Володимире Петровичу! Як саме звичайний громадянин може скористатись цією
інформаційною системою?
Впровадження
Державної інформаційної системи електронних звернень громадян можна вважати
серйозним кроком на шляху до світових стандартів відкритості влади. Адже це
принципова річ для розвитку електронної демократії в Україні.
Ми вже
звикли до того, що електронні послуги займають все більше місця в нашій роботі
та повсякденному житті – зрозуміло, що у найближчій перспективі у цей формат
мають перейти й взаємодія влади і громадян, піднявшись на якісно інший рівень.
Система є досить складною за своєю архітектурою і
функціями, оскільки включає програмно-технічні комплекси та засоби, що забезпечують
формування, надсилання, отримання звернень громадян у формі електронних
документів, оброблення і зберігання цих звернень, контроль за їхнім розглядом
та повний захист інформації. Водночас вона – зрозуміла та дуже проста у використанні.
Так, людина
може звернутися безпосередньо до будь-якого органу державної влади одразу після
простого етапу реєстрації, заощадивши час, ресурси і, зрештою, нерви. Можна
забути про черги у відділеннях пошти, не треба розшукувати адресу органу
державної влади, ніяких витрат на марки та конверти. Більш того, сформувавши та
відправивши електронне звернення за допомогою Системи, громадянин отримує
можливість відслідковувати стан його опрацювання на кожному етапі. Терміни роботи
зі зверненнями та відповідальність представників влади за гальмування процесу
тут дуже суворі. Отже, система неодмінно змусить «модернізуватися» і самих
чиновників.
На яких
рівнях влади (загальнодержавному, регіональному, районному) буде працювати система?
Вона дозволяє працювати на будь-якому рівні представництва державних
органів, які в ній авторизовані. Сьогодні у системі можуть зареєструватися органи
влади всіх рівнів – від сільських рад до
міністерств.
Хто буде контролювати хід розгляду звернень?
Контроль за
належним розглядом звернень громадян, створених за допомогою Системи
відбувається безпосередньо відповідальними органами державної влади та органами місцевого самоврядування у
відповідності до Закону України «Про звернення громадян». Разом з тим,
регламент роботи системи передбачає можливість контролю з боку громадян – вони
зможуть отримувати інформацію про стан розгляду поданого електронного звернення
у режимі on-line.
Як і де вестиметься облік таких звернень та контроль за
вирішенням порушених у них питань?
Система містить дуже потужний
статистичний інструмент, який дозволяє контролювати опрацювання звернень. Цей
моніторинг та аналіз функціонування Системи регулярно проводитиме Держінформнауки й звітуватиме з даного питання Кабінету
Міністрів України. Контроль за вирішенням
порушених у зверненнях питань забезпечує орган державної влади, до якого
надійшло звернення.
Олена Булат