• In English
  • У Мінінфраструктури обговорили нові підходи до підвищення рівня безпеки дорожнього руху на комерційному автотранспорті
    опубліковано 12 листопада 2014 року о 17:35

    Міністерством інфраструктури України розпочато роботу з імплементації директив і регламентів Європейського Союзу, що стосуються безпеки дорожнього руху у рамках Угоди про асоціацію, ратифікованої у вересні цього року. Про нові підходи до підвищення рівня безпеки дорожнього руху на комерційному автотранспорті в Україні йшлося у ході однойменного міжнародного семінару, організованого Міністерством на початку 6 Національного Тижня безпеки дорожнього руху.

    У заході взяли участь представники та провідні фахівці Мінінфраструктури, Укртрансінспекції, Укравтодору, Укрзалізниці,Укрпошти, Департаменту ДАІ МВС України, МОЗ, Всеукраїнської асоціації автоперевізників, навчально-консультаційного центру АсМАП України, Асоціації безпеки дорожнього руху, ДП «ДержавтотрансНДІпроект», Ліги страхових організацій України, а також фахівці Головної дорожньо-транспортної інспекції Польщі та Федерального науково-дослідного інституту дорожнього господарства Німеччини та експерти проекту ТРАСЕКА «Безпека дорожнього руху ІІ» та ін.

    «В Україні за рік у дорожньо-транспортних пригодах гинуть близько 5 тисяч людей, більше 30 тисяч отримують каліцтва. Ця цифра у питомому виразі (на 100 тис. населення) набагато вища порівняно з європейськими країнами. Мінінфраструктури, з огляду на Угоду про асоціацію між Україною та країнами ЄС, зараз активно вивчає європейське законодавство, норми якого буде імплементовано в національне законодавство, у тому числі щодо організації роботи з безпеки дорожнього руху. Насамперед це норми, реалізація яких уже дала результат у країнах Європи: допуск до ринку перевезень пасажирів і вантажів, безпека конструкції та технічного стану транспортних засобів, періодичне підвищення професійної компетенції водіїв, дотримання водіями режиму праці та відпочинку, виконання вимог щодо габаритних та вагових параметрів», - зауважив заступник Міністра інфраструктури – керівник апарату Володимир Корнієнко.

    Як зазначив заступник директора Департаменту безпеки – начальник відділу безпеки руху та перевезення небезпечних вантажів Міністерства інфраструктури Володимир Коськовецький, в Україні основні причини ДТП – порушення водіями правил дорожнього руху, супутні ж – низький рівень навчання і підготовки водіїв, культури і дисципліни на дорозі, неефективність системи сертифікації і проведення технічного контролю транспортних засобів, недостатнє фінансування будівництва і ремонту автошляхів, недієва система страхування відповідальності перевізника, відсутність цільового фінансування заходів з безпеки дорожнього руху тощо. Саме усуненню цих недоліків сприятиме гармонізація національного законодавства з європейським. «Відповідно до Угоди про асоціацію Україна зобов’язується сприяти здійсненню ефективних та безпечних транспортних перевезень із поступовою гармонізацією чинних стандартів і політик до директив, регламентів і технічних стандартів ЄС з безпеки перевезень. На приклад, треба стимулювати впровадження на автотранспортних підприємствах системи управління безпекою дорожнього руху, привести систему сертифікації транспортних засобів до європейських стандартів, підвищити страхову відповідальність перевізника, запровадити Технічний регламент щодо безпеки автомобільних доріг загального користування (зараз готує Укравтодор), а також в Україні має бути створений Центр із дослідження ДТП із тяжкими наслідками. Усі ці питання, тією чи іншою мірою, є в документах ЄС, які вже сьогодні опрацьовує Міністерство», - розповів Володимир Коськовецький.

    Крім того, за його словами, задля більшої ефективності роботи з підвищення безпеки дорожнього руху, взаємодії громадськості та органів державної влади Мінінфраструктури вбачає за доцільне відродити в оновленому форматі діяльність Координаційної ради та створити Фонд безпеки дорожнього руху. Окрім міжвідомчої координації, завдання цієї ради - приймати рішення, які стосуватимуться реалізації конкретних заходів з підвищення рівня безпеки дорожнього руху, з виділенням із фонду відповідного фінансування на реалізацію вказаних заходів. На сьогодні ж видатки держави на безпеку дорожнього руху наближені до нуля.

    Нагадаємо, Генеральною Асамблеєю ООН 2011 - 2020 роки оголошено Десятиріччям дій з безпеки дорожнього руху. Шостий Національний Тиждень безпеки дорожнього руху в Україні триватиме з 10 по 16 листопада.