• In English
  • Стенограма вступної частини засідання Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року, яке відбулося під головуванням Прем'єр-міністра Арсенія Яценюка
    опубліковано 18 березня 2015 року о 15:05

    ЯЦЕНЮК А.П. – Доброго дня, шановні колеги!

    Вчора Парламент прийняв рішення щодо подальшого виконання Мінських угод. У нас немає жодного надмірного оптимізму з приводу того, що Росія і її терористи готові виконувати угоди, але Україна своїми послідовними кроками доводить те, що ми будемо боротися всіма засобами і методами за встановлення миру і за відновлення контролю над територією Донецької і Луганської областей в рамках Мінських домовленостей.

    Хотів би ще раз нагадати про те, що проведення виборів у Донецькій і Луганській областях можливо при настанні декількох умов. Перша і основна вимога відповідно до мінських домовленостей – це російські бандити повинні забратись із території України і дати можливість Україні провести чесні і прозорі вибори відповідно до міжнародних стандартів.

    Це означає, що всі політичні сили, які представлені в Україні, які представлені у Парламенті, повинні мати можливість вільно взяти участь у цій виборчій компанії, агітувати, доступ до телебачення, свобода зібрань, свобода агітації і найосновніше – це свобода від російських бандитів на території Донецька і Луганські і на території виборчих дільниць. Для цього Росія повинна відкликати їх з території України, ми повинні відновити контроль над кордоном, і Україна послідовна в досягненні миру, в відновленні миру і стабільності, у виконанні мінських домовленостей задля деескалації ситуації.

    Саме тому ми вкотре вимагаємо від Росії невідкладного виконання всіх базових пунктів, які дають можливість, у тому числі, провести чесні і прозорі вибори на території Донецької і Луганської областей. Я підкреслюю, провести чесні і прозорі вибори, а не легітимізувати російських бандитів через вибори за російськими стандартами.

    В рамках завдань, які були напрацьовані Президентом, Урядом і РНБО, нам необхідно терміново приступити до будівництва лінії безпеки.

    Загальний обсяг фінансування будівництва цієї лінії безпеки складає 865 млн. грн. Уряд сьогодні за невідкладною процедурою приймає рішення про виділення з резервного фонду 865 млн. для будівництва фортифікаційних споруд, які дадуть можливість зберегти життя українських військовослужбовців і забезпечити безпеку на всій території кордону.

    Основне – це не дати можливості по лінії безпеки російським терористам незаконно перетинати цю лінію безпеки, і ми повинні бути готові до всіх сценаріїв, які можуть розвиватися. Саме тому будівництво лінії безпеки та виділення коштів сьогодні Уряд приймає, і я прошу профільного Віце-прем’єр-міністра з регіональної політики разом з Міноборони приступити до вибору генерального підрядника, підрядників, використання коштів і будівництва відповідних споруд.

    Окремо ще раз зазначаю і даю доручення Держприкордонслужбі щодо будівництва інженерних споруд на кордоні України з Росією. Процес іде, але надто довго. Це добре, що ми вдвічі скоротили вартість проектних робіт, але тепер треба прискорити як будівництво лінії безпеки, на яке ми видаємо 865 млн., так і будівництва інженерних споруд на українсько-російському кордоні.

    За дорученням Уряду Мін’юст звернувся до Київського інституту судових експертиз. Я проінформований про те, що вчора зроблені висновки Інститутом судових експертиз з приводу висловлювань російського Президента В. Путіна та Міністра оборони Російської Федерації Шойгу щодо захоплення і анексії української території. За висновками інституту, такі висловлювання чітко містять ознаки порушення міжнародного права і видачі прямих вказівок щодо анексії Криму та здійснення військової інтервенції проти України.

    МЗС підготував відповідний проект заяви відповідно до статті 11 Римського статуту. І така заява повинна бути відправлена до Гаазького трибуналу, і органи прокуратури, а саме Генеральна прокуратура України повинна невідкладно розпочати процес щодо притягнення Російської Федерації до відповідальності за агресію проти України в Гаазькому трибуналі.

