ПАСПОРТ
Державної програми забезпечення судів належними
приміщеннями на 2006—2010 роки
Розроблена на виконання
розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2005 р. № 459 “Про
схвалення Концепції Державної програми забезпечення судів належними
приміщеннями на
2006—2010 роки”.
Замовником Програми є Державна
судова адміністрація, відповідальними виконавцями — Державна судова
адміністрація, Міністерство фінансів.
Строк виконання Програми — 2006
- 2010 роки.
Обсяги фінансування — 1 919 608
тис. гривень.
Джерела фінансування —
Державний бюджет України.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 липня 2006 р. № 918
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
забезпечення судів належними приміщеннями
на 2006—2010 роки
1. Загальна частина
Суд – є одна з найважливіших
складових державної влади, а тому створення дієвої системи правосуддя, яка
гарантуватиме захист прав та свобод людини, утвердження принципів верховенства
права, підвищення рівня правосвідомості в українському суспільстві,
є одним з пріоритетів держави. Саме на досягнення цієї мети спрямовано
проведення судово-правової реформи.
В останні роки зроблені значні
кроки на шляху реалізації судово-правової реформи. Разом із
цим, Одним із негативних факторів, що
унеможливлюють успішне її завершення судово-правової реформи, є незадовільнеий стан забезпечення
судів приміщеннями, які б відповідали вимогам щодо здійснення правосуддясудочинства. Це одна з найважливігостріших
проблем судової влади, що потребує невідкладного розв’язання.
Незважаючи на низку ряд рішень, прийнятих
Верховною Радою України, Президентом України та Кабінетом Міністрів України для
виправлення становища, що склалося, переважна більшість судів розміщується в
приміщеннях, у яких через брак площі нема неможливості
створити належні умови для здійснення відправлення правосуддя. Зокрема, У судах відсутні приміщення, зокрема немає
достатньої кількості залів судових засідань, нарадчих кімнат, приміщень для
конвою та підсудних, судових розпорядників, кімнат для прокурорів і адвокатів,
свідків,
тобто відсутні передбачені процесуальним законодавством приміщення, без чого
неможливо, що
перешкоджає розгляду належним чином здійснювати судочинствосправ. Тому з об’єктивних
причин у багатьох випадках розгляд справ відкладається, що призводить до
тяганини та порушення прав і законних інтересів громадян.
Мають місце Непоодинокі
випадки, коли новоутвореніим в результаті (у зв’язку з проведенням
судово-правової реформи) судами взагалі не забезпеченіне виділені службовіими приміщенняями, що, у свою
чергу, унеможливлює здійснення подальших
заходів, пов’язаних із її проведеннямреформуванням.
Складність завдань та специфіка
функцій, покладених на суди, зумовлюють необхідність запровадження комплексного
підходу до вирішення проблемних питань, які впливають на проведення
судово-правової реформи.
2. Мета Програми
Основною
метою Програми є створення належних умов для ефективної діяльності судів, спрямованої на забезпечення
справедливого, неупередженого і
своєчасного захисту порушених, невизнаних
або оспорюваних прав, свобод та інтересів громадян, юридичних осіб чи інтересів держави, зокрема забезпечення судів загальної юрисдикції приміщеннями,
які б повністю відповідали
вимогам щодо здійснення судочинства.
3. Шляхи і способи
розв’язання проблеми
За Ррезультатиами проведенняого Державною
судовою адміністрацією моніторингу приміщень 766 судів (усіх судів загальної
юрисдикції, крім військових, організаційне забезпечення яких здійснює ДСА УкраїниДержавна судова адміністрація))
засвідчили,
що на 1 січня 2005 р.оку лише 49 судів (6 відсотків)
розташовано в приміщеннях, які повністю відповідають вимогам щодо здійснення
судочинства. Решта приміщень судів потребують реконструкції чи реконструкції та
добудови, а деякі перебувають у в аварійному такому стані, у
зв’язку з чим мають необхідно
спорудити збудовані нові приміщення будівлі судів.
При виборі шляхів розв’язання проблеми ізПри вирішенні питання щодо
забезпеченням судів приміщеннями, які повністю
відповідають вимогам щодо здійснення судочинства, враховувалосья те, що,
як
свідчить практика, у переважній
більшості випадків нове будівництвовартість спорудження нових будівель більша, значно дорожче, ніж реконструкція
існуючих
будівель. Тому, Виходячи з обмеженості фінансових можливостей ресурсів держави та
економічної доцільності, заходи Програми передбачаєтьсяють максимальне
використання існуючих приміщень будівель судів. для досягнення мети Програми.
Зважаючи на те,що Майже
чверть (209) (209) судів розташованоо
у приміщеннях, які не відповідають вимогам щодо здійснення судочинства, але однак мають
достатню загальну площу, у зв’язку з чим прийнято за доцільно провестие
їх реконструюватикцію.
Близько
половини (313) судів розміщуються в приміщеннях, які за площею менші від
потреби, проте З урахуванням технічної можливості
передбачається забезпечити близько
половини (313) судів, розташованих у приміщеннях, площа яких недостатня, їх приміщеннями,
які відповідають вимогам щодо здійснення судочинства, шляхом реконструкції
наявних приміщень та добудови нових приміщень до будівель судів.
Створити належні умови у старих
приміщеннях для решти (195) судів неможливо через відсутність достатньої площі та те, що технічний ресурс
вичерпано. У зв’язку з цим забезпечення таких судів приміщеннями, які відповідають
вимогам щодо здійснення судочинства, необхідно здійснити шляхом нового
будівництваспорудження
нових будівель.
