• In English
  • Пілот із залучення приватних підрядників до експлуатаційного утримання доріг реалізують у 3 областях
    опубліковано 22 липня 2014 року о 13:16

    Пілотні проекти із залучення приватних підрядників до виконання робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування для початку необхідно реалізувати у 3 різних за розмірами та економічними можливостями областях України – у центрі, на сході та заході.

    Про це заявив Голова Державного агентства автомобільних доріг України Сергій Підгайний в ході розширеної наради «Презентація систем управління автомобільними дорогами загального користування», що відбулася днями за участі керівників Служб автомобільних доріг у регіонах.

    За його словами, кожна область має свої особливості – різний стан і розмір дорожньої мережі та різну кількість підприємств різних форм власності, котрі працюють у дорожній сфері.

    «У великих регіонах дорожніх бізнес-структур налічується кілька десятків, у той час, як в маленьких – є лише «облавтодори» та їх філії, а тому є сенс у залученні підрядників з інших областей», – зауважив С. Підгайний.

    Він додав, що підприємці вже неодноразово наголошували: «ринок послуг з експлуатаційного утримання є цікавим для них, адже виробничі потужності їхніх підприємств задіяні лише в ремонтно-будівельний сезон – з пізньої весни до ранньої осені. Решту часу – а це майже півроку, вони простоюють, а могли б заробляти гроші» – нехай і в іншому регіоні.

    На переконання Голови Укравтодору, приватники вміють не лише заробляти, а й заощаджувати – доцільність застосування або придбання кожної одиниці спеціалізованої техніки, обсяги закупівлі ремонтно-будівельних і протиожиледних матеріалів, а також необхідність використання однієї чи цілої низки виробничих баз, котрі вимагають значних коштів на утримання, будуть чітко прораховані для досягнення максимального економічного ефекту.

    «Купуючи ротор чи грейдер підприємець має бути впевнений, що витрати на цю спеціалізовану техніку не лише повернуться, а й перекриються прибутком. А це можливо лише у довгостроковій перспективі», – підкреслив С. Підгайний.

    Він наголосив, що ініціатива Укравтодору щодо збільшення строків договорів вже підтримана Міністерством фінансів України, наступний крок – відпрацювання можливості здійснення платежів з Державним казначейством і його регіональними підрозділами.

    Нині діючі договори строком на 1 рік, Голова назвав «незручністю, проте не перепоною», адже в рамках реалізації пілотних проектів, а також на початку впровадження нового формату експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування в усіх регіонах оплата за цей вид послуг, як і раніше здійснюватиметься за обсяги виконаних робіт.

    Лише після затвердження нової редакції Концепції реформування дорожнього господарства, а також після внесення низки змін у законодавство, що дозволять збільшити строки договорів, оплата здійснюватиметься за системою кінцевого результату, що є загальноприйнятою у провідних країнах світу.

    Поки що ж Голова Укравтодору доручив керівникам Служб автомобільних доріг у регіонах подати пропозиції до процесу залучення приватних підрядників, що відповідатимуть умовам і потребам дорожнього сектору у кожному регіоні. На основі зазначених пропозицій і будуть визначені області, де незабаром реалізовуватимуться пілотні проекти.