• In English

  • ЗАТВЕРДЖЕНО
    розпорядженням Кабінету Міністрів України
    від 4 березня 2004 р. №111-р

    ПЛАН ДІЙ
    щодо реалізації пріоритетних положень Програми інтеграції України
    до Європейського Союзу в 2004 році

    Пріоритетні положення Програми

    Дії щодо реалізації пріоритетних положень Програми

    Відповідальні
    за виконання

    Строк виконання

    Розділ 1. Критерії членства

    Синхронізація внутрішніх ринкових перетворень до змін у процесах розширення ЄС. Насамперед це стосується:

    завершення приватизації (насамперед підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, та банків)

    продовжити здійснення відповідно до Державної програми приватизації продажу дрібних пакетів акцій ВАТ (25 відсотків і менше), закріплених у державній власності, способами, які забезпечують їх продаж у якнайкоротший строк, з урахуванням кон’юнктури ринку

    Фонд державного майна

    протягом року

    Розділ 3. Судова система

    3.1. Підвищення рівня інституційної та адміністративної спроможності

     

     

     

    Вирішення питання щодо запровадження в Україні системи органів адміністративної юстиції, в тому числі адміністративних судів

    забезпечити формування системи адміністративних судів, у тому числі кадрового резерву суддів, та укомплектування апарату цих судів

    Державна судова адміністрація
    Мін’юст
    інші заінтересовані органи виконавчої влади

    —“—

     

     

     

     

    3.2. Поліпшення діяльності судових органів

     

     

     

    Завершити реформування системи судів загальної юрисдикції відповідно до Конституції України та Закону України “Про судоустрій України”

    підготувати і внести пропозиції щодо вдосконалення процедури розв’язання окремих категорій спорів, у тому числі з досудового врегулювання, та започаткування додаткових інститутів позасудового розгляду спорів

    Державна судова адміністрація
    Мін’юст

    протягом року

    Провести аналіз відповідності проектів нормативно-правових актів України щодо поліпшення роботи судової системи вимогам ЄС

    забезпечити роботу із систематизації законодавства, зокрема у частині, що регулює діяльність судів загальної юрисдикції, та створити нормативно-правову базу їх діяльності

    Державна судова адміністрація

    —“—

    3.3. Підготовка фахівців

     

     

     

    Розробити окремі навчальні програми з питань судового адміністрування для підготовки резерву кадрів на посади голів судів і перепідготовки голів судів та програми щодо підготовки працівників районних (міських) судів

    утворити систему модельних місцевих судів (не менш як по одному у кожному регіоні), на базі яких здійснюватиметься навчання, підготовка і перепідготовка суддів та працівників апарату судів, створити для цього відповідну матеріально-технічну базу

    Державна судова адміністрація
    Рада міністрів Автономної Республіки Крим,
    обласні,
    Київська, Севастопольська міські держадміністрації


    —“—

     

    забезпечити організацію навчання та підвищення кваліфікації суддівських кадрів

    Державна судова адміністрація
    Академія суддів

    —“—

    Здійснити заходи з метою запровадження програм щодо вивчення законодавства з питань захисту прав людини і громадянина, устрою судової влади і здійснення правосуддя у державах — членах ЄС

    провести за участю провідних науковців науково-практичні конференції з питань судово-правової реформи, судового законодавства та судоустрою

    Державна судова адміністрація
    Академія суддів

    протягом року

    3.4. Поліпшення доступу до інформації стосовно рішень судів

     

     

     

    Створити комп’ютерну мережу системи судів України, забезпечити їх засобами електронної пошти, доступом до інформаційних ресурсів мережі Інтернет

    створити єдину комп’ютерну мережу судів України із забезпечення доступу судів до електронних баз даних законодавства

    Державна судова адміністрація

    —“—

    Розділ 4. Права людини та захист прав національних меншин

    4.1. Громадянські та політичні права

     

     

     

    Провести експертизу законодавства України у сфері забезпечення громадянських прав з метою виявлення розбіжностей у внутрішньому законодавстві та застарілих норм

    забезпечити супроводження розгляду у Верховній Раді України проекту Закону України “Про забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків”

    Міністерство у справах сім’ї, дітей та молоді
    Мін’юст

    I квартал

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    4.2. Економічні, соціальні та культурні права

     

     

     

     

     

     

     

    4.2.3. Культурні права

     

     

     

    Проведення Днів Європи в Україні

    провести День Європи в Україні

    МЗС
    Мінекономіки


    облдержадміністрації

    II квартал

     

    забезпечити проведення Днів культури Французької Республіки в Україні

    Мінкультури
    МЗС

    —“—

    Опрацювання Міністерством культури України разом з Міністерством закордонних справ України питань, пов’язаних з відкриттям культурних центрів України в країнах — членах ЄС

    опрацювати питання щодо організаційно-правового забезпечення відкриття та діяльності інформаційно-культурних центрів України у країнах Європи, зокрема у Французькій Республіці, Федеративній Республіці Німеччина, Республіці Польща з використанням потенціалу української діаспори у цих сферах

    МЗС
    Мінкультури

     

    протягом року
    (після затверд-ження Типового положення про інформа-ційно-культурні центри України за кордоном)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    4.5. Суспільна інформованість

     

     

     

    Підготовка та розповсюдження інформаційних матеріалів про стратегічне партнерство України
    і ЄС

    продовжити роботу щодо створення мережі кореспондентських пунктів за кордоном для розповсюдження в державах — членах ЄС інформації про Україну, її економічний і

    Держкомтелерадіо

    протягом року

     

    соціальний розвиток, результати співробітництва з ЄС

     

     

     

    забезпечити виконання заходів, передбачених Державною програмою інформування громадськості України з питань європейської інтеграції

    Держкомтелерадіо
    МЗС
    Мінекономіки



    Мін’юст
    МОН
    Національна академія наук
    інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади


    —“—

     

     

     

     

     

     

     

     

    Розділ 5. Економічний розвиток країни

    5.1. Макроекономічна стабілізація

     

     

     

    Забезпечити розвиток економічного потенціалу

    розробити засади грошово-кредитної політики та забезпечити їх реалізацію

    Національний банк

    —“—

     

     

     

     

     

     

     

     

    5.2. Структурні реформи

     

     

     

    Проведення реструктуризації неефективних суб’єктів господарювання з виділенням підприємств і видів продукції, що підлягають перепрофілюванню, ліквідації, консервації або конверсії, в тому числі через механізм банкрутства

    активізувати процеси проведення реструктуризації, досудової санації ВАТ, неспроможних самостійно виконати зобов’язання з погашення кредиторської заборгованості (заробітної плати, до бюджетів усіх рівнів, цільових фондів, іншим кредиторам)

    Фонд державного майна
    Мінекономіки
    Державна податкова адміністрація
    інші центральні органи виконавчої влади


    протягом року

     

    передбачити в проектах реструктуризації чи планах досудової санації неефективних суб’єктів господарювання заходи з відчуження майна цих підприємств, у тому числі відокремлення об’єктів, що підлягають перепрофілюванню з подальшим створенням на базі цього майна господарських товариств

     

     

    Прискорення розвитку ринкової інфраструктури товарних бірж, транспортних терміналів, фондового та страхового ринку, банківських і позабанківських фінансово-кредитних установ, сучасних систем зв’язку, ринку інформаційної продукції і послуг та їх інтеграції у міжнародне інформаційне поле

    розробити проект Концепції розвитку біржового товарного ринку

    Мінекономіки
    Мінпромполітики
    Антимонопольний комітет
    Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку
    Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг
    інші центральні органи виконавчої влади




    протягом року

    Створення сприятливого інвестиційного клімату

    забезпечити здійснення заходів, спрямованих на збільшення та ефективне використання інвестицій, у тому числі в рамках Програми розвитку інвестиційної діяльності на 2002 — 2010 роки та Програми “Інвестиційний імідж України”

    Мінекономіки
    інші центральні органи виконавчої влади

    —“—

     

     

     

     

     

     

     

     

    6. Внутрішній ринок без кордонів

    6.1. Загальні питання

    6.1.1. Державні закупівлі

     

     

     

    Проведення роботи щодо удосконалення нормативно-правової бази згідно з нормами ЄС

    здійснити заходи щодо реалізації засад міжвідомчої координації закупівель на основі рамкових угод

    Мінекономіки
    інші органи виконавчої влади

    протягом року

    Удосконалення роботи спеціального центрального органу з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг для державних потреб

    забезпечити розвиток мережі місцевих представництв спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти

    Мінекономіки
    Мінекономіки Автономної Республіки Крим


    облдержадміністрації

    —“—

     

    здійснити заходи щодо розвитку інформаційних технологій та інформаційного забезпечення у сфері державних закупівель, у тому числі у рамках міжнародного співробітництва, з урахуванням можливості залучення технічної допомоги

    Мінекономіки

    —“—

    6.1.3. Захист прав інтелектуальної власності

     

