Вступне слово Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана на засіданні Кабінету Міністрів України від 12 вересня 2018 року
Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 12 вересня 2018 року о 15:27

 ГРОЙСМАН В.Б. – Доброго дня! Порядок денний сформовано відповідно до пропозицій урядових комітетів і міністерств.

Першим питанням є черговий звіт про стан поточного ремонту доріг. Фактично завершився літній сезон. Ми маємо ще осінню пору року, коли ще можливо продовжувати і завершувати роботи по реконструкції, будівництву і ремонту українських доріг. Я думаю, що в багатьох областях України, майже в більшості, ми побачили, що сьогодні збільшуються обсяги виконання робіт. Але треба зазначити, що дороги досі залишаються в незадовільному стані.

І знову ж таки хочу повернутися до того, що з 2005 року по 2013 рік державний борг України зріс на 50 млрд доларів. Я не можу згадати жодної нової дороги, крім Євро-2012, яка була побудована за цей період часу. Тобто фактично ми отримали розруху в українських дорогах, і не тільки, і сьогодні намагаємося, як би нам не було важко, і в нас є необхідність фінансувати сьогодні українське військо та вирішувати інші соціальні питання, ми знайшли безпрецедентно 47 млрд грн. Це безпрецедентна цифра, яку ми направили на будівництво, реконструкцію та ремонт українських доріг. З цих 47 млрд 11 млрд у цьому році ми передали на місцеві органи влади для того, щоб на місцях була зроблена відповідним чином якісна робота.

Але треба зрозуміти, що ми передали не тільки кошти, а й відповідальність. Тому, коли я бачу неефективне використання ресурсів або порушення технологій, або інші моменти, які не дають відповідної якості, я вважаю, що це для нас усіх виклик. Тому було доручення Державній аудиторській службі перевірити кожну область, кожну дорогу. Я би хотів, щоб кожна гривня, яка виділена сьогодні державою, потрапила в якісне дорожнє покриття.

Тому сьогодні буде звіт керівника Укравтодору і, відповідним чином, думаю, що ми сьогодні почуємо інформацію і від Держаудитслужби, хоча б проміжну, оскільки думаю, що за декілька тижнів ми отримаємо вже остаточний звіт, який буде підставою направлення матеріалів до правоохоронних органів України.

Я наголошую на тому, що там, де будуть виявлені порушення, по-перше, я про це скажу публічно, в мене авторитетів немає. Будь-яка область, яка буде мати недоліки, я про це повідомлю. Це перше.

Друге. Ми направимо публічно цю інформацію для розслідування в правоохоронні органи для того, щоб понесли покарання. Ми виділяємо ресурси для того, щоб дороги були побудовані, а українці їздили по нормальних дорогах.

Знову ж таки на місцях ми теж бачимо абсолютно різну картину. Є ті, хто виконують ті плани, які були затверджені, і наближаються до завершення сезону до 100%. А є ті, хто зробили 15, 20% за весь період будівельних робіт по сьогоднішній день. Це означає те, що там є безгосподарність і нездатність займатися не те, що будівництвом доріг. Така ж ситуація у нас є і в багатьох інших сферах: в освіті, в охороні здоров'я. Коли передаємо гроші, визначили пріоритети – тільки зробіть. Але, на жаль, ми бачимо, що й там є величезні прорахунки.

Тому треба підсилювати регіональну владу, беззаперечно, і бути дуже вимогливими до їх роботи, більше того, і громадянам в тому числі, щоб ті, хто не здатні, не перекладали з себе відповідальність і не кивали нагору, що хтось десь щось не зробив.

Ще раз наголошую: 47 млрд ми виділили? Виділили. 11 млрд на місцеві дороги виділили? Теж виділили. Ми затвердили Стратегію розвитку українських доріг на 2018 – 2023 рр.? Затвердили. Там чітко написано, хто і що має робити, яка область і що виконувати. Тому вимога до якісної роботи буде тільки посилюватися.

На минулому засіданні Уряду Мінінфраструктури внесло пропозиції про попередній перерозподіл фінансових ресурсів з тих областей, де не використані ресурси, де не проведені тендери. Уряд розглянув, ми направили це на доопрацювання для того, щоб по кожній області визначитися. І сьогодні нам хтось ще намагається дорікати, що ми у когось щось забрали. Ніхто ні у кого нічого не забирав. Якщо кошти в одній області не будуть використані, то за пропозицією Укравтодору вони можуть бути використані в іншій області, можливо, на ту саму дорогу. Але використані, а не пропадуть просто на рахунках, і люди будуть їздити далі по розбитих дорогах. Так не буде. Тому я закликаю до відповідальності.

І ще хочу сказати одну річ. В цьому році ми виділили безпрецедентних 47 млрд грн. В наступному році на дорожнє будівництво в країні ми виділимо кошти в сумі 56 млрд грн. Якщо в цьому році ми виділили 11 млрд грн. на місцеві дороги, то в наступному році ми виділимо 17 млрд грн на місцеві дороги.

Я просто вимагаю, щоб за цю кожну гривню звітували, в першу чергу перед громадянами, а не дурили їм голову. Там, де хтось не здатний зробити дорогу, починають розказувати людям байки. Кошти є на місцях у всіх областях. І вони можуть виконувати ці завдання. Інше питання – це тільки спроможність. Але я думаю, що ми зможемо дати оцінку і за результатами звіту Славоміра, і, відповідно, проміжною інформацією Державної аудиторської служби.

Ще раз хочу наголосити: ми дороги розпочали масштабно будувати в цьому році, продовжимо масштабно будувати в наступному. І безпрецедентне зростання з 47 млрд до 56 млрд в 2019 році, в тому числі, я сказав, 17 млрд, не 11, як в цьому році, а 17 млрд на місцеві дороги – це, я думаю, ідеальна ситуація для того, щоб в наступному році зробити ще більш міцний ривок і вже більше доріг будувати нормальної якості.

Але, наголошую на тому, можемо дати гроші, але ж не ми укладаємо асфальт. Там є конкретні робітники, підприємства, технології, нагляд за технологіями. Тут нам треба посилювати роботу в питаннях контролю. Тут у мене немає жодного сумніву. Але контроль можливий тільки тоді, коли хоча б хтось понесе відповідальність. Тому ми будемо розраховувати на правоохоронну систему в тому числі.

І тому 75% всього акцизу, який потрапляє з палива, буде направлений якраз на дороги. І, крім того, ще буде в цій цифрі 2,5 млрд грн у наступному році, які ми направили на безпеку дорожнього руху. Огородження, кругові кола, острівки безпеки, безпечні переходи – це все буде робитися з весни наступного року в більшому масштабі, ніж навіть це ми зробили в цьому році.

Прошу, Славоміре.