    Прошу Міністерство юстиції передати відповідні матеріали органам прокуратури. І звертаюсь з проханням до Генеральної прокуратури України: відповідно до рішення Парламенту продовжувати цю роботу.

    Мене стурбувало сьогодні те, що Парламент не проголосував Закон "Про судові імунітети". Це закон, який дає можливість українським компаніям і українським громадянам звертатися в українські суди, в тому числі проти Російської Федерації для відшкодування шкоди, завданої російською військовою агресією проти України, як то: шкоди, яка пов'язана з націоналізацією українських активів на території АР Крим; як то шкоди, пов’язаної з втратою майна за російської військової агресії.

    І тому я публічно звертаюся до Парламенту повернутись невідкладно до розгляду цього закону. Цей закон відповідає європейським стандартам. Ми повинні навчитись захищати своїх громадян і дати можливість українським громадянам захищати своє право в українському суді, а потім через наші міжнародно-правові механізми звертатись до інших країн з тим, щоб реалізувати судове рішення в інших країнах, де у нас є двосторонні угоди про правове співробітництво.

    Я хотів би окреслити разом з членами Уряду декілька ключових завдань, які ми повинні виконати до 1 червня.

    Перше, шановний Сандро (Міністр охорони здоров'я України Олександр Квіташвілі – ред.), щодо ліків. Через курсову різницю, через те, що ситуація в країні доволі тяжка, нам треба допомогти тим, які малозабезпечені, купувати лікарські засоби і медичні препарати.

    Тому у мене до Вас є два прохання: перше – це програма компенсації для малозабезпечених при придбанні лікарських засобів і медичних препаратів.

    Друге – це широкий жест українських фармацевтичних компаній в допомозі малозабезпеченим купувати за низькими цінами ті медичні препарати, які їм найбільш необхідні. Я прошу, Сандро, це не затягувати, бо це зараз вкрай важливе для людей. Ваша думка і як будемо вирішувати цю проблему?

     

    КВІТАШВІЛІ О. – Сегодня же начнем работать. Мы будем работать с Минсоцполитики по спискам, которые у них есть, социально обеспеченных, встретимся обязательно сразу же с фармкомпаниями и на следующем заседании мы уже можем предложить план, как это делать, то есть постановление.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Зберіться з Міністром соціальної політики, з виробниками лікарських засобів, медичних препаратів, з Мінфіном. Певну частину коштів ми готові перерозподілити для того, щоб допомогти малозабезпеченим.

    Друге – по Міноборони. Я прошу Мінфін разом з Міноборони, Степане Тимофійовичу (Міністр оборони України Степан Полторак – ред.), треба перенести з третього і четвертого кварталу фінансування щодо придбання нової техніки і озброєння на перший і другий квартал. Левова частка всіх грошей повинна невідкладно бути профінансована в першому і другому кварталі. Давайте передоплату робити «Укроборонпрому», змушуйте їх працювати і поставляти техніку. Я прошу Ваше бачення, коли ми це зробимо?

     

    ПОЛТОРАК С.Т. – Я хотів би проінформувати про те, що це рішення абсолютно своєчасне. Я хотів би подякувати за нього, тому що дійсно нам потрібно ті кошти, які передбачено на третій-четвертий квартал на перший і другий, тому що укладання договорів на придбання, модернізацію, а також ремонт бойової техніки йде повним ходом. На сьогодні підписано 100 договорів таких і в найближчий час сплановано підписання ще 160 договорів. За останній тиждень на ремонтні заводи «Укроборонпрому» доставлено близько 1 тис. одиниць техніки, яка потребує модернізації та ремонту і це рішення надасть можливість у найближчий час значно покращити технічне оснащення Збройних Сил України, своєчасно розрахуватись і зробити певний внесок для того, щоб у майбутньому до кінця року заводи працювали планово і без зривів, поставляли техніку.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Мінфін, разом з Міноборони, приймаємо рішення, переносимо це фінансування, перший і другий квартал, повністю відкриваємо авансові платежі, підписуємо всі контракти. Працюють у три зміни, змушуйте їх працювати.

