Інформаційна відкритість органів виконавчої влади

Управлінням забезпечення доступу до публічної інформації Департаменту інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів проаналізовано роботу органів виконавчої влади щодо розгляду запитів на інформацію.

Так, за період з 9 травня 2011 року по 31 серпня 2013 року до органів виконавчої влади надійшло 90752 запити, у тому числі до міністерств – 44629 (що складає 49% від загальної кількості), до інших центральних органів виконавчої влади – 24516 (27%), до місцевих органів виконавчої влади – 21607(24%) запитів.

Секретаріатом Кабінету Міністрів за вказаний період опрацьовано 4757 запитів на інформацію.

Кількість запитів, отриманих органами виконавчої влади
за період з 9 травня 2011 року по 31 серпня 2013 року 

Найбільша кількість запитів була отримана Міністерством внутрішніх справ (19249), Київською міськдержадміністрацією (6509), Міністерством юстиції (4576), Державною службою статистики (3596),Міністерством охорони здоров`я (3478), Міністерством доходів і зборів (2552), Антимонопольним комітетом (2504), Міністерством освіти і науки (2497), Адміністрацією Державної прикордонної служби (2196), Державною реєстраційною службою (1939), Міністерством екології та природних ресурсів (1832), Міністерством оборони (1724), Харківською облдержадміністрацією (1684), Севастопольською міськдержадміністрацією (1550), Державною виконавчою службою (1547), Міністерством економічного розвитку і торгівлі (1402), Міністерством соціальної політики (1312), Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства (1292), Пенсійним фондом (1169), Державною міграційною службою (1151), Міністерством інфраструктури (1111).

У наведеному вище рейтингу Секретаріат Кабінету Міністрів займає 3 позицію, відразу після Київської міськдержадміністрації.

Органи виконавчої влади, які отримали найбільшу кількість
запитів на інформацію за період з 9 травня 2011 року по 31 серпня 2013 року 

Слід зазначити, що із загальної кількості отриманої органами виконавчої влади кореспонденції, в якій автори посилалися на Закон – 13851 лист за змістом були зверненнями, що становить 15%. Із них у міністерствах – 8807 звернень (що складає близько 19,7% від загальної кількості запитів, отриманих міністерствами), у інших центральних органах виконавчої влади – 3877 (15,8%) та у місцевих органах виконавчої влади – 1167 (5,4%).

Співвідношення отриманих органами виконавчої влади
запитів на інформацію та кореспонденції, у якій автори посилалися на Закон 
за період з 9 травня 2011 року по 31 серпня 2013 року 

З 90752 запитів, отриманих органами виконавчої влади з посиланням на Закон:
36227 надійшло поштою (40% від загальної кількості),
43862 – електронною поштою (48,3%),
3597 – факсом (3,9%),
1184 – телефоном (1,3%).

Певна кількість запитів на інформацію надійшла іншими каналами, наприклад, під час особистих прийомів або передавалася особисто працівникам підрозділів, відповідальних за організацію доступу до публічної інформації в органі влади тощо. Кількість таких запитів складає 5882 (6,5%).

Слід звернути увагу, що електронна пошта була найбільш поширеним каналом надходження запитів у міністерствах 23414 (52,4% від загальної кількості запитів, отриманих міністерствами) та місцевих органах виконавчої влади – 9926 (46%).

Для порівняння, станом на вересень 2012 року більша кількість запитів до органів виконавчої влади надходила звичайною поштою (48% від загальної кількості), а електронною поштою – лише 39%.

Таким чином, станом на 31 серпня 2013 року кількість запитів отриманих поштою зменшилася на 8%, а електронною поштою зросла на 9,3%. Це свідчить про зручність для запитувачів електронної пошти як каналу надсилання запитів. Також спостерігається незначне зменшення кількості запитів які надходили телефоном.

До Секретаріату Кабінету Міністрів електронною поштою надійшло 50,7% (від загальної кількості отриманих Секретаріатом Кабінету Міністрів запитів), поштою – 44,5%, телефоном – 3,6% та факсом – 1,2%.

Канали надходження запитів на інформацію

Переважну більшість запитувачів цікавила правова інформація – 14680 (що становить 16,1% від загальної кількості отриманих органами виконавчої влади запитів), інформація довідково-енциклопедичного характеру – 10314 (11,4%), статистична інформація – 10220 (11,3%), інформація про товар, роботу, послугу –9160 (10,1%), інформація про фізичну особу – 8655 (9,5%) запитів.

Види інформації

Від фізичних осіб до органів виконавчої влади за вказаний період надійшло 57281 запитів (63,1%), від юридичних осіб – 20655 (22,8%), від представників засобів масової інформації – 7429 (8,2%), від об’єднань громадян без статусу юридичної особи – 5387 (5,9%).

Крім того, відповідно до статті 15 Закону України “Про доступ до публічної інформації” розпорядники інформації зобов’язані оприлюднювати проекти рішень, що підлягають обговоренню.

Органами виконавчої влади було оприлюднено 18188 проектів рішень. З них: 2523 проекти винесли на обговорення міністерства, 4874 – інші центральні та 10791 місцеві органи виконавчої влади.

У понад 70% органів виконавчої влади функціонує система обліку публічної інформації.

Заслуговують на увагу, системи обліку публічної інформації у Секретаріаті Кабінету Міністрів, Міністерстві юстиції та Кіровоградській облдержадміністрації.

Також у органах виконавчої влади створені спеціальні місця для роботи запитувачів з документами, ведеться облік отриманих ними запитів на інформацію, готуються та оприлюднюються звіти про результати розгляду цих запитів. Разом з тим, органами виконавчої влади приділяється значна увага проведенню інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення про основні права, передбачені законодавством у сфері доступу до публічної інформації. Так, Секретаріатом Кабінету Міністрів з представниками громадськості та органів державної влади проведено близько 20 круглих столів, робочих зустрічей, виїзних семінарів до м. Одеси, Львова, Харкова, Дніпропетровська. Окрім того, надано численні коментарі, підготовлені інформаційні матеріали провідним засобам масової інформації.