1. У зв’язку з прийняттям Радою Безпеки Організації Об’єднаних Націй резолюцій від 26 лютого 2014 р. № 2140, від 24 лютого 2015 р. № 2204, від 14 квітня 2015 р. № 2216, від 24 лютого 2016 р. № 2266, від 23 лютого 2017 р. № 2342, від 26 лютого 2018 р. № 2402, від 26 лютого 2019 р. № 2456, від 25 лютого 2020 р. № 2511, від 25 лютого 2021 р. № 2564, від 28 лютого 2022 р. № 2624, від 15 лютого 2023 р. № 2675, від 14 листопада 2023 р. № 2707 щодо ситуації у Єменській Республіці відповідно до Закону України “Про санкції”, Закону України “Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання” схвалити та внести у місячний строк на розгляд Ради національної безпеки і оборони України пропозиції щодо застосування до фізичних осіб та юридичної особи згідно з додатками 1 і 2, що додаються до оригіналу, таких персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) (далі — санкції):
1) відмова в наданні та скасування віз резидентам іноземних держав, застосування інших заборон в’їзду на територію України, повне припинення транзиту ресурсів, польотів та перевезень територією України визначеним Комітетом Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй, утвореним відповідно до пункту 19 резолюції Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй від 26 лютого 2014 р. № 2140 (далі — Комітет), фізичним особам згідно з додатком 1 до 15 листопада 2024 року.
Зазначена санкція не застосовується у разі, коли:
Комітет у кожному окремому випадку приймає рішення про те, що така поїздка є гуманітарною необхідністю, зокрема для виконання релігійних обов’язків;
в’їзд або транзит необхідні для участі в судовому процесі;
Комітет визначає, що у конкретному випадку такі поїздки або транзит сприятимуть досягненню цілей миру та національного примирення у Єменській Республіці;
Міністерство закордонних справ протягом 48 годин після прийняття такого рішення повідомить Комітетові, що у конкретному випадку така поїздка або транзит необхідні для сприяння миру та стабільності в Єменській Республіці;
2) блокування активів — тимчасове позбавлення права користуватися та розпоряджатися активами, що належать фізичним особам або юридичній особі згідно з додатками 1 і 2, а також активами, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано (через інших фізичних або юридичних осіб) вчиняти дії, тотожні за змістом здійсненню права розпорядження ними, до 15 листопада 2024 року.
Зазначена санкція не застосовується у разі, коли кошти, інші фінансові активи чи економічні ресурси за рішенням державних органів України, до повноважень яких належать забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері, яка стосується застосування санкцій:
необхідні для покриття основних витрат, включаючи оплату продуктів харчування, оренди житла або іпотечного кредиту, ліків та медичного лікування, податків, страхових внесків чи комунальних послуг, або виключно для оплати послуг спеціалістам та відшкодування витрат, пов’язаних з наданням юридичних послуг, або сплатою зборів чи платою за обслуговування відповідно до законів України у зв’язку із поточним зберіганням або утриманням суми коштів, інших фінансових активів та економічних ресурсів, які заблоковано згідно з цим підпунктом, після надсилання Комітетові через Міністерство закордонних справ повідомлення про намір надати доступ до таких коштів, інших фінансових активів чи економічних ресурсів за відсутності негативного рішення Комітету протягом п’яти робочих днів з дати надходження повідомлення;
необхідні для покриття надзвичайних витрат за умови надсилання Комітетові через Міністерство закордонних справ повідомлення про прийняття відповідного рішення та його схвалення Комітетом;
є предметом стягнення згідно із судовим, адміністративним або арбітражним рішенням і можуть використовуватися для виконання відповідного рішення за умови, що рішення прийняте до 26 лютого 2014 року і не спрямоване на задоволення інтересів фізичних осіб або юридичної особи згідно з додатками 1 і 2, а також Комітетові повідомлено про це через Міністерство закордонних справ.
Дозволити поповнення рахунків, заблокованих (заморожених) відповідно до цього підпункту, за рахунок відсотків чи інших надходжень або виплат за контрактами, угодами чи зобов’язаннями, які виникли до дати, коли зазначені рахунки потрапили під дію положень резолюції Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй від 26 лютого 2014 р. № 2140, за умови, що такі відсотки, інші надходження та виплати також будуть заблоковані (заморожені).
