• In English
  • Забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації з 9 травня 2011 року по 31 грудня 2023 року

    Моніторинг виконання органами виконавчої влади основних положень Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон), проведений Департаментом інформації та взаємодії з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів, показав перетин позначки в 1 мільйон опрацьованих запитів за весь період дії Закону.

    Отже, за період з травня 2011 року по грудень 2023 року запитувачі надіслали до органів виконавчої влади 1084634 запити.

    На адресу Кабінету Міністрів та його Секретаріату за аналогічний період надійшло 49363 запити на інформацію.

    З травня 2011 року міністерства опрацювали 337306 запитів (що складає 31,1% від загальної кількості), інші центральні органи виконавчої влади – 581824 (53,6%)місцеві органи виконавчої влади – 165504 запити (15,3%).

     

    Кількість запитів, отриманих органами виконавчої влади

    за період з травня 2011 року по грудень 2023 року

    Довідково: за минулий період з травня 2011 року по грудень 2022 року до органів виконавчої влади надійшло 914389 запитів, у тому числі до міністерств – 304463 (що складає 33,3% від загальної кількості), до інших центральних органів виконавчої влади – 457233 (50%), до місцевих органів виконавчої влади – 152693 запити (16,7%). До Секретаріату Кабінету Міністрів з травня 2011 року по грудень 2022 року надійшло 43085 запитів.


    Найбільшу кількість запитів за весь період дії Закону отримано Пенсійним фондом (182189), Національною поліцією (171706), Міністерством внутрішніх справ (110612), Київською міською державною адміністрацією (54938), Міністерством юстиції (45352), Міністерством охорони здоров’я (29710), Адміністрацією Державної прикордонної служби (29104), Державною службою статистики (22402), Міністерством соціальної політики (22221), Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури (21803), Міністерством оборони (18585), Харківською обласною державною адміністрацією (17880), Міністерством освіти і науки (17653), Міністерством енергетики (14458), Міністерством економіки (13258), Фондом державного майна (11153).

     

    Органи виконавчої влади, які отримали найбільшу кількість

     запитів на інформацію за період з травня 2011 року по грудень 2023 року


    Із загальної кількості отриманої органами виконавчої влади кореспонденції, в якій автори посилалися на Закон України «Про доступ до публічної інформації», зверненнями за змістом були 206479 листів, що становить 19% від загальної кількості запитів, отриманих органами виконавчої влади. Із них у міністерствах – 63715 звернень (або 18,9% від загальної кількості запитів, отриманих міністерствами), у інших центральних органах виконавчої влади – 136468 (23,5%) та у місцевих органах виконавчої влади – 6296 (3,8%).

     

     Співвідношення отриманих органами виконавчої влади

     запитів на інформацію та кореспонденції, у якій автори посилалися на Закон 

    за період з травня 2011 року по грудень 2023 року

    Довідково: за минулий період з травня 2011 року по грудень 2022 року із загальної кількості отриманої органами виконавчої влади кореспонденції, в якій автори посилалися на Закон, зверненнями за змістом були 135658 листів, що становило 14,8%. Із них у міністерствах – 47797 звернень (або 15,7% від загальної кількості запитів, отриманих міністерствами), у інших центральних органах виконавчої влади – 81909 (17,9%) та у місцевих органах виконавчої влади – 5952 (3,9%).


    Із 1084634 запитів на публічну інформацію, отриманих опитаними установами: 629085 надійшли електронною поштою (або 58% від загальної кількості), 325275 (30%) – поштою, 8533 (0,8%) – телефоном, 6341 (0,6%)  факсом.

    Запити на інформацію подавалися також під час проведення особистих прийомів або передавалися запитувачами працівникам підрозділів, відповідальних за організацію доступу до публічної інформації, у спеціально визначених місцях, через Систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Кількість таких запитів склала 115400 (10,6%).


    Канали надходження запитів на інформацію

    Довідково: за минулий період з травня 2011 року по грудень 2022 року з 914389 запитів, отриманих органами виконавчої влади: 491460 надійшло електронною поштою (53,7% від загальної кількості), 303522 (33,2%) – поштою, 8370 (0,9%) – телефоном, 6289 (0,7%) – факсом, 104748 (11,5%) – іншими каналами.


    Найбільш затребуваним каналом направлення запитів на інформацію до органів виконавчої влади є електронна пошта. За період з 2018 року по 2023 рік щорічно кількість поданих таким чином запитів зростала. Зокрема, у 2023 році частка запитів, надісланих на електронні скрині органів виконавчої влади, становила 80,8%.


    Надходження запитів до органів виконавчої влади

     за допомогою електронної пошти у 2018 – 2023 роках

    До Секретаріату Кабінету Міністрів за весь період дії Закону України «Про доступ до публічної інформації» електронною поштою надійшло 34350 запитів, що становило 69,6% від загальної їх кількості.

    Факс, як засіб направлення запитів до органів виконавчої влади, використовується запитувачами вкрай рідко. У 2018 році органами виконавчої влади за допомогою факсу отримано 331 запит, у 2019 – 246, у 2020 22, у 2021 11, у 2022 році  1 запит. Разом з тим, у 2023 році до ОВВ за допомогою факсу надійшло 52 запити на публічну інформацію.

    До Кабінету Міністрів та його Секретаріату з 2020 по 2023 роки за допомогою факсу запити на інформацію не надходили, у 2019 році зазначеним каналом зв’язку отримано 4 запити, у 2018 – 5.


