• In English
  • Уряд схвалив і вніс на розгляд Ради національної безпеки та оборони пропозиції щодо застосування секторальних спеціальних обмежувальних заходів з метою запровадження на національному рівні режиму збройного ембарго стосовно Республіки Південний Судан згідно з резолюціями Ради Безпеки ООН від 13 липня 2018 р. № 2428 та від 30 травня 2019 р. № 2471.

    Реалізація вищезазначеного рішення дозволить забезпечити унормування в національному законодавстві режиму збройного ембарго стосовно Південного Судану, відповідно до положень Закону України «Про санкції».


    Кабінет Міністрів України
    Розпорядження
    від 12 червня 2019 р. № 412-р
    Київ

    Про пропозиції щодо застосування секторальних спеціальних обмежувальних заходів згідно з резолюціями Ради Безпеки ООН від 13 липня 2018 р. № 2428 та від 30 травня 2019 р. № 2471 щодо Республіки Південний Судан

    1. У зв’язку з прийняттям Радою Безпеки ООН резолюцій від 13 липня 2018 р. № 2428 та від 30 травня 2019 р. № 2471 щодо Республіки Південний Судан відповідно до частини першої статті 5 Закону України “Про санкції” схвалити та в місячний строк внести на розгляд Ради національної безпеки і оборони України пропозиції щодо застосування таких секторальних спеціальних обмежувальних заходів:

    1) заборонити до 31 травня 2020 р.:

    пряме чи опосередковане постачання, продаж або передачу на територію Республіки Південний Судан з території України або через територію України чи громадянами України або з використанням морських чи повітряних суден під Державним Прапором України озброєння та пов’язаних з ним матеріальних засобів усіх типів, включаючи зброю та боєприпаси, військові транспортні засоби і техніку, напіввійськове спорядження та запасні частини до них, а також організацію навчання та надання технічної допомоги, фінансової або іншої підтримки, пов’язаної з військовою діяльністю або з наданням, технічним обслуговуванням або застосуванням будь-якого озброєння та пов’язаних з ним матеріальних засобів, у тому числі з наданням озброєного найманого персоналу незалежно від країни його походження.

    Заходи, зазначені у цьому підпункті, не поширюються на:

    постачання, продаж або передачу озброєння та пов’язаних з ним матеріальних засобів, а також організацію навчання та надання допомоги для підтримки персоналу ООН, у тому числі з Місією ООН в Південному Судані (МООНПС) та Тимчасовими силами ООН із забезпечення безпеки в Абьєї (ЮНІСФА), або для використання таким персоналом зазначеного озброєння та матеріальних засобів;

    постачання, продаж або передачу військового майна несмертельного ураження, призначеного виключно для використання в гуманітарних або захисних цілях, а також організацію навчання та надання відповідної технічної допомоги за умови завчасного інформування Комітету Ради Безпеки ООН щодо Південного Судану (далі — Комітет);

    постачання, продаж або передачу захисного спорядження, включаючи бронежилети і шоломи, тимчасово ввезеного до Південного Судану виключно для використання персоналом ООН, представниками засобів масової інформації та співробітниками гуманітарних організацій та організацій, до компетенції яких належать питання розвитку, та пов’язаним з ними персоналом;

    постачання, продаж або передачу озброєння та пов’язаних з ним матеріальних засобів, тимчасово ввезених до Південного Судану силами держави, яка вживає заходів відповідно до норм міжнародного права виключно і безпосередньо для забезпечення захисту та евакуації своїх громадян та осіб, за яких така держава несе консульську відповідальність в Південному Судані, за умови завчасного інформування Комітету;

    постачання, продаж або передачу озброєння та пов’язаних з ним матеріальних засобів, а також організацію технічного навчання та надання технічної допомоги для задоволення потреб Регіональної оперативної групи Африканського союзу або її підтримки виключно для проведення регіональних операцій проти угрупування “Армія опору Богу” за умови завчасного інформування Комітету;

    постачання, продаж або передачу озброєння та пов’язаних з ним матеріальних засобів, а також організацію технічного навчання та надання технічної допомоги виключно для виконання положень мирної угоди за умови завчасного схвалення Комітетом;

    постачання, продаж або передачу іншого озброєння та пов’язаних з ним матеріальних засобів і надання допомоги або направлення персоналу за умови завчасного схвалення Комітетом;

    2) з метою виявлення та запобігання постачанню озброєння здійснювати на території України, у тому числі в морських портах та аеропортах, відповідно до норм міжнародного права, зокрема морського права і відповідних міжнародних договорів щодо цивільної авіації, законодавства та встановлених повноважень, огляд всіх вантажів, що переміщуються до Південного Судану, за наявності інформації, яка дає достатні підстави вважати, що вантаж містить предмети, постачання, продаж або передача яких заборонена згідно з підпунктом 1 пункту 1 цього розпорядження;

    3) у разі виявлення предметів, постачання, продаж або передача яких заборонена згідно з підпунктом 1 пункту 1 цього розпорядження, вилучати та знищувати їх, зокрема шляхом утилізації, приведення до стану непридатності, зберігання на складі або передачі іншій державі, яка не є державою походження або призначення, з метою утилізації;

    4) у разі проведення огляду, зазначеного у підпункті 2 пункту 1 цього розпорядження, оперативно надавати Комітетові через Міністерство закордонних справ початковий письмовий звіт із зазначенням, зокрема, підстав для проведення огляду, його результатів та виявлених предметів, постачання, продаж або передача яких заборонена згідно з підпунктом 1 пункту 1 цього розпорядження, та протягом 30 днів — остаточний письмовий звіт із зазначенням деталей огляду, вилучення, знищення і передачі таких предметів, а також опису предметів, інформації щодо їх походження та ймовірного пункту призначення, якщо така інформація не зазначена в початковому звіті.

    2. Міністерству закордонних справ доводити до відома відповідних державних органів інформацію про рішення Ради Безпеки ООН та Комітету, необхідні для виконання цього розпорядження.

    3. Міністерству економічного розвитку і торгівлі, Міністерству фінансів, Міністерству юстиції, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству інфраструктури, Міністерству оборони, Службі безпеки, Службі зовнішньої розвідки, Державній службі експортного контролю, Адміністрації Державної прикордонної служби, Державній авіаційній службі, Державній фіскальній службі, Державній службі фінансового моніторингу, Державному концерну “Укроборонпром”, державному підприємству “Адміністрація морських портів України”, Національній поліції та Національному банку відповідно до компетенції забезпечити виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України про застосування секторальних спеціальних обмежувальних заходів, проведення моніторингу стану виконання такого рішення та його ефективність.

            Прем’єр-міністр України                                 В. ГРОЙСМАН

    Інд. 27