Вступне слово Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана на засіданні Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 року
Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 30 січня 2019 року о 14:30

ГРОЙСМАН В.Б. – Доброго дня! Розпочинаємо засідання Уряду.

Хотів би торкнутися декількох питань, які ми сьогодні будемо розглядати серед іншого.

В першу чергу хотів би торкнутися питання електронного урядування. Ще в 2014 році, коли я був Віце-прем’єр-міністром в Уряді Арсенія Петровича, я ініціював створення Агенції електронного урядування. Тоді ми сформували дуже чітке бачення того, яким чином запроваджувати електронне урядування в країні, щоб це було електронне урядування не для чиновників, а безпосередньо для громадян.

Чому це є важливим? Тому що електронне урядування може забезпечувати електронні послуги, абсолютну доступність до послуг, мінімізацію або ліквідацію будь-яких зловживань, і дійсно, що є дуже важливим, це нівелює людський фактор, тобто участь чиновника в прийнятті тих чи інших рішень.

Ми почали впроваджувати різні можливості для таких послуг. Фактично ми хочемо розділити послуги в країні на дві частини.

Перша – це електронні послуги, коли людина абсолютно дистанційно, маючи свій смартфон або комп'ютер, або планшет, може вийти в Інтернет і зробити все, що потрібно: зареєструвати бізнес, дитину, оформити будь-який дозвіл, отримати соціальну допомогу, зареєструвати автомобіль і т. д.

Сьогодні ми маємо 118 послуг, і наше завдання на 2019 рік – ще плюс 50 електронних послуг.

Друга – це створення цілої системи прозорих офісів по всій країні, де в умовах абсолютної прозорості люди теж можуть отримати ті самі послуги, тобто щоб людина вибрала, що для неї краще – або відвідати центр адміністративних послуг (прозорий офіс), або дистанційно отримати будь-яку державну послугу.

Таким чином, це оптимізує всі процеси в країні, робить їх доступними для людей і мінімізує або ліквідує будь-які зловживання.

В тому числі треба запроваджувати і всі інші електронні можливості: електронні аукціони, електронні закупівлі – те, що ми робимо сьогодні, електронна медицина, і в 2019 році будуть зроблені серйозні кроки для того, щоб вже наситити електронними можливостями, ресурсами наші медичні послуги.

Сьогодні Голова Агенції електронного урядування буде інформувати нас про те, що зроблено, що буде зроблено, в тому числі сьогодні будуть презентовані ще одні можливості, електронні послуги, які називаються "е-малюк".

Ідеться про те, що для сімей, де є новонароджені, можливо буде оформити різноманітні документи соціальної допомоги і підтримки в електронному форматі. Це теж зручно, доступно, і я думаю, що все більше й більше людей будуть користуватися цією можливістю.

Але найголовніше, щоб українців було більше. Це найголовніше наше завдання, щоб створювалися сім`ї, в сім`ях народжувалися дітки, щоб наші дітки були здорові, щоб ми могли, як дорослі, забезпечити їм велике майбутнє в нашій прекрасній Україні.

Тому ми також ініціюємо ряд окремих програм підтримки новонароджених, сімей. Ідеться про те, що ми минулого року запровадили систему надання підтримки - "бебі-бокси" ("пакунок малюка"), і фактично більше 100 тисяч тільки торік було надано породіллям таких пакунків.

Далі – електронні послуги.

Далі. Ми запровадили в бюджеті 2019 року ще один важливий, на мій погляд, інструмент – "муніципальна няня". Тобто якщо родина наймає офіційно для догляду за дитиною (а я вважаю, що офіційно наймати – це важливо, оскільки це величезна відповідальність – доглядати і допомагати доглядати дитину), то Уряд компенсує 1 тис. 600 грн (трошки більше) цієї зарплати, яку батьки сплачують няні. Це буде означати, що фактично суму податків буде компенсувати сама держава.

Це ще один важливий елемент підтримки породілей і наших молодих сімей для того, щоб дати їм можливість отримувати в
тому числі послуги няні, якщо вона є необхідною.

Вважаю, що нашим пріоритетом є повна підтримка. Діти народжуються – ми маємо давати матеріальну підтримку. Дитина народжується – ми маємо дати підтримку на перший місяць по догляду, і це вже є "бебі-бокси". Дитина народжується – ми маємо дати дистанційну необхідну підтримку, щоб дитину зареєструвати, отримати допомогу і т. д. – все те, що необхідно.

І, беззаперечно, нам потрібно вирішувати питання дитячих садочків, і фактично ми рухаємося в цьому напрямку спільно з місцевою владою, у нас є прогрес.

Але, з іншого боку, якщо родина прийме рішення – наприклад, мама, тато хочуть працювати, але їм потрібна няня, ми теж тут підтримаємо. І будемо далі думати про те, щоб такі програми впроваджувати, підтримувати і родини, і материнство, і народжуваність. Це є дуже важливим питанням.

Це два такі питання, які ми сьогодні заслухаємо від Агенції електронного урядування і Мінсоцполітики.

Я би ще хотів торкнутися одного, дуже важливого питання, і ми по ньому сьогодні теж ухвалимо консолідоване рішення.

Ми бачимо з обурення людей, коли вони отримують платіжки за газ з завищеними нормами споживання. Це відбулося внаслідок того, що на рішення Уряду, яке унормовувало і робило об'єктивними, незавищеними обсяги споживання газу, було подано до суду і в суді це рішення було скасовано. Ми будемо боротися за те, щоб відстоювати правоту.

Але нам потрібні нові рішення. Я наголошую на тому, і я говорив це з трибуни Парламенту, і зараз хочу підкреслити. На превеликий жаль, у цьому газовому середовищі всі чомусь вважають, що треба наживатися на людях, а я і мої колеги по Уряду категорично проти цього. Ми будемо захищати права людей і не давати нікому зловживати цими питаннями.

Було 3,3 кубічні метри на людину. Чому сьогодні людина має платити 9 кубів? Ми ж розуміємо, що це втричі більше, ніж вони споживають. Тому я наголошую на тому, що ми повертаємося до норми: була 3,3, буде 3,29, на 0,1 менше. І таким чином, щоб люди платили справедливу, а не завищену ціну, справедливий обсяг, а не завищений. І ми на поводу ні в кого йти в цьому питанні не будемо, я наголошую на цьому.

Це перша позиція. Тобто ці норми сьогодні будуть затверджені.

Більше того, звертаюся до всіх українців: по завищених нормах нічого не платіть; платіть тільки за те, що фактично споживаєте, або за тими нормами, які працювали декілька років до того, як їх скасував суд, і сьогодні вони будуть поновлені.

Друге питання – питання обліку газу. Я думаю, що всі мають бути зацікавлені в тому, щоб дуже чітко прораховувати, хто скільки споживає газу в Україні, а не так, як є сьогодні, що газовики один на одного починають списувати обсяги газу. Ті кажуть, що ці вкрали, а ті, що ці.

Для того щоб ніхто нічого не вкрав, треба елементарно зробити облік. Нам потрібен лічильник. Коли я подивився на забезпечення лічильниками українських громадян, я побачив, що ще є домогосподарства, в яких немає лічильників. Чиє це завдання? Це завдання того, хто постачає газ, хто виробляє газ. І одним з пунктів у цьому рішенні, яке ми сьогодні ухвалимо, буде рішення про те, щоб рекомендувати "Нафтогазу України" забезпечити всіх громадян України безкоштовними лічильниками.

Більше того, у рішенні є пункт про те, щоб Мінекономрозвитку врахувало ті кошти, які будуть витрачені "Нафтогазом" на встановлення лічильників, у фінансовому плані "Нафтогазу". Я вважаю, що це є абсолютно справедливим. І тоді ми будемо точно знати, хто скільки виробляє газу, куди постачає і хто скільки споживає.

Тому я хотів би сьогодні доручити Міненерговугілля після ухвалення цього рішення, яке я підпишу і воно вступить в законну силу, здійснити жорсткий контроль над виконанням цього завдання НАК "Нафтогаз України".

Кінцева мета така: я хочу, щоб у максимально стислі терміни, наскільки це було можливо, в кожному домогосподарстві України був газовий лічильник за рахунок "Нафтогазу", а його витрати ми врахуємо в їхньому фінансовому плані. І ми поставимо крапку, і ніхто не буде на цьому зловживати. Всі будуть розуміти, що є облік і по ньому треба сплачувати.

Тому я переконаний в тому, що сьогодні рішення, які ми приймемо, будуть абсолютно справедливими, в першу чергу по відношенню до українських громадян.