    Надходження запитів до органів виконавчої влади за допомогою

     факсу у 2018 – 2023 роках

    Переважну більшість запитувачів цікавила правова інформація (149561 запит), інформація про фізичну особу (136259 запитів), статистична інформація (87411 запитів), інформація про товар (роботу, послугу) (73320 запитів), інформація довідково-енциклопедичного характеру (70975 запитів).


    Види інформації

    Довідково: за минулий період з травня 2011 року по грудень 2022 року переважну більшість запитувачів цікавила правова інформація (133995 запитів), інформація про фізичну особу (126069 запитів), статистична інформація (80691 запит), інформація довідково-енциклопедичного характеру (67527 запитів).


    За час дії Закону від найбільш активної категорії запитувачів, якими є фізичні особи, до органів виконавчої влади надійшло 774871 запит (або 71,4% від загальної кількості запитів). Від юридичних осіб отримано 187941 запит (17,3%), від представників медіа – 77293 (7,2%), від об’єднань громадян без статусу юридичної особи – 44529 (4,1%).

     

     Категорії запитувачів


    Довідково: за минулий період з травня 2011 року по грудень 2022 року від фізичних осіб до органів виконавчої влади надійшло 631526 запитів (68,3%), від юридичних осіб – 169227 запитів (18,5%), від представників медіа – 72275 (7,9%) та від об’єднань громадян без статусу юридичної особи – 41361 (4,5%).


    Згідно зі статтею 10Закону та постанови Кабінету Міністрів від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» розпорядники інформації зобов’язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах.

    Отримана Секретаріатом Кабінету Міністрів інформація свідчить, що із 98 опитаних органів виконавчої влади, розміщення наборів даних на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних забезпечують 95 установ.

    Оновлення інформації у наборах даних органами виконавчої влади здійснюється переважно у міру внесення змін, щомісячно та щоквартально. Набори даних розміщуються здебільшого у таких форматах: XLS(X), DOC(X), PDF, JSON, (X)HTML, 7z, JPG (JPEG), CSV, ZIP, ODT, TIFF, RTF, TXT, ODS.

    Однак, у зв’язку із введенням в Україні військового стану, часткове або повне обмеження щодо доступу до наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних запроваджено 41 органом виконавчої влади.

    Відповідно до статті 14 Закону розпорядники інформації утворюють спеціальні структурні підрозділи або визначають відповідальних осіб, які організовують доступ до публічної інформації.

    Структурний підрозділ у складі відділу/управління/департаменту, за даними станом на кінець 2023 року, мали 52 органи виконавчої влади. У 25 установах організацію доступу до інформації здійснювали визначені відповідальні особи, окремі структурні підрозділи функціонували у 21 органі виконавчої влади.


    Організація роботи із запитами на інформацію

     в органах виконавчої влади

    Довідково: на грудень 2022 року 52 органи виконавчої влади мали структурний підрозділ у складі відділу/управління/департаменту, у 30 – були визначені відповідальні особи, а окремі структурні підрозділи функціонували у 16 органах виконавчої влади.


    Згідно з постановою Кабінету Міністрів від 21 листопада 2011 р. № 1277 «Питання системи обліку публічної інформації» до обов’язків розпорядників інформації належить систематичне ведення обліку документів, що знаходяться у їхньому володінні. Система обліку публічної інформації функціонує у 80 органах виконавчої влади, 65 установ оприлюднили її на власних веб-сайтах. Проте, враховуючи введення у 2022 році воєнного стану, з опитаних установ повідомили про обмеження доступу до системи обліку публічної інформації.

    Більшість розпорядників інформації (72 із 98 опитаних установ) облік запитів на публічну інформацію ведуть у підсистемі в системі електронного документообігу, 15 розпорядників обліковують запити в електронній формі, за допомогою журналу – 1. Одночасно декілька форм обліку використовують 10 органів виконавчої влади.


     Форми обліку запитів на інформацію


    За результатами розгляду запитів на інформацію 96% органів виконавчої влади публікують на власних сайтах звіти про опрацювання запитів на інформацію. Більшість опитаних органів публікує щорічні, щомісячні, щоквартальні звіти, незначна частка – оприлюднює звіти щотижня.

    З графічними звітами про результати роботи із запитами на інформацію Секретаріату Кабінету Міністрів можна ознайомитись на Урядовому порталі за посиланням – https://bit.ly/30LQqpq.

    Із загальної кількості запитів (1084634) на 47459 (4,4%) органами виконавчої влади було надіслано запитувачам відмови у наданні інформації, оскільки установа не була розпорядником інформації, або ж запитувана інформація належала до інформації з обмеженим доступом (конфіденційна, таємна чи службова).

    Відповідно до статті 15 Закону розпорядники інформації мають забезпечувати своєчасне оприлюднення проектів рішень, що підлягають обговоренню.

    На виконання зазначеної норми Закону, органами виконавчої влади станом на 2023 рік було оприлюднено 75108 проектів рішень. З них: 16377 проектів винесли на обговорення міністерства, 22085 – інші центральні та 36646 місцеві органи виконавчої влади.


    Оприлюднення проектів рішень органами виконавчої влади 

     з травня 2011 року по грудень 2023 року

    На вимогу пункту 1 частини першої та частини другої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» 93 органи виконавчої влади оприлюднюють на своїх офіційних веб-сайтах, зокрема, інформацію про принципи формування, розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага їх керівника та заступників керівника.