     

    ПОЛТОРАК С.Т. – Дякую.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Так само по Національній гвардії, Арсене Борисовичу (Міністр внутрішніх справ України Арсен Борисович Аваков – ред.), все, що ви можете купити, все, що ви можете зробити, в найкоротші терміни купуйте, платіть, ставте на озброєння. Мінфін має необхідні ресурси, і ми проведемо всі додаткові оплати по всіх контрактах. Державне оборонне замовлення затверджено, тому в рамках ДОЗ прошу невідкладно укласти контракти і профінансувати повний обсяг.

    Третє – по посівній. Олексію Михайловичу (Міністр аграрної політики та продовольства України Олексій Михайлович Павленко – ред.), у минулому році ми дали 16% плюс по сільському господарству, в цьому році маємо дати ще більше. Яке Ваше бачення? Коли збираємося по посівній? Яка є проблематика?

     

    ПАВЛЕНКО О.М. – На даний момент ми оцінюємо по стану озимих. Озимі в адекватному стані. Посіяно, порівняно з минулим роком, на 7% більше, тобто 107% від попереднього року. 87% - в доброму стані, 13 – в зрідженому стані. За тиждень буде комісія, яка оцінить, де потрібен пересів, але загальна наша оцінка, що 98% – це стан, кондиція наших озимих, порівняно з минулим роком, тобто рухаємося досить адекватно.

    Посівна почалася в 24 регіонах. На сьогодні 184 тис. га посіяно, або 8% від загальної планової площі. Рухаємося планово. Волога в ґрунті є, найкраща за останні сім років. Тобто є в нас хороші передумови для того, щоб нормально отримувати сходи і врожайність.

    Є проблеми з фінансуванням, є проблеми з подорожчанням основних компонентів, ідуть роботи з усіма компаніями і по добривах, і по насінню. У наявності компоненти є, а все інше – в плановому режимі на селекторах спілкуємося. Плануємо за тиждень, десь на початку квітня, організувати виїзне засідання разом з Прем’єр-міністром, щоб подивитися, як рухається стан, і поспілкуватися з фермерами вже на місцях.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – У нас з Вами декілька завдань: перше – це паливно-мастильні матеріали; друге – це добрива; третє – кредитній ресурс для них (я знаю, що Ви там цікаву схему запропонували, як допомогти аграрному сектору по кредитному ресурсу); четверте – ринки збуту. Чотири завдання, які ми повинні з Вами на зустрічі з ними не просто обговорити, а мати вже проекти рішень. Аграрний комплекс є для нас ключовим на рівні енергетики, які дадуть можливість економіці поетапно рости.

    По тимчасово переміщених особах. Павле Валерійовичу Міністр соціальної політики України Павло Валерійович Розенко – ред.), у нас постанова про фінансову допомогу спливає 1 квітня, якщо мені пам'ять не зраджує. Як ми будемо далі діяти?

     

    РОЗЕНКО П.В. – Постанова продовжує діяти, але ті люди, які вперше отримали кошти в жовтні, безумовно, її отримають згідно з цією постановою на 6 місяців. Тобто з квітня перші люди, які зверталися до нас з жовтня, по нинішній постанові будуть втрачати право на отримання подальшої допомоги.

    Тому є пропозиція – залишити, дати можливість людям, які назад не повернулися і залишаються тимчасово переміщеними особами, ще раз звернутися на підставі цієї постанови до органів соціального захисту населення і повторно отримати допомогу.

    Ми домовились, що на наступному тижні відповідні зміни до постанови, яка прийнята була в жовтні, ми внесемо і дамо можливість тимчасово переміщеним особам звертатися повторно за повторною допомогою. Адже ситуація, справді, за ці 6 місяців у соціальному плані для цих людей не продовжувалася, миру не наступило, і тому, очевидно, люди не можуть повернутися назад до себе додому.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Павле Валерійовичу, тобто ми з Вами на наступному тижні приймаємо рішення про фінансову допомогу непрацездатним особам, які зареєстровані як тимчасово переміщені особи – це перше.

