• In English

  • ЗАТВЕРДЖЕНО
    постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2003 р. № 1829

    ЗМІНИ,
    що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України

    1. У Положенні про Державну інспекцію з контролю за використанням і охороною земель, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2002 р. № 1958 “Про утворення Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 52, ст. 2378):

    1) у пункті 4:

    а) у підпункті 1:

    абзаци сьомий, дев’ятий, десятий та одинадцятий викласти у такій редакції:

    “розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням у дію об’єктів, які негативно впливають або можуть вплинути на стан земель”;

    “дотриманням строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов’язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;

    виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов’язаних з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених проектом рекультивації земель;

    дотриманням правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, збереженням захисних насаджень і межових знаків”;

    доповнити підпункт абзацом такого змісту:

    “дотриманням строків розгляду заяв чи клопотань щодо набуття і реалізації прав на землю”;

    б) підпункт 2 після слів “земельного законодавства” доповнити словами “в тому числі щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам”;

    в) підпункти 3 і 7 викласти у такій редакції:

    “3) видає спеціальні дозволи на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок відповідно до проектів, затверджених в установленому законом порядку”;

    “7) вносить в установленому порядку до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотання щодо:

    приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель;

    обмеження або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з порушенням вимог земельного законодавства;

    припинення будівництва та експлуатації об’єктів у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків;

    припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону”;

    г) підпункт 14 викласти у такій редакції:

    “14) подає до Держкомзему, його територіальних органів, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пропозиції щодо фінансування заходів з охорони земель;

    за дорученням Держкомзему виступає замовником під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за кошти державного бюджету;

     виконує інші функції відповідно до закону”;

    2) пункт 5 викласти у такій редакції:

    “5. Держземінспекція та державні інспектори з контролю за використанням і охороною земель в межах своїх повноважень мають право:

    складати акти перевірок, протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель  і дотримання вимог земельного законодавства та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;

    давати обов’язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог земельного законодавства;

    безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель і дотримання вимог земельного законодавства;

    у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів внутрішніх справ чи місцевих органів виконавчої влади для складання протоколу про адміністративне правопорушення;

    викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для отримання від них усних або письмових пояснень з питань, пов’язаних з порушенням земельного законодавства;

    передавати до органів прокуратури, органів дізнання та досудового слідства акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки злочину;

    проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства;

    звертатися до органів прокуратури з клопотанням про подання позову до суду щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився;

    залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції;

    отримувати в установленому законодавством порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і господарювання документи, матеріали та іншу інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;

    скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до її компетенції.

    Держземінспекція та державні інспектори з контролю за використанням і охороною земель мають інші права, передбачені Законом України “Про державний контроль за використанням та охороною земель” та іншими законами”;

    3) останній абзац пункту 9 замінити абзацами такого змісту:

    “Заступники начальника, а також керівники структурних підрозділів Держземінспекції, на яких покладено здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, є одночасно старшими державними інспекторами з контролю за використанням та охороною земель.

    Головні та провідні спеціалісти, які безпосередньо здійснюють державний контроль за використанням та охороною земель, є одночасно державними інспекторами з контролю за використанням та охороною земель”.

    2. У затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. № 200 типових положеннях про територіальні органи земельних ресурсів (Офіційний вісник України, 2003 р., № 9, ст. 371, № 25, ст. 1199):

    1) в абзацах другому і четвертому пункту 9 Типового положення про обласне головне управління земельних ресурсів слова “з використання і охорони” замінити словами “з контролю за використанням та охороною”;

    2) в абзацах другому і четвертому пункту 9 Типового положення про Київське та Севастопольське міське головне управління земельних ресурсів слова “з використання і охорони” замінити словами “з контролю за використанням та охороною”;

    3) у пункті 9 Типового положення про міське (міст обласного та районного значення) управління (відділ) земельних ресурсів:

    в абзаці третьому слова “головним державним інспектором з використання і охорони” замінити словами “старшим державним інспектором з контролю за використанням та охороною”;

    в абзаці п’ятому слова “заступниками головного державного інспектора з використання і охорони” замінити словами “державними інспекторами з контролю за використанням та охороною”;

    4) у пункті 9 Типового положення про районний відділ земельних ресурсів:

    в абзаці другому слова “головним державним інспектором з використання і охорони” замінити словами “старшим державним інспектором з контролю за використанням та охороною”;

     в абзаці четвертому слова “заступниками головного державного інспектора з використання і охорони” замінити словами “державними інспекторами з контролю за використанням та охороною”.

     

    ___________________