• In English
  • 11 млн. доларів інвестицій в українську залізницю - вдалий приклад співпраці держави і бізнесу, - Андрій Пивоварський
    опубліковано 06 листопада 2015 року о 18:00

    11 млн. доларів інвестицій в українську залізницю – вдалий приклад співпраці держави і бізнесу. На цьому він наголосив під час урочистостей з нагоди відкриття ділянки другої магістральної колії перегону 12-18 км дільниці Чорноморська – Берегова, побудованої на кошти інвесторів на умовах державно-приватного партнерства. Від сьогодні на цій ділянці працюватиме друга колія та дві приймально-відправні колії.

    Запуск в роботу перегону протяжністю 5 км, що розташований поблизу порту «Южний», став успішним результатом співпраці держави в особі Укрзалізниці та бізнесу в особі групи терміналів ТІС та ТОВ «Бориваж». Загальна сума коштів, вкладених у проект, склала близько 11 млн. доларів. Це рекордна сума, яку приватні інвестори вклали у розвиток Укрзалізниці. Побудовані потужності передаються на баланс Укрзалізниці.

    «Цей успішний приклад державно-приватного партнерства позитивно вплине на економіку як Одеського регіону, так і України в цілому. В результаті зароблять всі: бізнес за рахунок ефективнішої логістики, порти – за рахунок портових зборів, Укрзалізниця – за рахунок більшого обсягу вантажопотоків. Більше того, це ще й нові робочі місця для портовиків і залізничників. Я вдячний всім учасникам цього проекту та закликаю бізнес: приходьте до нас з пропозиціями і проблемами, будемо разом працювати над їхнім вирішенням», - зазначив Андрій Пивоварський.

    Побудову додаткової колії на ділянці Чорноморська – Берегова зумовило зростання обсягів перевезень у частині Одеської залізниці, що розташована поблизу порту «Южний», на узбережжі Аджалицького лиману. Так, за останні 14 років обсяги вантажів, які перевозить залізниця в районі лиману, зросли в 3,4 раза. Запуск другої магістральної колії покликаний запобігти дефіциту пропускної спроможності ділянки між станціями Чорноморська і Берегова на найближчі кілька років.
    Відкриття колії 6 листопада – це завершення третього етапу проекту, який дасть змогу збільшити вантажообробну спроможність цієї ділянки втричі з часу старту проекту в 2007 році. Проведені роботи дозволять залізниці перевозити додаткові 10 млн. тонн вантажів на рік.

    Довідково

    Реформа залізничної галузі – один з пріоритетних напрямків роботи Міністерства інфраструктури. Головною метою змін є лібералізація ринку залізничних перевезень та запровадження ринкової моделі функціонування галузі. Міністерство розробило проект Закону «Про залізничний транспорт», який впровадить новий підхід до організації перевезень: лібералізує ринок залізничних перевезень, кардинально змінить принципи тарифоутворення, введе поняття соціальних перевезень. Ці заходи сприятимуть розвитку конкуренції та покращенню інвестиційної привабливості галузі.

    За результатами оцінки компанії Deloitte, вартість активів «Укрзалізниці» склала 245 млрд. грн. 21 жовтня відбулася реєстрація публічного акціонерного товариства «Українська залізниця», 100% акцій якого належатимуть державі. Уряд уже затвердив Статут публічного акціонерного товариства, який змінить модель керівництва підприємством з одноосібної на колегіальну. Створення ПАТ покликане розділити державну та бізнесову функції, які досі поєднувала «Укрзалізниця». Функції державного управління відійдуть до новостворених державних структур – Агентства залізничного транспорту, а також Нацкомісії з регулювання у сфері транспорту (НКРТ), яка відповідатиме за тарифоутворення. «Укрзалізниця» здійснюватиме бізнес-функцію. Такий підхід підвищить ефективність управлінських процесів та приведе їх у відповідність до європейського зразка.