• In English

  • ЗАТВЕРДЖЕНО
    постановою Кабінету Міністрів України
    від 29 квітня 200

    4 р.  №576

    ПОРЯДОК
    підготовки та оприлюднення Національної доповіді
    про якість питної води та стан питного водопостачання в Україні

    1. Цей Порядок визначає процедуру щорічної підготовки та оприлюднення Національної доповіді про якість питної води та стан питного водопостачання в Україні (далі — Національна доповідь).

    2. Підготовка Національної доповіді здійснюється комісією за таким графіком:

    січень — уточнення персонального складу комісії на поточний рік; визначення обсягів і складу необхідної інформації, форми її надання; планування та організація збирання інформації;

    березень — надіслання Держжитлокомунгоспом центральним органам виконавчої влади, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям листів-запитів щодо підготовки матеріалів;

    квітень — підготовка матеріалів центральними органами виконавчої влади, обласними, Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями;

    червень — аналіз та узагальнення матеріалів комісією; підготовка остаточного тексту Національної доповіді та її оприлюднення;

    липень — оприлюднення Національної доповіді.

    3. До підготовки Національної доповіді залучаються центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська і Севастопольська міські держадміністрації та органи місцевого самоврядування, які надають інформацію з питань:

    Держжитлокомунгосп —  аналізу стану забезпечення населення питною водою та питним водопостачанням; здійснення заходів щодо  захисту та охорони об’єктів централізованого питного водопостачання;  роз’яснення населенню порядку розрахунку тарифів на послуги централізованого питного водопостачання; забруднення питної води,  кількість і причини його випадків; накладення штрафів згідно з протоколами, а так само застосування санкцій до підприємств питного водопостачання у разі порушення ними законодавства у сфері питної води та питного водопостачання;

    МОЗ — проведення моніторингу дотримання санітарних норм хімічних, бактеріологічних, радіологічних показників стану водних об'єктів, призначених для питного водопостачання, та систем питного водопостачання;

    Мінприроди — проведення моніторингу стану водних об'єктів, які є джерелами питного водопостачання в цілому по Україні та в окремих регіонах;

    Мінагрополітики, Міноборони, Мінпромполітики, Мінтранс — визначення якості питної води, стану джерел, систем питного водопостачання та водовідведення, фінансово-економічного стану підприємств та реформування водного сектору підприємств питного водопостачання, що перебувають у сфері їх управління;

    Мінпаливенерго — реформування водного сектору підприємств, що перебувають у сфері його управління і належать до містоутворюючих;

    Держводгосп — визначення якості питної води, стану джерел, систем питного водопостачання та водовідведення, фінансово-економічного стану підприємств питного водопостачання, що перебувають у сфері його управління, стану поверхневих джерел питного водопостачання і проведення моніторингу якості води в цих джерелах та тенденцій до її змін;

    Держкомприродресурсів — стану використання ресурсів та моніторингу підземних вод;

    МНС — характеристика надзвичайних ситуацій у сфері питного водопостачання, що виникали протягом звітного року, здійснення заходів і рекомендацій щодо недопущення їх у майбутньому;

    обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації — визначення якості питної води, стану джерел, систем питного водопостачання та водовідведення, фінансово-економічного стану та реформування підприємств питного водопостачання, що перебувають у сфері їх управління.

    Інформація надається за формою, встановленою Держжитлокомунгоспом.

    4. Комісія аналізує та узагальнює отриману інформацію і готує  Національну доповідь за такими розділами:

    Джерела питного водопостачання: характеристика поверхневих і підземних джерел, якість води, динаміка та тенденції до її змін згідно з вимогами діючих нормативів і стандартів на питну воду та Положення про державну систему моніторингу довкілля, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1998 р. № 391.

    Характеристика систем питного водопостачання: загальна характеристика систем (незалежно від їх форм власності та підпорядкування), характеристика окремих елементів (водозаборів, очисних споруд, насосних станцій, мереж та шахтних колодязів), зміни у них (впровадження нових технологій та обладнання для очищення і знезараження, заміна насосного обладнання, перекладання, санація мереж тощо), виникнення надзвичайних ситуацій протягом звітного року.

    Характеристика якості питної води: результати моніторингу якості питної води, зафіксовані відхилення від вимог діючих нормативів і стандартів на питну воду в цілому по Україні та в розрізі окремих регіонів, визначення районів, міст, селищ і сіл, де ці показники є найгіршими, а питання забезпечення населення якісною питною водою потребує негайного вирішення, зміни якості питної води в системах питного водопостачання, епідемічні ситуації, пов’язані з якістю питної води, заходи, що здійснювалися для поліпшення забезпечення населення питною водою гарантованої якості.

    Характеристика систем водовідведення: загальна характеристика комунальних систем водовідведення, характеристика окремих елементів систем водовідведення (мереж та колекторів, насосних станцій, очисних споруд), зміни в елементах систем водовідведення (перекладання мереж і заміна колекторів, заміна насосного обладнання, впровадження нових технологій та обладнання для очищення стічних вод).

    Характеристика якості очищених стічних вод: загальна характеристика якості очищених стічних вод, які скидаються у водойми, та їх вплив на довкілля, виникнення надзвичайних ситуацій протягом звітного року.

    Стан реформування та розвитку водного сектору: впровадження нових форм управління підприємствами, удосконалення нормативно-правової бази, фінансово-економічний стан підприємств питного водопостачання, шляхи взаємодії з громадськістю, досвід передових підприємств, рекомендації з реформування сектору.

    5. Текст Національної доповіді скріплюється підписами членів комісії і в десятиденний строк передається для оприлюднення в засобах масової інформації.

     

    __________________