ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою
Кабінету Міністрів України
від
23 травня 2006 р. № 709
ПОЛОЖЕННЯ
про
Державну службу України з нагляду
за забезпеченням безпеки авіації
1.
Державна служба України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації
(Державіаслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого
спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Державіаслужба
реалізує державну політику у сфері забезпечення безпеки авіації, захисту
національних інтересів України під час розслідування авіаційних подій.
2.
Державіаслужба у своїй діяльності керується Конституцією і законами України,
актами Президента України та Кабінету Міністрів України, а також цим
Положенням.
У межах
своїх повноважень Державіаслужба організовує виконання актів законодавства
України і здійснює систематичний контроль за їх реалізацією.
Державіаслужба
узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її
компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства та в
установленому порядку вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України.
3.
Основними завданнями Державіаслужби є:
здійснення
державного нагляду за дотриманням на території України та в межах її повітряного простору всіма
суб'єктами авіаційної діяльності, а за межами України – вітчизняними суб'єктами
авіаційної діяльності встановлених норм і правил виконання польотів та
експлуатації авіаційної техніки, вимог до авіаційної та екологічної безпеки;
підготовка
пропозицій щодо вдосконалення законодавства з питань регулювання безпеки
авіації;
здійснення
державного нагляду за ліцензуванням у сфері авіаційної діяльності відповідно до
законодавства України;
організація
і проведення незалежного розслідування авіаційних подій та серйозних
інцидентів;
забезпечення
відповідно до компетенції участі у реалізації державної політики з питань
розвитку авіації.
4.
Державіаслужба відповідно до покладених на неї завдань:
1)
розробляє і подає в установленому порядку пропозиції щодо реалізації державної
політики у сфері забезпечення безпеки авіації;
2) бере
участь у розробленні проектів законів та інших нормативно-правових актів щодо
реалізації державної політики у сфері забезпечення безпеки авіації;
3)
розглядає та погоджує проекти державних програм з питань розвитку національної
авіації та авіаційної промисловості;
4)
здійснює державний нагляд за:
дотриманням
на території України та в межах її повітряного простору всіма суб'єктами
авіаційної діяльності, а за межами України – вітчизняними суб'єктами авіаційної
діяльності встановлених норм і правил виконання польотів та експлуатації
авіаційної техніки, вимог до авіаційної та екологічної безпеки;
сертифікацією
(державним випробуванням) авіаційної техніки та об'єктів авіаційної
інфраструктури відповідно до законодавства;
організацією
підготовки авіаційного персоналу;
проведенням
лікарсько-льотної експертизи;
5)
координує:
діяльність
центральних і місцевих органів виконавчої влади з питань реалізації державної
політики у сфері забезпечення безпеки авіації;
наукові
дослідження з питань безпеки авіації;
6)
здійснює у межах своїх повноважень контроль за:
дотриманням
установленого порядку підготовки та допуску авіаційного персоналу до робіт
(польотів), перевіряє у разі потреби їх знання, навички (у тому числі під час
виконання польотів) та наявність і дійсність відповідних посвідчень;
повнотою
та ефективністю виконання повноважень інспекторсько-наглядовими підрозділами з
питань безпеки авіації підприємств, установ та організацій, що провадять
авіаційну діяльність, незалежно від форми власності та господарювання;
дотриманням
установленого порядку повідомлень про порушення у сфері авіаційної діяльності
та вживає заходів для усунення причин таких порушень;
7)
погоджує заходи щодо реструктуризації суб’єктів авіаційної діяльності в частині
забезпечення збереження встановлених рівнів безпеки авіації;
8)
перевіряє в установленому порядку стан безпеки авіації та дотримання вимог
законодавства фізичними і юридичними особами, що провадять авіаційну
діяльність;
9)
розглядає і погоджує методологічні документи щодо перевірки знань правил та
норм з питань безпеки авіації відповідних категорій авіаційного персоналу, бере
участь у роботі екзаменаційних комісій з перевірки таких знань;
10)
призначає комісії із залученням фахівців відповідних підприємств, установ та
організацій для розслідування авіаційних подій стосовно безпеки авіації;
11) видає
за результатами проведених перевірок суб’єктам авіаційної діяльності, а також
органам виконавчої влади обов'язкові для виконання приписи про усунення
виявлених порушень і недоліків у сфері забезпечення безпеки авіації та
сертифікаційних вимог;
12)
організовує проведення незалежного розслідування авіаційних подій та серйозних
інцидентів, що сталися на території України з літальними апаратами незалежно
від їх приналежності чи власності, усіх авіаційних подій, які сталися під час
виконання літерних авіарейсів, а в окремих випадках за розпорядженням вищих
органів – розслідування інших авіаційних подій; організовує визначення
повноважних представників від України для участі у розслідуванні авіаційних подій,
що сталися за межами України з повітряними суднами, зареєстрованими в Україні,
або для участі в розслідуванні авіаційних подій з повітряними суднами чи
двигунами, розробленими або виготовленими в Україні;
13)
аналізує звіти експлуатаційних організацій про безпеку польотів, авіаційну та
екологічну безпеку, а також звіти про розслідування авіаційних подій з метою
оцінки повноти проведеного розслідування та враховує результати аналізу в
інспекційних перевірках;
14) бере
участь у розробленні пропозицій з питань удосконалення екологічної безпеки
авіаційної діяльності, здійснює нагляд за організацією та виконанням
екологічного контролю на об'єктах авіаційної інфраструктури;
15) готує
пропозиції щодо формування державного бюджету в частині фінансування заходів, спрямованих
на забезпечення безпеки авіації, контролює використання бюджетних коштів;
16)
здійснює відповідно до закону контроль за виконанням державних замовлень,
спрямованих на безпеку авіації;
17)
вносить з питань, що належать до її компетенції, пропозиції щодо розвитку
міжнародного співробітництва, взаємодії з міжнародними авіаційними
організаціями, підготовки та укладення міжнародних угод з питань безпеки
цивільної авіації;
18)
забезпечує разом із заінтересованими органами виконавчої влади реалізацію міжнародних
договорів України, міжнародних проектів і програм розвитку авіації, авіаційної
техніки та авіаційної інфраструктури;
19)
вивчає та впроваджує світовий досвід роботи з питань інспекційної діяльності;
20) бере
участь у реалізації державної кадрової політики у сфері авіаційної діяльності;
21)
забезпечує збереження державної таємниці з питань, що належать до її
компетенції;
22)
забезпечує відповідно до своєї компетенції вдосконалення системи обліку,
звітності та державної статистики;
23)
здійснює інші функції відповідно до законодавства.
