• In English
  • Максим Бурбак: Кооперація вітчизняних виробників залізничної продукції сприятиме імпортозаміщенню
    опубліковано 12 червня 2014 року о 14:30

    Українські виробники залізничної продукції при модернізації рухомого складу мають усі можливості для імпортозаміщення, використовуючи близько 90% вітчизняних запчастин. Про це сказав Міністр інфраструктури Максим Бурбак під час огляду експозиції виробів залізничного призначення, запасних частин та послуг, що відбулася у Києві 12 червня на базі ПрАТ «Київський електровагоноремонтний завод».

    Виставку організовано з метою налагодження взаємозв’язків, розвитку галузевої кооперації структурних підрозділів господарств залізниць, підприємств, установ та організацій залізничного транспорту щодо відбору високоякісних виробів та запасних частин, які виготовляються на сучасному технічному і технологічному рівнях. Очікується, що підприємства залізничного транспорту кооперуватимуться задля спільного виробництва та використання продукції, виготовленої на власних потужностях.

    «Така виставка проводиться вперше. І це яскравий приклад галузевої кооперації, коли виробники з усіх залізниць обмінюються досвідом, інформацією.  Такі зустрічі повинні сприяти завантаженню замовленнями вітчизняних підприємств, щоб при ремонті, при виробництві рухомого складу локалізація запчастин вітчизняного виробництва збільшувалася й сягнула 90%», - зазначив Максим Бурбак. Він висловив переконання, що цей захід має стати щорічним за сприяння Укрзалізниці як головного замовника цієї продукції й таким чином підприємства знаходитимуть нові ринки збуту всередині країни, зростатиме кількість робочих місць і збільшуватимуться обсяги відрахувань до Державного бюджету.

    Експозиція продемонструвала потенціал сталевих магістралей з виробництва продукції. В перспективі планується виробити подальшу стратегію, в тому числі й із кооперації між депо, оскільки нині переважна їх більшість працює лише над задоволенням власних потреб, а могли б постачати продукцію в межах галузі без залучення сторонніх підприємств і самі відповідати за її якість. Це дозволило б не лише зменшити  залежність від зовнішнього постачальника, а найголовніше — зберегти робочі місця у депо. Тож фахівці напрацьовують механізм взаєморозрахунків при реалізації продукції у межах залізничної галузі.

    «Залізничники запланували серйозну модернізацію рухомого складу, у першу чергу дизель-поїздів в умовах депо, маневрових і магістральних локомотивів. Ця виставка дає розуміння, наскільки ми можемо задовольнити потребу в ремонті своїми запчастинами, щоб не витрачати кошти на імпорт й розвивати свої підприємства», - розповів генеральний директор Укрзалізниці Борис Остапюк. 

    На виставці більше 100 стендів зі зразками продукції для потреб залізничної галузі презентували представники вітчизняних підприємств і працівники різних господарств 6-ти залізниць України: локомотивних, вагоноремонтних депо, дистанцій колії, електропостачання, автоматики, телемеханіки та зв’язку тощо. Активну участь у виготовленні продукції беруть вагонні депо, ДП «Державний науково-дослідний центр залізничного транспорту України» та ДП «Проектно-конструкторське та технологічне бюро рухомого складу». Чимало залізничних лінійних підприємств стали міні-заводами, які виготовляють від простих у виконанні гумових прокладок та металевих кришок до складних стендів для випробування електронних приладів сучасних локомотивів.

    У підпорядкуванні залізниць України є й багато спеціалізованих підприємств, що виготовляють унікальну продукцію. Наприклад, в Івано-Франківських механічних дорожніх майстернях на невеликому заводі, де задіяно менше сотні працівників, виготовляють десятки найменувань продукції: устаткування для обточування колісних пар, рейкові скатопідйомники, індукційні нагрівачі, мийні машини та багато іншого. Підприємство виготовляє продукцію за замовленням локомотивних депо з усієї країни і навіть великих машинобудівних заводів. Зокрема випускало комплектуючі для електро- та дизель-поїздів. Його продукція задовольняє потреби не лише залізниць України, а й експортується до Білорусі.