• In English

  • ЗАТВЕРДЖЕНО

    постановою Кабінету Міністрів України

    від 31 січня 2007 р. 70

     

    Порядок

    проведення перевірки підприємств, установ, організацій

    та фізичних осіб, що використовують найману працю 

     

    1. Цей Порядок визначає механізм проведення відділеннями Фонду соціального захисту інвалідів (далі – відділення Фонду) перевірок підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб (далі – роботодавці), щодо дотримання ними вимог статей 19 і 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.

    2. Предметом проведення перевірки є:

    реєстрація роботодавців у відділеннях Фонду;

    подання роботодавцями до відділень Фонду звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів;

    виконання роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів;

    сплата роботодавцями суми адміністративно-господарських санкцій та пені.

    3. Відділення Фонду за наказом його керівника може проводити планові та позапланові, виїзні та невиїзні перевірки.

    4. Планові виїзні перевірки проводяться не частіше ніж один раз на календарний рік відповідно до квартальних планів робіт, затверджених наказом керівника відділення Фонду.

    Невиїзні перевірки проводяться на підставі звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів.

    Відділення Фонду не пізніше ніж протягом десяти днів до початку проведення планової перевірки інформує у письмовій формі (з повідомленням) роботодавця про проведення перевірки із зазначенням дати її початку і закінчення.

    5. Позапланова виїзна перевірка проводиться незалежно від кількості раніше проведених перевірок за рішенням суду, за вимогою контрольно-ревізійних, податкових, правоохоронних органів та органів прокуратури, за бажанням роботодавця та у разі неподання роботодавцем звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів або подання такого звіту з помилками, що призвели до несплати суми адміністративно-господарських санкцій або сплати їх не у повному обсязі.

    6. Роботодавець повинен створити умови для проведення планових та позапланових виїзних перевірок уповноваженою посадовою особою відділення Фонду за умови пред’явлення ним службового посвідчення і направлення на перевірку, підписані керівником та скріплені печаткою відділення Фонду. У направленні на перевірку зазначається дата його видачі, назва відділення, мета, вид перевірки (планова або позапланова), підстава, дата її початку і закінчення, посада та прізвище уповноваженої особи.

    7. Строк проведення перевірки (планової та позапланової) не перевищує трьох робочих днів. У разі виникнення непередбачених обставин (роботодавець не зміг своєчасно подати необхідні документи, має значну чисельність працівників, до складу роботодавця входить велика кількість відокремлених підрозділів), строк проведення перевірки може бути продовжено наказом керівника відділення Фонду або особи, яка виконує його обов’язки, але не більше ніж на три робочі дні. Подальше продовження строку проведення перевірки не допускається.

    8. Роботодавець зобов’язаний надавати уповноваженій посадовій особі відділення Фонду для ознайомлення і перевірки такі документи:  

    повідомлення про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду;

    статут або установчий договір;

    штатний розпис;

    особові картки;

    трудові книжки працівників;

    звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів;

    копії документів, що підтверджують інвалідність працівників;

    накази (розпорядження) про прийняття на роботу, переведення на іншу роботу, розірвання трудового договору;

    трудові договори (контракти), цивільно-правові договори та інші документи первинного та бухгалтерського обліку;

    табель обліку використання робочого часу та розрахунок заробітної плати;

    відомості нарахування заробітної плати;

    розрахунково-платіжні, розрахункові та платіжні відомості;

    табель виходу на роботу;

    платіжні доручення;

    товарні накладні, податкові накладні на придбання товарів (робіт, послуг), акти прийняття-передачі, що підтверджують цільове використання коштів;

     бухгалтерські документи, які підтверджують взяття на баланс обладнання, придбаного за рахунок суми адміністративно-господарських санкцій та пені;

    договори, що підтверджують розміщення на підприємстві громадської організації інвалідів, яке входить до складу господарського об’єднання, замовлення на придбання товарів (робіт, послуг);

    розрахунок витрат, що підтверджує виготовлення товарів (виконання робіт, надання послуг) підприємством громадської організації інвалідів.

    9. Для проведення перевірок підприємств, організацій громадських організацій інвалідів залучаються представники відповідних комісій з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.

    10. У разі виявлення фактів невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів уповноважена посадова особа, яка проводила перевірку, складає протокол про адміністративне правопорушення.

    Форма протоколу про адміністративне правопорушення та порядок її заповнення затверджуються Мінпраці. 

    11. Після проведення виїзної перевірки уповноважена посадова особа відділення Фонду складає акт у двох примірниках.

    Акт підписується уповноваженою посадовою особою відділення Фонду та роботодавцем в останній день перевірки. У разі відмови роботодавця підписати акт у ньому робиться відповідна позначка.

    Перший примірник акта залишається у відділенні Фонду, другий – передається роботодавцю, в якого проводилася перевірка. 

    У примірнику акта, який залишається у відділенні Фонду, робиться позначка про дату вручення акта роботодавцю та проставляється підпис особи, яка його отримала. 

    Пояснення або незгода з результатами перевірки подаються до акта в письмовій формі або надсилаються поштою протягом трьох робочих днів після підписання акта.  

    Відділення Фонду повідомляє заявника про результати розгляду протягом десяти робочих днів після отримання пояснення або заперечення.

    12. Роботодавець може усунути виявлені порушення під час проведення перевірки або протягом десяти робочих днів після підписання акта.

    13. Керівники відділень Фонду на підставі актів перевірок вживають заходів до усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку. 

     

    _______________________