Кабінет Міністрів України Постанова  від 27 серпня 2024 р. № 981 Київ

Про реалізацію експериментального проeкту щодо запровадження дуальної форми здобуття вищої освіти для підготовки фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Погодитися з пропозицією Міністерства охорони здоров’я стосовно реалізації протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою експериментального проeкту щодо запровадження дуальної форми здобуття вищої освіти для підготовки фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я (далі — експериментальний проeкт).

2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проeкту щодо запровадження дуальної форми здобуття вищої освіти для підготовки фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я (далі — Порядок), що додається.

3. Установити, що загальні умови запровадження в закладах вищої освіти дуальної форми здобуття вищої освіти для підготовки фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я, які не визначені Порядком, визначаються Положенням про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти, затвердженим наказом МОН від 13 квітня 2023 р. № 426.

4. Координатором експериментального проекту є Міністерство охорони здоров’я.

5. Учасниками експериментального проекту є:

1) заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти за спеціальністю 227 “Терапія та реабілітація” (227 “Фізична терапія, ерготерапія”), а саме:

Дніпровський державний медичний університет;

Сумський державний університет;

Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського;

Національний університет фізичного виховання і спорту;

2) заклади охорони здоров’я (крім санаторно-курортних закладів), що уклали договори з іншими учасниками експериментального проекту — закладами вищої освіти та здобувачами вищої освіти і відповідають критеріям, визначеним Порядком;

3) здобувачі вищої освіти не раніше ніж після третього року денної форми здобуття вищої освіти, які проходять підготовку за спеціальністю 227 “Терапія та реабілітація” (227 “Фізична терапія, ерготерапія”) у закладах вищої освіти, що є учасниками експериментального проекту, та пройшли відбір в закладах вищої освіти та закладах охорони здоров’я згідно з Порядком.

6. Рекомендувати:

1) закладам охорони здоров’я, що є учасниками експериментального проекту:

ініціювати налагодження співпраці із закладами вищої освіти, що є учасниками експериментального проекту, щодо підготовки фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я;

вносити пропозиції щодо зміни змісту освітніх програм та оновлення навчальних планів у порядку, визначеному законодавством;

забезпечити відповідно до законодавства працевлаштування здобувачів вищої освіти на посади асистента фізичного терапевта або асистента ерготерапевта за результатами співбесіди, проведеної в закладі охорони здоров’я посадовою особою, визначеною керівником такого закладу;

укласти договори, передбачені Порядком, зокрема тристоронні договори про реалізацію експериментального проeкту між закладом охорони здоров’я, закладом вищої освіти та здобувачем вищої освіти, та трудові договори;

погодити індивідуальний навчальний план і графік освітнього процесу здобувача вищої освіти;

визначити наставників та координаторів з питань підготовки фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я за дуальною формою здобуття вищої освіти;

2) закладам охорони здоров’я, що відповідають критеріям, визначеним Порядком, взяти участь в реалізації експериментального проекту;

3) закладам вищої освіти, що є учасниками експериментального проекту:

провести серед здобувачів вищої освіти інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо особливостей та переваг здобуття вищої освіти за дуальною формою, зокрема в рамках реалізації експериментального проекту;

здійснити пошук та попередній відбір закладів охорони здоров’я, що відповідають критеріям, визначеним Порядком, для забезпечення формування результатів навчання (програмних) за спеціальністю 227 “Терапія та реабілітація” (227 “Фізична терапія, ерготерапія”), зокрема в рамках реалізації експериментального проекту;

проводити регулярні зустрічі (не рідше одного разу на рік) із закладами охорони здоров’я, що є учасниками експериментального проекту, та забезпечити зворотний зв’язок із здобувачами вищої освіти щодо відповідності теоретичної та практичної частин програми навчання, а також організувати обговорення питань щодо відповідності змісту освітніх програм професійним стандартам та вимогам до компетентностей фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я;

підготувати та оприлюднити на своїх веб-сайтах перелік закладів охорони здоров’я, які готові взяти участь у реалізації експериментального проекту та працевлаштувати здобувачів вищої освіти на посади асистента фізичного терапевта та/або асистента ерготерапевта;

розробити та затвердити індивідуальний навчальний план і графік освітнього процесу, що передбачає чергування періодів навчання в закладі вищої освіти і на робочому місці, здобувача вищої освіти, який навчається за дуальною формою здобуття вищої освіти в рамках реалізації експериментального проекту, забезпечити їх погодження із закладом охорони здоров’я;

після підтвердження наміру закладу охорони здоров’я щодо участі в реалізації експериментального проекту підготувати та погодити з усіма сторонами договори, зокрема тристоронній договір про реалізацію експериментального проeкту між закладом охорони здоров’я, закладом вищої освіти та здобувачем вищої освіти, укласти відповідний договір;

забезпечити внесення вченою радою закладу вищої освіти необхідні зміни до положення про організацію освітнього процесу в закладі вищої освіти, які передбачають дуальну форму здобуття вищої освіти;

визначити кураторів і координаторів з питань організації освітнього процесу за дуальною формою здобуття вищої освіти для підготовки фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я;

проводити моніторинг якості освіти та організації освітнього процесу за дуальною формою здобуття вищої освіти;

надавати щороку до 15 червня Міністерству охорони здоров’я звіт про реалізацію експериментального проекту;

надавати на вимогу Міністерства охорони здоров’я інформацію щодо реалізації експериментального проекту;

4) державній установі “Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти” забезпечити науково-методичний супровід запровадження дуальної форми здобуття вищої освіти у закладах вищої освіти, що є учасниками експериментального проекту.

7. Міністерству охорони здоров’я:

1) забезпечити постійне здійснення заходів з проведення моніторингу реалізації експериментального проекту;

2) подати не пізніше ніж через два місяці після завершення реалізації експериментального проекту Кабінетові Міністрів України:

звіт про результати реалізації експериментального проекту;

пропозиції щодо внесення за результатами реалізації експериментального проекту змін до законодавчих актів.


         Прем’єр-міністр України             Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73