• In English
  • Міністр освіти і науки провів засідання експертної групи з реформування системи професійної освіти
    опубліковано 25 листопада 2014 року о 15:23

    Міністр освіти і науки України Сергій Квіт провів засідання експертної групи з реформування системи професійної освіти в Україні.

    Він наголосив, що реформу професійної освіти слід здійснювати синхронно з імплементацією нового закону «Про вищу освіту», а також у широкому контексті концепції децентралізації. Теперішня модель професійно-технічної освіти, зауважив Міністр, сформувалася в умовах планової централізованої економіки, а нині у країні діють конкурентні ринкові механізми. Відповідно структура економіки змінилася, а підходи до підготовки кваліфікованих робітників залишилися майже незмінними. Суспільство вимагає, а керівництво Міністерства має політичну волю до того, щоб, опираючись на експертне середовище, використавши кращі зарубіжні підходи, реформувати українську професійну освіту. При цьому, наголосив Сергій Квіт, має бути збережена в освіті наявна сьогодні матеріальна база та інтелектуальні ресурси системи професійно-технічної освіти.

    Тарас Фініков, президент Міжнародного фонду досліджень освітньої політики, зробив презентацію голландської моделі професійної освіти, особливу увагу приділивши досвіду оптимізації мережі та створенню багатопрофільних професійних коледжів, механізму фінансування та управління, автономії в обранні навчальними закладами навчальних програм та педагогічних технологій.

    У дискусії також взяли участь заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський, заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства В’ячеслав Негода, директор департаменту професійно-технічної освіти МОН В’ячеслав Супрун, головний консультант секретаріату Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України Василь Головінов та науковий консультант Комітету Ігор Желяєв.

    Учасники засідання дійшли спільної думки про необхідність розроблення концепції реформування професійної освіти та за результатами її громадського обговорення передбачити відповідні норми у новому рамковому законодавстві про освіту. Разом з тим ряд кроків планується здійснити у ближчій перспективі ще до завершення законотворчого процесу.