    Друге. Дуже важливо, щоб такі особи все-таки мали можливість не просто стати на облік у центрах зайнятості, а отримати роботу, і хотіли отримати роботу. І я дуже Вас прошу проводити цю роботу щодо забезпечення зайнятості для тимчасово переміщених осіб.

    І третє моє прохання. Ви завтра даєте прес-конференцію. Розвійте ці брехливі російські міфи і російську пропаганду про те, що ми не платимо, ми не допомагаємо. Ми витратили десятки мільярдів на пенсії, на соціальну допомогу, на постачання газу, на постачання електроенергії на українські території, які тимчасово окуповані російськими терористами.

    Я Вас дуже прошу розказати світу правду про те, що Україна не покинула своїх громадян, і скільки це коштує в цілому для України.

    Тепер по законопроектах, які в Парламенті. Я також хотів би звернутися до нашої найкращої проєвропейської коаліції, до всіх членів Кабінету Міністрів, так як це коаліційний Кабінет Міністрів, до складу якого входять всі п'ять політичних сил.

    Прошу, щоб завтра були проголосовані закони, які дадуть можливість Україні покращити інвестиційний клімат і отримати від Світового банку і від наших японських партнерів загалом 800 млн. дол. П'ять законів, вони пройшли перше читання. Звертаюсь до Парламенту і до профільних комітетів сьогодні розглянути ці законопроекти і завтра прийняти їх в другому читанні і в цілому. Це 800 млн. дол., які підуть виключно на розвиток економіки, на інфраструктурні проекти, на створення робочих місць, за запуск економічного двигуна країни.

    Так само хотів би висловити подяку сьогодні Парламенту за те, що Парламент включив до порядку денного урядові законопроекти по покращенню ведення бізнесу. Чим швидше приймемо, тим краще. Йдеться про те, що ми до травня повинні прийняти ці законопроекти, і це дасть можливість нам суттєво покращити показники ведення бізнесу в Україні. Наприклад, по реєстрації бізнесу ми зможемо піднятися з 76-го на 12 місце у світі, по реєстрації власності – з 59-го на 35 місце, по вирішенню неплатоспроможності – зі 142-го на 108-ме і по забезпеченню виконання контрактних процедур – з 43-го на 27-ме.

    У рамках цього дуже багато роботи зроблено Мінекономіки і Мін'юстом. І зараз Міністр економічного розвитку і торгівлі А.Абромавичус дасть вам коротко інформацію про те, який подальший план у нас зменшення бюрократії, зменшення впливу чиновника і приведення українського бізнесу до європейських стандартів.

     

    АБРОМАВИЧУС А. – Как вы знаете, в пятницу на правительственном комитете уже приняли дальнейший план по дерегуляции, который касается планов на 2015 – 2017 года. В основном это касается того, что мы будем делать в 2015 году.

    Результатом этого будет улучшение инвестиционного климата в стране, рабочие места, налоги, это тоже борьба с бюрократией и коррупцией. И самое главное, что это позволит нам привлечь инвестиции, потому что мы ожидаем, что будет сильное поднятие в рейтингах Doing Business, и, конечно, мы приблизимся к европейским стандартам по многим категориям.

    Для простых людей и для бизнеса хотелось бы коротко объяснить некоторые ключевые инициативы: общее регулирование, отмена обязательности сбора, удаления, обезвреживания и утилизации отработанных масел – экономия средств для бизнеса около 700 млн. грн., отмена обязательности сертификации пищевых продуктов – экономия средств для бизнеса около 1-2 млрд. грн., ограничение государственного регулирования цен на продовольственные товары, здесь цены будет регулировать рынок.

    Для простых людей во всех странах, как вы знаете, если ты пользуешься мобильным аппаратом одного, если меняешь оператора, телефонный номер сохраняется. У нас в данный момент такой возможности нет, но мы здесь предусматриваем mobile member …, то есть будешь переходить от UMC в Киевстар и будешь сохранять свой телефонный номер. Конечно, операторам это не очень нравится, но зато мы им тоже что-то предлагаем взамен – это обеспечение технологической нейтральности как предпосылки для внедрения уже не 3G, а 4G. Как вы знаете, уровень жизни, уровень экономического развития напрямую всегда связан с технологическими разработками и уровнем широкополосного внедрения Интернета.

