• In English
  • В.Семиноженко: Політика розвитку електронного діловодства повинна базуватися на чітких та ефективних кроках
    опубліковано 17 березня 2014 року о 12:36

    Використання сучасних засобів електронного документообігу забезпечить ефективність державного управління та зменшить бюрократію в органах державної влади. На цьому наголосив Голова Державного агентства з питань науки, інновацій та інформатизації України Володимир Семиноженко під час проведення наради щодо впровадження електронного документообігу в діяльність ОВВ і Секретаріату КМУ.

    «Існуючий паперовий обмін документами сьогодні не відповідає сучасним потребам Уряду і органів державної влади. Держслужбовці, які звикли користуватися Інтернетом та мають досвід роботи з сучасним програмним забезпеченням створюють та обробляють електронні документи, а потім змушені їх роздруковувати, копіювати, носити ці документи на візування та погодження, а згодом надсилати численні папери поштовою службою» - заявив Голова Держінформнауки. Спростити процеси діловодства та налагодити швидкі та безпечні механізми безпаперового документообігу – це першочергове завдання, яке нам потрібно сьогодні вирішити – додав він.  

    «Однією з найголовніших проблем у вирішенні питання переходу на безпаперовий документообіг є відсутність нормативно-правових документів, які б дозволили впроваджувати та використовувати сучасні системи електронного документообігу. Зокрема, необхідно внести зміни до Регламенту Кабінету Міністрів, затвердити загальний порядок роботи з електронними документами аж до їх передачі до архіву тощо», - заявив Голова Держінформнауки.

    Він вважає, що одним з перших кроків має бути визначення Кабінетом Міністрів України відповідального члена Уряду за впровадження системи електронного документообігу в діяльність органів виконавчої влади і Секретаріату Кабінету Міністрів. «Системна державна політика розвитку електронного діловодства повинна базуватися на чітких та ефективних кроках, що дають практичні та швидкі результати. В іншому випадку будь які плани залишаться тільки на папері – зазначив Голова Держінформнауки.

    Довідково

    Станом на початок березня поточного року створено та повністю або частково впроваджено системи електронного документообігу у 10 міністерствах і 28 інших центральних органах виконавчої влади. Також створена система електронного документообігу Секретаріату Кабінету Міністрів України, яка дає технічну можливість створювати та надсилати документи виключно в електронній формі. Для забезпечення обміну електронними документами між органами виконавчої влади Держінформнауки у 2012-2013 роках створено систему електронної взаємодії органів виконавчої влади та побудовано комплексну систему захисту інформації, яка отримала атестат відповідності Держспецзв’язку.

    Зараз до Системи електронної взаємодії органів виконавчої влади підключені всі центральні органи виконавчої влади, і через робочі місця діловодів система працює в режимі надсилання електронних копій паперових документів. Станом на березень, через систему  уже надіслано понад 30 тис. документів.