Виконання ППрограмаи дозволяє дасть змогу розв’язати
проблему забезпечення судів загальної юрисдикції приміщеннями, які відповідають
вимогам щодо здійснення судочинства, здійснювати контроль за обсягами використанням державних
коштів, що виділяються на реалізаціюз цією метою, а також за
ефективністю їх витрачання.
Відповідно до статті 130
Конституції України та статті 87 Бюджетного кодексу України, фінансування
заходів, визначених Програмою, здійснюється за рахунок коштів державного
бюджету. Розмір видатків щороку уточнюється виходячи з реальних можливостей
держави. Орієнтовний обсяг фінансування за роками і за призначенням наведено в
додатку.
|
З метою забезпечення судів
приміщеннями, які відповідають вимогам щодо здійснення судочинства,
передбачається 2. Здійснити добудову з реконструкцією 313
приміщень судів.
ДСА, Мінфін.
2006—2010 роки.
3. Побудувати нові будівлі для
195 судів.
ДСА, Мінфін.
2006—2010 роки.
5. Очікувані результати
Реалізація заходівздійснення таких заходів:
реконструкція у 2006—2008 роках 209 існуючих приміщень судів загальною площею 261650,3 кв. метра;
реконструкція та
добудова у 2006—2010
роках 313 будівель судів, в
результаті чого Ззагальна площа такої добудовинових
приміщень становитиме 457561,3 кв. метра;
спорудження побу 2006—2010 роках удувати 195
нових будівель судів загальною площею 379386,4 кв. метра.
Очікувані результати
Таким чином, 717
судів загальної юрисдикції (91 відсоток від загальної
кількості судів, що діють функціонують в Україні) будуть забезпечені
приміщеннями, які відповідатимуть вимогам щодо здійснення судочинства, що дасть
можливість створити належні умови для їх функціонування і, загалом, діяльності
6893 суддів.
Виконання Програми забезпечить
захист прав і свобод людини й та громадянина, утвердження принципу
верховенства права, розвиток України як правової держави.
Додаток
до Програми
ОРІЄНТОВНИЙ ОБСЯГ
фінансування з державного бюджету реконструкції,
добудови і спорудження будівель судів
Найменування
заходу |
Кіль-кість
судів |
Загальна площа приміщень, кв.
метрів |
Обсяг фінансу- вання, тис. гривень |
У тому
числі за роками |
||||||
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
||||||
1. Реконструкція приміщень судів: |
209 |
261 650,3 |
198
436,4 |
31 234 |
59
002,4 |
108 200 |
|
|
||
Апеляційного суду України та апеляційних судів |
5 |
30 050 |
40 685 |
5800 |
17 885 |
17 000 |
|
|
||
місцевих |
185 |
201
635,3 |
131
091,9 |
19 565 |
31
526,9 |
80 000 |
|
|
||
місцевих господарських |
6 |
13 583 |
13
990,5 |
2200 |
5 790,5 |
6000 |
|
|
||
апеляційних адміністративних |
4 |
4190 |
2678 |
678 |
800 |
1200 |
|
|
||
місцевих адміністративних |
9 |
12192 |
9991 |
2991 |
3000 |
4000 |
|
|
||
2. Реконструкція та добудова приміщень судів: |
313 |
457
561,3 |
550 579 |
29 810 |
118 615 |
136 675 |
134 900 |
130 579 |
||
Апеляційного суду України та апеляційних судів |
11 |
84
957,9 |
118
204,9 |
13 100 |
25
204,9 |
25 000 |
29 900 |
25 000 |
||
місцевих |
297 |
354
038,4 |
398
154,5 |
9385 |
72
190,5 |
106 000 |
105 000 |
105 579 |
||
місцевих господарських |
3 |
7155,2 |
14
853,6 |
1325 |
7 853,6 |
5675 |
|
|
||
апеляційних господарських |
2 |
11
409,8 |
19 366 |
6000 |
13 366 |
|
|
|
||
3. Спорудження нових будівель для судів: |
195 |
379
386,4 |
1 170
592,6 |
26 570 |
286
771,6 |
238 500 |
299 330 |
319 421 |
||
Апеляційного суду України та апеляційних судів |
10 |
107
971,9 |
349
906,5 |
15 000 |
139
985,5 |
66 500 |
68 000 |
60 421 |
||
місцевих |
151 |
183
676,5 |
549 637,6 |
6570 |
73
737,6 |
90 000 |
179 330 |
200 000 |
||
місцевих господарських |
10 |
38 570 |
119
119,5 |
|
21
119,5 |
21 000 |
35 000 |
42 000 |
||
апеляційних господарських |
4 |
22 165 |
68 490 |
5000 |
12 490 |
17 000 |
17 000 |
17 000 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
апеляційних адміністративних |
3 |
5609 |
17 332 |
|
8332 |
9000 |
|
|
||
місцевих адміністративних |
17 |
21 394 |
66 107 |
|
31 107 |
35 000 |
|
|
||
Усього |
717 |
1 098
598 |
1 919
608 |
87 614 |
464 389 |
483 375 |
434 230 |
450 000 |
||
____________
Примітка. Фінансування будівництва та реконструкції здійснюється на
підставі затвердженої в установленому
порядку проектно-
кошторисної документації.
__________________
Файли що додаються:
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА забезпечення судів належними приміщеннями на 2006-2010 роки