    Еще пару инициатив упрощения процедуры присоединения к электросетям. Мы долго здесь обсуждали, что мы на самом дне рейтингов, бизнес строит торговый центр, бизнес строит фабрику, но не может никак присоединиться к сетям. Он должен прийти к сетям, умолять, чтобы они подключили сети и он платил им за электричество. Здесь мы меняем, в данный момент это занимает 277 дней, чтобы присоединиться к сетям, это почти самый низкий уровень в мире. Мы будем эти сроки сужать и процедур будем уменьшать с 10 до 3-х.

    Упрощение процедуры и уменьшение сроков выдачи технических условий в сфере строительства с 30 до 10 рабочих дней, то есть тоже строителям помогаем. Упрощение процедуры регистрации собственности. На данный момент это 27 дней, мы будем упрощать до 2 дней, а количество процедур от 7 до 2. И последние из ключевых, но там, как я сказал, 170 инициатив, уменьшение количество, обязательность документов, которые требуется для осуществления административных процедур при экспорте, импорте: при экспорте с 29 до 8, при импорте с 28 дней до 11.

    То есть, это серьезный план, который проработан всеми министерствами, Антимонопольным комитетом, другими институтами по регулированию разного вида деятельности. Все пришли к этим выводам достаточно плотно и т.д.

    Еще сегодня на повестке дня вопрос, который прошел в пятницу на правительственном комитете, скасування постанови 915 "Про утилізацію тари". Достаточно коррумпированная структура "Укрэкоресурсы", по этому постановлению не должно больше существовать. И, как мне известно, Министр экологии и природных ресурсов уже на этой неделе подаст новый Закон "Об утилизации тары" на согласование всем министерствам. Мы думаем, что это создаст около 10 тыс. рабочих мест и, наконец, в стране будет собираться и утилизироваться тара, отходы  и т.д. Это будет очень серьезный экономический эффект. Надеюсь, что коллеги поддержат эти инициативы.

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Павле Дмитровичу, тепер у вас спрощення електронного сервісу. Будь ласка.

     

    ПЕТРЕНКО П.Д. – Насправді будь-який індикатор реформ, які відчуває кожний український громадянин, це прибирання бюрократії, прибирання черг і прибирання тих перепон, які існують в нього, коли він спілкується з державними органами.

    Мін’юст протягом останніх місяців спільно з Easy Вusiness, з громадськими організаціями та бізнесом проводили аудит тих сервісів, які надають Мін’юстом, і де є безпосередній контакт наших малих і середніх підприємців, наших громадян з відповідними органами юстиції.

    В 2014 р. українські громадяни отримали в органах юстиції близько 4 млн. різного роду документів, тобто 4 млн. разів вони зверталися до наших органів, мали відповідні перепони у вигляді черг, у вигляді складної бюрократії. Відповідно, ті сервіси, які отримали, точно їм не аплодували. Напевно, кожен підприємець, кожний український громадянин стикалися з такого роду довідками, різного кольору витягами, виписками, які вони повинні були через величезні перепони в чергах, займаючи їх з шостої ранку, отримувати в органах державної влади.

    Ми сьогодні приймаємо вже конкретні, практичні рішення. Це не просто плани, тому що спільно з експертами Easy Вusiness і спільно з Мінекономрозвитку ми вирішили, що саме на Мін’юсті як пілотному Міністерстві ми будемо запроваджувати ті новації та ті реформи, які в подальшому так само будуть реалізовуватися іншими міністерствами.

    Сьогодні ми презентуємо українському Уряду нашу ініціативу щодо переведення всіх цих паперових документів в електронний вигляд і надання їм статусу офіційних. Я поясню, що це означає.