5.
Державіаслужба має право:
залучати
спеціалістів органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування,
підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для
розгляду питань, що належать до її компетенції;
отримувати
в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів
місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію,
документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань;
скликати
в установленому порядку наради з питань, що належать до її компетенції;
вносити
пропозиції щодо анулювання чи зупинення дії сертифіката у разі порушення
власником зазначених у ньому умов;
забороняти
виконання конкретних польотів, якщо дії експлуатанта несуть загрозу безпеці
авіації;
засновувати
друковані видання для висвітлення в них питань з профілактики безпеки авіації;
здійснювати
функції з управління майном, що належить до сфери її управління.
6.
Державіаслужба під час виконання покладених на неї завдань і функцій взаємодіє
з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами,
установами та організаціями, а також з відповідними органами іноземних держав і
міжнародними організаціями.
7.
Державіаслужба у межах
своїх повноважень на основі
та на виконання актів законодавства видає накази, організовує
і контролює їх виконання.
Державіаслужба
видає у разі потреби разом з іншими органами виконавчої влади спільні акти.
Нормативно-правові
акти Державіаслужби підлягають реєстрації в установленому
законодавством порядку.
У
випадках, передбачених законодавством, рішення Державіаслужби є обов'язковими
для виконання органами виконавчої
влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, а також
громадянами.
8.
Державіаслужбу очолює Голова, якого призначає на посаду та звільняє з посади за
поданням Прем’єр-міністра України Кабінет Міністрів України.
9. Голова
Державіаслужби має заступників, з них одного першого, які призначаються на
посаду та звільняються з посади в установленому законодавством порядку.
10.
Голова Державіаслужби:
1)
здійснює керівництво Державіаслужбою, несе персональну відповідальність за
виконання покладених на неї завдань;
2)
інформує Кабінет Міністрів України про стан і результати діяльності авіації в
Україні;
3)
представляє Державіаслужбу в державних органах і міжнародних організаціях;
4) подає
в установленому порядку проекти нормативно-правових актів з питань, що належать
до її компетенції, а також пропозиції щодо укладення міжнародних договорів у
сфері безпеки авіації;
5)
розподіляє обов'язки між своїми заступниками, встановлює ступінь
відповідальності заступників Голови та керівників структурних підрозділів;
6)
підписує накази, вживає заходів для перевірки їх виконання;
7)
організовує роботу колегії Державіаслужби і головує на її засіданнях;
8)
призначає на посаду та звільняє з посади працівників центрального апарату
Державіаслужби, заохочує та накладає на них дисциплінарні стягнення в
установленому законодавством порядку;
9)
організовує висвітлення діяльності Державіаслужби (у тому числі щодо офіційних
повідомлень про авіаційні події) у засобах масової інформації;
10)
здійснює інші функції відповідно до законодавства.
11. Для
погодженого вирішення питань, обговорення найважливіших напрямів діяльності
Державіаслужби та розвитку авіаційної галузі у Державіаслужбі утворюється
колегія у складі Голови Державіаслужби (голова колегії), його заступників,
працівників авіаційної галузі. Склад колегії затверджує Голова Державіаслужби.
Організаційною
формою роботи колегії є засідання. Періодичність проведення засідань колегії
визначається її головою.
Рішення
колегії проводяться в життя наказами Державіаслужби.
12. Для
розгляду наукових рекомендацій та пропозицій з питань забезпечення безпеки
авіації, обговорення актуальних проблем у Державіаслужбі може утворюватися
науково-технічна рада з числа вчених і висококваліфікованих спеціалістів, інші
дорадчі та консультативні органи.
Склад
таких органів і положення про них затверджує Голова Державіаслужби.
13.
Граничну чисельність працівників Державіаслужби затверджує Кабінет Міністрів
України.
Структуру
центрального апарату Державіаслужби затверджує її Голова.
Штатний
розпис і кошторис Державіаслужби затверджує Голова Державіаслужби за
погодженням з Мінфіном.
14. Державіаслужба є юридичною особою, має
самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, бланки, печатку
із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
________________________________
Файли що додаються:
ПОЛОЖЕННЯ про Державну службу України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації