|
ЗАТВЕРДЖЕНО
|
2. Консультації з громадськістю проводяться з метою
залучення громадян до участі в управлінні державними
справами, організації їх вільного доступу до інформації про діяльність органів
державної влади, а також забезпечення гласності, відкритості та прозорості в
діяльності цих органів.
Проведення консультацій з громадськістю має також сприяти налагодженню системного діалогу органів державної влади і
громадськості, підвищенню якості підготовки та прийняття рішень з важливих питань державного і
суспільного життя з урахуванням думки громадськості, створенню умов для участі
громадян у розробленні проектів таких рішень.
4. Організацію та проведення консультацій з громадськістю
забезпечує орган виконавчої влади, який безпосередньо готує пропозиції,
пов’язані з формуванням та реалізацією
державної політики у визначеній сфері державного і суспільного життя,
або виступає головним розробником відповідного проекту нормативно-правового
акта.
5. Для
координації заходів, пов’язаних з проведенням консультацій з громадськістю та
моніторингу врахування громадської думки, при
органах виконавчої влади утворюються консультативно-дорадчі органи
- громадські ради, які діють на
підставі положень, що затверджуються відповідними органами виконавчої влади.
До складу
громадських рад включаються представники громадських організацій, професійних
спілок та інших об'єднань громадян, органів місцевого самоврядування, засобів
масової інформації.
6. Громадська рада при Кабінеті Міністрів України надає
громадським радам при органах виконавчої влади методичну допомогу з питань,
пов’язаних з організацією проведення консультацій з громадськістю та
виробленням за їх результатами узгоджених пропозицій щодо формування та
реалізації державної політики, забезпечення соціально-економічного розвитку, та
інших питань, пов’язаних з проведенням консультацій з громадськістю.
7. Консультації з громадськістю
проводяться у формі публічного громадського обговорення
(безпосередня форма) та вивчення громадської думки (опосередкована форма).
8. Публічне громадське
обговорення передбачає організацію та проведення:
конференцій, семінарів, форумів, громадських слухань, “круглих
столів”, зборів, зустрічей з громадськістю, громадських приймалень тощо;
теле- або радіодебатів,
дискурсів, діалогів, інтерв’ю та інших передач
теле- та радіомовлення, інтернет-конференцій, телефонних “гарячих
ліній”, інтерактивного спілкування в інших сучасних формах.
9. Вивчення громадської думки здійснюється шляхом:
проведення соціологічних досліджень та спостережень (опитування,
анкетування, контент-аналіз
інформаційних матеріалів, фокус-групи тощо);
запровадження спеціальних рубрик
у друкованих та електронних засобах масової інформації;
проведення експрес-аналізу коментарів, відгуків, інтерв’ю, інших
матеріалів у пресі, на радіо та телебаченні щодо позицій різних
соціальних груп;
опрацювання та узагальнення
висловлених у зверненнях громадян
зауважень і пропозицій;
проведення аналізу цільової
інформації, зібраної за допомогою спеціальних скриньок.
10. Форми та способи проведення
консультацій з громадськістю визначаються органом виконавчої влади за
пропозицією громадської ради.
11. Органи виконавчої влади відповідно до цього Порядку щороку
складають орієнтовний план проведення консультацій з громадськістю на підставі
пропозицій, підготовлених громадською радою з урахуванням основних завдань,
визначених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, Державною програмою
економічного і соціального розвитку України, планом законопроектних робіт та
іншими документами, а також результатів проведення попередніх консультацій з
громадськістю.
Орієнтовний план проведення
консультацій з громадськістю затверджується до початку року і оприлюднюється у
засобах масової інформації, на веб-сторінках органів виконавчої влади або
доводиться в інший прийнятний для громадян спосіб.
12. Затверджений в установленому
порядку районною, районною у містах Києві та Севастополі державною
адміністрацією орієнтовний план проведення консультацій з громадськістю
надсилається відповідній громадській раді при обласній, Київській та
Севастопольській міській державній адміністрації.
Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, обласні,
Київська та Севастопольська міські державні адміністрації подають орієнтовний
план проведення консультацій з громадськістю громадській раді при Кабінеті
Міністрів України.
13. У разі потреби за
пропозицією громадської ради та за рішенням органу виконавчої влади
консультації з громадськістю можуть проводитися з питань, не передбачених
орієнтовним планом проведення консультацій з громадськістю.
