічне обґрунтування цього проекту було
затверджено колишнім Урядом України ще в березні 2011 року, але проектування
завершено не було, тому будівництво так і не розпочалося. Станом на січень 2014
року загальна кошторисна вартість проекту «Повітряний експрес» складала 3 222,6
млн. грн., крім того, вартість рухомого складу (4 поїзди) – 510,7 млн. грн.
За словами Дмитра Ісаєнка, сьогодні є перспектива
приступити до будівництва проекту і
прискорити строки його реалізації, які попередньо складають 28 місяців. Він
повідомив, що за дорученням Віце-прем’єр-міністра України – Міністра
регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України
Володимира Гройсмана попередньо було розглянуто низку
проектних рішень щодо мінімізації витрат і здешевлення проекту в цілому.
«Розглядається, зокрема, можливість заміни
технічного рішення з будівництва підземного тунелю та залізничного терміналу
біля терміналу «D» аеропорту на наземну естакаду та криту платформу у вигляді
«тубуса», захищену екранованою сіткою»,
– повідомив заступник Міністра.
Також, за його словами, розглядається питання
заміни будівництва чотирьохповерхового залізничного терміналу з тунелем для
прибуття пасажирів в районі термінала «D» аеропорту на двоповерховий комплекс.
Як зазначив Дмитро Ісаєнко, ці та інші технічні
рішення дозволять, окрім скорочення
терміну реалізації проекту, зменшити вартість будівництва приблизно на
20%.
За результатами наради учасники прийняли рішення
вивчити запропоновані технічні рішення з
врахуванням європейського та світового досвіду. Водночас замовник
будівництва – ДП «Держінвестпроект»
за участю Мінрегіону підготує та винесе на розгляд
Уряду пропозицію щодо поділення проекту будівництва «Повітряного експресу» на
дві черги, що дозволить не зупиняючи реалізацію проекту здійснити його
корегування з метою зменшення вартості.