     

     

    Розроблення та реалізація заходів щодо виконання Україною зобов‘язань, що випливають з багатосторонніх конвенцій у сфері інтелектуальної власності

    забезпечити проведення науково-практичного семінару “Комерційні аспекти охорони прав на сорти рослин. Міжнародний досвід”

    Мінагрополітики

     

    III квартал

    6.2. Вільний рух товарів

     

     

     

    6.2.3. Стандартизація, оцінка відповідності та акредитація

     

     

     

    Підготовка відповідних українських органів із сертифікації та випробувальних лабораторій до акредитації за вимогами продукції, яка підпадає під дію директив Нового підходу

    здійснити заходи щодо підготовки випробувальної ветеринарної лабораторії до акредитації в одній з держав — членів ЄС, яка є дійсним членом Європейської Асоціації з акредитації;

    Мінагрополітики

     

    протягом року

     

    здійснити заходи щодо акредитації Української державної насіннєвої інспекції в Міжнародній асоціації контролю за якістю насіння

     

     

    Проведення експертизи проектів національних стандартів і запровадження міжнародних та європейських стандартів, розроблених згідно з програмами запровадження стандартів у промисловості, сільському господарстві, енергетиці, на транспорті, у сферах зв’язку та телекомунікацій, захисту природного довкілля, безпеки праці тощо

    забезпечити вдосконалення нормативно-правової бази, якою регламентується діяльність у сфері туризму, зокрема:

    розробити технічний регламент підтвердження відповідності послуг розміщення;

    розробити проекти нових державних стандартів;

    уніфікувати стандарти якості туристичних послуг

    Держтурадміністрація
    Держспоживстандарт

    —“—

     

     

     

     

    Аналіз національних (ДСТУ) та міждержавних (ГОСТ) загальнотехнічних стандартів і

    розробити нормативно-правову базу з питань карантину рослин, адаптовану до міжнародних стандартів

    Мінагрополітики

     

    IV квартал

    запровадження міжнародних стандартів

    забезпечити поетапну гармонізацію вітчизняних нормативів рибопереробної галузі промисловості з нормами ЄС, зокрема розробити державні стандарти України (ДСТУ) на рибну продукцію (риба океанічного промислу морожена, філе рибне морожене, кальмар морожений)

    —“—

    протягом року

    Створення нових технічних комітетів стандартизації та залучення їх до робо­ти у відповідних технічних комітетах та органах ISO, IEC, CEN, CENELEC, інших між­народних та європейських організаціях із стандартизації

    здійснити заходи щодо започаткування діяльності технічних комітетів стандартизації з управління якістю виробництва лікеро-горілчаних напоїв та тютюнових виробів і методів їх контролю

    Держспоживстандарт

    —“—

    Організація інформаційного забезпечення в рамках роботи Інформаційного цен­т­ру ISONET

    забезпечити функціонування Національного центру міжнародної інформаційної мережі ISONET WTO відповідно до основоположних документів ISONET та положень Угоди СОТ про технічні бар’єри у торгівлі

    —“—

    —“—

     

     

     

     

     

     

     

     

    6.4. Вільний рух послуг

     

     

     

    6.4.1. Банківська справа

     

     

     

    Активізація ролі банківського сектору в процесі економічного зростання шляхом додаткової капіталізації банків, поліпшення безпеки господарського обороту, проведення відповідної політики розвитку конкуренції на ринку довгострокових кредитів тощо

    здійснити заходи щодо вдосконалення нормативно-правової бази, якою регулюється діяльність банків у частині вимог до їх капіталу, з урахуванням директив ЄС;

    Національний банк

    протягом року

     

    опрацювати можливість удосконалення методології розрахунку регулятивного капіталу банків у частині врахування пропозицій Базельського комітету з банківського нагляду щодо спеціальних відрахувань

     

     

    Створення передумов для попередження “рецидиву поганих боргів”, а також запровадження

    підготувати і внести пропозиції щодо врегулювання на законодавчому рівні захисту прав кредиторів;

    —“—

    —“—

    моніторингу ситуації в цій сфері

    опрацювати питання щодо створення системи незалежних рейтингових агентств та кредитних бюро;

    —“—

    —“—

     

    забезпечити внесення змін до нормативно-правових актів Національного банку щодо вдосконалення класифікації активів за ступенем ризику, що береться до уваги під час визначення необхідних резервів під активні операції

    Національний банк

    протягом року

    6.4.2. Ринок цінних паперів

     

     

     

    Подальший розвиток інфраструктури фондового ринку, що має забезпечити ефективне функціонування системи реєстрації прав власності на цінні папери та розрахунково-клірингової системи відповідно до міжнародних вимог

    здійснити заходи щодо розвитку національної депозитарної системи шляхом запровадження електронного документообігу між прямими її учасниками та організаторами торгівлі цінними паперами

    Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку
    Національний депозитарій
    Національний банк

    —“—

    Удосконалення механізмів корпоративного управління в частині створення умов для формування ефективного власника, забезпечення захисту прав акціонерів та вдосконалення механізмів розкриття інформації про діяльність емітентів цінних паперів

    підготувати і внести пропозиції щодо врегулювання та запобігання порушенню прав акціонерів (інвесторів) на ринку цінних паперів з метою уникнення корпоративних конфліктів у цій сфері

    Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку

    IV квартал

    Подальший розвиток інфраструктури фондового ринку, що має забезпечити ефективне функціонування системи реєстрації прав власності на цінні папери та розрахунково-клірингової системи відповідно до міжнародних вимог

    продовжити здійснення заходів з метою розвитку національної депозитарної системи відповідно до міжнародних стандартів щодо функціонування систем організованої торгівлі, обліку цінних паперів, розрахунково-клірингових та платіжних систем

    Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку
    Національний депозитарій
    Мінекономіки
    Мінфін
    Фонд державного майна
    Національний банк




    протягом року

     

    продовжити роботу з удосконалення саморегулювання на фондовому ринку шляхом часткової передачі державних регуляторних повноважень саморегулівним організаціям професійним учасникам ринку цінних паперів

    Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку

    —“—

    Запровадження системи моніторингу фондового ринку шляхом створення баз даних про діяльність учасників ринку цінних паперів та системи оприлюднення інформації про їх діяльність

    продовжити роботу з утворення центрів суспільної інформації у регіонах і розвитку системи оприлюднення інформації на веб-сторінках Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та Агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку;

    —“—

    —“—

     

    здійснити заходи щодо посилення контролю за діяльністю професійних учасників ринку цінних паперів, захисту прав його інвесторів та кредиторів, оприлюднення інформації стосовно правопорушень у цій сфері;

     

    IV квартал

     

    удосконалити нормативно-правову базу щодо одержання інформації та адміністративних даних від учасників ринку цінних паперів

     

     

    6.4.4. Боротьба з “відмиванням” грошей

     

     

     

    Вивчення та імплементація міжнародних рекомендацій з питань запобігання “відмиванню” грошей

    провести аналіз відповідності законодавства України рекомендаціям Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) та здійснити у разі потреби  заходи щодо імплементації цих рекомендацій у національне законодавство

    Держфінмоніторинг Мін’юст
    Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку
    Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг
    Національний банк
    МВС



    протягом року

     

    забезпечити супроводження розгляду у Верховній Раді України проекту Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму”

    Держфінмоніторинг
    Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку
    Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг
    Національний банк
    МВС
    Мін’юст




    —“—

     

    вжити заходів для створення Єдиної державної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів і фінансуванню тероризму

    Держфінмоніторинг
    СБУ
    МВС
    Мін’юст
    Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку
    Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг
    Державна податкова адміністрація
    Адміністрація Держприкордонслужби
    Фонд державного майна
    Держкомстат
    Мінфін
    Мінекономіки
    Держпідприємництво
    Держкомзем












    протягом року

     

    забезпечити виконання Програми протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом

    Держфінмоніторинг
    Національний банк
    СБУ
    МВС
    інші центральні органи виконавчої влади



    —“—

    Приєднання до інших міжнародних документів з питань запобігання “відмиванню” грошей

    забезпечити вступ Державного департаменту фінансового моніторингу до Егмонтської групи підрозділів фінансових розвідок

    Держфінмоніторинг

    протягом року

    Опрацювання разом з відповідними структурами ЄС можливості здійснення спільних програм у сфері боротьби з “відмиванням” грошей

    забезпечити підписання меморандумів про взаєморозуміння та співробітництво у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, між Державним департаментом фінансового моніторингу України та іноземними підрозділами фінансової розвідки

    Держфінмоніторинг
    Мінфін
    Державна податкова адміністрація
    СБУ
    МЗС
    Мін‘юст




    —“—

    6.5. Вільне пересування осіб

    6.5.1. Трудова міграція

     

     

     

    Створення правових, економічних та соціальних засад для регулювання правових міграційних процесів в Україні

    розробити і затвердити нові ліцензійні умови для суб’єктів господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном та порядок контролю за їх дотриманням з метою поліпшення регулювання процесів міграції, посилення соціального захисту трудящих-мігрантів

    Мінпраці
    Держпідприємництво Мінекономіки
    Мінфін

    —“—

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    підготувати матеріали для підписання Європейської конвенції про правовий статус трудящих-мігрантів (1977 рік)

    Мінпраці
    МЗС
    Мінфін

    протягом року

     

     

    МЗС
    Мін’юст
    Міністерство у справах сім’ї, дітей та молоді

     

     

    6.5.2. Лібералізація візового режиму

    продовжити переговорний процес щодо лібералізації візового режиму, зокрема щодо скасування візового режиму для громадян України пред’явників дипломатичних паспортів та спрощення процедури оформлення візових документів для громадян України

    МЗС
    Адміністрація Держприкордонслужби
    Держмитслужба

     

    —“—

    Створення відповідних внутрішніх та зовнішніх передумов для розв’язання проблеми спрощення візового режиму між Україною та державами — членами ЄС

     

     

    продовжити роботу з укладення угод про реадмісію між країнами призначення (ЄС), країнами транзиту
    (Російська Федерація, Республіка Білорусь, Республіка Молдова) та країнами походження (Близький Схід, Південна Азія, Азіатсько-Тихоокеанський регіон)

    МЗС
    МВС
    Адміністрація Держприкордонслужби
    Держкомнацміграції
    Мін’юст



    —“—

     

     

     

     

    6.6. Конкуренція

     

     

     

    6.6.2. Розвиток та удосконалення інституційної бази захисту конкуренції та механізмів проведення конкурентної політики

     

     

     

    Удосконалення взаємодії механізмів регулювання та розвитку конкуренції у фінансовому секторі економіки та на ринках агропромислового комплексу

    підготувати і внести пропозиції щодо оптимізації системи надання державної допомоги окремим суб’єктам господарювання та галузям економіки

    Антимонопольний комітет
    Мінекономіки
    Мін’юст
    Мінфін
    Мінпромполітики
    Мінтранс
    МОЗ
    Державна податкова адміністрація
    Держпідприємництво







    протягом року

    Закінчення формування інституційної бази захисту конкуренції та механізмів проведення конкурентної політики з метою створення дієвої конкуренції

    забезпечити організацію виконання процедур надання Кабінетом Міністрів України дозволів на узгоджені дії, концентрацію суб’єктів господарювання, що були заборонені Антимонопольним комітетом

    Мінекономіки
    Держкомстат
    інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади

    —“—

    6.6.3. Створення соціально-економічних умов для вільної і

     

     

     

    справедливої конкуренції на ринку за правилами конкуренції

     

     

     

    Здійснення заходів щодо реформування природних монополій

    підготувати і внести пропозиції щодо удосконалення існуючих механізмів регулювання діяльності суб’єктів природних монополій та суб’єктів, що діють на суміжних ринках, з метою недопущення обмеження конкуренції та виведення окремих сегментів ринків із стану природної монополії

    Антимонопольний комітет
    Мінтранс
    НКРЕ
    Держкомзв’язку
    Держжитлокомунгосп
    Мінекономіки




    протягом року

    Забезпечення розповсюдження та популяризації серед підприємців і

    забезпечити видання інформаційної продукції з питань конкуренції;

    Антимонопольний комітет

    —“—

    споживачів інформації про законодавство з питань конкуренції, конкурентну політику, правила чесної конкуренції

    організувати проведення міжнародної конференції “Конкуренція запорука економічного зростання”

     

    перше півріччя

    6.7. Приватизація

     

     

     

    Систематичний перегляд переліку підприємств, що не підлягають приватизації, з метою його скорочення

    провести черговий перегляд переліку підприємств, що не підлягають приватизації, та подати Мінекономіки відповідні пропозиції щодо його скорочення

    Фонд державного майна інші органи виконавчої влади, уповноважені управляти державним майном

    протягом року

    Проведення приватизації майна у соціальній сфері (готелі, санаторії та інші об’єкти)

    підготувати перелік об’єктів групи Ж, які будуть запропоновані до приватизації у 2004 році

     

    Фонд державного майна

    —“—

     

     

     

     

     

     

     

     

    7.1.2. Монетарна політика

     

     

     

    Подальше поліпшення структури грошової маси

    забезпечити зменшення обсягу готівки в структурі грошової маси та підвищення частки довгострокових депозитів у структурі залучених коштів

    Національний банк

    протягом року

    Збільшення обсягів валютних резервів, перегляд та визначення їх адекватної структури для підвищення купівельної спроможності національної валюти до рівня, який дав би можливість збалансовувати інтереси суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, включаючи державні

    здійснювати інтервенції на валютному ринку з метою поповнення валютних резервів Національного банку та підтримання стабільності національної валюти;

    здійснити заходи щодо подальшого удосконалення системи валютного регулювання залежно від ситуації на валютному ринку

     

     

    7.2. Статистика

     

     

     

    Статистичні класифікації та реєстри

    Впровадження автоматизованого ведення системи національних статистичних класифікацій, гармонізованих з міжнародними

    впровадити другу редакцію Класифікації видів економічної діяльності (КВЕД), гармонізованої з відповідною європейською класифікацією (NACE rev.1.1), яка застосовується в державах – членах ЄС з 2003 року

     

     

     

    Держкомстат
    Держспоживстандарт

    —“—

     

    розробити і затвердити Класифікацію індивідуального споживання товарів і послуг за цілями (КІСЦ)

    Держкомстат

    протягом року

    7.2.1. Національні рахунки в макроекономіці

     

     

     

    Впровадження в практику стандартів СНР у повному обсязі

    впровадити стандарти розрахунків окремих показників сектору домашніх господарств за кварталами на регіональному рівні

    Держкомстат
    Мінфін


    Державна податкова адміністрація
    Мінекономіки Національний банк

    —“—

     

    опрацювати методологію розрахунку фізичного обсягу ВВП у постійних цінах

    Держкомстат

     

    —“—

     

    визначити фінансові активи та скласти фінансовий рахунок для економіки в цілому та її інституційних секторів

    Держкомстат
    Національний банк


    Мінфін

    —“—

    7.2.2. Статистика зовнішньої торгівлі

     

     

     

    Гармонізація методології статистики зовнішньої торгівлі з методологією ООН 1998 року та методологією ЄС

    впровадити методологію статистики зовнішньої торгівлі України, підготовлену на основі рекомендацій ООН

    Держкомстат
    Держмитслужба
    Мінекономіки

    —“—

     

    розробити (із залученням коштів за кредитом Світового банку) методологічні рекомендації із статистики зовнішньої торгівлі товарами з урахуванням показників неофіційної торгівлі

    Держкомстат
    Держмитслужба

    протягом року

     

    розробити (із залученням коштів за кредитом Світового банку) доповнення до методології статистичного обліку послуг у зовнішньоекономічній сфері

    Держкомстат
    Національний банк

    —“—

    7.2.3. Статистика підприємств

     

     

     

    Створення моделі уніфікованої бази статистичних та адміністративних даних щодо діяльності підприємств і концептуальних аспектів перехідної системи агрегованих даних для потреб СНР

    здійснити заходи щодо оптимізації оброблення нереґламентованих запитів шляхом удосконалення програмного забезпечення та системи зберігання даних

    Держкомстат

    —“—

    7.2.4. Соціальна статистика

     

     

     

    Впровадження комплексного аналізу соціального розвитку країни та регіонів з використанням гармонізованих показників ЄС

    розробити методологію впровадження статистико-математичної моделі для підвищення надійності оцінок показників бідності на національному і регіональному рівні

    Держкомстат
    Мінфін
    Національна академія наук

    —“—

     

    забезпечити гармонізацію даних соціологічних та статистичних обстежень

    Держкомстат

    —“—

    Проведення аналізу та поширення даних перепису населення

    опрацювати результати Всеукраїнського перепису населення 2001 року та забезпечити їх оприлюднення

    Держкомстат

    протягом року

    7.2.5. Статистика сільського господарства

     

     

     

    Гармонізація статистики сільського господарства із стандартами ЄС

    здійснити уніфікацію показників статистичних спостережень за сільськогосподарською діяльністю

    Держкомстат
    Мінагрополітики

    —“—

    7.2.6. Статистика навколишнього середовища

     

     

     

    Проведення моніторингу екологічного стану навколишнього природного середовища з урахуванням стандартів ЄС

    забезпечити гармонізацію системи обліку викидів шкідливих речовин в атмосферу з міжнародною системою обліку

    Держкомстат
    Мінприроди

    —“—

    7.2.7. Грошово-кредитна і банківська статистика

     

     

     

    Подальше удосконалення показників грошово-кредитної та банківської статистики виходячи з потреб стабільності економіки

    удосконалити методологію складання грошової та банківської статистичної звітності з урахуванням норм міжнародних стандартів

    Національний банк
    Держкомстат
    Мін’юст

    —“—

     

    забезпечувати складання статистичної звітності фінансового сектору економіки згідно з принципами організації та ведення звітності в державах членах ЄС

    Національний банк
    Держкомстат
    Мін’юст
    Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку


    —“—

     

    забезпечити дотримання Спеціального стандарту поширення даних МВФ

    Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг

     

     

     

    Національний банк
    Держкомстат

     

     

    започаткувати співробітництво між Національним банком України та Європейським центральним банком у сфері обміну інформацією з питань грошової та банківської статистики

    Національний банк

    протягом року

    7.3. Оподаткування

     

     

     

    Координація податкової політики на базі дво- та багатосторонніх міжнародних договорів з поступовою адаптацією податкового законодавства України до норм та стандартів ЄС, зокрема у сфері експортно-імпортних операцій

    здійснити заходи щодо вступу України до Внутрішньоєвропейської організації податкових адміністрацій (IOTA)

    Державна податкова адміністрація
    МЗС
    Мін’юст
    Мінфін


    —“—

    Розділ 8. Секторальна політика

    8.1. Промисловість

     

     

     

    Реалізація технічних, технологічних, організаційних, економічних та фінансових заходів для забезпечення зростання ВВП в середньому на
    6,5 відсотка на рік, у тому числі в промисловості — 8 — 9 відсотків, за напрямами:

    забезпечити виконання державних та галузевих комплексних науково-технічних програм розвитку промисловості

    Мінпромполітики
    Мінекономіки
    Мінфін

    —“—

    підвищення конкурентоспроможності промислового виробництва

     

     

     

    8.2. Сільське господарство

     

     

     

    Підготовка двосторонніх договорів з державами — членами ЄС про співробітництво в галузі охорони прав на сорти рослин і сортової сертифікації

    розробити проекти двосторонніх угод з Федеративною Республікою Німеччина та Республікою Польща про співробітництво в галузі випробування та охорони сортів рослин

    Мінагрополітики

    протягом року

    8.3. Енергетика

     

     

     

    Продовження реструктуризації вугільної промисловості, скорочення державної підтримки вугледобувних підприємств з одночасним збільшенням бюджетного фінансування нових та реконструкції діючих підприємств галузі для компенсації потужностей з видобутку вугілля на підприємствах, що ліквідуються

    передбачити зміни під час підготовки проекту Державного бюджету України на 2005 рік, спрямовані на зменшення державної підтримки вугледобувних підприємств на часткове покриття витрат із собівартості продукції з одночасним збільшенням бюджетного фінансування будівництва нових, реконструкції та технічного переоснащення діючих підприємств галузі для компенсації вибуття потужностей з видобутку вугілля

    Мінпаливенерго
    Мінфін
    Мінекономіки

    IV квартал

    Створення технічних умов для спільної синхронної роботи ОЕС України з енергетичними об’єднаннями держав ЄС

    розробити концепцію поступового приведення об’єднаної енергетичної системи України у відповідність з вимогами UCTE

    Мінпаливенерго
    НКРЕ

    протягом року

    Диверсифікація джерел паливопостачання, включаючи ядерне паливо

    сприяти розвитку міжнародного співробітництва з метою впровадження прогресивних технологій у виробництво:

     

     

     

     

     

    ядерного палива

    Мінпаливенерго

    протягом року

     

    котлів різної потужності, що спалюють солому

    Мінпромполітики
    Мінагрополітики

    —“—

     

    паливних брикетів з відходів сільських, лісових та деревообробних господарств

    Держкоменерго-збереження
    Держкомлісгосп

     

     

    опрацювати питання встановлення дослідних тепловиділяючих збірок ТВЗ-В у змішаній активній зоні енергоблока № 3 Південноукраїнської АЕС з метою підготовки до використання нового виду палива на атомних електростанціях країни;

    Мінпаливенерго
    Держатомрегулювання

    —“—

     

     

     

    продовжити будівництво сухого сховища для відпрацьованого ядерного палива на Чорнобильській АЕС

     

     

    Вирішення питання тимчасового безпечного зберігання відпрацьованого ядерного палива

    розробити техніко-економічні обґрунтування будівництва централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива для Хмельницької, Рівненської та Південноукраїнської атомних станцій

    Мінпаливенерго Держатомрегулювання

    протягом року

    Підвищення технологічної та екологічної безпеки електростанцій та їх техніко-економічних показників до рівня, прийнятого у державах ЄС

    продовжити впровадження комплексної програми модернізації та підвищення безпеки енергоблоків атомних електростанцій

    —“—

    —“—

    Пристосування галузевої програми розвитку нетрадиційних та відновлюваних джерел енергії до адекватної програми ЄС АЛТЕНЕР

    внести пропозиції щодо пристосування Програми державної підтримки розвитку нетрадиційних та відновлюваних джерел енергії та малої гідро- і теплоенергетики (схвалена постановою Кабінету Міністрів України від 31 грудня 1997 р. № 1505) до програми ЄС АЛТЕНЕР

    Держкоменерго-збереження
    інші заінтересовані органи виконавчої влади

    —“—

    Адаптація національного законодавства України до нормативного поля ЄС, включаючи впровадження стандартів ЄС щодо якості та надійності енергопостачання

    створити організаційно-правові засади розвитку довгострокового співробітництва в галузі енергетики, спрямованого на підвищення рівня безпеки, надійності енергопостачання та максимального забезпечення

    Мінпаливенерго
    інші заінтересовані органи виконавчої влади

    —“—

     

    ефективності виробництва, транспортування, розподілу і використання енергії та мінімізацію забруднення навколишнього природного середовища

     

     

    Комплексне розв’язання проблеми Чорнобильської АЕС

    розробити проект Загальнодержавної програми виведення з експлуатації Чорнобильської АЕС і перетворення об’єкта “Укриття” в екологічно безпечну систему та забезпечити її схвалення

    Мінпаливенерго
    Національна академія наук

    протягом року

     

    завершити будівництво та ввести в експлуатацію об’єкти інфраструктури першої черги пускового комплексу “Вектор” з дезактивації, транспортування, переробки та захоронення радіоактивних відходів (проект реалізується за підтримки програми Taciс)

    МНС

    —“—

    Удосконалення системи ціноутворення в енергетиці, поступове скасування пільг на оплату енергоносіїв для певних категорій споживачів, здійснення розрахунків за енергоносії банківськими коштами

    здійснити заходи щодо зменшення обсягів перехресного субсидіювання споживачів енергоносіїв шляхом здійснення поступового переходу до повного відшкодування населенням витрат на виробництво, передачу та постачання електроенергії

    НКРЕ
    Мінекономіки
    Мінфін
    Мінпраці


    —“—

     

    забезпечити поступове підвищення рівня відшкодування вартості природного газу пільговими категоріями споживачів та удосконалення механізму встановлення тарифів на транспортування природного газу

    НКРЕ
    Мінекономіки
    Мінпаливенерго
    НАК “Нафтогаз України”


    протягом року

    8.3.1. Регулювання в енергетиці

     

     

     

    Створення ефективної нормативно-правової бази функціонування лібералізованих енергетичних ринків України та системи їх державного регулювання з урахуванням вимог законодавства ЄС

    удосконалити порядок ліцензування в електроенергетиці та нафтогазовому комплексі з урахуванням специфіки діяльності у сфері природних монополій та суміжних ринків у паливно-енергетичному комплексі;

    НКРЕ
    Мінпаливенерго
    Мін’юст
    Антимонопольний комітет


    —“—

     

    удосконалити нормативну базу взаємовідносин суб’єктів роздрібного ринку електричної енергії

     

     

    8.5. Малі та середні підприємства

     

     

     

    Забезпечення:

    вдосконалення законодавства про підприємства з метою наближення умов їх діяльності до встановлених в ЄС для компаній

    вивчити досвід держав — членів ЄС щодо здійснення регуляторної політики, зокрема стосовно реформування дозвільної системи у сфері підприємництва, та подати пропозиції щодо вдосконалення національного законодавства у цій сфері

    Держпідприємництво
    Мін’юст
    Мінекономіки

    —“—

     

     

     

     

    8.5.1. Створення суб’єктів підприємницької діяльності

     

     

     

    Приведення процедур заснування (в тому числі і реєстрації) у відповідність з директивами ЄС

    забезпечити функціонування національної системи державної реєстрації суб’єктів господарювання, в тому числі малого і середнього бізнесу, ведення Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб — підприємців (ЄДРЮФОП) та провести консультації з відповідними інституціями ЄС щодо можливості його приєднання до Європейського реєстру бізнесу (ЄРБ)

    Держпідприємництво
    МЗС
    місцеві органи виконавчої влади

    протягом року

    Розділ 9. Соціальне наближення

    9.1. Загальні питання

     

     

     

    Вироблення рекомендацій щодо внесення змін і доповнень до законодавства України в галузі праці та соціальної політики

    здійснити заходи щодо розширення можливостей забезпечення молоді першим робочим місцем

    Мінпраці
    Міністерство у справах сім’ї, дітей та молоді Мін’юст

    —“—

    9.1.1. Зайнятість

     

     

     

    Запровадження системи підтримки розвитку самозайнятості

    забезпечити виконання заходів, передбачених Державною програмою зайнятості населення на 2001 — 2004 роки

    Мінпраці
    Мінекономіки
    Мінфін
    інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади


    —“—

     

     

    Рада міністрів Автономної Республіки Крим

     

     

     

    Київська і Севастопольська міські держадміністрації

     

     

    сприяти розв’язанню проблем зайнятості сільського населення в рамках виконання Державної програми розвитку соціальної сфери села на період до 2005 року, затвердженої Указом Президента України від 15 липня 2002 р. № 640

    Мінпраці
    Мінагрополітики

    протягом року

    9.1.2. Соціальні гарантії

     

     

     

    Поступове наближення розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком, визначення розмірів соціальної допомоги, допомоги сім’ям з дітьми, допомоги по безробіттю, стипендій та інших соціальних виплат до розміру прожиткового мінімуму

    внести до Верховної Ради України законопроект “Про внесення змін до Закону України “Про розмір внесків на деякі види загальнообов’язкового державного соціального страхування” (щодо підвищення мінімального розміру страхових виплат у разі настання безробіття та поступового наближення розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку для працездатних осіб) та забезпечити супроводження його розгляду

    Мінпраці
    Мінфін
    Мінекономіки
    Мін‘юст


    —“—

     

    здійснити заходи щодо:

    підвищення мінімального розміру страхових виплат у разі настання безробіття;

    Мінпраці
    Мінфін

    протягом року

     

    збільшення розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та одноразової допомоги при народженні дитини;

     

     

     

    поступового збільшення рівня забезпечення прожиткового мінімуму для призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям

     

     

    9.1.3. Соціальний захист

     

     

     

    Запровадження трирівневої системи пенсійного забезпечення відповідно до пріоритетних напрямів реформування пенсійного забезпечення

    провести роботу щодо започаткування двох рівнів пенсійного забезпечення – обов’язкової солідарної системи та системи недержавного пенсійного забезпечення, а також здійснення підготовчих заходів щодо запровадження обов’язкової пенсійної накопичувальної системи пенсійного страхування відповідно до пріоритетних напрямів реформування у сфері пенсійного забезпечення

    Мінпраці
    Пенсійний фонд
    Мінекономіки
    Мін’юст
    Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг
    Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку
    Національний банк





    —“—

     

    здійснити підготовчі заходи та розробити відповідну законодавчу базу щодо об’єднання окремих функцій фондів соціального страхування, передбачивши покладення функцій персоніфікації та збору страхових внесків на спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері соціального страхування

    Мінпраці
    Мінфін
    Мінекономіки
    Пенсійний фонд


    протягом року

     

    забезпечити створення необхідних організаційно-правових умов для запровадження обов’язкового медичного страхування, передбачивши об’єднання цього виду страхування із страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності і витратами, зумовленими народженням та похованням

    Мінпраці
    МОЗ
    Мінфін
    Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг
    Мінекономіки
    Пенсійний фонд




    —“—

    Запровадження системи накопичувальних індивідуальних пенсійних рахунків у рамках загальнообов’язкового державного пенсійного страхування

    здійснити підготовчі заходи щодо створення централізованої електронної бази даних у системі накопичувального пенсійного забезпечення

    Мінпраці
    Пенсійний фонд
    Мінекономіки
    Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг


    —“—

    Розроблення нормативно-правових актів, перегляд ряду існуючих законів, норми яких регулюють питання, пов’язані з

     

    Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку
    Національний банк

     

    функціонуванням нової системи недержавного пенсійного забезпечення

     

     

     

    Здійснення подальших кроків щодо заходів з реформування пенсійної системи

    створити нормативно-правову базу з питань призначення та перерахунку пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”

    Мінпраці
    Пенсійний фонд
    Мінекономіки

    протягом року

    Розділ 10. Регіональна політика та регіональне співробітництво

    10.1. Регіональна політика

     

     

     

    Встановлення під час реалізації адміністративної реформи чітких правових засад взаємовідносин між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування:

     

     

     

    поетапне розмежування сфер відповідальності та компетенції центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, що функціонують на одному територіальному рівні;

    забезпечити супроводження розгляду у Верховній Раді України проекту Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”

    Мін’юст
    Мінекономіки
    Мінфін

    —“—

     

     

     

     

    розподіл повноважень центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в галузях, що становлять спільні сфери їх діяльності (освіта, охорона здоров’я, культура, правопорядок тощо)

    забезпечити супроводження розгляду у Верховній Раді України проекту Закону “Про внесення змін до Закону України “Про місцеві державні адміністрації”

     

    Мін’юст
    Мінекономіки
    Мінфін

    протягом року

    Продовження реалізації державних регіональних програм і програм соціально-економічного розвитку регіонів

    сприяти виконанню у сільській місцевості регіональних програм “Власний дім”

     

    Мінагрополітики
    Рада міністрів Автономної Республіки Крим
    заінтересовані облдержадміністрації

    —“—

    Сприяння розвитку внутрішніх міжрегіональних зв’язків, зовнішнього міжрегіонального та транскордонного співробітництва

    здійснити заходи щодо вдосконалення нормативно-правової бази розвитку транскордонного співробітництва

     

    Мінекономіки
    інші заінтересовані органи виконавчої
    влади

    у тримі-сячний строк після прийняття Закону України “Про транскор-донне співробіт-ництво"

     

    спрямувати роботу багатосторонніх робочих груп та комісій на розв’язання проблем транскордонного співробітництва

    Мінекономіки
    інші заінтересовані органи виконавчої влади

    протягом року

     

     

    здійснювати заходи щодо реалізації нових спільних проектів та виконання програм транскордонного співробітництва, зокрема тих, що підтримуються ЄС

    Мінекономіки
    Волинська,
    Івано-Франківська, Закарпатська,
    Львівська,
    Одеська,
    Чернівецька і
    Чернігівська облдержадміністрації





    протягом року

    Розділ 11. Якість життя та навколишнього природного середовища

    11.1. Навколишнє природне середовище

     

     

     

    11.1.1. Законодавство у сфері охорони довкілля

     

     

     

    Розширення інфраструктурних можливостей, що створило б умови для підвищення активності громадськості у вирішенні екологічних питань

    створити сучасну інформаційну технологічну мережу автоматизованих робочих місць у системі Мінприроди та його регіональних органів для забезпечення задоволення потреб неурядових організацій екологічного спрямування і громадськості у відповідній інформації

    Мінприроди

    грудень

    Упровадження системи заходів щодо виконання завдань Конвенції про доступ до інформації‚ участь

     

     

     

    громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань‚ що стосуються довкілля:

     

     

     

    створення та розвиток прозорої та доступної системи комунікації та інформаційних зв’язків, що забезпечило б достатньо повний, достовірний та оперативний обмін екологічною інформацією

    здійснити заходи щодо впровадження рішень 5-ї Всеєвропейської конференції міністрів охорони навколишнього середовища "Довкілля для Європи"

    Мінприроди

    грудень

    11.1.2. Якість повітря

     

     

     

    Розроблення нормативів якості атмосферного повітря з урахуванням вимог директив ЄС

    затвердити нормативи якості атмосферного повітря

    —“—

    протягом року

    11.1.4. Захист навколишнього природного середовища

     

     

     

    Розроблення комплексу нормативно-правових актів щодо поводження з небезпечними відходами

    підготувати та внести пропозиції щодо обмеження використання озоноруйнівних вогнегасних речовин у засобах протипожежного захисту

    МНС

    —“—

    Гармонізація нормативних вимог, діючих в Україні, з вимогами стандартів ISO щодо якості повітря, води, ґрунтів, а також щодо методів

    провести сертифікацію суб’єктів надрокористування відповідно до міжнародних стандартів ISO
    серій 9000 та 14000

    Держкомприродресурсів

    —“—

    контролю якості; з правилами ISO з включення екологічних вимог до стандартів на продукцію (послуги); з вимогами нормативних документів

    розпочати створення бази даних цифрових карт території України відповідно до вимог міжнародного проекту EuroGlobalMap

    Мінприроди

    —“—

    міжнародних та європейських організацій щодо класифікації, визначення характеристик, правил поводження з відходами, у тому

    упровадити міжнародний стандарт ДСТУ ISO 17025 у практику роботи підрозділів аналітичного контролю територіальних органів Мінприроди;

    Мінприроди

    протягом року

    числі небезпечними (за видами економічної діяльності), і контролю їх параметрів

    подати пропозиції щодо імплементації положень директив 92/43.EEC, 79/409/ЕЕС, 338/97;

     

     

     

    включити міжнародні екологічні показники до національної доповіді про стан навколишнього природного середовища в Україні та звітів обласних управлінь про стан довкілля регіонів

     

     

    11.1.6. Ядерна безпека

     

     

     

    Удосконалення нормативно-правових основ регулюючої діяльності і перехід на національні правила, норми і стандарти з ядерної та радіаційної безпеки, які базуються на Конституції та законах України, а також на практиці західноєвропейських держав, США, Канади і Японії

    створити систему національних норм і правил з ядерної та радіаційної безпеки як основу реалізації державної політики у сфері використання атомної енергії

    Держатомрегулювання

    згідно з річним планом норматив-ного регу- лювання галузі

     

     

     

     

    Прийняття пакета національних нормативних документів, що регламентують організаційно-технічні аспекти забезпечення радіаційної безпеки

    прийняти відповідні технічні регламенти з організаційно-технічних питань забезпечення радіаційної безпеки, що відповідають нормам ЄС

    Держатомрегулювання
    МОЗ
    Мінприроди
    Мінпромполітики


    протягом року

     

    забезпечити імплементацію принципів Міжнародного кодексу поведінки щодо безпеки та зберігання радіоактивних джерел іонізуючого випромінювання

    Держатомрегулювання
    МОЗ
    Мінприроди Мінпромполітики
    Мінекономіки


    —“—

     

    здійснити заходи щодо удосконалення інфраструктури у сфері державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки

    Держатомрегулювання
    МОЗ
    Мінприроди
    Національна академія наук


    —“—

    Завершення адаптації до застосування в Україні Правил МАГАТЕ з безпеки транспортування радіоактивних матеріалів

    удосконалити порядок надання інформації щодо Додаткового протоколу до Угоди між Україною та МАГАТЕ про гарантії та порядок доступу інспекторів МАГАТЕ на підприємства згідно з вимогами зазначеного Протоколу

    Держатомрегулювання
    Мінпаливенерго

    —“—

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    упровадити програмне забезпечення для ведення інтегрованої інформаційної системи згідно з Додатковим протоколом до Угоди між Україною та МАГАТЕ про гарантії

    Держатомрегулювання

    протягом року

    Дотримання принципів регулювання ядерної та радіаційної безпеки, що базуються на міжнародних підходах, рекомендаціях МАГАТЕ

    підготувати та внести пропозиції щодо забезпечення високого рівня готовності України до реагування на радіаційну аварію з урахуванням рекомендацій МАГАТЕ

    Держатомрегулювання
    Мінпаливенерго
    МНС

    —“—

    Повне закриття Чорнобильської АЕС та перетворення (в довгостроковій перспективі) зруйнованого четвертого енергоблока ЧАЕС в екологічно безпечну систему (за підтримки ЄС)

    продовжити здійснення заходів, визначених Комплексною програмою зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС

    Мінпаливенерго
    МНС
    Мінекономіки
    Мінпраці
    Держатомрегулювання
    Мінфін




    —“—

    Продовження модернізації та реконструкції енергоблоків АЕС для забезпечення надійної, стабільної і легко керованої експлуатації ядерних реакторів з метою запобігання аваріям та безпечної експлуатації за межами проектного терміну експлуатації

    започаткувати процедуру періодичних оцінок органом державного регулювання дотримання ліцензіатом принципу ALARA (максимально можливе зниження доз опромінення персоналу об’єктів ядерної енергетики та населення)

    Держатомрегулювання
    МОЗ

    —“—

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    11.2. Захист прав споживачів

     

     

     

    Започаткування тісного співробітництва між Україною і ЄС з метою досягнення сумісності систем захисту прав споживачів, зокрема створення постійно діючої системи взаємної інформації про небезпечні товари та послуги

    подати на розгляд Кабінету Міністрів України проект Положення про створення системи оперативного взаємного оповіщення органів державного контролю та нагляду про виявлені небезпечні, неякісні та фальсифіковані товари

    Держспоживстандарт

    протягом року

    11.3. Охорона здоров’я

     

     

     

    11.3.1. Реформування системи охорони здоров’я

     

     

     

    Удосконалення нормативно-правової бази охорони здоров’я, опрацювання і прийняття законів і підзаконних актів, що регламентуватимуть фінансування, організацію та діяльність в галузі та регулюватимуть відносини в системі охорони здоров’я з урахуванням європейських стандартів та економічних можливостей України

    створити нормативно-правову базу з питань загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування

    МОЗ
    Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг

    —“—

    11.3.2. Розвиток системи надання первинної медико-санітарної допомоги населенню на засадах сімейної медицини

     

     

     

    Опрацювання, експертиза та затвердження в установленому порядку нормативно-правових документів, що мають регламентувати реформування і діяльність ПМСД у сучасних умовах з урахуванням нормативно-правової бази держав — членів ЄС. Створення нормативно-правової бази реорганізації ПМСД на засадах сімейної медицини і реструктуризації галузі

    здійснити заходи щодо подальшого впровадження сімейної медицини в систему охорони здоров’я

    МОЗ

    протягом року

    Розділ 12. Інновації

    Створення в Україні разом з відповідними структурами ЄК Національного центру з трансферу високих технологій

    розробити нормативно-правові засади утворення та функціонування Національного центру з трансферу високих технологій

    МОН
    Мінекономіки
    Мінфін
    інші заінтересовані органи виконавчої влади


    —“—

    Інформаційне та науково-організаційне сприяння започаткуванню спільних українсько-європейських науково-технічних програм

    створити Спільний комітет
    Україна —  ЄС у сфері науки і технологій у складі Підкомітету № 3 Комітету з питань співробітництва між Україною та ЄС з метою імплементації статті 6 Угоди між Україною та ЄС про наукове і технологічне співробітництво

    МОН
    Національна академія наук
    Мінпаливенерго Мінекономіки

    —“—

     

    забезпечити підписання та виконання Плану дій з питань поглиблення співробітництва між Україною та ЄС у сфері науки і технологій

    МОН
    Мінпромполітики
    МЗС
    Мінекономіки Мінпаливенерго
    НКАУ
    Національна академія наук




    протягом року

     

    сприяти залученню українських науковців до участі у Шостій рамковій програмі ЄС з досліджень та в інших міжнародних і європейських програмах

     

    МОН
    Національна академія наук

    —“—

    Розділ 13. Інформаційне суспільство

    Проведення семінарів і конференцій та інформування з питань політики і підходів ЄС щодо розвитку ІС

    забезпечити підготовку та проведення Міжнародного конгресу з питань побудови інформаційного суспільства в Україні

    Держкомзв’язку
    Держкомтелерадіо
    МЗС
    МОН
    інші органи виконавчої влади



    II квартал

     

    забезпечити підготовку та проведення міжнародної конференції "Електронна Україна"

    Держкомзв’язку
    Держкомтелерадіо
    МЗС
    МОН
    інші органи виконавчої влади



    —“—

    13.1. Телекомунікації та поштовий зв’язок

     

     

     

    Налагодження співробітництва з Генеральним Директоратом INFSO ЄК з питань регулювання в галузі зв’язку, інформаційно-аналітичне забезпечення сторін з питань розвитку галузі

    провести консультації щодо можливості вирішення питання про підписання Генеральним Директоратом INFSO ЄК та Держкомзв’язку оновленого Меморандуму щодо інформаційного суспільства

    Держкомзв’язку

    протягом року

    Розділ 14. Освіта, навчання та молодь

    Співробітництво України з ЄС в освітній галузі та у сфері роботи з молоддю за напрямами (визначено у Програмі інтеграції України до ЄС)

    сприяти залученню України до участі у європейських освітньо-культурних програмах, програмах роботи з молоддю, розвитку молодіжної міжнародної діяльності та молодіжного туризму

     

    Мінкультури
    МОН
    Міністерство у справах сім’ї, дітей  та молоді



    Держтурадміністрація

    —“—

     

    започаткувати співробітництво з Молодіжним Директоратом Ради Європи та сприяти розширенню зв’язків з міжнародними організаціями, що працюють з молоддю

    Міністерство у справах сім’ї, дітей  та молоді

    —“—

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Розділ 15. Правосуддя та внутрішні справи

    15.1. Імміграційні питання та прикордонний контроль

     

     

     

    15.1.3. Боротьба з нелегальною міграцією

     

     

     

    Створення єдиного спеціального державного органу з повноваженнями щодо вирішення всього комплексу питань, пов’язаних з міграційними процесами, у тому числі щодо профілактики та протидії нелегальній міграції

    подати пропозиції щодо утворення єдиного спеціального державного органу з повноваженнями у вирішенні всього комплексу питань, пов’язаних з міграційними процесами, у тому числі щодо профілактики та протидії нелегальній міграції

    МВС
    Держкомнацміграції

    III квартал

    фізичних осіб, про Положення про службу громадянства та реєстрації фізичних осіб

     

     

     

    Створення спеціалізованих пунктів збору та фільтрації мігрантів і біженців

    опрацювати питання щодо створення та організаційно-технічного забезпечення діяльності центрів розміщення та тимчасового розміщення мігрантів і біженців (з урахуванням можливості залучення технічної допомоги ЄС в рамках програми Taciс на 20042006 роки)

    Держкомнацміграції
    МВС
    МЗС
    Мінекономіки


    протягом року

    15.3. Боротьба з організованою злочинністю та незаконним обігом наркотиків

     

     

     

    Поглиблення співробітництва у боротьбі з міжнародною організованою злочинністю, зокрема такими її проявами, як нелегальна міграція, контрабанда, незаконний обіг наркотиків та незаконна торгівля зброєю тощо

    забезпечити виконання плану-графіка імплементації пріоритетних положень Плану дій ЄС у сфері юстиції та внутрішніх справ

    Мін’юст
    МВС
    МЗС
    Адміністрація Держприкордонслужби
    СБУ
    Держкомнацміграції
    Держмитслужба
    Мінфін






    протягом року

    Розроблення та впровадження заходів по боротьбі з організованою злочинністю з урахуванням міжнародного характеру, а саме:

     

     

     

    розробити нові більш ефективні угоди про співробітництво з відповідними інституціями держав —членів ЄС з питань боротьби з організованою злочинністю, у тому числі з контрабандою

    утворити центральні контактні пункти обміну інформацією про боротьбу з організованою злочинністю між Україною та державами — членами ЄС (у рамках реалізації Спільної декларації міністрів юстиції та внутрішніх справ держав — членів ЄС і України щодо створення таких пунктів)

    МВС
    СБУ
    МЗС
    Адміністрація Держприкордонслужби
    Держмитслужба



    —“—

    зміцнювати технічне співробітництво

    здійснити заходи щодо утворення та забезпечення функціонування пунктів збору іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, в Закарпатській та Київській областях з урахуванням можливості залучення коштів, передбачених програмами міжнародної технічної допомоги

    Закарпатська та Київська облдержадміністрації
    Держкомнацміграції
    МВС
    Мінфін
    Адміністрація
    Держприкордонслужби
    МЗС
    Мінекономіки






    протягом року

    використовувати сучасні технічні засоби у галузі паспортного та транспортного контролю

    розробити технологію оформлення паспортних документів з підвищеним ступенем захисту відповідно до положень IKAO DOC № 3

    Мінфін
    МЗС
    МВС
    СБУ
    Адміністрація Держприкордонслужби
    Мін’юст
    Державна податкова адміністрація





    —“—

    створювати або розширювати бази даних, які містять інформацію про дії правоохоронних органів стосовно правопорушників, з належним дотриманням захисту конфіденційності

    продовжити роботу із створення (з урахуванням можливості використання ресурсів програми BUMAD):

    єдиної телекомунікаційної і комп’ютерної мережі правоохоронних органів України за технологією WEB-порталу з належним захистом конфіденційності;

    міжвідомчого банку даних про організовані злочини; єдиної міжвідомчої бази даних “Наркобізнес”;

    утворити спеціальну робочу групу; опрацювати питання про можливість доступу до Інтерполу та Європолу; забезпечити підготовку фахівців для роботи із зазначеними базами даних

    МВС
    Мін’юст
    Адміністрація Держприкордонслужби
    Держмитслужба
    СБУ
    Державна податкова
    адміністрація
    Мінфін






    протягом року

    Регламентація законодавством та організація управління оперативними даними, що стосуються боротьби з організованою злочинністю

    подати пропозиції щодо визначення у правовому порядку статусу МВС як контактного органу державної влади, який забезпечуватиме обмін інформацією з правоохоронними органами держав — членів ЄС (з урахуванням можливості залучення технічної допомоги ЄС у рамках програми Taciс на 2004 — 2006 роки)

    МВС
    Мін’юст

    —“—

    Активізація участі у роботі Європолу, у спільних міжнародних програмах боротьби з торгівлею людьми та проституцією

    ініціювати перед Європейською Стороною питання щодо надання Європолу та Євроюсту мандатів на проведення переговорів з Україною та укладення угод про співробітництво з цими організаціями

    МЗС
    МВС
    Мін’юст





    протягом року

    15.5. Боротьба з корупцією

     

     

     

    Ратифікація Кримінальної та Цивільної конвенцій Ради Європи про боротьбу з корупцією

    здійснити внутрішньодержавні процедури, необхідні для ратифікації Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією (1999 рік), Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією (1999 рік) та Додаткового протоколу до Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією (2003 рік)

     

    Мін’юст
    МЗС


    МВС

    —“—

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Розділ 16. Зовнішня економічна діяльність

    16.1. Торговельні та міжнародні економічні зв’язки

     

     

     

    16.1.1. Вступ до Світової Організації Торгівлі (СОТ)

     

     

     

    Підготовка та впровадження заходів щодо реалізації пропозицій із забезпечення гарантованого взаємного доступу до товарних ринків України та держав — членів СОТ

    завершити двосторонні переговори щодо доступу до ринків товарів та послуг з державами — членами Робочої групи з розгляду заявки України про вступ до СОТ

    Мінекономіки
    МЗС
    інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади

    протягом року

     

    продовжити підготовку проектів Звіту Робочої групи з розгляду заявки України про вступ до СОТ та Протоколу про вступ України до СОТ

    Мінекономіки
    інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади

    —“—

    Послідовне забезпечення подальшої гармонізації українського законодавства з нормами і принципами ГАТТ/СОТ стосовно:

    здійснити заходи щодо виконання Україною вимог Угоди СОТ “Про застосування санітарних та фітосанітарних заходів”, зокрема:

     впровадити положення Кодексу Аліментаріус

    МОЗ
    інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади

    —“—

    відповідності практики та законодавства в сфері технічного регулювання (стандартизація та сертифікація), а також санітарних та фітосанітарних заходів вимогам угод СОТ

    забезпечити на організаційно-технічному рівні діяльність Інформаційного центру санітарних заходів, створити бази даних санітарних норм, висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи

    відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2002 р. № 1371

     

    гармонізації національного законодавства у сфері захисту прав інтелектуальної власності відповідно до положень СОТ

    удосконалити механізм імплементації національного законодавства у сфері захисту прав інтелектуальної власності відповідно до положень СОТ

    МОН
    МВС
    Держмитслужба
    Антимонопольний комітет
    СБУ



    протягом року

    16.2. Митниця

     

     

     

    Підготовка фахівців з питань митного законодавства ЄС, а також мовна підготовка кадрів

    продовжити роботу з підвищення кваліфікації працівників митних органів з урахуванням досвіду митних служб держав членів ЄС, у тому числі у рамках проектів технічної допомоги програми Тасіс

    Держмитслужба
    Мінекономіки

    —“—

     

     

     

     

    Удосконалення єдиної глобальної комп’ютерної мережі митної служби та її інтеграція до інших комп’ютерних мереж правоохоронних органів

    здійснити заходи щодо інтегрування бази даних сертифікованих, зареєстрованих, ліцензованих в Україні товарів у митні інформаційні системи

    Держмитслужба
    Мінекономіки
    МОЗ
    Мінприроди
    Мінагрополітики
    Мін’юст
    Держспоживстандарт





    — “ —

    Підвищення ефективності митного контролю, заснованого на системі аналізу ризиків, в портах, аеропортах, на кордонах та всередині країни, що забезпечить спрощення митних процедур для пасажирів та вантажів і водночас сприятиме належному стягненню усіх митних платежів та захисту економічних інтересів держави

     

    забезпечити здійснення митного контролю із застосуванням методів аналізу та селекції ризиків

    Держмитслужба
    Адміністрація Держприкордонслужби

    протягом року

    Поетапне приєднання до Кіотської конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур

    підготувати матеріали для приєднання України до Кіотської конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур

    Держмитслужба
    Адміністрація Держприкордонслужби МЗС
    Мін’юст

    —“—

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Розділ 18. Адміністративні можливості

    18.1. Адміністративна реформа

     

     

     

    Завершення формування нормативно-правової бази системи державного управління та структур, що його забезпечуватимуть

    здійснювати державний контроль у сфері діяльності (переважно фінансовій та соціальній) органів виконавчої влади та їх посадових осіб на основі нормативно-правової бази, створеної на попередньому етапі адміністративної реформи, та продовжити роботу з удосконалення цієї бази

    Мін’юст

    після набрання чинності Законом України “Про міністерства та інші центральні органи виконавчої влади”

     

    подати пропозиції щодо подальшого упорядкування умов оплати праці державних службовців та підвищення стимулюючої ролі посадових окладів в оплаті праці

    Мінпраці
    Мінфін
    Мінекономіки
    Мін’юст
    Головдержслужба



    протягом року

     

     

     

     

     

     

     

     

    18.2. Підготовка та підвищення кваліфікації державних службовців

     

     

     

    Удосконалення загальнонаціональної системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців відповідно до Концепції адміністративної реформи в Україні та Стратегії реформування системи державної служби

    провести дослідження та підготувати відповідні рекомендації щодо функціонування системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців у сфері освіти на період до кінця 2004 року;

    Головдержслужба

    протягом року

     

    забезпечити виконання наукової програми дослідження розвитку державної служби та вдосконалення кадрового забезпечення державного управління в Україні на період до 2004 року

     

     

     

    забезпечити здійснення заходів, передбачених на 2004 рік Державною програмою підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України на 2004 — 2007 роки

    МОН
    Головдержслужба
    інші центральні органи виконавчої влади

    —“—

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Інші заходи, що відповідають головній меті Програми і
    сприяють реалізації її пріоритетних положень

     

    вжити заходів до залучення України до програм Європейського Союзу в гуманітарній сфері, зокрема у галузі культури

    Мінкультури
    МЗС
    інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади

    IV квартал

     

    сприяти проведенню конференцій, громадських читань, “круглих столів” та інших заходів, спрямованих на громадську підтримку наближення України до європейського правового та економічного середовища і започаткувати соціологічне опитування з цих питань на постійній основі

    органи виконавчої влади із залученням народних депутатів, громадських організацій, засобів масової інформації

    протягом року

     

    здійснити заходи щодо оновлення нормативної бази та виключення з переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, а також продукції з низьким ступенем ризику для споживачів;

    Держспоживстандарт

    —“—

     

    забезпечити проведення в рамках EUROMET та СООМЕТ ключових звірень державних еталонів України з еталонами національних метрологічних інститутів;

     

     

     

    забезпечити створення необхідних правових засад для формування в Україні калібрувальної служби відповідно до європейських норм

    Держспоживстандарт

    протягом року

     

    розробити Національну програму контролю за залишковою кількістю ветеринарних препаратів і токсикантів у продукції тваринного походження та кормах

    Мінагрополітики



    — “ —

     

    продовжувати роботу з проведення аграрної реформи, зокрема:

     

     

     

    утвердження засад приватної власності в сільському господарстві;

    Мінагрополітики Держкомзем

    — “ —

     

    забезпечення проведення землеустрою, суцільної агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення, здійснення природоохоронних заходів, рекультивації та консервації порушених земель, поліпшення малопродуктивних угідь і підвищення родючості ґрунтів;

     

     

     

    створення ефективних механізмів функціонування ринку землі

     

     

     

    розробити з урахуванням норм ЄС Правила судноплавства на внутрішніх водних шляхах

    Мінтранс

    III квартал

     

    провести роботу щодо впровадження спільних авіаційних вимог (JAR) у національну нормативну базу з питань регулювання діяльності цивільної авіації

    Мінтранс

    протягом року

     

    забезпечити реалізацію проектів з розбудови транспортної інфраструктури, в тому числі із залученням інвестицій міжнародних та європейських транспортних організацій;

    Мінтранс
    Укравтодор

     

    —“—

     

    здійснити будівництво та ремонт автомобільних доріг і залізничної колії за напрямками міжнародних транспортних коридорів

     

     

     

    упровадити європейську методологію ТІНА для оцінки проектів розвитку транспортної галузі України як одну з передумов започаткування співробітництва з Європейським інвестиційним банком;

    Мінтранс
    Мінекономіки
    МЗС

    — “ —

     

    опрацювати питання щодо набуття Україною повного членства у проекті ЄЕК/ООН “Транс’європейська залізниця (TER)”

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    вжити заходів до підписання:

     

     

     

    Європейської Угоди стосовно роботи екіпажів транспортних засобів, що виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР), від 1 липня 1970 року

    Мінтранс
    МЗС

    II квартал

     

    Європейської Угоди про міжнародні перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами (ВОПОГ)

    — “ —

    III квартал

     

    Угоди ЄЕК/ООН про процедуру міжнародного митного транзиту при перевезенні вантажів залізничним транспортом з використанням накладної СМГС

    Держмитслужба
    Мінтранс
    МЗС

    протягом року

     

    Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Словацької Республіки про міжнародне автомобільне сполучення і протоколу про внесення доповнень до Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Словацької Республіки про міжнародне автомобільне сполучення від 15 червня 1995 року;

    Мінтранс
    МЗС

     

    IV квартал

     

    Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Кіпр про міжнародні автомобільні перевезення

     

     

     

    Угоди між Україною та ЄС про використання Європейським Союзом авіаційно-транспортних ресурсів України

    Міноборони
    МЗС
    Мінтранс

    протягом року

     

    Меморандуму між Україною та ЄС щодо потреб України у ліквідації надлишкових запасів боєприпасів

    Міноборони
    Мінпромполітики
    МЗС

    — “ —

     

    здійснити заходи щодо парафування проекту угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Польща про міжнародні

    Мінтранс
    МЗС

    IV квартал

     

    автомобільні перевезення пасажирів і вантажів

     

     

     

    підготувати матеріали для приєднання України до Конвенції про спільну транзитну процедуру
    (м. Женева, 1987 рік)

    Мінекономіки
    Держмитслужба
    Адміністрація Держприкордонслужби Мінтранс
    МЗС
    Мін’юст
    Мінтранс








    — “ —

     

    забезпечити співробітництво України з міжнародними транспортними організаціями, зокрема, з Організацією з міжнародних залізничних перевезень (ОТІФ), Європейською організацією із забезпечення безпеки аеронавігації (Євроконтроль), а також Європейським агентством з безпеки польотів (ЕАSA) після його створення

    Мінтранс
    МЗС

    протягом року

     

    провести переговори з ЄС щодо участі підрозділів МНС у спільних операціях з ЄС із врегулювання кризових ситуацій

    МНС
    МЗС

    —“—

     

    продовжити здійснення внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання чинності Додатковим протоколом до Угоди між Україною та МАГАТЕ про гарантії (2000 рік)

    Держатомрегулювання
    Мінпаливенерго
    СБУ



    МВС
    МЗС
    Мін’юст

    —“—

     

    вивчити умови вступу України до Європейського космічного агентства на правах асоційованого члена

    НКАУ

    — “ —

     

    здійснити заходи щодо створення українського регіонального сервісного центру в рамках проекту Глобального моніторингу в інтересах безпеки та збереження довкілля (GMES);

    НКАУ

    протягом року

     

    забезпечити розроблення та комерціалізацію українських космічних технологій. Створити технологічний портал космічної галузі;

     

     

     

    забезпечити ефективну діяльність Спільної робочої групи з питань співробітництва Україна — ЄС у сфері космічних досліджень та використання космосу в мирних цілях

     

     

     

    подати пропозиції щодо внесення змін до нормативно-правових актів, які регулюють інноваційну діяльність, у контексті посилення ролі інноваційного фактора в соціально-економічному розвитку України

    МОН
    Мінекономіки
    Мін’юст

    —“—

     

    створити нормативно-правову базу для підвищення рівня комерціалізації результатів науково-технічних досліджень та забезпечення надходження коштів від трансферу технологій на розвиток науково-технологічної сфери

    МОН

    протягом року

     

    розробити методологію та подати пропозиції щодо започаткування моніторингу інноваційної активності галузей, регіонів, підприємств та організацій з подальшим визначенням їх рейтингу (з метою активізації інноваційної діяльності)

    МОН
    Національна академія наук

    перше півріччя

     

    подати узгоджені пропозиції щодо створення сприятливого режиму розвитку мережі спеціальних державних і комунальних небанківських інноваційних фінансово-кредитних установ

    МОН
    Держпідприємництво
    Мінфін
    Мінекономіки
    Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг



    протягом року

     

    завершити процес оформлення участі України в Міжнародному кримінальному суді та сприяти обміну досвідом між Україною та державами — членами ЄС щодо імплементації положень Статуту цієї організації

    Мін’юст
    МЗС
    Державна судова адміністрація

    —“—

     

    створити і забезпечити функціонування єдиної автоматизованої системи контролю за в’їздом та виїздом іноземних громадян із запровадженням реєстраційної картки іноземця (з урахуванням можливості залучення технічної допомоги ЄС у рамках програми Taciс на

    20042006 роки)

    Адміністрація Держприкордонслужби
    МЗС
    МВС
    Мін’юст
    СБУ
    Мінекономіки




    протягом року

     

    здійснити заходи щодо започаткування моніторингу нелегальної міграції через територію України (з урахуванням можливості залучення технічної допомоги ЄС у рамках програми Taciс на

    20042006 роки)

    МВС
    МЗС
    Адміністрація Держприкордонслужби
    Держкомнацміграції
    Мінекономіки



    —“—

     

    _______________________