ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 4 березня 2004 р. №111-р
ПЛАН ДІЙ
щодо реалізації пріоритетних положень Програми інтеграції України
до Європейського Союзу в 2004 році
Пріоритетні
положення Програми |
Дії
щодо реалізації пріоритетних положень Програми |
Відповідальні
|
Строк
виконання |
Розділ
1. Критерії членства |
|||
Синхронізація внутрішніх ринкових
перетворень до змін у процесах розширення ЄС. Насамперед це стосується: завершення приватизації (насамперед
підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави,
та банків) |
продовжити здійснення
відповідно до Державної програми приватизації продажу дрібних пакетів акцій
ВАТ (25 відсотків і менше), закріплених у державній власності, способами, які
забезпечують їх продаж у якнайкоротший строк, з урахуванням кон’юнктури ринку |
Фонд державного майна |
протягом року |
Розділ
3. Судова система |
|||
3.1. Підвищення рівня
інституційної та адміністративної спроможності |
|
|
|
Вирішення питання щодо
запровадження в Україні системи органів адміністративної юстиції, в тому
числі адміністративних судів |
забезпечити формування
системи адміністративних судів, у тому числі кадрового резерву суддів, та
укомплектування апарату цих судів |
Державна судова
адміністрація |
—“— |
|
|
|
|
3.2. Поліпшення
діяльності судових органів |
|
|
|
Завершити реформування
системи судів загальної юрисдикції відповідно до Конституції України та
Закону України “Про судоустрій України” |
підготувати і внести
пропозиції щодо вдосконалення процедури розв’язання окремих категорій спорів,
у тому числі з досудового врегулювання, та започаткування додаткових
інститутів позасудового розгляду спорів |
Державна судова
адміністрація |
протягом року |
Провести аналіз
відповідності проектів нормативно-правових актів України щодо поліпшення
роботи судової системи вимогам ЄС |
забезпечити роботу із
систематизації законодавства, зокрема у частині, що регулює діяльність судів
загальної юрисдикції, та створити нормативно-правову базу їх діяльності |
Державна судова
адміністрація |
—“— |
3.3. Підготовка фахівців |
|
|
|
Розробити окремі
навчальні програми з питань судового адміністрування для підготовки резерву
кадрів на посади голів судів і перепідготовки голів судів та програми щодо
підготовки працівників районних (міських) судів |
утворити систему
модельних місцевих судів (не менш як по одному у кожному регіоні), на базі
яких здійснюватиметься навчання, підготовка і перепідготовка суддів та
працівників апарату судів, створити для цього відповідну матеріально-технічну
базу |
Державна судова
адміністрація |
—“— |
|
забезпечити організацію
навчання та підвищення кваліфікації суддівських кадрів |
Державна судова
адміністрація |
—“— |
Здійснити заходи з метою
запровадження програм щодо вивчення законодавства з питань захисту прав
людини і громадянина, устрою судової влади і здійснення правосуддя у державах
— членах ЄС |
провести за участю
провідних науковців науково-практичні конференції з питань судово-правової
реформи, судового законодавства та судоустрою |
Державна судова
адміністрація |
протягом року |
3.4. Поліпшення доступу
до інформації стосовно рішень судів |
|
|
|
Створити комп’ютерну мережу
системи судів України, забезпечити їх засобами електронної пошти, доступом до
інформаційних ресурсів мережі Інтернет |
створити єдину
комп’ютерну мережу судів України із забезпечення доступу судів до електронних
баз даних законодавства |
Державна судова
адміністрація |
—“— |
Розділ
4. Права людини та захист прав національних меншин |
|||
4.1. Громадянські та
політичні права |
|
|
|
Провести експертизу
законодавства України у сфері забезпечення громадянських прав з метою
виявлення розбіжностей у внутрішньому законодавстві та застарілих норм |
забезпечити
супроводження розгляду у Верховній Раді України проекту Закону України “Про
забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків” |
Міністерство у справах
сім’ї, дітей та молоді |
I квартал |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. Економічні,
соціальні та культурні права |
|
|
|
|
|
|
|
4.2.3. Культурні права |
|
|
|
Проведення Днів Європи в
Україні |
провести День Європи в
Україні |
МЗС |
II квартал |
|
забезпечити проведення
Днів культури Французької Республіки в Україні |
Мінкультури |
—“— |
Опрацювання
Міністерством культури України разом з Міністерством закордонних справ
України питань, пов’язаних з відкриттям культурних центрів України в країнах
— членах ЄС |
опрацювати питання щодо
організаційно-правового забезпечення відкриття та діяльності
інформаційно-культурних центрів України у країнах Європи, зокрема у
Французькій Республіці, Федеративній Республіці Німеччина, Республіці Польща
з використанням потенціалу української діаспори у цих сферах |
МЗС |
протягом року |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.5. Суспільна
інформованість |
|
|
|
Підготовка та
розповсюдження інформаційних матеріалів про стратегічне партнерство України |
продовжити роботу щодо
створення мережі кореспондентських пунктів за кордоном для розповсюдження в
державах — членах ЄС інформації про Україну, її економічний і |
Держкомтелерадіо |
протягом року |
|
соціальний розвиток, результати співробітництва з
ЄС |
|
|
|
забезпечити виконання
заходів, передбачених Державною програмою інформування громадськості України
з питань європейської інтеграції |
Держкомтелерадіо |
—“— |
|
|
|
|
|
|
|
|
Розділ
5. Економічний розвиток країни |
|||
5.1. Макроекономічна
стабілізація |
|
|
|
Забезпечити розвиток
економічного потенціалу |
розробити засади
грошово-кредитної політики та забезпечити їх реалізацію |
Національний банк |
—“— |
|
|
|
|
|
|
|
|
5.2. Структурні реформи |
|
|
|
Проведення
реструктуризації неефективних суб’єктів господарювання з виділенням
підприємств і видів продукції, що підлягають перепрофілюванню, ліквідації,
консервації або конверсії, в тому числі через механізм банкрутства |
активізувати процеси
проведення реструктуризації, досудової санації ВАТ, неспроможних самостійно
виконати зобов’язання з погашення кредиторської заборгованості (заробітної
плати, до бюджетів усіх рівнів, цільових фондів, іншим кредиторам) |
Фонд державного майна |
протягом року |
|
передбачити в проектах
реструктуризації чи планах досудової санації неефективних суб’єктів
господарювання заходи з відчуження майна цих підприємств, у тому числі відокремлення
об’єктів, що підлягають перепрофілюванню з подальшим створенням на базі цього
майна господарських товариств |
|
|
Прискорення розвитку
ринкової інфраструктури —
товарних бірж, транспортних терміналів, фондового та страхового ринку,
банківських і позабанківських фінансово-кредитних установ, сучасних систем
зв’язку, ринку інформаційної продукції і послуг та їх інтеграції у міжнародне
інформаційне поле |
розробити проект
Концепції розвитку біржового товарного ринку |
Мінекономіки |
протягом року |
Створення сприятливого
інвестиційного клімату |
забезпечити здійснення
заходів, спрямованих на збільшення та ефективне використання інвестицій, у
тому числі в рамках Програми розвитку інвестиційної діяльності на 2002 — 2010
роки та Програми “Інвестиційний імідж України” |
Мінекономіки |
—“— |
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
6.
