На сьогодні обласні державні адміністрації мають всі правові механізми
для координації контролюючих органів та всі правові механізми для виведення з
ринку перевізників, що здійснюють регулярні перевезення під видом регулярних
спеціальних, нерегулярних та перевезень для власних потреб. На цьому у ході відеоконференції з
регіонами – Одещиною, Харківщиною, Львівщиною та Дніпропетровщиною, що
відбулася 16 січня у Кабінеті Міністрів України, наголосив начальник відділу
внутрішніх перевезень Департаменту автомобільного транспорту Мінінфраструктури
Володимир Балін.
Зокрема у 2013
році Міністерством було удосконалено нормативно-правову основу організації
пасажирських автоперевезень. «Торік прийнято та вже набрали чинності нові
Порядок ведення реєстру автобусних маршрутів, Порядок організації пасажирських
перевезень, спрощено паспорт автобусного маршруту, внесено зміни до наказу,
яким регулюються відносини перевізників із автостанціями, та змінено форму
дозволу на перевезення на міжобласних маршрутах», - зазначив Володимир Балін,
додавши, що таким чином, створено привабливі умови для роботи автоперевізників
у правовому полі. Начальник відділу внутрішніх перевезень також підкреслив
необхідність ведення місцевими органами виконавчої влади та виконавчими органами місцевого самоврядування реєстрів
автобусних маршрутів, які дозволять відстежувати реальний пасажиропотік, й
відповідно до якого проводити роботу щодо формування (відкриття, закриття та
зміни розкладів руху) того чи іншого маршруту.
Також
Мінінфраструктури сподівається на прийняття Верховною Радою у І кварталі
законопроекту «Про автомобільний транспорт», яким значно посилено вимоги до
перевізників. «Нова редакція містить чіткі визначення регулярних, нерегулярних
спеціальних, нерегулярних та перевезень для власних потреб. Також посилено
відповідальність перевізників, а саме, значно зростуть штрафні санкції до
порушників автотранспортного законодавства. Ми пропонуємо внести до
адміністративного кодексу такі покарання: відсутність у перевізника дозвільних
документів при першій перевірці – штраф та оплатне вилучення транспортного
засобу, при повторній – ще більший штраф та конфіскація автобусу», - розповів
Володимир Балін.
Він зауважив, що
неухильне виконання автотранспортного законодавства та злагоджена взаємодія
усіх учасників процесу організації перевезень є запорукою здорової конкуренції
у цій сфері та безпеки пасажирів. Приклад такої ефективної співпраці
демонструють області, що взяли участь у відеоконференції. Ні у Харківській, ні
у Львівській, ні у Дніпропетровській областях на теперішній час вже немає
такого масового явища як здійснення регулярних перевезень під виглядом інших
видів перевезень. А торік й на Одещині, завдяки спільним заходам
обладміністрації, Укртрансіпекції та ДАІ, теж вдалося легалізувати роботу цих
перевізників.
«За оцінками
експертів, на сьогодні в Україні близько 30%
пасажирських автомобільних перевезень здійснюються поза правовим полем. Найбільш
розповсюджені вони у Сумській, Полтавській, Черкаській, Чернігівській, Рівненській областях. Мінінфраструктури наразі проводить
консультації з місцевими органами влади у цих регіонах
для напрацювання спільного плану дій з
виведення таких недобросовісних перевізників із ринку. Окрім того, Міністерство
рекомендує обласним адміністраціям, де питання легалізації перевезень є
найбільш актуальним, скористатися досвідом Харкова, Дніпропетровська, Одеси і
Львова для наведення порядку у секторі пасажирських перевезень», - підкреслив Володимир Балін.