Санкції, визначені цим підпунктом, не повинні перешкоджати здійсненню виплат за контрактами фізичними особами та юридичною особою згідно з додатками 1 і 2 за умови, що такий контракт підписаний до моменту включення таких осіб до переліку, визначеного Комітетом, та за умови, що виплати не були ними отримані безпосередньо чи опосередковано зазначеними фізичними особами або юридичною особою, а також після доведення до відома Комітету про рішення надати дозвіл на розблокування коштів, інших фінансових активів чи економічних ресурсів за 10 робочих днів до надання такого дозволу;
3) застосувати інші санкції, що відповідають принципам їх застосування, встановленим Законом України “Про санкції”:
заборона на міжнародні передачі товарів військового призначення та подвійного використання, включаючи надання озброєного найманого персоналу, незалежно від країни походження, фізичним особам та юридичній особі згідно з додатками 1 і 2, особам, які діють від їх імені або за їх дорученням у Єменській Республіці, або в їх інтересах з території України, або громадянами України, або з використанням морських суден під Державним Прапором України чи цивільних повітряних суден, внесених до Державного реєстру цивільних повітряних суден України, до 15 листопада 2024 року;
здійснення на території України, у тому числі в морських портах та аеропортах, відповідно до норм міжнародного права, зокрема морського права і відповідних міжнародних договорів щодо цивільної авіації, законодавства та встановлених повноважень до 15 листопада 2024 року:
у морських портах — огляду всіх вантажів, що переміщуються до Єменської Республіки, за наявності інформації, яка дає достатні підстави вважати, що вантаж містить предмети, постачання, продаж або передача яких заборонені згідно з абзацом другим підпункту 3 цього пункту;
в аеропортах — огляду всіх вантажів, що переміщуються до Єменської Республіки, перед їх завантаженням на борт повітряного судна;
проведення вилучення предметів, постачання, продаж або передача яких заборонені згідно з абзацом другим підпункту 3 цього пункту, знищення їх, зокрема шляхом утилізації, приведення до стану непридатності, зберігання на складі або передачі державі, яка не є державою походження або призначення, з метою утилізації до 15 листопада 2024 року.
У разі проведення огляду, зазначеного в абзацах третьому — п’ятому підпункту 3 цього пункту, оперативно надавати Комітетові через Міністерство закордонних справ початковий письмовий звіт із зазначенням підстав для проведення огляду, фактів отримання сприяння у ході огляду, його результатів та виявлених предметів, постачання, продаж або передача яких заборонені згідно з абзацом другим підпункту 3 цього пункту, та протягом 30 днів — остаточний письмовий звіт із зазначенням деталей огляду, вилучення, знищення і передачі таких предметів, а також опису предметів, інформації щодо їх походження та пункту призначення, якщо така інформація не зазначена в початковому звіті.
Комітет у кожному окремому випадку може ухвалити рішення щодо звільнення з-під дії застосування санкцій, визначених у підпунктах 1—3 цього пункту, якщо Комітет визначить, що таке звільнення необхідне для сприяння роботі Організації Об’єднаних Націй, інших гуманітарних організацій у Єменській Республіці або будь-якій іншій меті, яка відповідає цілям резолюцій Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй щодо ситуації у Єменській Республіці.
2. Міністерству закордонних справ доводити до відома відповідних державних органів, до повноважень яких належать забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері, яка стосується застосування санкцій, та акціонерному товариству “Українська оборонна промисловість” інформацію про резолюції Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй та Комітету щодо ситуації у Єменській Республіці, необхідні для виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України.
3. Міністерству закордонних справ, Міністерству економіки, Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості, Міністерству фінансів, Міністерству оборони, Міністерству юстиції, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству розвитку громад та територій, Адміністрації Державної прикордонної служби, Державній міграційній службі, Державній авіаційній службі, Державній митній службі, Державній службі фінансового моніторингу, Державній службі експортного контролю за участю Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Національного банку, державного підприємства “Адміністрація морських портів України”, акціонерного товариства “Українська оборонна промисловість” у межах своїх повноважень забезпечити виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України про застосування санкцій і проведення моніторингу стану виконання зазначеного рішення та його ефективності.
Прем’єр-міністр України Д. ШМИГАЛЬ
Інд. 70