Внутрішній ринок без кордонів |
|||
6.1. Загальні питання 6.1.1. Державні
закупівлі |
|
|
|
Проведення роботи щодо
удосконалення нормативно-правової бази згідно з нормами ЄС |
здійснити заходи щодо
реалізації засад міжвідомчої координації закупівель на основі рамкових угод |
Мінекономіки |
протягом року |
Удосконалення роботи
спеціального центрального органу з питань координації закупівель товарів,
робіт і послуг для державних потреб |
забезпечити розвиток
мережі місцевих представництв спеціально уповноваженого центрального органу
виконавчої влади з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг за
державні кошти |
Мінекономіки |
—“— |
|
здійснити заходи щодо
розвитку інформаційних технологій та інформаційного забезпечення у сфері
державних закупівель, у тому числі у рамках міжнародного співробітництва, з
урахуванням можливості залучення технічної допомоги |
Мінекономіки |
—“— |
6.1.3. Захист прав
інтелектуальної власності |
|
|
|
Розроблення та реалізація заходів
щодо виконання Україною зобов‘язань, що випливають з багатосторонніх
конвенцій у сфері інтелектуальної власності |
забезпечити проведення
науково-практичного семінару “Комерційні аспекти охорони прав на сорти
рослин. Міжнародний досвід” |
Мінагрополітики |
III квартал |
6.2. Вільний рух товарів |
|
|
|
6.2.3. Стандартизація,
оцінка відповідності та акредитація |
|
|
|
Підготовка відповідних
українських органів із сертифікації та випробувальних лабораторій до
акредитації за вимогами продукції, яка підпадає під дію директив Нового
підходу |
здійснити заходи щодо
підготовки випробувальної ветеринарної лабораторії до акредитації в одній з
держав — членів ЄС, яка є дійсним членом Європейської Асоціації з
акредитації; |
Мінагрополітики |
протягом року |
|
здійснити заходи щодо
акредитації Української державної насіннєвої інспекції в Міжнародній
асоціації контролю за якістю насіння |
|
|
Проведення експертизи
проектів національних стандартів і запровадження міжнародних та європейських
стандартів, розроблених згідно з програмами запровадження стандартів у
промисловості, сільському господарстві, енергетиці, на транспорті, у сферах
зв’язку та телекомунікацій, захисту природного довкілля, безпеки праці тощо |
забезпечити
вдосконалення нормативно-правової бази, якою регламентується діяльність у
сфері туризму, зокрема: розробити технічний
регламент підтвердження відповідності послуг розміщення; розробити проекти нових
державних стандартів; уніфікувати стандарти
якості туристичних послуг |
Держтурадміністрація |
—“— |
|
|
|
|
Аналіз національних
(ДСТУ) та міждержавних (ГОСТ) загальнотехнічних стандартів і |
розробити
нормативно-правову базу з питань карантину рослин, адаптовану до міжнародних
стандартів |
Мінагрополітики |
IV квартал |
запровадження міжнародних стандартів |
забезпечити поетапну гармонізацію вітчизняних
нормативів рибопереробної галузі промисловості з нормами ЄС, зокрема
розробити державні стандарти України (ДСТУ) на рибну продукцію (риба
океанічного промислу морожена, філе рибне морожене, кальмар морожений) |
—“— |
протягом року |
Створення нових
технічних комітетів стандартизації та залучення їх до роботи у відповідних
технічних комітетах та органах ISO, IEC, CEN, CENELEC, інших міжнародних та
європейських організаціях із стандартизації |
здійснити заходи щодо
започаткування діяльності технічних комітетів стандартизації з управління
якістю виробництва лікеро-горілчаних напоїв та тютюнових виробів і методів їх
контролю |
Держспоживстандарт |
—“— |
Організація
інформаційного забезпечення в рамках роботи Інформаційного центру ISONET |
забезпечити
функціонування Національного центру міжнародної інформаційної мережі ISONET
WTO відповідно до основоположних документів ISONET та положень Угоди СОТ про
технічні бар’єри у торгівлі |
—“— |
—“— |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.4. Вільний рух послуг |
|
|
|
6.4.1. Банківська справа |
|
|
|
Активізація ролі
банківського сектору в процесі економічного зростання шляхом додаткової
капіталізації банків, поліпшення безпеки господарського обороту, проведення
відповідної політики розвитку конкуренції на ринку довгострокових кредитів
тощо |
здійснити заходи щодо
вдосконалення нормативно-правової бази, якою регулюється діяльність банків у
частині вимог до їх капіталу, з урахуванням директив ЄС; |
Національний банк |
протягом року |
|
опрацювати можливість
удосконалення методології розрахунку регулятивного капіталу банків у частині
врахування пропозицій Базельського комітету з банківського нагляду щодо
спеціальних відрахувань |
|
|
Створення передумов для
попередження “рецидиву поганих боргів”, а також запровадження |
підготувати і внести
пропозиції щодо врегулювання на законодавчому рівні захисту прав кредиторів; |
—“— |
—“— |
моніторингу ситуації в цій сфері |
опрацювати питання щодо
створення системи незалежних рейтингових агентств та кредитних бюро; |
—“— |
—“— |
|
забезпечити внесення змін
до нормативно-правових актів Національного банку щодо вдосконалення
класифікації активів за ступенем ризику, що береться до уваги під час
визначення необхідних резервів під активні операції |
Національний
банк |
протягом року |
6.4.2. Ринок цінних
паперів |
|
|
|
Подальший розвиток
інфраструктури фондового ринку, що має забезпечити ефективне функціонування
системи реєстрації прав власності на цінні папери та розрахунково-клірингової
системи відповідно до міжнародних вимог |
здійснити заходи щодо
розвитку національної депозитарної системи шляхом запровадження електронного
документообігу між прямими її учасниками та організаторами торгівлі цінними
паперами |
Державна комісія з
цінних паперів та фондового ринку |
—“— |
Удосконалення механізмів
корпоративного управління в частині створення умов для формування ефективного
власника, забезпечення захисту прав акціонерів та вдосконалення механізмів
розкриття інформації про діяльність емітентів цінних паперів |
підготувати і внести
пропозиції щодо врегулювання та запобігання порушенню прав акціонерів
(інвесторів) на ринку цінних паперів з метою уникнення корпоративних
конфліктів у цій сфері |
Державна комісія з
цінних паперів та фондового ринку |
IV квартал |
Подальший розвиток
інфраструктури фондового ринку, що має забезпечити ефективне функціонування
системи реєстрації прав власності на цінні папери та розрахунково-клірингової
системи відповідно до міжнародних вимог |
продовжити здійснення
заходів з метою розвитку національної депозитарної системи відповідно до
міжнародних стандартів щодо функціонування систем організованої торгівлі,
обліку цінних паперів, розрахунково-клірингових та платіжних систем |
Державна комісія з
цінних паперів та фондового ринку |
протягом року |
|
продовжити роботу з
удосконалення саморегулювання на фондовому ринку шляхом часткової передачі
державних регуляторних повноважень саморегулівним організаціям — професійним учасникам ринку
цінних паперів |
Державна комісія з
цінних паперів та фондового ринку |
—“— |
Запровадження системи
моніторингу фондового ринку шляхом створення баз даних про діяльність
учасників ринку цінних паперів та системи оприлюднення інформації про їх
діяльність |
продовжити роботу з
утворення центрів суспільної інформації у регіонах і розвитку системи
оприлюднення інформації на веб-сторінках Державної комісії з цінних паперів
та фондового ринку та Агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку; |
—“— |
—“— |
|
здійснити заходи щодо посилення
контролю за діяльністю професійних учасників ринку цінних паперів, захисту
прав його інвесторів та кредиторів, оприлюднення інформації стосовно
правопорушень у цій сфері; |
|
IV квартал |
|
удосконалити
нормативно-правову базу щодо одержання інформації та адміністративних даних
від учасників ринку цінних паперів |
|
|
6.4.4. Боротьба з
“відмиванням” грошей |
|
|
|
Вивчення та
імплементація міжнародних рекомендацій з питань запобігання “відмиванню”
грошей |
провести аналіз
відповідності законодавства України рекомендаціям Групи з розробки фінансових
заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) та здійснити у разі потреби заходи щодо імплементації цих рекомендацій
у національне законодавство |
Держфінмоніторинг
Мін’юст |
протягом року |
|
забезпечити
супроводження розгляду у Верховній Раді України проекту Закону України “Про
внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань запобігання
легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню
тероризму” |
Держфінмоніторинг |
—“— |
|
вжити заходів для
створення Єдиної державної інформаційної системи у сфері запобігання та
протидії легалізації (відмиванню) доходів і фінансуванню тероризму |
Держфінмоніторинг |
протягом року |
|
забезпечити виконання
Програми протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним
шляхом |
Держфінмоніторинг |
—“— |
Приєднання до інших
міжнародних документів з питань запобігання “відмиванню” грошей |
забезпечити вступ
Державного департаменту фінансового моніторингу до Егмонтської групи
підрозділів фінансових розвідок |
Держфінмоніторинг |
протягом року |
Опрацювання разом з
відповідними структурами ЄС можливості здійснення спільних програм у сфері
боротьби з “відмиванням” грошей |
забезпечити підписання
меморандумів про взаєморозуміння та співробітництво у сфері боротьби з
легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, між Державним
департаментом фінансового моніторингу України та іноземними підрозділами
фінансової розвідки |
Держфінмоніторинг |
—“— |
6.5. Вільне пересування
осіб 6.5.1. Трудова міграція |
|
|
|
Створення правових,
економічних та соціальних засад для регулювання правових міграційних процесів
в Україні |
розробити і затвердити
нові ліцензійні умови для суб’єктів господарської діяльності з посередництва
у працевлаштуванні на роботу за кордоном та порядок контролю за їх
дотриманням з метою поліпшення регулювання процесів міграції, посилення
соціального захисту трудящих-мігрантів |
Мінпраці |
—“— |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
підготувати матеріали
для підписання Європейської конвенції про правовий статус трудящих-мігрантів
(1977 рік) |
Мінпраці |
протягом року |
|
|
МЗС |
|
6.5.2. Лібералізація
візового режиму |
продовжити переговорний
процес щодо лібералізації візового режиму, зокрема щодо скасування візового
режиму для громадян України —
пред’явників дипломатичних паспортів та спрощення процедури оформлення
візових документів для громадян України |
МЗС |
—“— |
Створення відповідних
внутрішніх та зовнішніх передумов для розв’язання проблеми спрощення візового
режиму між Україною та державами — членами ЄС |
|
||
|
продовжити роботу з
укладення угод про реадмісію між країнами призначення (ЄС), країнами транзиту
|
МЗС |
—“— |
|
|
|
|
6.6. Конкуренція |
|
|
|
6.6.2. Розвиток та
удосконалення інституційної бази захисту конкуренції та механізмів проведення
конкурентної політики |
|
|
|
Удосконалення взаємодії
механізмів регулювання та розвитку конкуренції у фінансовому секторі
економіки та на ринках агропромислового комплексу |
підготувати і внести
пропозиції щодо оптимізації системи надання державної допомоги окремим
суб’єктам господарювання та галузям економіки |
Антимонопольний комітет |
протягом року |
Закінчення формування
інституційної бази захисту конкуренції та механізмів проведення конкурентної
політики з метою створення дієвої конкуренції |
забезпечити організацію
виконання процедур надання Кабінетом Міністрів України дозволів на узгоджені
дії, концентрацію суб’єктів господарювання, що були заборонені
Антимонопольним комітетом |
Мінекономіки |
—“— |
6.6.3. Створення
соціально-економічних умов для вільної і |
|
|
|
справедливої конкуренції на ринку за правилами
конкуренції |
|
|
|
Здійснення заходів щодо
реформування природних монополій |
підготувати і внести
пропозиції щодо удосконалення існуючих механізмів регулювання діяльності
суб’єктів природних монополій та суб’єктів, що діють на суміжних ринках, з
метою недопущення обмеження конкуренції та виведення окремих сегментів ринків
із стану природної монополії |
Антимонопольний комітет |
протягом року |
Забезпечення
розповсюдження та популяризації серед підприємців і |
забезпечити видання
інформаційної продукції з питань конкуренції; |
Антимонопольний комітет |
—“— |
споживачів
інформації про законодавство з питань конкуренції, конкурентну політику,
правила чесної конкуренції |
організувати проведення міжнародної
конференції “Конкуренція — запорука економічного зростання” |
|
перше півріччя |
6.7. Приватизація |
|
|
|
Систематичний перегляд
переліку підприємств, що не підлягають приватизації, з метою його скорочення |
провести черговий
перегляд переліку підприємств, що не підлягають приватизації, та подати
Мінекономіки відповідні пропозиції щодо його скорочення |
Фонд державного майна
інші органи виконавчої влади, уповноважені управляти державним майном |
протягом року |
Проведення приватизації
майна у соціальній сфері (готелі, санаторії та інші об’єкти) |
підготувати перелік
об’єктів групи Ж, які будуть запропоновані до приватизації у 2004 році |
Фонд державного майна |
—“— |
|
|
|
|
|
|
|
|
7.1.2. Монетарна
політика |
|
|
|
Подальше поліпшення структури
грошової маси |
забезпечити зменшення обсягу
готівки в структурі грошової маси та підвищення частки довгострокових
депозитів у структурі залучених коштів |
Національний банк |
протягом року |
Збільшення обсягів валютних
резервів, перегляд та визначення їх адекватної структури для підвищення
купівельної спроможності національної валюти до рівня, який дав би можливість
збалансовувати інтереси суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, включаючи
державні |
здійснювати інтервенції на
валютному ринку з метою поповнення валютних резервів Національного банку та
підтримання стабільності національної валюти; здійснити заходи щодо подальшого
удосконалення системи валютного регулювання залежно від ситуації на валютному
ринку |
|
|
7.2. Статистика |
|
|
|
Статистичні класифікації та реєстри Впровадження
автоматизованого ведення системи національних статистичних класифікацій,
гармонізованих з міжнародними |
впровадити другу редакцію
Класифікації видів економічної діяльності (КВЕД), гармонізованої з
відповідною європейською класифікацією (NACE rev.1.1), яка застосовується в
державах – членах ЄС з 2003 року |
Держкомстат |
—“— |
|
розробити і затвердити
Класифікацію індивідуального споживання товарів і послуг за цілями (КІСЦ) |
Держкомстат |
протягом року |
7.2.1. Національні рахунки в
макроекономіці |
|
|
|
Впровадження в практику стандартів
СНР у повному обсязі |
впровадити стандарти розрахунків
окремих показників сектору домашніх господарств за кварталами на
регіональному рівні |
Держкомстат |
—“— |
|
опрацювати методологію розрахунку
фізичного обсягу ВВП у постійних цінах |
Держкомстат |
—“— |
|
визначити фінансові активи та
скласти фінансовий рахунок для економіки в цілому та її інституційних
секторів |
Держкомстат |
—“— |
7.2.2. Статистика зовнішньої
торгівлі |
|
|
|
Гармонізація методології статистики
зовнішньої торгівлі з методологією ООН 1998 року та методологією ЄС |
впровадити методологію статистики
зовнішньої торгівлі України, підготовлену на основі рекомендацій ООН |
Держкомстат |
—“— |
|
розробити (із залученням коштів за
кредитом Світового банку) методологічні рекомендації із статистики зовнішньої
торгівлі товарами з урахуванням показників неофіційної торгівлі |
Держкомстат |
протягом року |
|
розробити (із залученням коштів за
кредитом Світового банку) доповнення до методології статистичного обліку
послуг у зовнішньоекономічній сфері |
Держкомстат |
—“— |
7.2.3. Статистика підприємств |
|
|
|
Створення моделі уніфікованої бази
статистичних та адміністративних даних щодо діяльності підприємств і
концептуальних аспектів перехідної системи агрегованих даних для потреб СНР |
здійснити заходи щодо оптимізації
оброблення нереґламентованих запитів шляхом удосконалення програмного
забезпечення та системи зберігання даних |
Держкомстат |
—“— |
7.2.4. Соціальна статистика |
|
|
|
Впровадження комплексного аналізу
соціального розвитку країни та регіонів з використанням гармонізованих
показників ЄС |
розробити методологію впровадження
статистико-математичної моделі для підвищення надійності оцінок показників
бідності на національному і регіональному рівні |
Держкомстат |
—“— |
|
забезпечити гармонізацію даних
соціологічних та статистичних обстежень |
Держкомстат |
—“— |
Проведення аналізу та поширення
даних перепису населення |
опрацювати результати
Всеукраїнського перепису населення 2001 року та забезпечити їх оприлюднення |
Держкомстат |
протягом року |
7.2.5. Статистика сільського
господарства |
|
|
|
Гармонізація статистики сільського
господарства із стандартами ЄС |
здійснити уніфікацію показників
статистичних спостережень за сільськогосподарською діяльністю |
Держкомстат |
—“— |
