Актуальні питання

На яку адресу звертатися з письмовим зверненням до Кабінету Міністрів України?

01008, м. Київ, вул. Грушевського,12/2, Кабінет Міністрів України.

Як правильно оформити звернення?

Відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення має бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

Як дізнатися про наслідки розгляду звернення, надісланого на адресу Уряду?

Телефон для довідок за зверненнями громадян: (044) 256-79-71
понеділок – четвер від 16:00 до 18:00
п’ятниця від 16:00 до 16:45.

Як потрапити на особистий прийом до членів Уряду?

Особистий прийом громадян у Кабінеті Міністрів України триває щоденно, крім святкових та вихідних днів, від 10:00 до 13:00 та від 14:00 до 17:00, у суботу від 10:00 до 13:00 за адресою: м. Київ, пров. Музейний,12.

Графік особистого прийому членами Уряду

Крім цього, керівники та інші посадові особи органів державної влади, місцевого самоврядування здійснюють прийом в очолюваних ними міністерствах, підприємствах, установах та організаціях.

Чи можливо записатися на прийом до членів Уряду заздалегідь?

Відповідно до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Кабінеті Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2010 р. N 924, попередній запис на особистий прийом до членів Уряду проводять працівники Управління роботи зі зверненнями громадян Секретаріату Кабінету Міністрів України разом із представниками служб членів Кабінету Міністрів в установлений графіком день від 10:00 до 13:00.

Як і коли працює пряма телефонна лінія Кабінету Міністрів України?

Пряма телефонна лінія Кабінету Міністрів триває від 14:00 до 16:00 кожний вівторок та п’ятницю за графіком. На пряму телефонну лінію можливо звернутися за телефоном (044) 254-05-65.

Графік участі членів Уряду та інших керівників центральних органів виконавчої влади у прямій телефонній лінії Кабінету Міністрів.

Який порядок розгляду звернень громадян у Кабінеті Міністрів України?

Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Статтею 19 Закону України «Про звернення громадян» визначено, зокрема, що у разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, що спеціально уповноважені здійснювати цю роботу. Таким підрозділом у Секретаріаті Кабінету Міністрів України є Управління з питань роботи зі зверненнями громадян.

У який термін має бути розглянуте звернення?

Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядають і вирішують у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляють особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

Як оскаржити бездіяльність органів державної влади та їх посадових осіб?

Статтею 16 Закону України «Про звернення громадян» передбачено, що скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням – безпосередньо до суду.

До скарги додають наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймали за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, але тільки ті, які відповідно стосуються питання.

До кого звернутися з питання організаційної діяльності суду?

Відповідно до статті 131 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Рада суддів, зокрема, здійснює контроль за організацією діяльності відповідних судів.

До кого можливо оскаржити дії органу дізнання або слідчого?

Здійснення нагляду за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство, відповідно статті 121 Конституції України, віднесено до компетенції прокуратури України.

Слід зазначити, що дія Закону України «Про звернення громадян», відповідно до статті 12, не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінальним процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим законодавством, законодавством про захист економічної конкуренції, законами України "Про судоустрій і статус суддів" та "Про доступ до судових рішень"Кодексом адміністративного судочинства України, законами України "Про засади запобігання і протидії корупції""Про виконавче провадження".