Сьогодення вимагає вирішення питань транспортування вантажів з урахуванням екологічного фактору. На цьому наголосив Міністр інфраструктури України Максим Бурбак під час свого виступу у рамках зустрічі Міністрів транспорту країн-членів Організації Чорноморського економічного співробітництва (ОЧЕС), присвяченої екологічності роботи транспортної мережі.
На думку Міністра інфраструктури України, метою розробки стійкої транспортної політики є узгодженість природоохоронних, соціальних та економічних цілей. Відтак, за його словами, в основу Транспортної стратегії України покладені такі принципи: пріоритетність вимог екологічної безпеки, обов’язкове дотримання екологічних стандартів і норм, попередження забруднення навколишнього середовища і негативного впливу інтенсивного розвитку автотранспорту, стимулювання розвитку енергозберігаючих і екологічних видів транспорту й інтермодальних технологій.
«Через постійне зростання попиту на транспортні послуги, збільшення вантажних і пасажирських перевезень, підвищення інтенсивності автомобільного руху посилюється негативний вплив на навколишнє середовище. Тож сьогодні мають бути сформовані нові підходи до вирішення питань транспортування вантажів з урахуванням екологічного ефекту», - сказав Максим Бурбак.
За його словами, з цією метою особливої уваги заслуговують мультимодальні перевезення, у яких максимально задіяні залізничний і водний, мінімально – автомобільний транспорт. Цей вид транспортування вантажів інтенсивно розвивається в Україні - напрацьовується вантажна база та розширюється географія перевезень.
Водночас в Україні активно зростають обсяги автоперевезень, при цьому автотранспорт є домінуючим щодо забруднення атмосферного повітря – на нього припадає до 90-95% від загальних викидів у містах. «Щоб подолати ці проблеми, в Україні застосовуються нові технології і стандарти – держава стимулює їх розробку і впровадження, враховуючи кращий європейський і міжнародний досвід», - зазначив Міністр інфраструктури України. Приміром, законодавчо закріплено етапи впровадження екологічних норм для автомобілів (з 2014 р. - «Євро-4», з 2016 р. – «Євро-5», з 2018 р. – «Євро-6»), діє порядок затвердження конструкції колісних транспортних засобів, здійснюється перехід до європейської системи сертифікації автотранспорту, а з 10 липня 2014 року в Україні набере чинності Технічний регламент стосовно вимог до бензину, дизельного, суднового і котельного пального.
Також серед пріоритетних проектів у транспортній галузі України – створення науково-дослідницького випробувального центру перспективних технологій безпечного, екологічно сприятливого і енергоефективного автотранспорту, який представлятиме сучасний комплекс лабораторій з високотехнологічним обладнанням. «Вже досягнуто певних успіхів у цьому. Зокрема, створені унікальні в Україні можливості для проведення випробувань автомобілів та їх двигунів на відповідність вимогам екологічного блоку правил ЄЕК ООН, і вивчення застосування на транспорті альтернативних джерел енергії», - розповів Максим Бурбак.
Міністр запропонував своїм колегам по ОЧЕС задля зменшення техногенного впливу транспорту на навколишнє середовище і забезпечення стійкого економічного розвитку Чорноморського регіону сприяти спільним науковим проектам та інженерним розробкам у цих сферах за участю промислових підприємств, науково-дослідних організацій та інститутів, а також створити майданчики для обміну на постійній основі досвідом і знаннями. «Україна готова надавати усі наявні можливості для розвитку регіонального співробітництва, включаючи потенціал дослідницьких і наукових інститутів», - підкреслив Максим Бурбак.
За підсумками зустрічі Міністрів транспорту країн-членів ОЧЕС прийнято Софійську Спільну декларацію щодо підвищення екологічності транспорту в регіоні ЧЕС шляхом підвищення регіонального співробітництва ОЧЕС стосовно екологічно чистого та безпечного транспорту.