• In English

  • ЗАТВЕРДЖЕНО
    постановою Кабінету Міністрів України
    від 5 жовтня 2004 р. № 1305

    ПРОГРАМА
    поетапного відселення мешканців з аварійних
    будинків “гнучкої” конструкції у м. Херсоні

    I. Сучасний стан експлуатації будинків

    У 60-х роках за рішенням Держбуду, погодженим з Академією будівництва та архітектури колишнього СРСР, у рамках експерименту виключно на осідаючих ґрунтах у м. Херсоні споруджено житлові будинки “гнучкої” конструкції.

    Конструктивною особливістю зазначених будинків є система несучих веж малого розміру, на які спираються шарнірно кріплені панелі перекриття, стіни та сходові марші з допустимою різницею осідання суміжних веж до 10 сантиметрів відповідно до нормативних вимог того часу. Передбачалося, що з осіданням веж зберігатиметься цілісність конструкцій. За цим проектом у м. Херсоні споруджено і введено в експлуатацію 36 житлових будинків. Перелік зазначених будинків “гнучкої” конструкції наводиться у додатку 1.

    Проте фактично рівень деформації основи перевищив допустимий у                          4 — 5 разів, що вичерпало закладені у проекті можливості і спричинило аварійний стан будинків.

    Інженерно-геологічні умови в місцях розташування зазначених об'єктів характеризуються значною товщиною ґрунтів, яким притаманна підвищена здатність до осідання у разі накопичення в них вологи та підвищення рівня ґрунтових вод. За період експлуатації рівень ґрунтових вод щороку піднімався в середньому на 0,5 — 1 міліметр, що призводило до поступового осідання лесових ґрунтів, зменшення несучого шару та появи різного роду викривлень. Цьому також сприяли численні аварії та пошкодження зовнішніх мереж водопроводу і каналізації та теплових мереж.

    Експлуатація будівель в умовах активної деформації основи потребує значних затрат, неефективних у часі. Проведення реконструкції цих будинків недоцільне, оскільки їх вартість в 1,5 раза перевищує витрати на будівництво аналогічних житлових будинків без урахування вартості робіт з відселення мешканців.

    Щорічні обстеження житлових будинків "гнучкої" конструкції дають змогу зробити висновок про те, що осідання веж не стабілізувалося, деформація конструкцій триває з різним ступенем інтенсивності. За висновками комісій Держбуду, технічний стан таких будинків залежно від ступеня деформації несучих конструкцій оцінюється як: I — аварійний, II — особливо незадовільний, III — незадовільний.

    II. Мета і завдання Програми

    Мета Програми полягає у запобіганні виникненню аварійних ситуацій, пов’язаних з руйнуванням житлових будинків “гнучкої” конструкції у м. Херсоні, та проведенні комплексу організаційно-технічних, соціально-економічних, правових заходів щодо відселення їх мешканців.

    Основними завданнями Програми є:

    упорядкування та підтримання в належному стані системи поверхневого водовідводу;

    запобігання розвитку небезпечних геологічних процесів (осідання ґрунтів);

    усунення причин, що впливають на підтоплення аварійних будинків;

    проведення постійного моніторингу технічного стану житлових будинків та здійснення запобіжних заходів;

    поетапне відселення мешканців з аварійних будинків.

    III. Етапи виконання Програми

    Програма виконується поетапно.

    На першому етапі (2005 — 2006 роки) здійснюються невідкладні заходи з ліквідації підтоплення житлових будинків “гнучкої” конструкції, виконуються роботи, що запобігають розвитку аварійних ситуацій, а також відселення мешканців з будинків, які перебувають в особливо незадовільному стані.

    На другому етапі (2007 — 2008 роки) здійснюються заходи, що передбачають припинення підтоплення та поетапне відселення мешканців з будинків, які перебувають у незадовільному стані.

    IV. Механізм виконання Програми

    Організаційне забезпечення

     

    Організаційне забезпечення виконання Програми здійснюється Херсонською облдержадміністрацією.

    Замовником Програми на державному рівні є Держжитлокомунгосп, а на місцевому — виконавчий комітет Херсонської міської ради.

    Державний замовник Програми:

    самостійно здійснює заходи, передбачені Програмою;

    залучає до виконання Програми інші центральні та місцеві органи виконавчої влади;

    визначає для здійснення заходів, передбачених Програмою, на конкурсних засадах підприємства, установи та організації незалежно від форми власності. Заходи з поетапного відселення мешканців з аварійних
    будинків “гнучкої” конструкції у м. Херсоні наведено в додатку 2.

    Фінансове забезпечення

    Для виконання Програми орієнтовно потрібно 25 907,4 тис. гривень (показники вартості визначено за цінами 2004 року).

    Заходи, передбачені Програмою, фінансуються у розмірі 63,5 відсотка з державного бюджету та 36,5 відсотка з місцевих бюджетів (бюджету Херсонської області та бюджету м. Херсона за згодою відповідних рад). На виконання першочергових заходів передбачається виділити
    24863,4 тис. гривень.

    Виходячи з фінансово-економічних можливостей держави та територіальної громади м. Херсона обсяги фінансування заходів, передбачених Програмою, можуть бути скориговані за пропозиціями її замовників. Орієнтовні обсяги фінансування наведено в додатку 2.

    У разі коли за час виконання Програми будинки, з яких передбачається поетапне відселення мешканців, в установленому порядку буде віднесено до аварійних, відселення з таких будинків здійснюватиметься за рахунок коштів резервного фонду бюджетів.

    Контроль за виконанням Програми

    Контроль за виконанням Програми здійснює Кабінет Міністрів України шляхом розгляду щорічних і заключних звітів.

    Безпосередній контроль за здійсненням заходів, передбачених Програмою, ефективним і цільовим використанням коштів на державному рівні здійснює  Держжитлокомунгосп, а на місцевому — Херсонська облдержадміністрація та виконавчий комітет міської ради.

    З метою визначення ефективності виконання Програми Держжитлокомунгосп подає Кабінетові Міністрів України:

    щороку до 1 березня — звіт про хід виконання Програми;

    до 1 квітня 2009 р. — заключний звіт про результати виконання Програми.

    Контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів здійснюють спеціально уповноважені органи виконавчої влади відповідно до закону.

    V. Очікувані результати

    У результаті виконання Програми буде створено безпечні умови для громадян, які проживають у житлових будинках, збудованих за технологією “гнучкої” конструкції у м. Херсоні, відселено 3596 мешканців з 20 будинків. Значно знизиться соціальна напруженість. Буде створено додаткові робочі місця у будівельно-монтажних організаціях.

    _____________________

     



    Додаток 1
    до Програми

    ПЕРЕЛІК
    житлових будинків “гнучкої” конструкції у м. Херсоні

    Місцезнаходження житлового будинку

    Рік споруд­ження

    Загальна площа, кв. метрів

    Житлова площа, кв. метрів

    Кількість квартир

    Кількість мешканців

    Залишкова балансова вартість, тис. гривень

    Ступінь деформаціїнесучої конструкції

    вул. Шовкуненка:

     

     

     

     

     

     

     

    80

    1968

    4256

    2648

    80

    208

    500642

    III

    82

    — “ —

    4585

    2696

    80

    185

    502228

    III

    82а

    — “ —

    4536

    2698

    80

    216

    438255

    III

    84

    — “ —

    4569

    2692

    80

    209

    521201

    III

    84а

    — “ —

    4569

    2710

    80

    194

    469837

    III

    Разом

     

    22515

    13444

    400

    1012

    2432163

     

    просп. Будівельників:

     

     

     

     

     

     

     

    1969

    3929

    2697

    80

    228

    1443474

    III

    11

    — “ —

    3923

    2700

    80

    217

    1467711

    II

    13

    — “ —

    3807

    2611

    78

    204

    1451291

    II

    Разом

     

    11659

    8008

    238

    649

    4362476

     

    Миколаївське шосе:

     

     

     

     

     

     

     

    11

    1965

    3868

    2645

    80

    212

    1028978

    III

    13

    1965

    2455

    1688

    55

    153

    716035

    III

    13а

    1968

    2534

    1750

    50

    122

    676404

    III

    Разом

     

    8857

    6083

    185

    487

    2421417

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    вул. Р. Люксембург:

     

     

     

     

     

     

     

    1964

    2473

    1543

    55

    127

    630810

    III

    1967

    2517

    1734

    50

    187

    664563

    II

    Разом

     

    4990

    3277

    105

    314

    1295373

     

    вул. Уварова:

     

     

     

     

     

     

     

    1968

    2512

    1738

    50

    141

    675855

    III

    6

    — “ —

    2525

    1740

    50

    135

    614719

    III

    Разом

     

    5037

    3478

    100

    276

    1290574

     

    вул. Філатова:

     

     

     

     

     

     

     