7.2.6. Статистика навколишнього
середовища |
|
|
|
Проведення моніторингу екологічного
стану навколишнього природного середовища з урахуванням стандартів ЄС |
забезпечити гармонізацію системи
обліку викидів шкідливих речовин в атмосферу з міжнародною системою обліку |
Держкомстат |
—“— |
7.2.7. Грошово-кредитна і
банківська статистика |
|
|
|
Подальше удосконалення показників
грошово-кредитної та банківської статистики виходячи з потреб стабільності
економіки |
удосконалити методологію складання
грошової та банківської статистичної звітності з урахуванням норм міжнародних
стандартів |
Національний банк |
—“— |
|
забезпечувати складання
статистичної звітності фінансового сектору економіки згідно з принципами
організації та ведення звітності в державах — членах ЄС |
Національний банк |
—“— |
|
забезпечити дотримання Спеціального
стандарту поширення даних МВФ |
Державна комісія з регулювання
ринків фінансових послуг |
|
|
|
Національний
банк |
|
|
започаткувати співробітництво між
Національним банком України та Європейським центральним банком у сфері обміну
інформацією з питань грошової та банківської статистики |
Національний банк |
протягом року |
7.3. Оподаткування |
|
|
|
Координація податкової політики на
базі дво- та багатосторонніх міжнародних договорів з поступовою адаптацією
податкового законодавства України до норм та стандартів ЄС, зокрема у сфері
експортно-імпортних операцій |
здійснити заходи щодо вступу України
до Внутрішньоєвропейської організації податкових адміністрацій (IOTA) |
Державна податкова адміністрація |
—“— |
Розділ 8. Секторальна політика |
|||
8.1. Промисловість |
|
|
|
Реалізація технічних,
технологічних, організаційних, економічних та фінансових заходів для
забезпечення зростання ВВП в середньому на |
забезпечити виконання державних та
галузевих комплексних науково-технічних програм розвитку промисловості |
Мінпромполітики |
—“— |
підвищення конкурентоспроможності
промислового виробництва |
|
|
|
8.2. Сільське господарство |
|
|
|
Підготовка двосторонніх договорів з
державами — членами ЄС про співробітництво в галузі охорони прав на сорти
рослин і сортової сертифікації |
розробити проекти двосторонніх угод
з Федеративною Республікою Німеччина та Республікою Польща про
співробітництво в галузі випробування та охорони сортів рослин |
Мінагрополітики |
протягом року |
8.3. Енергетика |
|
|
|
Продовження реструктуризації
вугільної промисловості, скорочення державної підтримки вугледобувних
підприємств з одночасним збільшенням бюджетного фінансування нових та
реконструкції діючих підприємств галузі для компенсації потужностей з
видобутку вугілля на підприємствах, що ліквідуються |
передбачити зміни під час
підготовки проекту Державного бюджету України на 2005 рік, спрямовані на
зменшення державної підтримки вугледобувних підприємств на часткове покриття
витрат із собівартості продукції з одночасним збільшенням бюджетного фінансування
будівництва нових, реконструкції та технічного переоснащення діючих
підприємств галузі для компенсації вибуття потужностей з видобутку вугілля |
Мінпаливенерго |
IV квартал |
Створення технічних умов для
спільної синхронної роботи ОЕС України з енергетичними об’єднаннями держав ЄС |
розробити концепцію поступового
приведення об’єднаної енергетичної системи України у відповідність з вимогами
UCTE |
Мінпаливенерго |
протягом року |
Диверсифікація джерел
паливопостачання, включаючи ядерне паливо |
сприяти розвитку міжнародного
співробітництва з метою впровадження прогресивних технологій у виробництво: |
|
|
|
ядерного палива |
Мінпаливенерго |
протягом року |
|
котлів різної потужності, що
спалюють солому |
Мінпромполітики |
—“— |
|
паливних брикетів з відходів
сільських, лісових та деревообробних господарств |
Держкоменерго-збереження |
|
|
опрацювати питання встановлення
дослідних тепловиділяючих збірок ТВЗ-В у змішаній активній зоні енергоблока №
3 Південноукраїнської АЕС з метою підготовки до використання нового виду
палива на атомних електростанціях країни; |
Мінпаливенерго |
—“— |
|
|
||
|
продовжити будівництво сухого
сховища для відпрацьованого ядерного палива на Чорнобильській АЕС |
|
|
Вирішення питання тимчасового
безпечного зберігання відпрацьованого ядерного палива |
розробити техніко-економічні
обґрунтування будівництва централізованого сховища відпрацьованого ядерного
палива для Хмельницької, Рівненської та Південноукраїнської атомних станцій |
Мінпаливенерго Держатомрегулювання |
протягом року |
Підвищення технологічної та
екологічної безпеки електростанцій та їх техніко-економічних показників до
рівня, прийнятого у державах ЄС |
продовжити впровадження комплексної
програми модернізації та підвищення безпеки енергоблоків атомних
електростанцій |
—“— |
—“— |
Пристосування галузевої програми
розвитку нетрадиційних та відновлюваних джерел енергії до адекватної програми
ЄС АЛТЕНЕР |
внести пропозиції щодо
пристосування Програми державної підтримки розвитку нетрадиційних та
відновлюваних джерел енергії та малої гідро- і теплоенергетики (схвалена
постановою Кабінету Міністрів України від 31 грудня 1997 р. № 1505) до
програми ЄС АЛТЕНЕР |
Держкоменерго-збереження |
—“— |
Адаптація національного
законодавства України до нормативного поля ЄС, включаючи впровадження
стандартів ЄС щодо якості та надійності енергопостачання |
створити організаційно-правові
засади розвитку довгострокового співробітництва в галузі енергетики,
спрямованого на підвищення рівня безпеки, надійності енергопостачання та
максимального забезпечення |
Мінпаливенерго |
—“— |
|
ефективності виробництва,
транспортування, розподілу і використання енергії та мінімізацію забруднення
навколишнього природного середовища |
|
|
Комплексне розв’язання проблеми
Чорнобильської АЕС |
розробити проект Загальнодержавної
програми виведення з експлуатації Чорнобильської АЕС і перетворення об’єкта
“Укриття” в екологічно безпечну систему та забезпечити її схвалення |
Мінпаливенерго |
протягом року |
|
завершити будівництво та ввести в
експлуатацію об’єкти інфраструктури першої черги пускового комплексу “Вектор”
з дезактивації, транспортування, переробки та захоронення радіоактивних
відходів (проект реалізується за підтримки програми Taciс) |
МНС |
—“— |
Удосконалення системи ціноутворення
в енергетиці, поступове скасування пільг на оплату енергоносіїв для певних
категорій споживачів, здійснення розрахунків за енергоносії банківськими
коштами |
здійснити заходи щодо зменшення
обсягів перехресного субсидіювання споживачів енергоносіїв шляхом здійснення
поступового переходу до повного відшкодування населенням витрат на
виробництво, передачу та постачання електроенергії |
НКРЕ |
—“— |
|
забезпечити поступове підвищення
рівня відшкодування вартості природного газу пільговими категоріями
споживачів та удосконалення механізму встановлення тарифів на транспортування
природного газу |
НКРЕ |
протягом року |
8.3.1. Регулювання в енергетиці |
|
|
|
Створення ефективної
нормативно-правової бази функціонування лібералізованих енергетичних ринків
України та системи їх державного регулювання з урахуванням вимог
законодавства ЄС |
удосконалити порядок ліцензування в
електроенергетиці та нафтогазовому комплексі з урахуванням специфіки
діяльності у сфері природних монополій та суміжних ринків у
паливно-енергетичному комплексі; |
НКРЕ |
—“— |
|
удосконалити нормативну базу
взаємовідносин суб’єктів роздрібного ринку електричної енергії |
|
|
8.5. Малі та середні підприємства |
|
|
|
Забезпечення: вдосконалення законодавства про
підприємства з метою наближення умов їх діяльності до встановлених в ЄС для
компаній |
вивчити досвід держав — членів ЄС
щодо здійснення регуляторної політики, зокрема стосовно реформування
дозвільної системи у сфері підприємництва, та подати пропозиції щодо
вдосконалення національного законодавства у цій сфері |
Держпідприємництво |
—“— |
|
|
|
|
8.5.1. Створення суб’єктів
підприємницької діяльності |
|
|
|
Приведення процедур заснування (в
тому числі і реєстрації) у відповідність з директивами ЄС |
забезпечити функціонування
національної системи державної реєстрації суб’єктів господарювання, в тому
числі малого і середнього бізнесу, ведення Єдиного державного реєстру
юридичних та фізичних осіб — підприємців (ЄДРЮФОП) та провести
консультації з відповідними інституціями ЄС щодо можливості його приєднання
до Європейського реєстру бізнесу (ЄРБ) |
Держпідприємництво |
протягом року |
Розділ 9.
