ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 жовтня 2004 р. № 1305
ПРОГРАМА
поетапного відселення мешканців з аварійних
будинків “гнучкої” конструкції у м. Херсоні
I. Сучасний стан експлуатації будинків
У 60-х роках за рішенням
Держбуду, погодженим з Академією будівництва та архітектури колишнього СРСР, у
рамках експерименту виключно на осідаючих ґрунтах у м. Херсоні споруджено
житлові будинки “гнучкої” конструкції.
Конструктивною особливістю
зазначених будинків є система несучих веж малого розміру, на які спираються
шарнірно кріплені панелі перекриття, стіни та сходові марші з допустимою
різницею осідання суміжних веж до 10 сантиметрів відповідно до нормативних
вимог того часу. Передбачалося, що з осіданням веж зберігатиметься цілісність
конструкцій. За цим проектом у м. Херсоні споруджено і введено в експлуатацію
36 житлових будинків. Перелік зазначених будинків “гнучкої” конструкції
наводиться у додатку 1.
Проте фактично рівень деформації
основи перевищив допустимий у 4 — 5 разів, що вичерпало закладені у проекті
можливості і спричинило аварійний стан будинків.
Інженерно-геологічні умови в
місцях розташування зазначених об'єктів характеризуються значною товщиною
ґрунтів, яким притаманна підвищена здатність до осідання у разі накопичення в
них вологи та підвищення рівня ґрунтових вод. За період експлуатації рівень
ґрунтових вод щороку піднімався в середньому на 0,5 — 1 міліметр, що призводило
до поступового осідання лесових ґрунтів, зменшення несучого шару та появи різного
роду викривлень. Цьому також сприяли численні аварії та пошкодження зовнішніх
мереж водопроводу і каналізації та теплових мереж.
Експлуатація будівель в умовах
активної деформації основи потребує значних затрат, неефективних у часі.
Проведення реконструкції цих будинків недоцільне, оскільки їх вартість в 1,5
раза перевищує витрати на будівництво аналогічних житлових будинків без
урахування вартості робіт з відселення мешканців.
Щорічні обстеження житлових
будинків "гнучкої" конструкції дають змогу зробити висновок про те,
що осідання веж не стабілізувалося, деформація конструкцій триває з різним
ступенем інтенсивності. За висновками комісій Держбуду, технічний стан таких
будинків залежно від ступеня деформації несучих конструкцій оцінюється як: I — аварійний, II — особливо незадовільний, III — незадовільний.
II. Мета і завдання Програми
Мета Програми полягає у
запобіганні виникненню аварійних ситуацій, пов’язаних з руйнуванням житлових
будинків “гнучкої” конструкції у м. Херсоні, та проведенні комплексу організаційно-технічних,
соціально-економічних, правових заходів щодо відселення їх мешканців.
Основними завданнями Програми є:
упорядкування та підтримання в
належному стані системи поверхневого водовідводу;
запобігання розвитку небезпечних
геологічних процесів (осідання ґрунтів);
усунення причин, що впливають на
підтоплення аварійних будинків;
проведення постійного
моніторингу технічного стану житлових будинків та здійснення запобіжних
заходів;
поетапне відселення мешканців з
аварійних будинків.
III. Етапи виконання Програми
Програма виконується поетапно.
На першому етапі (2005 — 2006
роки) здійснюються невідкладні заходи з ліквідації підтоплення житлових
будинків “гнучкої” конструкції, виконуються роботи, що запобігають розвитку
аварійних ситуацій, а також відселення мешканців з будинків, які перебувають в
особливо незадовільному стані.
На другому етапі (2007 — 2008
роки) здійснюються заходи, що передбачають припинення підтоплення та поетапне
відселення мешканців з будинків, які перебувають у незадовільному стані.
IV. Механізм виконання Програми
Організаційне забезпечення
Організаційне забезпечення
виконання Програми здійснюється Херсонською облдержадміністрацією.
Замовником Програми на
державному рівні є Держжитлокомунгосп, а на місцевому — виконавчий комітет
Херсонської міської ради.
Державний замовник Програми:
самостійно здійснює заходи,
передбачені Програмою;
залучає до виконання Програми
інші центральні та місцеві органи виконавчої влади;
визначає для здійснення заходів,
передбачених Програмою, на конкурсних засадах підприємства, установи та
організації незалежно від форми власності. Заходи з поетапного відселення
мешканців з аварійних
будинків “гнучкої” конструкції у м. Херсоні наведено в додатку 2.
Фінансове забезпечення
Для виконання Програми орієнтовно
потрібно 25 907,4 тис. гривень (показники вартості визначено за цінами 2004
року).
Заходи,
передбачені Програмою, фінансуються у розмірі 63,5 відсотка з державного
бюджету та 36,5 відсотка з місцевих бюджетів (бюджету Херсонської області та
бюджету м. Херсона за згодою відповідних рад). На виконання першочергових
заходів передбачається виділити
24863,4 тис. гривень.
Виходячи
з фінансово-економічних можливостей держави та територіальної громади м.
Херсона обсяги фінансування заходів, передбачених Програмою, можуть бути
скориговані за пропозиціями її замовників. Орієнтовні обсяги фінансування
наведено в додатку 2.
У разі
коли за час виконання Програми будинки, з яких передбачається поетапне
відселення мешканців, в установленому порядку буде віднесено до аварійних,
відселення з таких будинків здійснюватиметься за рахунок коштів резервного
фонду бюджетів.
Контроль за
виконанням Програми
Контроль
за виконанням Програми здійснює Кабінет Міністрів України шляхом розгляду щорічних і заключних звітів.
Безпосередній
контроль за здійсненням заходів, передбачених Програмою, ефективним і цільовим
використанням коштів на державному рівні здійснює Держжитлокомунгосп, а на місцевому — Херсонська
облдержадміністрація та виконавчий комітет міської ради.
З метою
визначення ефективності виконання Програми Держжитлокомунгосп подає Кабінетові
Міністрів України:
щороку до
1 березня — звіт про хід виконання Програми;
до 1
квітня 2009 р. — заключний звіт про результати виконання Програми.
Контроль за цільовим та
ефективним використанням бюджетних коштів здійснюють спеціально уповноважені
органи виконавчої влади відповідно до закону.
V. Очікувані результати
У результаті виконання Програми
буде створено безпечні умови для громадян, які проживають у житлових будинках,
збудованих за технологією “гнучкої” конструкції у м. Херсоні, відселено 3596
мешканців з 20 будинків. Значно знизиться соціальна напруженість. Буде створено
додаткові робочі місця у будівельно-монтажних організаціях.
Додаток 1
до Програми
ПЕРЕЛІК
житлових будинків “гнучкої” конструкції у м. Херсоні
Місцезнаходження житлового будинку |
Рік спорудження |
Загальна площа, кв. метрів |
Житлова площа, кв. метрів |
Кількість квартир |
Кількість мешканців |
Залишкова балансова вартість, тис. гривень |
Ступінь деформаціїнесучої конструкції |
вул. Шовкуненка: |
|
|
|
|
|
|
|
80 |
1968 |
4256 |
2648 |
80 |
208 |
500642 |
III |
82 |
— “ — |
4585 |
2696 |
80 |
185 |
502228 |
III |
82а |
— “ — |
4536 |
2698 |
80 |
216 |
438255 |
III |
84 |
— “ — |
4569 |
2692 |
80 |
209 |
521201 |
III |
84а |
— “ — |
4569 |
2710 |
80 |
194 |
469837 |
III |
Разом |
|
22515 |
13444 |
400 |
1012 |
2432163 |
|
просп. Будівельників: |
|
|
|
|
|
|
|
1а |
1969 |
3929 |
2697 |
80 |
228 |
1443474 |
III |
11 |
— “ — |
3923 |
2700 |
80 |
217 |
1467711 |
II |
13 |
— “ — |
3807 |
2611 |
78 |
204 |
1451291 |
II |
Разом |
|
11659 |
8008 |
238 |
649 |
4362476 |
|
Миколаївське шосе: |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
1965 |
3868 |
2645 |
80 |
212 |
1028978 |
III |
13 |
1965 |
2455 |
1688 |
55 |
153 |
716035 |
III |
13а |
1968 |
2534 |
1750 |
50 |
122 |
676404 |
III |
Разом |
|
8857 |
6083 |
185 |
487 |
2421417 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
вул. Р. Люксембург: |
|
|
|
|
|
|
|
1а |
1964 |
2473 |
1543 |
55 |
127 |
630810 |
III |
3а |
1967 |
2517 |
1734 |
50 |
187 |
664563 |
II |
Разом |
|
4990 |
3277 |
105 |
314 |
1295373 |
|
вул. Уварова: |
|
|
|
|
|
|
|
4а |
1968 |
2512 |
1738 |
50 |
141 |
675855 |
III |
6 |
— “ — |
2525 |
1740 |
50 |
135 |
614719 |
III |
Разом |
|
5037 |
3478 |
100 |
276 |
1290574 |
|
вул. Філатова: |
|
|
|
|
|
|
|
26 |
1969 |
2550 |
1765 |
50 |
154 |
799542 |
III |
28 |
— “ — |
2546 |
1755 |
50 |
137 |
668240 |
III |
Разом |
|
5096 |
3520 |
100 |
291 |
1467782 |
|
Миколаївське шосе: |
|
|
|
|
|
|
|
28 |
1965 |
3884 |
2648 |
80 |
229 |
558408 |
II |
26а |
1967 |
3918 |
2680 |
80 |
211 |
561789 |
II |
26б |
— “ — |
2532 |
1737 |
50 |
127 |
366993 |
II |
Разом |
|
10334 |
7065 |
210 |
567 |
1487190 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Усього за Програмою |
|
68488 |
44875 |
1338 |
3596 |
14756975 |
|
Додаток 2
до Програми
ЗАХОДИ
щодо виконання Програми та орієнтовний обсяг їх фінансування
Зміст заходу |
Строк виконання, рік |
Місцезнаходження житлового будинку |
Відповідальні за виконання |
Обсяг коштів, необхідних для виконання Програми, тис.
гривень |
У тому числі з |
||
перший етап |
другий етап |
держав-ного бюджету, тис. гривень |
місцевих бюджетів, тис. гривень |
||||
Обстеження технічного стану
будинків "гнучкої" конструкції, спостереження за осіданням несучих
веж, інженерні вишукування, розроблення необхідної проектно-кошторисної
документації |
2005 |
усіх
будинків |
усіх
будинків |
облдерж-адміністрація,
міськвиконком |
75 |
|
75 |
2006 |
|
|
|
69 |
|
69 |
|
2007 |
|
|
|
63 |
|
63 |
|
2008 |
|
|
|
57 |
|
57 |
|
Разом |
|
|
|
|
264 |
|
264 |
Поточний ремонт житлових
будинків "гнучкої" конструкції |
2005 |
усіх
будинків |
усіх
будинків |
—
“ — |
240 |
|
240 |
Разом |
|
|
|
|
780 |
|
780 |
Відселення мешканців та
розбирання аварійних житлових будинків |
2005 |
просп. Будівельників, вул. Р. Люксембург: 1а 3а Миколаївське
шосе: 13 26б |
|
облдерж-адміністрація,міськвиконком |
6392,6 |
4259,3 |
2133,3 |
|
2006 |
Миколаївське
шосе: 11 13а 26а 28 просп.
Будівельників, 13 |
|
—
“ — |
6157,4 |
4087,1 |
2070,3 |
|
2007 |
|
просп. Будівельників, 1а вул.
Уварова: вул.
Філатова: |
облдерж-адміністрація,
міськвиконком |
6084,1 |
4017,7 |
2066,4 |
|
2008 |
|
вул.
Шовкуненка: |
|
6229,3 |
4087,1 |
2142,2 |
Разом |
|
10 |
10 |
|
24863,4 |
16451,2 |
8412,2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Усього
за Програмою |
|
|
|
|
25907,4 |
16451,2 |
9456,2 |
Усього за роками |
2005 |
|
|
|
6707,6 |
4259,3 |
2448,3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2006 |
|
|
|
6436,4 |
4087,1 |
2349,3 |
|
2007 |
|
|
|
6327,1 |
4017,7 |
2309,4 |
|
2008 |
|
|
|
6436,3 |
4087,1 |
2349,2 |
________________________________
Примітки: 1. Вартість заходів визначено з урахуванням податку на додану
вартість (20 відсотків).
2.
Договірна ціна 1 кв. метра загальної площі житла у м. Херсоні становить 452
гривні (з урахуванням витрат на придбання додаткової площі, необхідної для
відселення квартиронаймачів з особовими рахунками, кількість яких перевищує
кількість квартир у будинку).
3.
Вартість розбирання будинків "гнучкої" конструкції становить 413,05
тис. гривень за кожний 80-квартирний та 370,1 тис. гривень за кожний
55-квартирний будинок.
4.
Різниця між орієнтовною вартістю добудови житлових будинків високого ступеня
готовності і переобладнання гуртожитків (800 гривень за 1 кв. метр загальної
площі) та вартістю 1 кв. метра загальної площі житла, придбаного на вторинному
ринку (452 гривні за 1 кв. метр), компенсується за рахунок місцевого бюджету
(графа 6 додатка).
5.
Черговість відселення мешканців з будинків “гнучкої” конструкції визначено
виходячи з їх технічного стану на 1 червня 2001 року.
6. Черговість може бути змінена у разі різкого
погіршення технічного стану будинку, що загрожує обвалом основних несучих
конструкцій.
_____________________
Файли що додаються:
ПРОГРАМА поетапного відселення мешканців з аварійних будинків "гнучкої" конструкції у м. Херсоні