    26

    1969

    2550

    1765

    50

    154

    799542

    III

    28

    — “ —

    2546

    1755

    50

    137

    668240

    III

    Разом

     

    5096

    3520

    100

    291

    1467782

     

    Миколаївське шосе:

     

     

     

     

     

     

     

    28

    1965

    3884

    2648

    80

    229

    558408

    II

    26а

    1967

    3918

    2680

    80

    211

    561789

    II

    26б

    — “ —

    2532

    1737

    50

    127

    366993

    II

    Разом

     

    10334

    7065

    210

    567

    1487190

     

     

     

     

     

     

     

     

    Усього за Програмою

     

    68488

    44875

    1338

    3596

    14756975

     

    ________________________

     



    Додаток 2
    до Програми

    ЗАХОДИ
    щодо виконання Програми та орієнтовний обсяг їх фінансування

    Зміст заходу

     

    Строк виконання, рік

    Місцезнаходження житлового будинку

    Відповідальні за виконання

    Обсяг коштів, необхідних для виконання Програми, тис. гривень

    У тому числі з

    перший етап

    другий етап

    держав-ного бюджету, тис. гривень

    місцевих бюджетів, тис. гривень

     

    Обстеження технічного стану будинків "гнучкої" конструкції, спостереження за осіданням несучих веж, інженерні вишукування, розроблення необхідної проектно-кошторисної документації

    2005

    усіх будинків

    усіх будинків

    облдерж-адміністрація, міськвиконком

    75

     

    75

    2006

     

     

     

    69

     

    69

    2007

     

     

     

    63

     

    63

    2008

     

     

     

    57

     

    57

    Разом

     

     

     

     

    264

     

    264

    Поточний ремонт житлових будинків "гнучкої" конструкції

    2005
    2006
    2007
    2008


    усіх будинків

    усіх будинків

    — “ —

    240
    210
    180
    150


     

    240
    210
    180
    150


    Разом

     

     

     

     

    780

     

    780

    Відселення мешканців та розбирання аварійних житлових будинків

    2005

    просп. Будівельників,
    11

    вул. Р. Люксембург:

    Миколаївське шосе:

    13

    26б

     

    облдерж-адміністрація,міськвиконком

    6392,6

    4259,3

    2133,3

     

    2006

    Миколаївське шосе:

    11

    13а

    26а

    28

    просп. Будівельників, 13

     

    — “ —

    6157,4

    4087,1

    2070,3

     

    2007

     

    просп. Будівельників, 1а

    вул. Уварова:

    6

    вул. Філатова:
    26
    28

    облдерж-адміністрація, міськвиконком

    6084,1

    4017,7

    2066,4

     

    2008

     

    вул. Шовкуненка:
    80
    82
    82а
    84
    84а




     

    6229,3

    4087,1

    2142,2

    Разом

     

    10

    10

     

    24863,4

    16451,2

    8412,2

     

     

     

     

     

     

     

     

    Усього за Програмою

     

     

     

     

    25907,4

    16451,2

    9456,2

    Усього за роками

    2005

     

     

     

    6707,6

    4259,3

    2448,3

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    2006

     

     

     

    6436,4

    4087,1

    2349,3

     

    2007

     

     

     

    6327,1

    4017,7

    2309,4

     

    2008

     

     

     

    6436,3

    4087,1

    2349,2

    ________________________________
    Примітки: 1. Вартість заходів визначено з урахуванням податку на додану вартість (20 відсотків).

    2. Договірна ціна 1 кв. метра загальної площі житла у м. Херсоні становить 452 гривні (з урахуванням витрат на придбання додаткової площі, необхідної для відселення квартиронаймачів з особовими рахунками, кількість яких перевищує кількість квартир у будинку).

    3. Вартість розбирання будинків "гнучкої" конструкції становить 413,05 тис. гривень за кожний 80-квартирний та 370,1 тис. гривень за кожний 55-квартирний будинок.

    4. Різниця між орієнтовною вартістю добудови житлових будинків високого ступеня готовності і переобладнання гуртожитків (800 гривень за 1 кв. метр загальної площі) та вартістю 1 кв. метра загальної площі житла, придбаного на вторинному ринку (452 гривні за 1 кв. метр), компенсується за рахунок місцевого бюджету (графа 6 додатка).

    5. Черговість відселення мешканців з будинків “гнучкої” конструкції визначено виходячи з їх технічного стану на 1 червня 2001 року.

    6. Черговість може бути змінена у разі різкого погіршення технічного стану будинку, що загрожує обвалом основних несучих конструкцій.

    _____________________