    Наступний слайд. Це приклад, що українці тільки, наприклад, по реєстрації бізнесу в минулому році 1 млн. 300 разів звернулися до органів державної влади за різного роду документами. Ми нашою ініціативою, яку сьогодні прийме Уряд, хочемо перевести 1 млн. 300 документів, які в рік отримують українці, в режим он-лайн. Це означає, що ви, знаходячись в себе дома, через Інтернет сайту Міністерства юстиції можете отримати будь-який документ, заплативши відповідні кошти через свою платіжну карту, які ви отримували в чергах з побутовою корупцією і з величезними перепонами.

    Мова йде про найбільш розповсюджені документи, які отримують наші підприємці як мінімум декілька разів на рік, це витяг з Єдиного державного реєстру, це відповідна довідка з Єдиного державного реєстру і відповідна виписка з Єдиного державного реєстру.

    Ми звертаємося до всіх наших українських громадян: починаючи з квітня цей сервер запрацює. Ми дуже вас просимо, користуйтеся цим сервісом, ми створюємо вам максимально комфортні умови для ведення бізнесу, які існують у всіх країнах ЄС. Ми обрали найбільш придатні практики, які використовують Грузія, Польща, Чехія, і запроваджуємо в Україні реально цей вперше новий пілотний сервіс.

    Наступна наша новація – це реєстрація права власності, про те, що говорив попередній мій колега, завдяки жорсткій позиції Уряду, коли ми проводили перший проект дерегуляційних законів у Парламенті. Мова йде про два закони, які були прийняті Парламентом у кінці минулого року.

    Ми отримали можливість так само в системі реєстрації права власності зробити дуже серйозні реформи.

    Перша реформа. Документ, який отримує громадянин щодо реєстрації своєї власності – це свідоцтво про право власності, витяг про право власності, відповідна довідка, – тепер він може отримати так само в електронній формі як офіційний документ. Це означає, що вам не потрібно двічі ходити до відповідних державних органів. Ви подаєте ці документи один раз, і через 5 або через 14 днів ви отримуєте цей документ через Інтернет як офіційний. Це так само зніме черги, це так само зніме те напруження, коли наші українські громадяни проводять свій час не з сім’єю, не з родиною, а в чергах, в тісних кабінетах державних органів.

    Наступна наша ініціатива полягає в тому, що ми фактично даємо можливість нотаріусам, а це найбільша проблема аграрних регіонів, проводити реєстрацію договорів оренди земельних ділянок сільгосппризначення.

    Це була величезна проблема для наших селян, які повинні були щорічно близько мільйона договорів оренди переоформлювати в державних органах. Ми прийняли відповідний закон, дякуючи позиції Уряду і коаліції, і починаючи з квітня ми маємо надію зняти максимально черги по всіх аграрних регіонах. Якраз це дуже актуально під час посівної кампанії і переоформленні величезної кількості договорів.

    Третє – всі ці реформи оцінюються дійсно через міжнародні рейтинги. На сьогодні проведений аудит наших ініціатив Easy Business, і ми маємо величезні перспективи до травня отримати новий рейтинг для України по 4-х позиціях, які веде Мін'юст, а саме реєстрація бізнесу – з 76 місця ми маємо шанси піднятися до 12 місця; реєстрація власності – з 59-го до 35 місця; вирішення питань по неплатоспроможності – зі 142-го на 108 місце; забезпечення виконання контрактів – з 43-го на 27 місце.

    Ці рейтинги встановлюються, виходячи зі спрощення процедур і спрощення життя громадянина і відповідного приватного підприємця. В загальному рейтингу Doing Business тільки якщо ми покращимо ці 4 показники, у нас є шанси піднятися з 96 місця на 79 місце. До речі, Україна в минулому році вперше у своїй історії увійшла в першу сотню. І якщо ми за перший рік зможемо просунутися на 20 позицій – це дуже серйозний і безпрецедентний випадок в історії тих країн, які оцінюються експертами Doing Business.

    Але насправді, щоб чітко все розуміли, що таке рейтинг Doing Business і що означає кожен цей показник. Як вбачається з практики тих країн, які проходили таким самим шляхом, як Україна, а це Грузія, країни Східної Європи, кожен пункт в рейтингу Doing Business, коли країна на нього піднімається, це означає залучення інвестицій в країну в середньому на 600 млн. дол. Тобто можна порахувати, що якщо підняття в рейтингу на 20 пунктів – це дуже серйозна сума, близько 12 млрд. дол., співмірна з фінансуванням, яке ми отримаємо від наших кредиторів.

