• In English
  • Вступне слово Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана на засіданні Кабінету Міністрів України від 20 березня 2019 року
    Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 20 березня 2019 року о 16:43

    ГРОЙСМАН В.Б. – Доброго дня!

    Як завжди, в нас є ряд важливих питань, які потребують розгляду і ухвалення Урядом. Але розпочати я хотів би з рішення, яке стосується нашої енергетичної безпеки, нашої енергетичної незалежності. Йдеться про функціонування НАК "Нафтогаз України".

    Як ви знаєте, ми прийняли ряд рішень щодо вдосконалення роботи компанії. У нас був діалог з Наглядової радою, і ми поставили чітко ряд важливих позицій як Уряд, які для нас є абсолютно твердими.

    Перше. Ми маємо нарешті отримати справжню реформу "Нафтогазу", яка дасть нам можливість з 1 січня 2020 року отримати відокремленого оператора газотранспортної системи України, яка буде повністю сертифікована за принципами і законодавством Євросоюзу.

    Друге. Ми маємо забезпечити енергетичну незалежність шляхом збільшення видобутку українського газу, ми маємо перестати закуповувати за кордоном. І це головне завдання найбільшої національної компанії, яка займається видобутком газу, тобто збільшити видобуток власного газу. На превеликий жаль, за останні п’ять років менеджментом компанії не було здійснено необхідних заходів для того, щоб досягти цих цілей.

    Ми маємо ще час до 1 січня 2020 року, тому ми поставили дуже чітко вимоги перед Наглядовою радою про те, що укладання нового контракту має передбачати дуже чіткі правила:

    Перше – забезпечення відокремлення газотранспортної системи та її сертифікація за європейським законодавством, продовження транзиту з 1 січня 2020 року.

    Друге. Відповідно до цілей, які були затверджені Урядом і подані, до речі, НАК "Нафтогаз України", має бути досягнуто видобуток українського газу не менше 18 млрд куб. метрів, а не як сьогодні – трошки більше 15, щороку.

    От два ключові завдання.

    Третє. Ми не будемо платити захмарних зарплат менеджменту компанії, і це була наша третя умова.

    Я провів у п’ятницю перемовини з Наглядовою радою, і мені здається, що вперше ми почули абсолютно слушні, розумні думки Наглядової ради про те, що всі ці параметри мають бути враховані в новому контракті. Було єдине прохання Наглядової ради – продовжити з правлінням компанії контракт.

    Ми дійшли згоди про те, що за умови виконання трьох базових позицій: сертифікований оператор ГТС з 1 січня 2020 року, збільшення видобутку газу для досягнення нашої енергонезалежності до 18 млрд куб. метрів і більше, відсутність у нового менеджменту будь-яких бонусів, захмарних винагород. І зарплата, як мінімум, має бути вдвічі менша, яка є сьогодні, тому що зарплата складалася з зарплати, а потім з величезних бонусів, премій і так далі. Наглядова рада погодилася з цими пропозиціями і надала нам пропозиції про те, щоб зарплата менеджменту була вдвічі меншою (зарплата, я ще раз наголошую, а не повна винагорода), ніж це є сьогодні без премій і без бонусів.

    Нас це попередньо влаштовує. І тому сьогодні ми приймемо рішення, Уряд, провівши консультації і роботу, про те, щоб продовжити з правлінням компанії на цих умовах (на цих умовах, я це підкреслюю) на один рік контракт з щомісячним і щоквартальним звітуванням про досягнення цих цілей.

    Більше того, якщо ці цілі не будуть досягнуті, це буде підставою для розірвання контракту.

    Наступна позиція. Ми теж ухвалимо сьогодні рішення, що конкурс на нове правління компанії відбудеться через рік, з 20 березня 2020 року.

    Вважаю, що на даному етапі це є прийнятним рішенням, оскільки ми досягли всіх цілей, які ставили перед собою. І далі вся повна відповідальність лежить на незалежній Наглядовій раді і правлінні НАК "Нафтогазу" щодо досягнення тих цілей, які будуть визначені в рішенні Уряду і відповідно контракті.

    Тому я прошу представників держави, які мають меншість у Наглядовій раді, проконтролювати впровадження цих рішень, які були ухвалені і будуть ухвалені сьогодні Урядом України.

    Наступне питання, яке б я хотів зазначити, – це питання ряду питань, які ми сьогодні будемо розглядати.

    Я вчора буквально з колегами-міністрами, хто був зі мною, повернувся з засідання Ради регіонального розвитку в Тернопільській області. Знаєте, був приємно вражений тим, що ми досягли того, за що починали боротися ще на початку 2014 року саме в цій залі. Я був Віце-прем'єр-міністром. Мав честь працювати у першому Уряді Арсенія Яценюка, коли презентував перший документ, який має назву "Концепція реформи місцевого самоврядування і децентралізації влади".

    Цей документ передбачав абсолютно покрокову карту того, що ми маємо зробити задля того, щоб досягти ефективного місцевого самоврядування. Як наслідок, реалізація цих завдань, які ми зробили спільно в 2014-2015 роках: Президентом Порошенком, Парламентом (я мав честь очолювати український Парламент), Урядом, сьогодні діючим Парламентом, який очолює Андрій Володимирович Парубій, нашою коаліцією.

    Нам вдалося прийняти ряд важливих рішень, які дали можливості відкрити можливості і потенціал децентралізації влади. І вчора я це чув, коли виходять голови об'єднаних територіальних громад, Великогаївської ОТГ, міський голова Чорткова, який виходив і говорив про те, що вони вже сьогодні використовували. Вони не просто говорили про гроші (так, у місцевих бюджетних грошей стало в 3, 5 і навіть 10 разів більше), вони говорили про абсолютну системність дій. Вони не полишають уваги питання будівництва шкіл, ліквідації черг дитячих садочків, будівництво нових підприємств, створення якісного міського середовища. Вони вже пам’ятають про екологію, вони пам’ятають про архітектурну спадщину.

    Це те фактично, про що я мріяв і, я думаю, що більшість людей в 2014 році, коли ми ухвалювали це рішення, саме в цій залі. І врешті-решт ми отримали абсолютно чіткий сьогодні результат.

    І я вчора сказав це і сьогодні хочу підкреслити: можливості децентралізації ще далеко не реалізовані навіть наполовину. Я вважаю, що у нас ще є дуже багато можливостей реалізації завдань з децентралізації.

    Тому нам потрібно, перший етап, я вважаю, що завершився. Новий етап має передбачати завершення формування об’єднання територіальних громад, щоб 100% людей отримали в 3, 5, 10 разів більші бюджети і повноваження. Ми маємо захистити децентралізацію в Конституції України, щоб жоден політик не мав навіть у своєму сні можливість подалі централізувати владу. Це дуже важливо. Звісно, що ми маємо повністю підтримувати ОТГ, які мають бути ефективною формою правління.

    Тобто фактично ми змінили систему управління державою. Можливо, ще не зовсім це всі відчувають, але в ОТГ мешканці вже це відчувають, я глибоко переконаний у цьому, і в містах теж, які отримали мільярдні кошти сьогодні для реалізації багатьох завдань. Тобто  децентралізація – це створення умов для нових якісних послуг в освіті, медицині, інфраструктурі, міському середовищі, енергетиці, комунальній сфері, у багатьох інших сферах.

    І сьогодні я радий, що ми будемо розглядати ще одне важливе питання – це питання, проект Закону "Про міста, дружні до дітей". Це є така загальна світова програма, яку впроваджує UNICEF.

    В містах запроваджуються абсолютно нові механізми розкриття потенціалу і створення належних умов для розвитку українських дітей. І це право працює по всьому світу. Я сам мав досвід, коли був міським головою, впроваджувати таку програму.

    Що це означає? Це означає, що створюється середовище для участі дітей в прийнятті рішень для розвитку громади, участі дітей у напрацюванні заходів з безпеки всередині громади. Це означає, що мають бути абсолютно чітко пропрацьовані механізми і програми підтримки здоров'я дітей, освіти дітей.

    Це такі інтегровані програми, які дають на виході нову якість життя і можливостей для українських дітей в українських громадах. І це вже потребує врегулювання на рівні закону, тому що буквально рік, можливо, трошки більше тому ми брали участь спільно з UNICEF і Асоціацією міст України, коли підписували угоду про те, що ми будемо поширювати цю практику по всій країні.

    Але зараз настав час творити закони, які дадуть мотивацію і стимул місцевим громадам бути дружніми до дітей, а дітям і молоді дадуть можливість включення в процес прийняття рішень на території та участі у всіх програмах, які забезпечують розвиток цієї громади. Це теж дуже важливо. Сьогодні це буде доповідати Рева А.О.

    Друге питання буде доповідати Міністр культури щодо нашої культурної спадщини, впровадження нових технологій. Він про це більш детально розповість.

    Я вважаю, що наша культурна спадщина, ідентичність, можливість збереження культурної спадщини і розвиток, впровадження нових культурних проектів, креативних проектів по країні, наприклад, таких, які ми вже другий рік поспіль будемо проводити, "Малі міста – великі враження" – це колосальне середовище, в якому якраз відкривається весь потенціал нашої української культури. Це неможливо втрачати, я точно знаю, навіть якщо нам дуже важко. Про культуру, про цінності ми не маємо права забувати. Тому такі програми є дуже важливими у нашій повсякденній роботі і в наших відповідних пріоритетах.

    Перед тим, як запросити до слова Андрія Олексійовича (Рева, Міністр соціальної політики України. – Ред.), хочу ще раз наголосити на тому, що як би нам не було важко, але ми маємо пам'ятати, що ми з вами сьогодні формуємо не тільки сьогодення, а й наше майбутнє. І я абсолютно чітко переконаний в тому, що ми можемо, я це підкреслюю, в існуючих умовах побудувати таке сьогодення і майбутнє, про яке ми дуже багато років мріяли. Глибоко переконаний.

    Але це можливо тільки через єдине – політична воля, правильні ефективні рішення і готовність працювати стільки, скільки треба, для досягнення спільного результату. І це я вчора побачив на Тернопільщині під час Ради регіонального розвитку, коли презентували і стратегію розвитку Тернопільської області, і питання, які дуже важливі для тернополян, для громад. І я можу сказати, що дійсно ми сьогодні маємо прецедент народження нових лідерів на місцевому і регіональному рівні.

    Дякую за вашу увагу!