14. Об’єднання громадян можуть
ініціювати проведення консультацій з громадськістю з питань, не передбачених
орієнтовним планом, шляхом подання відповідних пропозицій громадській раді або
органу виконавчої влади.
У разі коли така пропозиція надійшла не менше ніж від трьох об’єднань громадян, які легалізовані в
установленому порядку і діяльність яких поширюється на відповідну територію,
проведення консультацій з громадськістю є обов’язковим.
15. Для організації і проведення
консультацій з громадськістю з визначеної тематики орган виконавчої влади разом
з громадською радою розробляють план, у якому зазначаються перелік питань,
форма, строки та етапи консультацій,
порядок оприлюднення інформації про їх проведення та врахування результатів.
16. Інформаційне повідомлення
про проведення консультацій з громадськістю оприлюднюється в установленому
порядку органами виконавчої влади в засобах масової інформації та на
веб-сторінці відповідного органу виконавчої влади.
17. Органи виконавчої влади під
час проведення консультацій з громадськістю взаємодіють із засобами масової
інформації, надають їм необхідні інформаційно-аналітичні матеріали.
18. До участі в проведенні
консультацій з громадськістю залучаються в установленому порядку органи
місцевого самоврядування. Органи виконавчої влади забезпечують їх
інформаційно-аналітичними, методичними та іншими матеріалами з питань, пов’язаних із проведенням консультацій з
громадськістю.
19. Узагальнені дані про
результати проведення консультацій з громадськістю та прийняте рішення
міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, обласні, Київська та
Севастопольська міські державні адміністрації подають громадській раді при
Кабінеті Міністрів України, районні, районні у містах Києві та Севастополі
державні адміністрації – відповідній громадській раді при обласній, Київській
та Севастопольській міській державній
адміністрації.
20. Публічне громадське
обговорення організовується і проводиться органом виконавчої влади у такому
порядку:
ініціювання проведення
публічного громадського обговорення;
визначення питання
(проблеми) для обговорення;
прийняття рішення про проведення
публічного громадського обговорення;
формування експертних пропозицій
щодо альтернативи вирішення питання (розв’язання проблеми);
оприлюднення інформації про
проведення публічного громадського обговорення;
забезпечення репрезентативності
соціальних груп населення під час проведення публічного громадського
обговорення (залучення їх представників з урахуванням соціальної структури
суспільства, об’єднань громадян, що провадять свою діяльність у певній галузі
(сфері) чи регіоні);
обговорення та збирання
інформації про оцінку громадськістю ефективності запропонованого рішення, його альтернативи;
проведення аналізу результатів у
разі прийняття та запровадження рішення для різних соціальних груп населення;
урахування результатів
публічного громадського обговорення під час прийняття остаточного рішення;
оприлюднення у засобах масової
інформації, на веб-сторінках органів виконавчої влади результатів публічного
громадського обговорення, прийнятого остаточного рішення та його обґрунтування,
а також відомостей про врахування поданих пропозицій.
21. План заходів з організації
та проведення публічного громадського обговорення повинен передбачати:
проведення інформаційної
кампанії для надання попередньої інформації з питань, винесених на публічне
громадське обговорення;
оцінювання можливих наслідків прийняття рішення;
забезпечення репрезентативності
соціальних груп населення;
утворення робочої групи для
організаційного забезпечення публічного громадського обговорення;
проведення аналізу результатів у
разі прийняття та запровадження
альтернативного рішення для різних соціальних груп населення;
установлення регламенту подання
пропозицій;
проведення моніторингу
публічного громадського обговорення та оцінки його результатів;
спосіб і строки оприлюднення
результатів публічного громадського обговорення;
урахування результатів
публічного громадського обговорення під час прийняття остаточного рішення та
інформування про це громадськість;
вирішення інших організаційних
питань.
22. В інформаційному
повідомленні про проведення публічного громадського обговорення зазначається:
найменування органу виконавчої
влади, який проводить публічне громадське обговорення;
опис питання (проблеми) або
проект документа, винесеного на публічне громадське обговорення;
варіанти вирішення питання;
позитивні та негативні
результати у разі прийняття та запровадження кожного альтернативного рішення
для різних соціальних груп населення;
визначення соціальних груп
населення, на які впливає або може вплинути прийняття рішення з питання,
винесеного на публічне громадське обговорення, і спосіб забезпечення участі в
обговоренні рішення з цього питання представників визначених соціальних груп
населення;
регламент участі громадськості в
публічному громадському обговоренні;
відомості про строки, місце і
час проведення заходів, порядок обговорення, акредитації представників засобів
масової інформації, реєстрації учасників;
зазначення адреси, строку і
форми подання письмових пропозицій та
відгуків;
координати для зв’язку з
відповідальними працівниками, які надають консультації з обговорюваного
питання;
строк і спосіб оприлюднення
результатів обговорення.
23. Публічне громадське
обговорення розпочинається з дня оприлюднення інформаційного повідомлення про
його проведення.
24. Строк проведення публічного
громадського обговорення визначається органом виконавчої влади за пропозицією
громадської ради і не повинен бути меншим ніж один місяць.
25. Для організаційного
забезпечення проведення публічного громадського обговорення утворюється робоча
група.
26. Пропозиції та зауваження
можуть подаватися у письмовій формі, надсилатися електронною поштою, через
інтернет-мережу, засоби масової інформації. Усні пропозиції і зауваження (у
тому числі висловлені по телефону) фіксуються з обов’язковим зазначенням
прізвища, імені та по батькові громадянина, його адреси.
Об’єднання громадян, інші
юридичні особи подають пропозиції у письмовій формі із зазначенням найменування
та юридичної адреси.
Анонімні пропозиції не реєструються і не розглядаються.
27. У разі проведення
конференцій, семінарів, форумів, громадських слухань, “круглих столів”, зборів,
зустрічей з громадськістю ведеться протокол, у якому фіксуються висловлені пропозиції та зауваження.
28. Пропозиції та зауваження, що
надійшли під час публічного громадського обговорення, вивчаються та
аналізуються. У разі потреби до цієї роботі можуть залучатися відповідні
фахівці.
29. Узагальнені пропозиції
та зауваження подаються робочою групою на розгляд громадської ради та органу
виконавчої влади.
Результати публічного громадського обговорення доводяться органом
виконавчої влади до громадськості шляхом оприлюднення в засобах масової
інформації з обов`язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та відхилення
альтернативних рішень.
30. План заходів щодо проведення
вивчення громадської думки повинен передбачати:
визначення потреби у дослідженні громадської думки з того чи
іншого питання;
зазначення строку, форм і
методів вивчення громадської думки;
пріоритетні питання, з яких проводиться вивчення громадської
думки, альтернативні пропозиції щодо їх вирішення;
визначення організації, на яку
покладається проведення дослідження;
зазначення ступеня
репрезентативності соціальних груп населення, які охоплюються дослідженням;
отримання підсумкової інформації про вивчення громадської думки;
формулювання громадської думки щодо запропонованого рішення;
урахування громадської думки під час прийняття органом виконавчої
влади остаточного рішення.
31. У підсумковій інформації про
результати вивчення громадської думки відображаються такі відомості:
назва регіону чи визначення
окремої соціальної групи населення, щодо якої проводилося вивчення громадської думки;
тема та питання, з яких
проводилося вивчення громадської думки;
форми та методи, що
застосовувалися під час вивчення громадської думки, їх репрезентативність;
ступінь допустимого відхилення
від обраної моделі дослідження;
інформація про виконавців
дослідження;
формулювання громадської думки
щодо запропонованого рішення та її урахування під час прийняття органом
виконавчої влади остаточного рішення;
обов’язкове зазначення причин
неприйнятності позиції громадськості.
32. Для організації вивчення
громадської думки з метою отримання об’єктивної та достовірної інформації
органи виконавчої влади відповідно до законодавства можуть укладати договори з
дослідницькими організаціями, окремими фахівцями, експертами, об’єднаннями громадян
на умовах відкритого конкурсу на проведення фахових, науково обґрунтованих
соціологічних досліджень, спостережень, експрес-аналізу думок різних соціальних
груп.
33. Результати проведення
консультацій з громадськістю
враховуються органом виконавчої влади під час прийняття остаточного
рішення або в подальшій роботі.
32. Громадська
рада при Кабінеті Міністрів України
веде банк соціологічних даних з метою забезпечення органів виконавчої влади,
засобів масової інформації та інших користувачів науково обґрунтованими
соціологічними даними за результатами вивчення найактуальніших соціальних, у
тому числі соціально-психологічних, проблем суспільства та розроблення
пропозицій щодо його подальшого розвитку.
Глава
Адміністрації
Президента України В.
МЕДВЕДЧУК
Файли що додаються:
ПОРЯДОК проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики