Оновлення основних фондів залишається пріоритетним завданням Укрзалізниці і в 2014 році

опубліковано 16 січня 2014 року о 15:04

Оновлення основних фондів, зокрема парку рухомого складу, було одним із пріоритетів роботи Укрзалізниці в 2013 році. Так, за рік що минув, було придбано 723 вантажних піввагони, 9 електровозів постійного струму (для Придніпровської залізниці), щебенеочисну машину, а також машину для виправки та рихтування колії.

Фахівці Укрзалізниці відзначають поступ у 2013 році в реалізації Програми оновлення локомотивного парку залізниць, розрахованої до 2016 року. Зокрема, було укладено договори фінансового лізингу щодо придбання 350 вантажних електровозів, у тому числі 280 – постійного струму та 70 – змінного. Згідно з цими угодами заводи-виробники вже випустили для залізниць України загалом 19 локомотивів. У 2014 році підприємства планують побудувати 67 вантажних електровозів постійного струму, а також 5 вантажних електровозів змінного струму. Дана техніка поновить парк Донецької, Львівської, Придніпровської та Одеської залізниць.

Аналіз ситуації з оновлення рухомого складу Укрзалізниці у 2010-2013 роках свідчить, що щороку залізниці та підприємства залізничної галузі оновлюють основні фонди за рахунок власних та залучених коштів. Зокрема, у 2010 році було закуплено 724 вантажних вагонів, 21 пасажирський вагон, 7 електровозів. У 2011 році парк рухомого складу поновлено на 470 одиниць техніки, зокрема було придбано 460 вантажних вагонів, 2 рейкових автобуса, 6 електровозів, 1 міжрегіональний поїзд. У 2012 році Укрзалізниця придбала 224 одиниці рухомого складу, зокрема 204 вантажних вагона, 12 міжрегіональних поїздів, 4 електровоза, 2 дизель-поїзда, 1 рейковий автобус. Усі закупівлі здійснювались коштом Укрзалізниці.

У 2013 році Національним планом дій на 2013 рік було передбачено придбання 248 пасажирських вагонів вітчизняного виробництва за кошти Державного бюджету (відповідно до статті 10 Закону України «Про залізничний транспорт»). Зокрема, планувалося виділити кошти на придбання 200 купейних вагонів, 41 пасажирського вагону з місцями для перевезення осіб із обмеженими фізичними можливостями та 7 спеціалізованих вагонів типу СТ (службово-технічні). На жаль, кошти з держбюджету на закупівлю нового пасажирського рухомого складу не було виділено.

На 2014 рік Укрзалізниця знову внесла свої пропозиції до проекту Державного бюджету на 2014 рік щодо виділення коштів на придбання нових пасажирських вагонів та приміських поїздів. Зокрема, на оновлення пасажирського рухомого складу у держбюджеті 2014 року пропонувалось передбачити 5,934 млрд. грн. Цього достатньо для закупівлі пасажирам близько 300 купейних вагонів для курсування в міждержавному та внутрішньому сполученнях, 100 плацкартних вагонів, 52 вагони типу СВ, 41 пасажирського вагону, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями (інвалідів-візочників) та 7 спеціалізованих вагонів.

На оновлення рухомого складу для приміських перевезень Укрзалізниця запропонувала запланувати у державній казні  понад 4,05 млрд. грн. Ці кошти необхідні на закупівлю 39 нових електропоїздів  та 10 дизель-поїздів.

Окрім цього, проектом плану капітальних інвестицій на 2014 рік за рахунок  власних та кредитних коштів, а також на умовах фінансового лізингу планується придбати наступний рухомий  склад: 59 од. вантажних електровозів (відповідно до «Програми оновлення локомотивного парку залізниць України на 2012-2016 роки»); 1517 вантажних вагонів; 2 інспекційні поїзди; 17 од. колійного та іншого рухомого складу; 2 міжрегіональних електропоїзди виробництва ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод».