Безумовними пріоритетами для Укрзалізниці мають бути тяга та інфраструктура, − Володимир Омелян
Міністерство інфраструктури України, опубліковано 10 січня 2019 року о 15:21

Сьогодні на засіданні Уряду України Міністр інфраструктури України Володимир Омелян окреслив першочергові завдання для ефективної роботи АТ «Укрзалізниця».

«Ключова річ – це стратегія компанії. Я сподіваюсь, що в лютому ми нарешті її отримаємо. Правління Укрзалізниці вже її затвердило. Зараз питання за Наглядовою радою, щоб її якнайшвидше передали та затвердили на Уряді, бо це не лише розуміння нам як акціонеру цієї компанії, але це і чіткий сигнал для бізнесу про те, які є пріоритети в розвитку. Безумовними пріоритетами для Укрзалізниці мають бути тяга та інфраструктура», − заявив Володимир Омелян.

Міністр інфраструктури наголосив, що завдяки тому, що залізниця розвивається, бізнес швидко зорієнтувався, і за короткий період часу було подвоєно фактичну кількість зерновозів з 10 до 20 тисяч одиниць за два роки.

«Час, коли Укрзалізниця покладалась лише на власні ресурси, минув. Якщо ми хочемо зберегти 250 тисяч робочих місць і близько мільйона місць по всіх інших галузях економіки, які причетні до виробництва чи до транспортування, то маємо сформувати відповідну політику держави. Необхідно думати комплексно спільно з Урядом і Парламентом, яким чином ми можемо зробити стратегічну програму розвитку цієї компанії», − зауважив очільник Міністерства.

Володимир Омелян підкреслив, що наступним пріоритетом для Укрзалізниці має бути швидкісне залізничне сполучення, як пасажирське, так і вантажне: «У минулому році ми отримали перший грант з боку ЄС − 10 млн євро на залізничні перевезення. І я думаю, за рахунок цих коштів має бути сформована чітка логічна стратегія по ключових напрямках із прогнозованим результатом їх виконання. Зокрема, транспортні коридори Львів – Київ – Одеса, Київ – Дніпро, Київ – Харків, де швидкість пасажирських потягів має бути мінімум 200-250 км/год, вантажних – 100-120 км/год. На залізниці ми повинні дивитися у перспективу, так, як робимо це з дорогами, плануючи на 5 років».

Також Міністр інфраструктури звернув увагу, що є тривожні сигнали по вантажоперевезеннях, оскільки окремі групи товарів демонструють ріст, інші – зниження: «Це показник того, що вони переходять на автомобільні перевезення, через що також руйнуються дороги. Багато в чому це було зумовлено нестачею тяги, але ситуацію ми стабілізували», - зазначив Володимир Омелян.

«Щодо капітальних інвестицій дійсно є позитивні зрушення. Ми бачимо ріст освоєння, але він ще не стовідсотковий, тому над цим нам потрібно працювати досить серйозно. Ключове питання – це залучення приватної тяги і створення конкуренції на залізничній інфраструктурі, як у сфері вантажних, так і пасажирських перевезень. Я вітаю всіляко завершення переговорів по обранню стратегічного партнера з виробництва електровозів в Україні, але закликаю на це теж подивитися ширше. Це не просто електровози для вантажних перевезень. Це так само і пасажирські потяги, а потенційно і трамваї, і метро для України, виробництва яких у нас майже немає або Є дуже невелике», − заявив Володимир Омелян.

Очільник Міністерства наголосив, що для успішного розвитку компанії необхідне призначення компетентного та фахового управління на Укрзалізниці. «Якби хтось один не старався, один компанію не змінить. Члени правління мають бути фахові, підібрані, незаангажовані, і це треба зробити якомога швидше, бо цей час уже давно настав», − підкреслив Міністр інфраструктури України.