    За прогнозами експертів, до 2020 року якщо ці показники будуть зберігатися, а ми маємо надію, що вони будуть покращуватися, це зможе дати можливість створити близько додаткових 50-70 тис. робочих місць і залучити інвестиції в українську економіку близько 30 млрд. грн. Звичайно, це так само прибирає корупцію, коли бізнес економить близько 20 млрд. грн. на тому, що він не платить хабарі, не стоїть в чергах, не має бюрократичних перепон. Це додаткові щорічні інвестиції, і це щорічне зростання економіки близько на 10 млрд. грн. щороку, і відповідні податкові надходження.

    Тому прошу підтримати ці ініціативи. У мене є так само пропозиція, Арсенію Петровичу, щоб Уряд дав доручення створити координаційну групу спільно з експертами Easy Business і на прикладі Мін'юсту ми попрацювали з іншими міністерствами, у яких є критерії в цьому реєстрі, і до травня так само підняли наші шанси по інших напрямках щодо покращення рейтингів.

    Дякую за увагу!

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Я тільки пропоную, щоб ми не створювали ще одну робочу групу. А то я подивився, скільки в нас різного роду органів займаються реформами. Всі, кому не лінь. Створено якихось шість підрозділів, які займаються реформами в Україні. Мені видається, що треба прибирати кількість, а треба йти виключно шляхом якості. Є Національна рада реформ і Уряд, і кожен міністр, який несе персональну відповідальність за проведення реформ в галузі, на яку вибирали, призначали і за яку треба нести відповідальність. В рамках роботи Уряду, будь ласка, кого треба залучити, треба провести засідання Уряду, треба отримати додаткову допомогу від наших західних партнерів, вперед. Не створюйте робочих груп, бо це шлях у нікуди. Якщо хочемо заговорити проблему, давайте створимо робочу групу або ще якусь агенцію по реформах.

     

    Із залу

     

    ЯЦЕНЮК А.П. – Це правильно. Зробили і забули. Повинен бути результат.

    Я ще хотів попросити Андрія Миколайовича (Міністр інфраструктури України Андрій Миколайович Пивоварський – ред.),  ми з ним розмовляли, коли проводили засідання в МВС, в нас ще один пункт, який ми з вами повинні зробити до першого числа – це ремонт доріг. Я знаю, що ви підготували план разом з «Укравтодором». Давайте проведемо окреме засідання, презентуєте план, ми виділимо фінансування з Мінфіну, щоб швидше закрутити ситуацію по ремонту доріг. Багато грошей немає, автобани за рік не побудуємо по всій країні, це ми так само чесно кажемо, але привести хоч до ладу найбільш проблемні ділянки автошляхів, це завдання Уряду. Андрій Миколайович взявся за цю справу, а Уряд буде допомагати.

    Наостанок. Я завтра буду в Брюсселі зустрічатись з Президентом Європейської ради з паном Туском, з прем’єрами ряду країн-членів ЄС саме напередодні Ради ЄС. Донесу позицію України, ми з Президентом порадимось з приводу того, як далі ми бачимо розвиток подій на Сході України, що ми вимагаємо від Росії, презентую ще раз, що було зроблено Урядом України в проведенні змін і реформ, який наш план, який загальний обсяг фінансової допомоги ми отримали і на яку додаткову допомогу ми очікуємо, тому що це наша спільна боротьба за вільний світ і за вільну Європу. Українські війська сьогодні охороняють не тільки українських громадян. Україна сьогодні охороняє європейські кордони і безпеку та спокій в країнах-членах Євросоюзу.

    Тому це спільна боротьба. І саме так спільно ми будемо рухатися з нашими європейськими, американськими партнерами по захисту демократії, по захисту європейських цінностей, по захисту прав і свобод людини-громадянина в Україні, Європі і в цілому вільному світі.

    Дякую ЗМІ.