У січні 2014 року
залізниці України навантажили понад 43,9 тис.
зерновозів,у яких перевезли 2,8 млн. тонн
зернових вантажів, що на 19,8% більше від аналогічного періоду минулого року. Обсяги
навантаження зерна зросли на 23% до 39,1 тис. вагонів (2,5 млн. тонн). Про це повідомили
в Головному управлінні перевезень Укрзалізниці.
В січні на
залізницях України щодобово вантажилося 1417 вагонів із зерновими вантажами, що
на 234 вагони більше,ніж у січні 2013 року, з яких
1262 вагони із зерном. Зокрема, на експорт у
порти навантажено на 26,9% більше вагонів із зерном – 35,781 тис. (2,3 млн. тонн зерна).
Усі залізниці
вантажили зерна більше, ніж у січні 2013 року. Перевиконали
план навантаження зерна Придніпровська – на 18,8%, Донецька – на 27,6%, Південна – на 4% та Південно-Західна залізниця – на 8,7%.
Загальний обіг
зерновоза за січень 2014 року
становив 8,76 доби, що більше проти аналогічного періоду 2013 року на 0,84
доби. Усі інші складові обігу поліпшено – обіг навантаженого вагона зменшено на
0,25 доби, обіг місцевого – на 0,21 доби, транзитного – на
0,56 доби.
Навантаження
зменшилося у святкові та вихідні дні через відсутність замовлень з боку
зернотрейдерів та інших вантажовласників і неритмічний підхід
суден. Тепер залізничники очікують ажіотажного попиту на зерновози та вимог
замовників задовольнити замовлення в оперативному режимі. Проте через обмежені
можливості портів та елеваторів із навантаження-вивантаження такий підхід значно ускладнює логістику перевезень. На роботу
портів у січні також вплинули погодні умови.
Крім того, досить
часто узгоджені та прийняті плани не відповідають переробним спроможностям
партнерів залізниці по навантаженню та вивантаженню.
Довідково:
Робочий парк
вантажних вагонів, щодобово задіяних у перевезеннях зернових, на початок року становив 13180 зерновозів, із них навантажених
5155 од., порожніх – 8025. Такої кількості зерновозів достатньо для перевезення
40 млн. тонн зернових вантажів.