• In English

  • ЗАТВЕРДЖЕНО
    постановою Кабінету Міністрів України
    від 25 серпня 2004 р. № 1086

    ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА

    прогнозування науково-технологічного та

    інноваційного розвитку на 2004 — 2006 роки

    Метою Програми є:

    створення системи прогнозування науково-технологічного та інноваційного розвитку України, наукового обґрунтування державної соціально-економічної політики;

    визначення актуальних напрямів розвитку науки і техніки, найбільш перспективних напрямів інноваційної діяльності.

    Основними завданнями Програми є:

    створення на державному рівні системи безперервних і незалежних прогнозно-аналітичних досліджень та запровадження сучасних методів їх проведення;

    визначення базового та альтернативних варіантів розвитку науково-технологічної та інноваційної діяльності, найбільш перспективних технологій та інновацій для забезпечення виходу на світовий ринок, критичних технологій для забезпечення науково-технічного і соціального прогресу, стабільного економічного зростання в державі та національної безпеки.

    Організаційне забезпечення Програми

    Відповідальним за виконання Програми є МОН.

    Для виконання основних завдань Програми необхідно здійснити заходи згідно з додатком. З метою забезпечення їх виконання МОН разом з Національною академією наук до кінця 2004 року визначає в установленому порядку науково-дослідні організації, на базі яких створює групи експертів з питань науково-технічного та інноваційного розвитку.

    МОН подає щороку до 1 березня Кабінетові Міністрів України інформацію про стан справ.

    Фінансове забезпечення Програми

    Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, міжнародної технічної допомоги, а також інших джерел.

    Очікувані результати

    У результаті виконання Програми передбачається:

    провести моніторинг науково-технологічного та інноваційного потенціалу України;

    визначити актуальні напрями розвитку науки і техніки, найбільш перспективні напрями інноваційної діяльності з урахуванням кон’юнктури ринку, напрями можливого виходу на світовий ринок наукоємних товарів і технологій;

    зменшити ризик впровадження у виробництво неперспективних технологій;

    підвищити попит виробництва на результати наукових досліджень і розробок;

    спрямувати наукові дослідження, що проводяться за рахунок бюджетних коштів, на виконання програм економічного розвитку держави та підвищити їх ефективність;

    забезпечити сприяння комерціалізації науки з метою широкого практичного використання результатів виконання державних наукових і науково-технічних програм;

    підготувати практичні рекомендації щодо формування науково-технологічної та інноваційної політики.

     

     

    _____________________



    Додаток
    до Державної програми

    ЗАХОДИ
    щодо прогнозування розвитку
    науково-технологічної та інноваційної діяльності

    (тис. гривень)

    Найменування заходу

    Відповідальні за виконання

    Строк виконання

    Орієнтов-ний обсяг фінансу-вання, усього

    У тому числі за роками

    2005

    2006

    усього

    держав-ний бюджет

    інші дже-рела

    усього

    державний бюджет

    інші дже-рела

    1. Визначення джерел інформаційного забезпечення Програми

    МОН
    Національна академія наук

    IIIIV квартали 2004 р.

     

     

     

     

     

     

     

    2. Визначення джерел позабюджетного фінансування Програми

    МОН
    Мінекономіки
    МЗС

    — “ —

     

     

     

     

     

     

     

    3. Формування експертних груп для виконання Програми

    МОН
    Національна академія наук

    III квартал 2004 р. — I квартал 2005 р.

    20

    20

     

    20

     

     

     

    4. Розроблення методик для здійснення довгострокового прогнозування розвитку науково-технічної та інноваційної діяльності на основі методу експертних оцінок

    — “ —

    — “ —

    100

    100

    20

    80

     

     

     

    5. Організація і проведення семінарів з метою навчання експертів методиці прогнозно-аналітичних досліджень

    МОН
    Національна академія наук

    IV квартал 2004 р. —II квартал 2005 р.

    50

    50

    10

    40

     

     

     

    6. Проведення оцінки потенціалу науково-технічної та інноваційної сфери

    МОН
    Національна академія наук
    Держкомстат

    IV квартал 2004 р. —  I квартал 2005 р.

    20

    20

    20

     

     

     

     

    7. Розроблення на основі методу експертних оцінок довгострокового прогнозу розвитку науково-технічної та інноваційної діяльності

    МОН
    Національна академія наук

    IV квартал 2004 р. — II квартал 2005 р.

    900

    900

    600

    300

     

     

     

    8. Розроблення середньострокового прогнозу розвитку:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    інноваційної діяльності

    МОН

    III квартал 2005 р.

    200

    200

    150

    50

     

     

     

    науково-технічної діяльності

    — “ —

    IV квартал 2005 р.

    200

    200

    150

    50

     

     

     

     

    9. Визначення базового та альтернативних варіантів розвитку науково-технологічної та інноваційної діяльності, найбільш перспективних технологій та інновацій для забезпечення виходу на світовий ринок вітчизняних наукоємних товарів і технологій, критичних технологій для забезпечення науково-технічного і соціального прогресу, стабільного економічного зростання в державі та національної безпеки

    МОН
    Національна академія наук

    I — IV квартали 2006 р.

    510

     

     

     

    510

    510

     

     Усього

     

     

    2000

    1490

    950

    540

    510

    510

     

    ________________________