• In English
  • На виконання резолюцій Ради Безпеки ООН Урядом прийнято розпорядження “Про пропозиції щодо застосування секторальних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів згідно з резолюціями Ради Безпеки ООН від 2 березня 2016 р. № 2270, від 30 листопада 2016 р. № 2321, від 2 червня 2017 р. № 2356, від 5 серпня 2017 р. № 2371, від 11 вересня 2017 р. № 2375 та від 22 грудня 2017 р. № 2397 щодо Корейської Народно-Демократичної Республіки”.

    Документ прийнято з метою запровадження на національному рівні обмежувальних заходів в окремих галузевих секторах економіки, зокрема шляхом запровадження посиленого збройного ембарго, заборони на співпрацю в науково-технічні сфері, запровадження обов’язкового огляду вантажу, що транспортується з КНДР, заборона створення сумісних підприємств та кооперативних організацій з КНДР та інших обмежувальних заходів.

    Прийняття розпорядження дозволить забезпечити унормування в національному законодавстві встановленого Радою Безпеки ООН посиленого режиму санкцій стосовно Корейської Народно-Демократичної Республіки відповідно до положень Закону України №1644-VII від 14.08.2014 р. “Про санкції”.

    Кабінет Міністрів України
    Розпорядження
    від 14 листопада 2018 р. № 855-р
    Київ

    Про внесення пропозицій щодо застосування секторальних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів згідно з резолюціями Ради Безпеки ООН від 2 березня 2016 р. № 2270, від 30 листопада 2016 р. № 2321, від 2 червня 2017 р. № 2356, від 5 серпня 2017 р. № 2371, від 11 вересня 2017 р. № 2375 та від 22 грудня 2017 р. № 2397 щодо Корейської Народно-Демократичної Республіки

    1. У зв’язку з прийняттям Радою Безпеки ООН резолюцій від 2 березня 2016 р. № 2270, від 30 листопада 2016 р. № 2321, від 2 червня 2017 р. № 2356, від 5 серпня 2017 р. № 2371, від 11 вересня 2017 р. № 2375 та від 22 грудня 2017 р. № 2397 щодо Корейської Народно-Демократичної Республіки (КНДР) відповідно до частини першої статті 5 Закону України “Про санкції” схвалити та внести на розгляд Ради національної безпеки і оборони України пропозиції щодо застосування таких секторальних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (далі — санкції):

    1) дотримання вимог заборони на безпосереднє чи опосердковане постачання, продаж чи передачу до КНДР:

    будь-яких товарів військового призначення, наведених у додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 р. № 1807, в тому числі бойових танків та бойових броньованих машин, артилерійських систем великого калібру, бойових літаків та вертольотів вогневої підтримки, військових кораблів, ракет або ракетних систем, легких озброєнь та стрілецької зброї або пов’язаних з ними матеріальних засобів, включаючи запасні частини, а також здійснення заборони фінансових операцій, технічної підготовки, консультаційної допомоги або послуг, допомоги, пов’язаної з постачанням, виготовленням, експлуатацією або використанням такої зброї та пов’язаних з нею матеріальних засобів;

    будь-яких предметів (за винятком продовольства та ліків), якщо компетентний державний орган України визначить, що такий предмет може безпосередньо сприяти розвитку оперативного потенціалу збройних сил КНДР, програмам КНДР щодо ядерної зброї та балістичних ракет, іншим видам діяльності, забороненої КНДР резолюціями Ради Безпеки ООН, за винятком експорту предметів, які призначені для підтримки чи посилення оперативного потенціалу збройних сил іншої держави — члена ООН, крім КНДР, а також за винятком, коли:

    - компетентні державні органи України визначать, що така діяльність провадиться виключно з гуманітарною метою чи виключно з метою забезпечення засобів до існування, які не будуть використані фізичними чи юридичними особами КНДР для отримання прибутку, а також не пов’язана з будь-якою діяльністю, забороненою резолюціями Ради Безпеки ООН      від 14 жовтня 2006 р. № 1718, від 12 червня 2009 р. № 1874, від 22 січня 2013 р. № 2087, від 7 березня 2013 р. № 2094, від 2 березня 2016 р.  № 2270, від 30 листопада 2016 р. № 2321, від 2 червня 2017 р. № 2356, від 5 серпня 2017 р. № 2371, від 11 вересня 2017 р. № 2375 та від 22 грудня 2017 р. № 2397 (далі — резолюції Ради Безпеки ООН), за умови, що компетентні державні органи України заздалегідь повідомлять Комітетові Ради Безпеки ООН щодо КНДР (далі — Комітет) через Міністерство закордонних справ про визначення діяльності як такої, що передбачена цим пунктом, а також щодо заходів, прийнятих для запобігання використанню таких предметів з іншою метою;