Соціальне наближення |
|||
9.1. Загальні питання |
|
|
|
Вироблення рекомендацій щодо
внесення змін і доповнень до законодавства України в галузі праці та
соціальної політики |
здійснити заходи щодо розширення
можливостей забезпечення молоді першим робочим місцем |
Мінпраці |
—“— |
9.1.1. Зайнятість |
|
|
|
Запровадження системи підтримки
розвитку самозайнятості |
забезпечити виконання заходів, передбачених
Державною програмою зайнятості населення на 2001 — 2004 роки |
Мінпраці |
—“— |
|
|
Рада міністрів Автономної
Республіки Крим |
|
|
|
Київська і Севастопольська міські
держадміністрації |
|
|
сприяти розв’язанню проблем
зайнятості сільського населення в рамках виконання Державної програми
розвитку соціальної сфери села на період до 2005 року, затвердженої Указом
Президента України від 15 липня 2002 р. № 640 |
Мінпраці |
протягом року |
9.1.2. Соціальні гарантії |
|
|
|
Поступове наближення розмірів
мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком, визначення
розмірів соціальної допомоги, допомоги сім’ям з дітьми, допомоги по
безробіттю, стипендій та інших соціальних виплат до розміру прожиткового
мінімуму |
внести до Верховної Ради України
законопроект “Про внесення змін до Закону України “Про розмір внесків на
деякі види загальнообов’язкового державного соціального страхування” (щодо
підвищення мінімального розміру страхових виплат у разі настання безробіття
та поступового наближення розміру допомоги по догляду за дитиною до
досягнення нею трирічного віку для працездатних осіб) та забезпечити
супроводження його розгляду |
Мінпраці |
—“— |
|
здійснити заходи щодо: підвищення мінімального розміру
страхових виплат у разі настання безробіття; |
Мінпраці |
протягом року |
|
збільшення розміру допомоги по
догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та одноразової допомоги
при народженні дитини; |
|
|
|
поступового збільшення рівня
забезпечення прожиткового мінімуму для призначення державної соціальної
допомоги малозабезпеченим сім’ям |
|
|
9.1.3. Соціальний захист |
|
|
|
Запровадження трирівневої системи
пенсійного забезпечення відповідно до пріоритетних напрямів реформування
пенсійного забезпечення |
провести роботу щодо започаткування
двох рівнів пенсійного забезпечення – обов’язкової солідарної системи та
системи недержавного пенсійного забезпечення, а також здійснення підготовчих
заходів щодо запровадження обов’язкової пенсійної накопичувальної системи
пенсійного страхування відповідно до пріоритетних напрямів реформування у
сфері пенсійного забезпечення |
Мінпраці |
—“— |
|
здійснити підготовчі заходи та
розробити відповідну законодавчу базу щодо об’єднання окремих функцій фондів
соціального страхування, передбачивши покладення функцій персоніфікації та
збору страхових внесків на спеціально уповноважений центральний орган
виконавчої влади у сфері соціального страхування |
Мінпраці |
протягом року |
|
забезпечити створення необхідних
організаційно-правових умов для запровадження обов’язкового медичного
страхування, передбачивши об’єднання цього виду страхування із страхуванням у
зв’язку з тимчасовою втратою працездатності і витратами, зумовленими
народженням та похованням |
Мінпраці |
—“— |
Запровадження системи
накопичувальних індивідуальних пенсійних рахунків у рамках
загальнообов’язкового державного пенсійного страхування |
здійснити підготовчі заходи щодо
створення централізованої електронної бази даних у системі накопичувального
пенсійного забезпечення |
Мінпраці |
—“— |
Розроблення нормативно-правових
актів, перегляд ряду існуючих законів, норми яких регулюють питання,
пов’язані з |
|
Державна комісія з цінних паперів
та фондового ринку |
|
функціонуванням
нової системи недержавного пенсійного забезпечення |
|
|
|
Здійснення подальших кроків щодо
заходів з реформування пенсійної системи |
створити нормативно-правову базу з
питань призначення та перерахунку пенсій відповідно до Закону України “Про
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” |
Мінпраці |
протягом року |
Розділ 10.
Регіональна політика та регіональне співробітництво |
|||
10.1. Регіональна політика |
|
|
|
Встановлення під час реалізації
адміністративної реформи чітких правових засад взаємовідносин між органами
виконавчої влади та органами місцевого самоврядування: |
|
|
|
поетапне
розмежування сфер відповідальності та компетенції центральних і місцевих
органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, що функціонують
на одному територіальному рівні; |
забезпечити
супроводження розгляду у Верховній Раді України проекту Закону України “Про
внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” |
Мін’юст |
—“— |
|
|
|
|
розподіл повноважень центральних і
місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в
галузях, що становлять спільні сфери їх діяльності (освіта, охорона здоров’я,
культура, правопорядок тощо) |
забезпечити супроводження розгляду
у Верховній Раді України проекту Закону “Про внесення змін до Закону України
“Про місцеві державні адміністрації” |
Мін’юст |
протягом року |
Продовження реалізації державних
регіональних програм і програм соціально-економічного розвитку регіонів |
сприяти виконанню у сільській
місцевості регіональних програм “Власний дім” |
Мінагрополітики |
—“— |
Сприяння розвитку внутрішніх
міжрегіональних зв’язків, зовнішнього міжрегіонального та транскордонного
співробітництва |
здійснити заходи щодо вдосконалення
нормативно-правової бази розвитку транскордонного співробітництва |
Мінекономіки |
у тримі-сячний строк після
прийняття Закону України “Про транскор-донне співробіт-ництво" |
|
спрямувати роботу багатосторонніх
робочих груп та комісій на розв’язання проблем транскордонного
співробітництва |
Мінекономіки |
протягом року |
|
здійснювати заходи щодо реалізації
нових спільних проектів та виконання програм транскордонного співробітництва,
зокрема тих, що підтримуються ЄС |
Мінекономіки |
протягом року |
Розділ 11.
Якість життя та навколишнього природного середовища |
|||
11.1. Навколишнє природне
середовище |
|
|
|
11.1.1. Законодавство у сфері
охорони довкілля |
|
|
|
Розширення інфраструктурних
можливостей, що створило б умови для підвищення активності громадськості у
вирішенні екологічних питань |
створити сучасну інформаційну
технологічну мережу автоматизованих робочих місць у системі Мінприроди та
його регіональних органів для забезпечення задоволення потреб неурядових
організацій екологічного спрямування і громадськості у відповідній інформації |
Мінприроди |
грудень |
Упровадження системи заходів щодо
виконання завдань Конвенції про доступ до інформації‚ участь |
|
|
|
громадськості в процесі прийняття
рішень та доступ до правосуддя з питань‚ що стосуються довкілля: |
|
|
|
створення та розвиток прозорої та
доступної системи комунікації та інформаційних зв’язків, що забезпечило б
достатньо повний, достовірний та оперативний обмін екологічною інформацією |
здійснити заходи щодо впровадження
рішень 5-ї Всеєвропейської конференції міністрів охорони навколишнього
середовища "Довкілля для Європи" |
Мінприроди |
грудень |
11.1.2. Якість повітря |
|
|
|
Розроблення нормативів якості
атмосферного повітря з урахуванням вимог директив ЄС |
затвердити нормативи якості
атмосферного повітря |
—“— |
протягом року |
11.1.4. Захист навколишнього
природного середовища |
|
|
|
Розроблення комплексу
нормативно-правових актів щодо поводження з небезпечними відходами |
підготувати та внести пропозиції
щодо обмеження використання озоноруйнівних вогнегасних речовин у засобах
протипожежного захисту |
МНС |
—“— |
Гармонізація нормативних вимог,
діючих в Україні, з вимогами стандартів ISO щодо якості повітря, води,
ґрунтів, а також щодо методів |
провести сертифікацію суб’єктів
надрокористування відповідно до міжнародних стандартів ISO |
Держкомприродресурсів |
—“— |
контролю
якості; з правилами ISO з включення екологічних вимог до стандартів на
продукцію (послуги); з вимогами нормативних документів |
розпочати створення бази даних
цифрових карт території України відповідно до вимог міжнародного проекту
EuroGlobalMap |
Мінприроди |
—“— |
міжнародних та європейських
організацій щодо класифікації, визначення характеристик, правил поводження з
відходами, у тому |
упровадити міжнародний стандарт
ДСТУ ISO 17025 у практику роботи підрозділів аналітичного контролю
територіальних органів Мінприроди; |
Мінприроди |
протягом року |
числі
небезпечними (за видами економічної діяльності), і контролю їх параметрів |
подати пропозиції щодо
імплементації положень директив 92/43.EEC, 79/409/ЕЕС, 338/97; |
|
|
|
включити міжнародні екологічні
показники до національної доповіді про стан навколишнього природного
середовища в Україні та звітів обласних управлінь про стан довкілля регіонів |
|
|
11.1.6. Ядерна безпека |
|
|
|
Удосконалення нормативно-правових
основ регулюючої діяльності і перехід на національні правила, норми і
стандарти з ядерної та радіаційної безпеки, які базуються на Конституції та
законах України, а також на практиці західноєвропейських держав, США, Канади
і Японії |
створити систему національних норм
і правил з ядерної та радіаційної безпеки як основу реалізації державної
політики у сфері використання атомної енергії |
Держатомрегулювання |
згідно з річним планом норматив-ного
регу- лювання галузі |
|
|
|
|
Прийняття пакета національних
нормативних документів, що регламентують організаційно-технічні аспекти
забезпечення радіаційної безпеки |
прийняти відповідні технічні
регламенти з організаційно-технічних питань забезпечення радіаційної безпеки,
що відповідають нормам ЄС |
Держатомрегулювання |
протягом року |
|
забезпечити імплементацію принципів
Міжнародного кодексу поведінки щодо безпеки та зберігання радіоактивних
джерел іонізуючого випромінювання |
Держатомрегулювання |
—“— |
|
здійснити заходи щодо удосконалення
інфраструктури у сфері державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки |
Держатомрегулювання |
—“— |
Завершення адаптації до
застосування в Україні Правил МАГАТЕ з безпеки транспортування радіоактивних
матеріалів |
удосконалити порядок надання
інформації щодо Додаткового протоколу до Угоди між Україною та МАГАТЕ про
гарантії та порядок доступу інспекторів МАГАТЕ на підприємства згідно з
вимогами зазначеного Протоколу |
Держатомрегулювання |
—“— |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
упровадити програмне забезпечення
для ведення інтегрованої інформаційної системи згідно з Додатковим протоколом
до Угоди між Україною та МАГАТЕ про гарантії |
Держатомрегулювання |
протягом року |
Дотримання принципів регулювання
ядерної та радіаційної безпеки, що базуються на міжнародних підходах,
рекомендаціях МАГАТЕ |
підготувати та внести пропозиції
щодо забезпечення високого рівня готовності України до реагування на
радіаційну аварію з урахуванням рекомендацій МАГАТЕ |
Держатомрегулювання |
—“— |
Повне закриття Чорнобильської АЕС
та перетворення (в довгостроковій перспективі) зруйнованого четвертого
енергоблока ЧАЕС в екологічно безпечну систему (за підтримки ЄС) |
продовжити здійснення заходів,
визначених Комплексною програмою зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС |
Мінпаливенерго |
—“— |
Продовження модернізації та
реконструкції енергоблоків АЕС для забезпечення надійної, стабільної і легко
керованої експлуатації ядерних реакторів з метою запобігання аваріям та
безпечної експлуатації за межами проектного терміну експлуатації |
започаткувати процедуру періодичних
оцінок органом державного регулювання дотримання ліцензіатом принципу ALARA
(максимально можливе зниження доз опромінення персоналу об’єктів ядерної
енергетики та населення) |
Держатомрегулювання |
—“— |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11.2. Захист прав споживачів |
|
|
|
Започаткування тісного співробітництва
між Україною і ЄС з метою досягнення сумісності систем захисту прав
споживачів, зокрема створення постійно діючої системи взаємної інформації про
небезпечні товари та послуги |
подати на розгляд Кабінету
Міністрів України проект Положення про створення системи оперативного
взаємного оповіщення органів державного контролю та нагляду про виявлені
небезпечні, неякісні та фальсифіковані товари |
Держспоживстандарт |
протягом року |
11.3. Охорона здоров’я |
|
|
|
11.3.1. Реформування системи
охорони здоров’я |
|
|
|
Удосконалення нормативно-правової
бази охорони здоров’я, опрацювання і прийняття законів і підзаконних актів,
що регламентуватимуть фінансування, організацію та діяльність в галузі та
регулюватимуть відносини в системі охорони здоров’я з урахуванням європейських
стандартів та економічних можливостей України |
створити нормативно-правову базу з
питань загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування |
МОЗ |
—“— |
11.3.2. Розвиток системи надання
первинної медико-санітарної допомоги населенню на засадах сімейної медицини |
|
|
|
Опрацювання, експертиза та
затвердження в установленому порядку нормативно-правових документів, що мають
регламентувати реформування і діяльність ПМСД у сучасних умовах з урахуванням
нормативно-правової бази держав — членів ЄС. Створення нормативно-правової
бази реорганізації ПМСД на засадах сімейної медицини і реструктуризації
галузі |
здійснити заходи щодо подальшого
впровадження сімейної медицини в систему охорони здоров’я |
МОЗ |
протягом року |
Розділ
12. Інновації |
|||
Створення в Україні разом з
відповідними структурами ЄК Національного центру з трансферу високих
технологій |
розробити нормативно-правові засади
утворення та функціонування Національного центру з трансферу високих
технологій |
МОН |
—“— |
Інформаційне та
науково-організаційне сприяння започаткуванню спільних
українсько-європейських науково-технічних програм |
створити Спільний комітет |
МОН |
—“— |
|
забезпечити підписання та виконання
Плану дій з питань поглиблення співробітництва між Україною та ЄС у сфері
науки і технологій |
МОН |
протягом року |
|
сприяти залученню українських
науковців до участі у Шостій рамковій програмі ЄС з досліджень та в інших
міжнародних і європейських програмах |
МОН |
—“— |
Розділ 13.
Інформаційне суспільство |
|||
Проведення семінарів і конференцій
та інформування з питань політики і підходів ЄС щодо розвитку ІС |
забезпечити підготовку та
проведення Міжнародного конгресу з питань побудови інформаційного суспільства
в Україні |
Держкомзв’язку |
II квартал |
|
забезпечити підготовку та
проведення міжнародної конференції "Електронна Україна" |
Держкомзв’язку |
—“— |
13.1. Телекомунікації та поштовий
зв’язок |
|
|
|
Налагодження співробітництва з
Генеральним Директоратом INFSO ЄК з питань регулювання в галузі зв’язку,
інформаційно-аналітичне забезпечення сторін з питань розвитку галузі |
провести консультації щодо
можливості вирішення питання про підписання Генеральним Директоратом INFSO ЄК
та Держкомзв’язку оновленого Меморандуму щодо інформаційного суспільства |
Держкомзв’язку |
протягом року |
Розділ 14.
Освіта, навчання та молодь |
|||
Співробітництво України з ЄС в
освітній галузі та у сфері роботи з молоддю за напрямами (визначено у Програмі інтеграції України до ЄС) |
сприяти залученню України до участі
у європейських освітньо-культурних програмах, програмах роботи з молоддю,
розвитку молодіжної міжнародної діяльності та молодіжного туризму |
Мінкультури |
—“— |
|
започаткувати співробітництво з
Молодіжним Директоратом Ради Європи та сприяти розширенню зв’язків з
міжнародними організаціями, що працюють з молоддю |
Міністерство у справах сім’ї,
дітей та молоді |
—“— |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розділ 15.
Правосуддя та внутрішні справи |
|||
15.1. Імміграційні питання та
прикордонний контроль |
|
|
|
15.1.3. Боротьба з нелегальною
міграцією |
|
|
|
Створення єдиного спеціального
державного органу з повноваженнями щодо вирішення всього комплексу питань,
пов’язаних з міграційними процесами, у тому числі щодо профілактики та
протидії нелегальній міграції |
подати пропозиції щодо утворення
єдиного спеціального державного органу з повноваженнями у
вирішенні
всього комплексу питань, пов’язаних з міграційними процесами, у тому числі
щодо профілактики та протидії нелегальній міграції |
МВС |
III квартал |
фізичних осіб, про
Положення про службу громадянства та реєстрації фізичних осіб |
|
|
|
Створення
спеціалізованих пунктів збору та фільтрації мігрантів і біженців |
опрацювати питання щодо
створення та організаційно-технічного забезпечення діяльності центрів
розміщення та тимчасового розміщення мігрантів і біженців (з урахуванням
можливості залучення технічної допомоги ЄС в рамках програми Taciс на 2004 — 2006 роки) |
Держкомнацміграції |
протягом року |
15.3. Боротьба з організованою
злочинністю та незаконним обігом наркотиків |
|
|
|
Поглиблення співробітництва у
боротьбі з міжнародною організованою злочинністю, зокрема такими її проявами,
як нелегальна міграція, контрабанда, незаконний обіг наркотиків та незаконна
торгівля зброєю тощо |
забезпечити виконання плану-графіка
імплементації пріоритетних положень Плану дій ЄС у сфері юстиції та
внутрішніх справ |
Мін’юст |
протягом року |
Розроблення та впровадження заходів
по боротьбі з організованою злочинністю з урахуванням міжнародного характеру,
а саме: |
|
|
|
розробити нові більш ефективні
угоди про співробітництво з відповідними інституціями держав —членів ЄС з
питань боротьби з організованою злочинністю, у тому числі з контрабандою |
утворити центральні контактні
пункти обміну інформацією про боротьбу з організованою злочинністю між
Україною та державами — членами ЄС (у рамках реалізації Спільної декларації
міністрів юстиції та внутрішніх справ держав — членів ЄС і України щодо
створення таких пунктів) |
МВС |
—“— |
зміцнювати технічне співробітництво |
здійснити заходи щодо утворення та
забезпечення функціонування пунктів збору іноземців та осіб без громадянства,
які незаконно перебувають в Україні, в Закарпатській та Київській областях з
урахуванням можливості залучення коштів, передбачених програмами міжнародної
технічної допомоги |
Закарпатська та Київська
облдержадміністрації |
протягом року |
використовувати сучасні технічні
засоби у галузі паспортного та транспортного контролю |
розробити технологію оформлення
паспортних документів з підвищеним ступенем захисту відповідно до положень
IKAO DOC № 3 |
Мінфін |
—“— |
створювати або
розширювати бази даних, які містять інформацію про дії правоохоронних органів
стосовно правопорушників, з належним дотриманням захисту конфіденційності |
продовжити роботу із створення (з
урахуванням можливості використання ресурсів програми BUMAD): єдиної телекомунікаційної і
комп’ютерної мережі правоохоронних органів України за технологією WEB-порталу
з належним захистом конфіденційності; міжвідомчого банку даних
про організовані злочини; єдиної міжвідомчої бази даних “Наркобізнес”; утворити спеціальну
робочу групу; опрацювати питання про можливість доступу до Інтерполу та
Європолу; забезпечити підготовку фахівців для роботи із зазначеними базами
даних |
МВС |
протягом року |
Регламентація
законодавством та організація управління оперативними даними, що стосуються
боротьби з організованою злочинністю |
подати пропозиції щодо
визначення у правовому порядку статусу МВС як контактного органу державної
влади, який забезпечуватиме обмін інформацією з правоохоронними органами
держав — членів ЄС (з урахуванням можливості залучення технічної
допомоги ЄС у рамках програми Taciс на 2004 — 2006 роки) |
МВС |
—“— |
Активізація участі у роботі
Європолу, у спільних міжнародних програмах боротьби з торгівлею людьми та
проституцією |
ініціювати перед Європейською
Стороною питання щодо надання Європолу та Євроюсту мандатів на проведення
переговорів з Україною та укладення угод про співробітництво з цими
організаціями |
МЗС |
протягом року |
15.5. Боротьба з корупцією |
|
|
|
Ратифікація Кримінальної та
Цивільної конвенцій Ради Європи про боротьбу з корупцією |
здійснити внутрішньодержавні
процедури, необхідні для ратифікації Кримінальної конвенції про боротьбу з
корупцією (1999 рік), Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією (1999 рік)
та Додаткового протоколу до Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією
(2003 рік) |
Мін’юст |
—“— |
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Розділ 16.
Зовнішня економічна діяльність |
|||
16.1. Торговельні та міжнародні
економічні зв’язки |
|
|
|
16.1.1. Вступ до Світової
Організації Торгівлі (СОТ) |
|
|
|
Підготовка та впровадження заходів
щодо реалізації пропозицій із забезпечення гарантованого взаємного доступу до
товарних ринків України та держав — членів СОТ |
завершити двосторонні переговори
щодо доступу до ринків товарів та послуг з державами — членами Робочої групи
з розгляду заявки України про вступ до СОТ |
Мінекономіки |
протягом року |
|
продовжити підготовку проектів
Звіту Робочої групи з розгляду заявки України про вступ до СОТ та Протоколу
про вступ України до СОТ |
Мінекономіки |
—“— |
Послідовне забезпечення подальшої
гармонізації українського законодавства з нормами і принципами ГАТТ/СОТ
стосовно: |
здійснити заходи щодо виконання
Україною вимог Угоди СОТ “Про застосування санітарних та фітосанітарних
заходів”, зокрема: впровадити положення Кодексу Аліментаріус |
МОЗ |
—“— |
відповідності практики та
законодавства в сфері технічного регулювання (стандартизація та
сертифікація), а також санітарних та фітосанітарних заходів вимогам угод СОТ |
забезпечити на
організаційно-технічному рівні діяльність Інформаційного центру санітарних
заходів, створити бази даних санітарних норм, висновків державної
санітарно-епідеміологічної експертизи |
відповідно до постанови Кабінету
Міністрів України від 13 вересня 2002 р. № 1371 |
|
гармонізації національного
законодавства у сфері захисту прав інтелектуальної власності відповідно до
положень СОТ |
удосконалити механізм імплементації
національного законодавства у сфері захисту прав інтелектуальної власності
відповідно до положень СОТ |
МОН |
протягом року |
16.2. Митниця |
|
|
|
Підготовка фахівців з питань
митного законодавства ЄС, а також мовна підготовка кадрів |
продовжити роботу з підвищення
кваліфікації працівників митних органів з урахуванням досвіду митних служб
держав — членів
ЄС, у тому числі у рамках проектів технічної допомоги програми Тасіс |
Держмитслужба |
—“— |
|
|
|
|
Удосконалення єдиної глобальної
комп’ютерної мережі митної служби та її інтеграція до інших комп’ютерних
мереж правоохоронних органів |
здійснити заходи щодо інтегрування
бази даних сертифікованих, зареєстрованих, ліцензованих в Україні товарів у
митні інформаційні системи |
Держмитслужба |
— “ — |
Підвищення ефективності митного
контролю, заснованого на системі аналізу ризиків, в портах, аеропортах, на
кордонах та всередині країни, що забезпечить спрощення митних процедур для
пасажирів та вантажів і водночас сприятиме належному стягненню усіх митних
платежів та захисту економічних інтересів держави |
забезпечити здійснення митного
контролю із застосуванням методів аналізу та селекції ризиків |
Держмитслужба |
протягом року |
Поетапне приєднання до Кіотської
конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур |
підготувати матеріали для
приєднання України до Кіотської конвенції про спрощення і гармонізацію митних
процедур |
Держмитслужба |
—“— |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Розділ 18.
