ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2003 р. № 1829
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України
1. У Положенні про Державну інспекцію з контролю за
використанням і охороною земель, затвердженому постановою Кабінету Міністрів
України від 25 грудня 2002 р. № 1958 “Про утворення Державної інспекції з
контролю за використанням і охороною земель” (Офіційний вісник України, 2002
р., № 52, ст. 2378):
1) у
пункті 4:
а) у
підпункті 1:
абзаци
сьомий, дев’ятий, десятий та одинадцятий викласти у такій редакції:
“розміщенням,
проектуванням, будівництвом та введенням у дію об’єктів, які негативно
впливають або можуть вплинути на стан земель”;
“дотриманням
строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов’язкового
виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за
призначенням;
виконанням
умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення
гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов’язаних
з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених
земель в обсягах, передбачених проектом рекультивації земель;
дотриманням
правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних
споруд, збереженням захисних насаджень і межових знаків”;
доповнити
підпункт абзацом такого змісту:
“дотриманням
строків розгляду заяв чи клопотань щодо набуття і реалізації прав на землю”;
б)
підпункт 2 після слів “земельного законодавства” доповнити словами “в тому числі
щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або
користувачам”;
в)
підпункти 3 і 7 викласти у такій редакції:
“3) видає
спеціальні дозволи на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних
ділянок відповідно до проектів, затверджених в установленому законом порядку”;
“7)
вносить в установленому порядку до органів виконавчої влади або органів
місцевого самоврядування клопотання щодо:
приведення
у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень з питань регулювання
земельних відносин, використання та охорони земель;
обмеження
або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у
тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з
порушенням вимог земельного законодавства;
припинення
будівництва та експлуатації об’єктів у разі порушення вимог земельного
законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків;
припинення
права користування земельною ділянкою відповідно до закону”;
г)
підпункт 14 викласти у такій редакції:
“14) подає
до Держкомзему, його територіальних органів, інших органів виконавчої влади та
органів місцевого самоврядування пропозиції щодо фінансування заходів з охорони
земель;
за
дорученням Держкомзему виступає замовником під час здійснення закупівлі
товарів, робіт і послуг за кошти державного бюджету;
виконує інші функції відповідно до закону”;
2) пункт 5
викласти у такій редакції:
“5.
Держземінспекція та державні інспектори з контролю за використанням і охороною
земель в межах своїх повноважень мають право:
складати
акти перевірок, протоколи про адміністративні правопорушення у сфері
використання та охорони земель і
дотримання вимог земельного законодавства та розглядати відповідно до
законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в
установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок
щодо притягнення винних осіб до відповідальності;
давати
обов’язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони
земель і дотримання вимог земельного законодавства;
безперешкодно
обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що
перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти
документи щодо використання та охорони земель і дотримання вимог земельного
законодавства;
у разі
неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на
місці вчинення правопорушення доставляти його до органів внутрішніх справ чи
місцевих органів виконавчої влади для складання протоколу про адміністративне
правопорушення;
викликати
громадян, у тому числі посадових осіб, для отримання від них усних або
письмових пояснень з питань, пов’язаних з порушенням земельного законодавства;
передавати
до органів прокуратури, органів дізнання та досудового слідства акти перевірок
та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки злочину;
проводити
у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і
відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного
законодавства;
звертатися
до органів прокуратури з клопотанням про подання позову до суду щодо
відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а
також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк
користування якими закінчився;
залучати
спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за
погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до її
компетенції;
отримувати
в установленому законодавством порядку від центральних і місцевих органів
виконавчої влади, органів Автономної Республіки Крим, органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми
власності і господарювання документи, матеріали та іншу інформацію, необхідну
для виконання покладених на неї завдань;
скликати в
установленому порядку наради з питань, що належать до її компетенції.
Держземінспекція
та державні інспектори з контролю за використанням і охороною земель мають інші
права, передбачені Законом України “Про державний контроль за використанням та
охороною земель” та іншими законами”;
3)
останній абзац пункту 9 замінити абзацами такого змісту:
“Заступники
начальника, а також керівники структурних підрозділів Держземінспекції, на яких
покладено здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, є
одночасно старшими державними інспекторами з контролю за використанням та
охороною земель.
Головні та
провідні спеціалісти, які безпосередньо здійснюють державний контроль за
використанням та охороною земель, є одночасно державними інспекторами з
контролю за використанням та охороною земель”.
2. У
затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. №
200 типових положеннях про територіальні органи земельних ресурсів (Офіційний
вісник України, 2003 р., № 9, ст. 371, № 25, ст. 1199):
1) в
абзацах другому і четвертому пункту 9 Типового положення про обласне головне
управління земельних ресурсів слова “з використання і охорони” замінити словами
“з контролю за використанням та охороною”;
2) в
абзацах другому і четвертому пункту 9 Типового положення про Київське та
Севастопольське міське головне управління земельних ресурсів слова “з
використання і охорони” замінити словами “з контролю за використанням та
охороною”;
3) у
пункті 9 Типового положення про міське (міст обласного та районного значення)
управління (відділ) земельних ресурсів:
в абзаці
третьому слова “головним державним інспектором з використання і охорони”
замінити словами “старшим державним інспектором з контролю за використанням та
охороною”;
в абзаці п’ятому
слова “заступниками головного державного інспектора з використання і охорони”
замінити словами “державними інспекторами з контролю за використанням та
охороною”;
4) у
пункті 9 Типового положення про районний відділ земельних ресурсів:
в абзаці
другому слова “головним державним інспектором з використання і охорони”
замінити словами “старшим державним інспектором з контролю за використанням та
охороною”;
в абзаці четвертому слова “заступниками
головного державного інспектора з використання і охорони” замінити словами
“державними інспекторами з контролю за використанням та охороною”.
___________________
Файли що додаються:
ЗМІНИ, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України