    - Комітет визначить, що в тому чи іншому конкретному випадку таке постачання, продаж чи передача не суперечитиме цілям резолюцій Ради Безпеки ООН;

    предметів, матеріалів, обладнання, товарів та технологій, зазначених у додатку 1;

    предметів розкоші, зазначених у додатку 2, а також інших предметів розкоші;

    товарів подвійного використання, визначених Порядком здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від  28 січня 2004 р. № 86, та з урахуванням змін до Списку товарів подвійного призначення, які ухвалюються під час щорічних пленарних засідань міжнародного режиму експортного контролю “Вассенаарська домовленість щодо контролю за експортом звичайних озброєнь та товарів і технологій подвійного використання”;

    додаткових предметів, матеріалів, обладнання, товарів та технологій, пов’язаних із звичайними озброєннями, які Комітет включає у відповідний перелік та оновлює кожні 12 місяців;

    будь-яких предметів, матеріалів, обладнання, товарів та технологій подвійного призначення, пов’язаних із зброєю масового знищення, які Комітет включає у відповідний перелік та оновлює кожні 12 місяців;

    будь-яких додаткових предметів, визначених Радою Безпеки ООН або Комітетом;

    2) заборона постачання до КНДР та з КНДР предметів, призначених для ремонту, обслуговування, відновлення, випробування, копіювання та маркетингу предметів, матеріалів, обладнання, товарів та технологій, зазначених у підпункті 1 цього пункту; заборона громадянам України здійснювати поїздки до КНДР з метою виконання зазначених видів робіт;

    3) заборона імпорту з КНДР зазначених у підпункті 1 цього пункту предметів, матеріалів, обладнання, товарів та технологій, а також заборона ввезення з КНДР зазначених предметів громадянами України або з використанням морських та повітряних суден під Державним Прапором України незалежно від того, чи є КНДР країною походження таких предметів, матеріалів, обладнання, товарів та технологій;

    4) вжиття заходів до:

    заборони надання спеціалізованої підготовки та навчання на території України або громадянами України громадян КНДР з дисциплін, які могли б сприяти розповсюдженню ядерної діяльності КНДР чи розробленню систем доставки ядерної зброї, включно з підготовкою та навчанням у галузях сучасної фізики, передового комп’ютерного моделювання та пов’язаних з цим комп’ютерних наук, геопросторової навігації, ядерної техніки, аерокосмічного машинобудування, передового матеріалознавства,
    передових технологій хімічної промисловості, машинобудування, електромашинобудування та промислового виробництва, не обмежуючись зазначеним;

    заборони надання на території України або громадянами України громадянам КНДР спеціалізованої технічної та консультаційної допомоги, послуг або навчання, пов’язаних з постачанням, виготовленням, експлуатацією або використанням товарів, передбачених в абзаці другому підпункту 1 цього пункту, а також будь-якої діяльності у сфері технічної співпраці з іншими державами — членами ООН за участю КНДР щодо запусків з використанням технології балістичних ракет, навіть за умови, що така співпраця стосується запуску супутника або космічної ракети-носія;

    заборони отримання від КНДР технічної, консультаційної допомоги та послуг, пов’язаних з постачанням, виготовленням, експлуатацією та використанням зброї та пов’язаних з нею матеріальних засобів;

    заборони підготовки на території України інструкторів, консультантів або інших офіційних посадових осіб КНДР у сферах військового, напіввійськового або поліцейського навчання;

    тимчасового припинення науково-технічного співробітництва за участю осіб та груп, які представляють КНДР, за винятком обмінів у сфері медицини та за винятком випадків:

    - заборони науково-технічного співробітництва у сфері ядерної науки та технологій, аерокосмічного машинобудування та авіаційних технологій чи передових виробничих технологій та методів, коли Комітет визначить у кожному окремому випадку, що така діяльність не сприятиме розповсюдженню ядерної діяльності КНДР або програмам щодо балістичних ракет;

    - заборони будь-якого іншого науково-технічного співробітництва, коли компетентні державні органи України визначать, що зазначений вид діяльності не сприятиме розповсюдженню ядерної діяльності КНДР або програмам щодо балістичних ракет, та заздалегідь до прийняття такого рішення повідомлять Комітетові через Міністерство закордонних справ;

    5) вжиття заходів для забезпечення огляду:

    вантажу, що перебуває на території України або перевозиться транзитом через територію України залізничним або автомобільним транспортом, а також в аеропортах, морських портах та зонах вільної торгівлі, який походить з КНДР чи призначається для КНДР, або оформлений під час здійснення брокерства чи посередництва КНДР або громадян КНДР, або фізичних осіб, які діють від їх імені або за їх вказівками, або юридичних осіб, які перебувають в їх власності або під контролем, або фізичних чи юридичних осіб, внесених до переліку осіб, до яких застосовуються обмежувальні заходи (санкції), визначених резолюціями Ради Безпеки ООН (далі — перелік), або який перевозиться на повітряних чи морських суднах під прапором КНДР, з метою забезпечення того, щоб жодні предмети не передавалися з порушенням положень резолюцій Ради Безпеки ООН;

    ручної поклажі та багажу осіб, які від’їжджають до КНДР або приїжджають з КНДР;

    6) проведення вилучення та знищення (у тому числі шляхом знешкодження, приведення до стану непридатності, зберігання на складі або передачі іншій державі, яка не є державою походження або призначення, з метою утилізації) предметів, постачання, продаж та передача яких заборонена резолюціями Ради Безпеки ООН та які були виявлені під час огляду, що не суперечить зобов’язанням за резолюціями Ради Безпеки ООН, включно з резолюцією від 28 квітня 2004 р. № 1540 щодо нерозповсюдження зброї масового знищення, а також будь-яким іншим зобов’язанням учасників Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 1 липня 1968 р., Конвенції про заборону розробки, виробництва, накопичення та застосування хімічної зброї та про її знищення від 29 квітня 1997 р. та Конвенції про заборону розробки, виробництва та накопичення запасів бактеріологічної (біологічної) і токсичної зброї та про їх знищення від 10 квітня 1972 р.; оперативне подання Комітетові через Міністерство закордонних справ доповіді із зазначенням подробиць огляду, вилучення та знищення зазначених предметів;

    7) заборона громадянам України та особам, які перебувають на території України, лізингу або фрахтування морських чи повітряних суден під Державним Прапором України та надання послуг, що стосуються екіпажів КНДР; зокрема фізичним та юридичним особам, визначеним у переліку, фізичним особам, які діють від їх імені або за їх дорученням, юридичним особам, які перебувають в їх власності або під контролем, будь-яким іншим особам, які, як було визначено компетентними державними органами України, сприяють ухиленню від санкцій та порушують положення резолюцій Ради Безпеки ООН.

    Зазначене положення не застосовується до послуг щодо лізингу та фрахтування або послуг щодо надання допомоги екіпажам КНДР у разі, коли Комітет було попередньо поінформовано в кожному окремому випадку через Міністерство закордонних справ разом з: наданням інформації, яка підтверджує, що така діяльність провадиться виключно з метою отримання засобів до існування та не буде використовуватися фізичними чи юридичними особами КНДР з метою отримання прибутку; наданням інформації стосовно прийнятих заходів щодо недопущення порушення положень резолюцій Ради Безпеки ООН;

    8) заборона громадянам України, особам, які перебувають під юрисдикцією України, юридичним особам, зареєстрованим на території України та які перебувають під юрисдикцією України, реєстрації суден в КНДР, отримання дозволів на використання судном прапора КНДР, володіння, лізингу, експлуатації, фрахтування, надання будь-яких послуг щодо класифікації, сертифікації суден та пов’язаних з цим послуг або страхування будь-якого судна під прапором КНДР.

    Зазначене обмеження не застосовується у разі, коли Комітет через Міністерство закордонних справ було попередньо поінформовано в кожному окремому випадку разом з наданням інформації про таку діяльність, разом з іменами фізичних осіб та назвами юридичних осіб, які беруть участь в згаданій діяльності, а також з наданням інформації, що така діяльність провадиться виключно з метою отримання засобів до існування та не буде використовуватися фізичними та юридичними особами КНДР з метою отримання прибутку, та разом з інформацією стосовно прийнятих заходів щодо недопущення порушення положень резолюцій Ради Безпеки ООН;

    9) заборона використання нерухомого майна, яким володіє або яке орендує КНДР в Україні, для будь-якої діяльності, крім дипломатичної або консульської;

    10) вжиття заходів для заборони громадянам України та особам, які перебувають під юрисдикцією України, юридичним особам, зареєстрованим в Україні та які перебувають під юрисдикцією України, надання послуг щодо страхування та перестрахування суден, які перебувають у власності, під контролем або експлуатуються КНДР, у тому числі за допомогою незаконних засобів, а також за наявності у компетентних державних органів України інформації, що такі судна беруть участь у діяльності або перевезенні вантажу, заборонених резолюціями Ради Безпеки ООН, крім випадків, коли Комітет у кожному окремому випадку визначить, що судно використовується винятково з метою отримання засобів для існування чи винятково в гуманітарних цілях та не буде використовуватися фізичними або юридичними особами КНДР для отримання прибутку;

    11) заборона громадянам України отримання від КНДР послуги щодо укомплектування екіпажів морських та повітряних суден;

    12) зняття з реєстрації будь-якого судна, яке належить, контролюється або експлуатується КНДР, відмова в реєстрації будь-якому такому судну, знятому з реєстрації іншою державою — членом ООН.

    Також зняття з реєстрації будь-якого судна за наявності у компетентних державних органів України інформації, що таке судно бере участь у діяльності або перевезенні вантажу, заборонених резолюціями Ради Безпеки ООН, заборона громадянам України та особам, які перебувають під юрисдикцією України, юридичним особам, зареєстрованим в Україні та які перебувають під юрисдикцією України, надання такому судну послуги щодо класифікації, а також відмова в реєстрації будь-якого такого судна, яке було знято з реєстрації іншою державою — членом ООН, крім випадків, коли Комітет у кожному окремому випадку не надасть свою згоду;

    13) відмова будь-якому повітряному судну в дозволі на зліт з території України, посадку на території України чи проліт над територією України, за винятком випадків посадки з метою огляду, за наявності підстав вважати, що судно перевозить предмети, постачання, продаж, передача чи експорт яких заборонені резолюціями Ради Безпеки ООН, а також за винятком випадків екстреної посадки;

    14) дотримання заборони заходу в порти України будь-якому судну, за наявності підстав у компетентних державних органів України вважати, що судно перебуває безпосередньо чи опосередковано у власності або під контролем фізичних чи юридичних осіб, які входять до переліку, або судно перевозить предмети, постачання, продаж, передача чи експорт яких заборонені резолюціями Ради Безпеки ООН, крім випадків, коли захід судна спричинений екстреною ситуацією або під час повернення у порт свого походження, або з метою огляду, або якщо Комітет заздалегідь визначить, що такий захід судна необхідний з гуманітарних міркувань, або з будь-якою іншою метою, яка узгоджується з цілями резолюцій Ради Безпеки ООН;

    15) заборона заходу в порти України та визначення як економічні ресурси, які підпадають під дію такої санкції, як блокування активів, суден, визначених у додатку 3;

    16) зняття з реєстрації та заборона заходження в порти України суден, визначених у додатку 4.

    У разі коли Комітет визначить, що окремі судна пов’язані на сьогодні або були пов’язані у минулому з ядерними програмами або з програмами щодо балістичних ракет та іншою забороненою резолюціями Ради Безпеки ООН діяльністю, то Комітет може вимагати застосування до визначеного судна одного або усіх наведених заходів:

    Україна повинна позбавити таке судно реєстрації;

    Україна повинна направити таке судно до порту, визначеного Комітетом, координуючи свої дії з державою порту призначення;

    Україна повинна заборонити визначеному Комітетом судну заходити у свої порти, за винятком екстрених ситуацій, випадків повернення такого судна в порт країни походження такого судна або коли Комітет заздалегідь визначить, що такий захід необхідний з гуманітарних міркувань або з будь-якою іншою метою, яка узгоджується з цілями резолюцій Ради Безпеки ООН;

    на визначене Комітетом судно буде розповсюджуватися положення щодо блокування активів;

    Україна повинна включити визначене Комітетом судно до відповідного переліку, який буде оновлюватися Комітетом на регулярній основі;

    17) заборона громадянам України та особам, які перебувають під юрисдикцією України, юридичним особам, зареєстрованим в Україні та які перебувають під юрисдикцією України, а також суднам під Державним Прапором України сприяння або взяття участі в передачі на судна або з суден під прапором КНДР з інших суден або на інші судна будь-яких товарів чи предметів, які постачаються, продаються або передаються до КНДР або з КНДР;

    18) здійснення огляду суден у відкритому морі за умови з’ясування компетентними державними органами України, що вантаж, який перевозить судно, містить предмети, постачання, продаж, передача чи експорт яких заборонено резолюціями Ради Безпеки, та за згодою держави прапора. У разі відмови держави прапора надати згоду на здійснення огляду визначеного судна компетентні державні органи України через Міністерство закордонних справ повинні оперативно повідомити про це Комітетові; співпраця з іншими державами — членами ООН під час здійснення у відкритому морі огляду суден під Державним Прапором України, або у разі відсутності згоди України на здійснення огляду у відкритому морі, направити судно до порту, зручного для проведення такої інспекції.

    Огляд не застосовується стосовно суден, які користуються суверенним імунітетом відповідно до міжнародного права, а також не повинен порушувати права, обов’язки та зобов’язання держав — членів ООН відповідно до міжнародного права, зокрема будь-які права та обов’язки, які встановлює Конвенція Організації Об’єднаних Націй з морського права від 10 грудня 1982 року.

    За наявності у компетентних державних органів України інформації, що КНДР вдається до спроб безпосереднього чи опосередкованого продажу, постачання чи купівлі незаконного вантажу, Україна може запитувати додаткову інформацію про таке судно та вантаж у відповідних
    держав — членів ООН, а також у разі отримання відповідного запиту надавати оперативну відповідь;

    19) вжиття заходів до посилення контролю над незаконним експортом КНДР вугілля та інших заборонених товарів, а також з метою запобігання незаконній купівлі КНДР нафтопродуктів шляхом їх передачі з одного судна на інше, шляхом затримання, огляду та арешту (конфіскації) будь-яких суден, які перебувають в територіальних водах України, за умови з’ясування компетентними державними органами України, що такі судна беруть участь у діяльності або перевезенні вантажу, заборонених резолюціями Ради Безпеки ООН.

    Зазначена санкція не розповсюджується лише на транзитне перевезення російського вугілля в інші країни залізничним та морським транспортом в межах російсько-північнокорейського проекту “Хасан-Раджин”.

    Зазначена санкція не застосовується у разі, коли після завершення шести місяців з дати арешту (конфіскації) такого судна Комітет визначить в індивідуальному порядку та за зверненням держави прапора такого судна, що були застосовані заходи щодо недопущення подальшої участі зазначеного судна у порушенні положень резолюцій Ради Безпеки ООН;

    20) вжиття заходів до скорочення кількості співробітників дипломатичних представництв та консульських установ КНДР;

    21) вжиття заходів до обмеження кількості банківських рахунків одним рахунком на кожну дипломатичну місію та консульську установу КНДР, а також одним рахунком на кожного акредитованого дипломата та співробітника консульської установи КНДР у банках на території України;

    22) вжиття заходів до недопущення продажу чи постачання громадянами України чи з території України, або з використанням морських чи повітряних суден під Державним Прапором України авіаційного палива, у тому числі авіаційного бензину, реактивного палива на основі нафти, реактивного палива на основі керосину, ракетного палива на основі керосину, незалежно від того, чи походять такі матеріали з території КНДР, на територію КНДР, якщо Комітет заздалегідь та на індивідуальній основі не погодив, як виняток, передачу КНДР таких продуктів для підтвердженого задоволення головних гуманітарних потреб за умови дотримання визначених процедур ефективного контролю доставки та використання, за винятком продажу чи поставки авіаційного палива для цивільних пасажирських літаків за межами КНДР, призначеного виключно для заправки літаків з метою польоту до КНДР та у зворотному напрямку;

    23) заборона отримання з КНДР, купівлі або передачі на територію України безпосередньо або опосередковано, або з використанням громадян КНДР морських та повітряних суден під прапором КНДР золота, ванадієвої руди, титанової руди, рідкоземельних мінералів, вугілля, заліза, залізної руди; заборона громадянам України або з використанням морських та повітряних суден під Державним Прапором України придбання таких матеріалів в КНДР незалежно від того, чи є КНДР країною походження таких матеріалів.

    Зазначене положення не застосовується щодо вугілля, якщо Україна надасть достовірну інформацію, що воно було видобуте за межами КНДР та транспортується територією КНДР виключно з метою вивезення через порт Раджин (Расон), та за умови, що Комітетові було повідомлено завчасно, тоді як угоди щодо вугілля з-поза меж КНДР не пов’язані з отриманням прибутків для програм КНДР, пов’язаних з ядерними чи балістичними ракетами, іншими видами діяльності, забороненої резолюціями Ради Безпеки ООН;

    24) заборона отримання, продажу або передачі безпосередньо або опосередковано з території КНДР, або громадянами КНДР, або з використанням своїх морських та повітряних суден під прапором КНДР на територію України міді, нікелю, срібла та цинку, а також заборона постачання зазначених хімічних елементів з КНДР громадянами України або з використанням морських та повітряних суден під Державним Прапором України незалежно від того, чи є КНДР країною походження таких товарів;

    25) заборона постачання, продажу, передачі безпосередньо або опосередковано з території КНДР або громадянами КНДР, або з використанням морських та повітряних суден під прапором КНДР на територію України свинцю та свинцевої руди, а також заборона придбання зазначених матеріалів в КНДР громадянами України або з використанням морських та повітряних суден під Державним Прапором України незалежно від того, чи є КНДР країною походження таких товарів;

    26) заборона постачання, продажу або передачі безпосередньо або опосередковано КНДР з території України громадянами України або з використанням морських та повітряних суден під Державним Прапором України усіх видів конденсату та газоконденсатних рідин незалежно від країни походження таких рідин;

    27) заборона постачання, продажу або передачі безпосередньо або опосередковано КНДР з території України громадянами України або з використанням морських та повітряних суден під Державним Прапором України, а також з використанням трубопроводів, залізничного та автомобільного транспорту всіх продуктів переробки нафти незалежно від країни походження таких продуктів.

    Зазначена санкція не застосовується до безпосереднього або опосередкованого постачання, продажу або передачі КНДР продуктів переробки нафти, включаючи дизельне паливо та газ, незалежно від країни походження таких продуктів, сукупний обсяг яких протягом 12-місячного періоду, починаючи з 1 січня 2018 р., та протягом наступного 12-місячного періоду не буде перевищувати сукупний обсяг у 500 тис. барелів за умови інформування Комітету кожні 30 днів про обсяг таких постачань та із зазначенням усіх учасників такої угоди, а також за умови, що в таких угодах не беруть участі фізичні та юридичні особи, пов’язані з програмами КНДР щодо ядерної зброї та балістичних ракет, іншими видами забороненої резолюціями Ради Безпеки ООН діяльності, фізичні та юридичні особи, внесені до переліку, або фізичні особи, які діють від їх імені або за їх дорученням, або юридичні особи, які безпосередньо чи опосередковано перебувають у їх власності чи під їх контролем, а також якщо такий продаж, постачання чи передача призначені виключно для забезпечення засобів до існування населення КНДР;

    28) заборона постачання, продажу або передачі безпосередньо або опосередковано КНДР будь-якої сирої нафти незалежно від країни походження через територію України або громадянами України з використанням морських або повітряних суден під Державним Прапором України, з використанням трубопроводів, залізничного та автомобільного транспорту, якщо тільки Комітет в кожному окремому випадку не надасть попередньої згоди на постачання сирої нафти, яка призначена виключно для забезпечення засобів до існування населення КНДР та не пов’язана з програмами КНДР щодо ядерної зброї та балістичних ракет, іншими видами забороненої резолюціями Ради Безпеки ООН діяльності.

    Зазначена санкція не застосовується до сирої нафти, обсяги якої протягом 12-місячного періоду, починаючи з 22 грудня 2017 р., та протягом наступного 12-місячного періоду не будуть перевищувати сукупний обсяг у 4 млн. барелів або 525 тис. тонн у розрахунку на 12-місячний період, за умови інформування Комітету кожні 90 днів, починаючи з 22 грудня 2017 р., про обсяги такого постачання;

    29) заборона перевищення загальної кількості дозволів на роботу для громадян КНДР, виданих в межах юрисдикції України на момент прийняття резолюції Ради Безпеки ООН № 2371 від 5 серпня 2017 р., якщо тільки Комітет у кожному окремому випадку попередньо не засвідчить, що таке перевищення дозволів на роботу необхідне для надання гуманітарної допомоги, денуклеаризації чи для будь-якої іншої мети, яка відповідає цілям резолюцій Ради Безпеки ООН;

    30) заборона надання дозволів на роботу громадянам КНДР в межах юрисдикції України у зв’язку з допущенням на територію України, за винятком, коли:

    Комітет заздалегідь визначить в кожному окремому випадку, що таке прийняття на роботу необхідне для надання гуманітарної допомоги, денуклеаризації та будь-якої іншої мети, яка відповідає цілям резолюцій Ради Безпеки ООН;

    письмові контракти щодо дозволу на роботу були остаточно оформлені до 11 вересня 2017 р.;

    31) вжиття заходів до репатріації до КНДР у строк до 22 грудня    2019 р. усіх громадян КНДР, які працюють або отримають прибуток в Україні, за винятком випадків, коли така репатріація суперечитиме законодавству України та нормам міжнародного права;

    32) заборона постачання, продажу, передачі безпосередньо або опосередковано з території КНДР або громадянами КНДР, або з використанням морських та повітряних суден під прапором КНДР на територію України текстильних виробів (включно з тканинами, напівфабрикатами та готовими швейними виробами), а також заборона придбання таких матеріалів з КНДР громадянами України або з використанням морських та повітряних суден під Державним Прапором України незалежно від країни-виробника таких товарів;

    33) заборона постачання, продажу, передачі безпосередньо або опосередковано з території КНДР або громадянами КНДР, або з використанням морських та повітряних суден під прапором КНДР на територію України харчових та сільськогосподарських продуктів (HS code 12,08,07)[1], машинного (HS code 84) та електричного обладнання (HS code 85), землі та каміння, включно з магнезитом та магнезією (HS code 25), деревини (HS code 44) та суден (HS code 89), а також заборона постачання таких матеріалів з КНДР громадянами України або з використанням морських та повітряних суден під Державним Прапором України незалежно від того, чи є КНДР країною походження таких товарів;
    34) заборона постачання, продажу або передачі безпосередньо або опосередковано з території КНДР або громадянами КНДР на територію України, або з використанням морських та повітряних суден під прапором КНДР морепродуктів (включаючи рибу, ракоподібних, молюсків та інших водних безхребетних в усіх формах), а також заборона придбання таких продуктів в КНДР громадянами України або з використанням морських та повітряних суден під Державним Прапором України незалежно від того, чи є КНДР країною-виробником таких товарів;
    35) вжиття заходів до заборони на передачу чи отримання безпосередньо або опосередковано прав на рибний промисел в КНДР;
    36) заборона постачання, продажу або передачі безпосередньо або опосередковано всіх видів промислового обладнання (HS code 84-85), засобів наземного транспорту (HS code 86-89), заліза, сталі та інших металів (HS code 72—83) на територію КНДР з території України громадянами України, або з використанням морських та повітряних суден під Державним Прапором України, трубопроводів, залізничного та автомобільного транспорту незалежно від країни-виробника.
    Зазначена санкція не застосовується щодо постачання запасних частин до комерційних пасажирських літаків КНДР для забезпечення їх безпечної експлуатації (станом на сьогодні перелік таких літаків включає Ан-24Р/РМ, Ан-148-100Б, Іл-18Д,Іл-62М, Ту-134Б-3, Ту-154Б, Ту-204-100Б, Ту-204-300);
    37) заборона постачання, продажу або передачі безпосередньо або опосередковано з території КНДР або громадянами КНДР, або з використанням своїх морських та повітряних суден під прапором КНДР пам’ятників на територію України, а також заборона постачання таких предметів з КНДР громадянами України або з використанням морських та повітряних суден під Державним Прапором України незалежно від того, чи є КНДР країною походження таких предметів, якщо тільки попередньо не отримано схвалення Комітету у кожному окремому випадку;
    38) заборона постачання, продажу або передачі безпосередньо або опосередковано нових гелікоптерів та будь-яких суден, у тому числі нових та тих, що були в експлуатації, на територію КНДР з території України, громадянами України або з використанням морських та повітряних суден під Державним Прапором України незалежно від країни-виробника, а також заборона будь-якого безпосереднього або опосередкованого продажу, постачання чи передачі будь-яких суден іншими державами через територію України або із залученням громадян України, крім випадків, коли Комітет у кожному окремому випадку завчасно погодив таку угоду;
    39) вжиття заходів до обмеження в’їзду або транзиту через територію України членів уряду КНДР, посадових осіб уряду КНДР або членів військових збройних сил КНДР у разі з’ясування компетентними державними органами України, що такі особи пов’язані з програмами КНДР щодо ядерної зброї та балістичних ракет, іншими видами забороненої резолюціями Ради Безпеки ООН діяльності;
    40) вжиття заходів до:
    блокування будь-яких активів (коштів, фінансових та економічних ресурсів) на території України, які перебувають безпосередньо або опосередковано у власності або під контролем уряду КНДР або Трудової партії Кореї, або фізичних осіб, які діють від їх імені або за їх дорученням, або юридичних осіб, які перебувають у їхній власності або під їх контролем, і які, як було визначено компетентними державними органами України, мають відношення до ядерної програми та програми балістичних ракет КНДР або до будь-яких інших видів забороненої резолюціями Ради Безпеки ООН діяльності;
    заборони громадянам України та юридичним особам, які перебувають на території України, надання будь-яких коштів, фінансових та економічних ресурсів фізичним та юридичним особам, зазначеним в абзаці другому цього підпункту, фізичним особам, які діють від їх імені або за їх дорученням, або юридичним особам, які перебувають у їх власності або під їх контролем, за винятком тих фінансових та економічних активів, які необхідні для діяльності представництв КНДР при ООН, її спеціалізованих агенцій та пов’язаних з ними організацій та інших дипломатичних та консульських установ КНДР, та як такі, що були попередньо визначено Комітетом та в кожному окрему випадку, необхідні для надання гуманітарної допомоги, денуклеаризації або для будь-якої іншої цілі, яка відповідає цілям резолюцій Ради Безпеки ООН;
    закриття протягом 90 днів існуючих представництв, філій та банківських рахунків України в КНДР, крім випадків, коли Комітет у кожному окремому випадку вирішує, що такі представництва, філії або рахунки необхідні для надання гуманітарної допомоги або для забезпечення діяльності дипломатичних представництв в КНДР, або для забезпечення діяльності ООН, її спеціалізованих агенцій або пов’язаних з ними організацій, або для будь-яких інших цілей, які є цілями резолюцій Ради Безпеки ООН;
    заборони відкриття і функціонування нових відділень, філій і представництв банків КНДР на території України, а також заборони на створення фінансовими установами та компаніями, які надають фінансові послуги, нових спільних підприємств з банками КНДР, їх пайову участь у праві власності на банки КНДР і встановлення або підтримання кореспондентських відносин з банками КНДР, за винятком випадків, коли відповідні угоди були заздалегідь схвалені Комітетом;
    закриття існуючих відділень, філій та представництв банків КНДР на території України, спільних з банками КНДР підприємств, припинення пайової участі у праві власності на банки КНДР та кореспонденнських відносин з банками КНДР;
    заборони фінансовим установам, які перебувають на території України або під юрисдикцією України, відкриття нових представництв, філій або відділень, або нових банківських рахунків в КНДР;
    заборони надання з території України фізичними або юридичними особами, які перебувають під юрисдикцією України, державної або приватної фінансової допомоги для здійснення торгівлі з КНДР (включно з наданням експортних кредитів, гарантій або страхування громадян України, які беруть участь в такій торгівлі), якщо тільки Комітет у кожному окремому випадку попередньо не надає своєї згоди;
    заборони відкриття нових та функціонування усіх існуючих спільних підприємств або кооперативних організацій, кооперативних комерційних організацій з юридичними або фізичними особами КНДР, громадянами України або на території України шляхом надання додаткових інвестицій, а також заборони діяльності усіх таких структур незалежно від того, діють вони в інтересах чи від імені уряду КНДР, за винятком тих випадків, коли такі спільні підприємства або кооперативні організації, зокрема, які є некомерційними проектами у сфері житлово-комунального господарства та не дають прибутку, були заздалегідь схвалені Комітетом на ндивідуальній основі;
    закриття будь-яких спільних підприємств чи кооперативних організацій протягом 120 днів, починаючи з 11 вересня 2017 р., якщо такі спільні підприємства чи кооперативні організації не були схвалені Комітетом на індивідуальній основі;
    41) за умови з’ясування компетентними державними органами України, що будь-який дипломат КНДР, представник Уряду КНДР або будь-який інший громадянин КНДР, який діє як представник Уряду КНДР, працює від імені або за дорученням фізичної або юридичної особи, внесеної до переліку, або від імені або за дорученням фізичної чи юридичної особи, яка сприяє ухиленню від санкцій чи порушенню положень резолюцій Ради Безпеки ООН, то така особа повинна бути видворена з території України з метою її репатріації до КНДР згідно з нормами законодавства України та міжнародного права, крім випадків, коли присутність такої особи необхідна для здійснення судово-процесуальних дій або винятково з медичних чи гуманітарних міркувань, або для збереження безпеки, або коли Комітет у кожному окремому випадку визнає, що репатріація такої особи буде суперечити цілям резолюцій Ради Безпеки ООН;
    42) за умови з’ясування компетентними державними органами України, що будь-яка фізична особа, яка не є громадянином України, працює від імені або за дорученням банку або фінансової установи КНДР, або від імені або за дорученням фізичних та юридичних осіб, які включені у перелік, або сприяє ухиленню від санкцій чи порушенню положень резолюцій Ради Безпеки ООН, то така особа повинна бути видворена з території України з метою її репатріації до держави її громадянства згідно з нормами законодавства України та міжнародного права, крім випадків, коли присутність такої особи необхідна для здійснення судово-процесуальних дій або винятково з медичних чи гуманітарних міркувань, або для збереження безпеки, або коли Комітет у кожному окремому випадку визнає, що репатріація такої особи буде суперечити цілям резолюцій Ради Безпеки ООН.
    2. Міністерству закордонних справ доводити до відома відповідних державних органів України інформацію про рішення Комітету, необхідні для виконання цього розпорядження.
    3. Міністерству економічного розвитку і торгівлі, Міністерству фінансів, Міністерству юстиції, Міністерству оборони, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству інфраструктури, Державній фіскальній службі, Державній службі фінансового моніторингу, Державній службі експортного контролю, Адміністрації Державної прикордонної служби, Державній міграційній службі, Службі безпеки, Службі зовнішньої розвідки, Національній поліції, Державній авіаційній службі, Державному космічному агентству, Державній інспекції ядерного регулювання, державному підприємству “Адміністрація морських портів України”, Національному банку, Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку, Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Державному концерну “Укроборонпром” здійснювати в межах своїх повноважень заходи, передбачені цим розпорядженням.
    4. Винести у місячний строк пропозиції, визначені цим розпорядженням, на розгляд Ради національної безпеки і оборони України.


    Прем’єр-міністр України                             В. ГРОЙСМАН


    Інд. 27