Адміністративні можливості |
|||
18.1. Адміністративна реформа |
|
|
|
Завершення формування
нормативно-правової бази системи державного управління та структур, що його
забезпечуватимуть |
здійснювати державний контроль у
сфері діяльності (переважно фінансовій та соціальній) органів виконавчої
влади та їх посадових осіб на основі нормативно-правової бази, створеної на
попередньому етапі адміністративної реформи, та продовжити роботу з
удосконалення цієї бази |
Мін’юст |
після набрання чинності Законом
України “Про міністерства та інші центральні органи виконавчої влади” |
|
подати пропозиції щодо подальшого
упорядкування умов оплати праці державних службовців та підвищення
стимулюючої ролі посадових окладів в оплаті праці |
Мінпраці |
протягом року |
|
|
|
|
|
|
|
|
18.2. Підготовка та підвищення
кваліфікації державних службовців |
|
|
|
Удосконалення загальнонаціональної
системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних
службовців відповідно до Концепції адміністративної реформи в Україні та
Стратегії реформування системи державної служби |
провести дослідження та підготувати
відповідні рекомендації щодо функціонування системи підготовки,
перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців у сфері освіти
на період до кінця 2004 року; |
Головдержслужба |
протягом року |
|
забезпечити виконання наукової
програми дослідження розвитку державної служби та вдосконалення кадрового
забезпечення державного управління в Україні на період до 2004 року |
|
|
|
забезпечити здійснення заходів,
передбачених на 2004 рік Державною програмою підготовки, перепідготовки та
підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної
інтеграції України на 2004 — 2007 роки |
МОН |
—“— |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Інші заходи, що
відповідають головній меті Програми і |
|||
|
вжити заходів до залучення
України до програм Європейського Союзу в гуманітарній сфері, зокрема у галузі
культури |
Мінкультури |
IV квартал |
|
сприяти проведенню конференцій,
громадських читань, “круглих столів” та інших заходів, спрямованих на
громадську підтримку наближення України до європейського правового та
економічного середовища і започаткувати соціологічне опитування з цих питань
на постійній основі |
органи виконавчої влади
із залученням народних депутатів, громадських організацій, засобів масової
інформації |
протягом року |
|
здійснити заходи щодо
оновлення нормативної бази та виключення з переліку продукції, що підлягає
обов’язковій сертифікації в Україні, а також продукції з низьким ступенем
ризику для споживачів; |
Держспоживстандарт |
—“— |
|
забезпечити проведення в
рамках EUROMET та СООМЕТ ключових звірень державних еталонів України з
еталонами національних метрологічних інститутів; |
|
|
|
забезпечити створення
необхідних правових засад для формування в Україні калібрувальної служби
відповідно до європейських норм |
Держспоживстандарт |
протягом року |
|
розробити Національну програму
контролю за залишковою кількістю ветеринарних препаратів і токсикантів у
продукції тваринного походження та кормах |
Мінагрополітики |
— “ — |
|
продовжувати роботу з проведення
аграрної реформи, зокрема: |
|
|
|
утвердження засад приватної
власності в сільському господарстві; |
Мінагрополітики Держкомзем |
— “ — |
|
забезпечення проведення
землеустрою, суцільної агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського
призначення, здійснення природоохоронних заходів, рекультивації та
консервації порушених земель, поліпшення малопродуктивних угідь і підвищення
родючості ґрунтів; |
|
|
|
створення ефективних механізмів
функціонування ринку землі |
|
|
|
розробити з урахуванням норм ЄС
Правила судноплавства на внутрішніх водних шляхах |
Мінтранс |
III квартал |
|
провести роботу щодо впровадження
спільних авіаційних вимог (JAR) у національну нормативну базу з питань
регулювання діяльності цивільної авіації |
Мінтранс |
протягом року |
|
забезпечити реалізацію проектів з
розбудови транспортної інфраструктури, в тому числі із залученням інвестицій
міжнародних та європейських транспортних організацій; |
Мінтранс |
—“— |
|
здійснити будівництво та ремонт
автомобільних доріг і залізничної колії за напрямками міжнародних
транспортних коридорів |
|
|
|
упровадити європейську методологію
ТІНА для оцінки проектів розвитку транспортної галузі України як одну з
передумов започаткування співробітництва з Європейським інвестиційним банком;
|
Мінтранс |
— “ — |
|
опрацювати питання щодо набуття
Україною повного членства у проекті ЄЕК/ООН “Транс’європейська залізниця
(TER)” |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
вжити заходів до підписання: |
|
|
|
Європейської Угоди стосовно роботи
екіпажів транспортних засобів, що виконують міжнародні автомобільні
перевезення (ЄУТР), від 1 липня 1970 року |
Мінтранс |
II квартал |
|
Європейської Угоди про міжнародні
перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами (ВОПОГ) |
— “ — |
III квартал |
|
Угоди ЄЕК/ООН про процедуру міжнародного
митного транзиту при перевезенні вантажів залізничним транспортом з
використанням накладної СМГС |
Держмитслужба |
протягом року |
|
Угоди між Кабінетом Міністрів
України та Урядом Словацької Республіки про міжнародне автомобільне сполучення
і протоколу про внесення доповнень до Угоди між Кабінетом Міністрів України
та Урядом Словацької Республіки про міжнародне автомобільне сполучення від 15
червня 1995 року; |
Мінтранс |
IV квартал |
|
Угоди між Кабінетом Міністрів
України та Урядом Республіки Кіпр про міжнародні автомобільні перевезення |
|
|
|
Угоди між Україною та ЄС про
використання Європейським Союзом авіаційно-транспортних ресурсів України |
Міноборони |
протягом року |
|
Меморандуму між Україною та ЄС щодо
потреб України у ліквідації надлишкових запасів боєприпасів |
Міноборони |
— “ — |
|
здійснити заходи щодо парафування
проекту угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Польща про
міжнародні |
Мінтранс |
IV квартал |
|
автомобільні
перевезення пасажирів і вантажів |
|
|
|
підготувати матеріали для
приєднання України до Конвенції про спільну транзитну процедуру |
Мінекономіки |
— “ — |
|
забезпечити співробітництво України
з міжнародними транспортними організаціями, зокрема, з Організацією з
міжнародних залізничних перевезень (ОТІФ), Європейською організацією із
забезпечення безпеки аеронавігації (Євроконтроль), а також Європейським
агентством з безпеки польотів (ЕАSA) після його створення |
Мінтранс |
протягом року |
|
провести переговори з ЄС щодо
участі підрозділів МНС у спільних операціях з ЄС із врегулювання кризових
ситуацій |
МНС |
—“— |
|
продовжити здійснення
внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання чинності Додатковим
протоколом до Угоди між Україною та МАГАТЕ про гарантії (2000 рік) |
Держатомрегулювання |
—“— |
|
вивчити умови вступу України до
Європейського космічного агентства на правах асоційованого члена |
НКАУ |
— “ — |
|
здійснити заходи щодо створення
українського регіонального сервісного центру в рамках проекту Глобального
моніторингу в інтересах безпеки та збереження довкілля (GMES); |
НКАУ |
протягом року |
|
забезпечити розроблення та
комерціалізацію українських космічних технологій. Створити технологічний
портал космічної галузі; |
|
|
|
забезпечити ефективну діяльність
Спільної робочої групи з питань співробітництва Україна — ЄС у сфері
космічних досліджень та використання космосу в мирних цілях |
|
|
|
подати пропозиції щодо внесення
змін до нормативно-правових актів, які регулюють інноваційну діяльність, у
контексті посилення ролі інноваційного фактора в соціально-економічному
розвитку України |
МОН |
—“— |
|
створити нормативно-правову базу
для підвищення рівня комерціалізації результатів науково-технічних досліджень
та забезпечення надходження коштів від трансферу технологій на розвиток
науково-технологічної сфери |
МОН |
протягом року |
|
розробити методологію та подати
пропозиції щодо започаткування моніторингу інноваційної активності галузей,
регіонів, підприємств та організацій з подальшим визначенням їх рейтингу (з
метою активізації інноваційної діяльності) |
МОН |
перше півріччя |
|
подати узгоджені пропозиції щодо
створення сприятливого режиму розвитку мережі спеціальних державних і
комунальних небанківських інноваційних фінансово-кредитних установ |
МОН |
протягом року |
|
завершити процес оформлення участі
України в Міжнародному кримінальному суді та сприяти обміну досвідом між
Україною та державами — членами ЄС щодо імплементації положень Статуту цієї
організації |
Мін’юст |
—“— |
|
створити і забезпечити функціонування
єдиної автоматизованої системи контролю за в’їздом та виїздом іноземних
громадян із запровадженням реєстраційної картки іноземця (з урахуванням
можливості залучення технічної допомоги ЄС у рамках програми Taciс на |
Адміністрація Держприкордонслужби |
протягом року |
|
здійснити заходи щодо
започаткування моніторингу нелегальної міграції через територію України (з
урахуванням можливості залучення технічної допомоги ЄС у рамках програми
Taciс на |
МВС |
—“— |
_______________________
Файли що додаються:
ПЛАН ДІЙ щодо реалізації пріоритетних положень Програми інтеграції України до Європейського Союзу в 2004 році