ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 квітня 2006 р. № 533
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний департамент з питань банкрутства
1. Державний департамент з
питань банкрутства (далі — Департамент) є урядовим органом державного
управління, який діє у складі
Мінекономіки та йому підпорядковується.
2. Департамент у своїй
діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента
України і Кабінету Міністрів України, цим Положенням, а також наказами
Мінекономіки.
3. Основними завданнями Департаменту
є участь у реалізації державної політики у сфері запобігання банкрутству і забезпечення умов здійснення процедур відновлення
платоспроможності боржника або визнання його банкрутом стосовно державних
підприємств та підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності
перевищує 25 відсотків, і суб’єктів підприємницької діяльності інших форм
власності у випадках, передбачених Законом України “Про відновлення
платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.
4. Департамент відповідно до
покладених на нього завдань:
1) сприяє створенню
організаційних, економічних та інших умов для здійснення процедур відновлення
платоспроможності боржника або визнання його банкрутом;
2) забезпечує ведення єдиної
бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про
банкрутство, визначає форму подання арбітражними керуючими (розпорядниками
майна, керуючими санацією, ліквідаторами) (далі — арбітражні керуючі)
інформації, необхідної для ведення зазначеної бази даних;
3)
забезпечує здійснення процедури банкрутства відсутнього боржника;
4) організовує роботу із
забезпечення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації арбітражних
керуючих;
5) ліцензує діяльність
арбітражних керуючих;
6) організовує роботу комісії з
підготовки пропозицій господарському суду щодо кандидатур арбітражних керуючих,
утвореної Мінекономіки;
7) пропонує господарському суду
за участю органу, уповноваженого управляти державним майном, кандидатури
арбітражних керуючих для державних підприємств та підприємств, у статутному
фонді яких частка державної власності перевищує 25 відсотків, щодо яких
порушено провадження у справі про банкрутство, та в інших випадках,
передбачених Законом України “Про відновлення платоспроможності боржника або
визнання його банкрутом;
8) аналізує результати
діяльності арбітражних керуючих, готує та подає на розгляд Мінекономіки
відповідні матеріали з висновками та пропозиціями;
9) організовує проведення
експертизи фінансового становища державних
підприємств та підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності
перевищує 25 відсотків, у процесі підготовки справи про банкрутство до
розгляду або під час її розгляду господарським судом у разі призначення судом
експертизи з наданням відповідного доручення;
10)
готує на запит суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновки щодо
наявності ознак приховуваного, фіктивного банкрутства або доведення до
банкрутства стосовно державних підприємств та підприємств, у статутному фонді
яких частка державної власності перевищує 25 відсотків;
11) узагальнює практику
застосування законодавства з питань банкрутства та ліцензування діяльності
арбітражних керуючих, готує та подає на розгляд Мінекономіки пропозиції щодо
його вдосконалення;
12) розробляє проекти типових
документів з питань здійснення процедур відновлення платоспроможності боржника
або визнання його банкрутом і подає їх Мінекономіки;
13) розглядає пропозиції органів
виконавчої влади щодо фінансування заходів, передбачених планом досудової
санації, за рахунок коштів державного бюджету і подає Мінекономіки відповідні
висновки;
14)
здійснює у визначених Мінекономіки межах управління майном підприємств, що
належать до сфери управління зазначеного Міністерства;
15) видає відповідно до
законодавства довідки про порушення провадження у справі про банкрутство
підприємств, визнання їх банкрутами, перебування у процедурі банкрутства;
16)
виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.
5. Департамент має право:
1) залучати спеціалістів
центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх
керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
2) одержувати в установленому
порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для
виконання покладених на нього завдань;
3) проводити у межах своїх
повноважень моніторинг здійснення процедури відновлення платоспроможності
боржника або визнання його банкрутом стосовно державних
підприємств та підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності
перевищує 25 відсотків, відповідно до вимог законодавства;
4)
утворювати для виконання покладених на нього завдань комісії, експертні та
консультаційні ради, робочі групи;
5) скликати наради з питань, що
належать до його компетенції.
6. Департамент у межах своїх
повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру.
7. Департамент очолює директор,
якого призначає на посаду та звільняє з посади Кабінет Міністрів України за
поданням Міністра економіки.
8. Директор Департаменту є
членом колегії Мінекономіки.
9. Директор Департаменту має
трьох заступників, у тому числі одного першого, яких призначає на посаду та
звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Міністра економіки,
погодженим з директором Департаменту.
10. Директор Департаменту:
1) здійснює керівництво
діяльністю Департаменту, несе персональну відповідальність перед Кабінетом
Міністрів України і Міністром економіки за виконання покладених на Департамент
завдань;
2) призначає на посаду та
звільняє з посади керівників структурних підрозділів Департаменту, інших
працівників Департаменту, крім заступників директора;
3) розподіляє обов’язки між
заступниками директора, керівниками структурних підрозділів Департаменту та
визначає ступінь їх відповідальності;
4) притягає до дисциплінарної
відповідальності керівників структурних підрозділів та інших працівників
Департаменту, крім заступників директора;
5) організовує добір кадрів,
забезпечує підвищення їх професійного рівня, проходження стажування та
атестацію;
6) підписує накази Департаменту,
організовує перевірку їх виконання;
7) затверджує положення про
структурні підрозділи Департаменту;
8) очолює комісію з підготовки
пропозицій господарському суду щодо кандидатур арбітражних керуючих;
9) здійснює інші повноваження,
передбачені законодавством та цим Положенням.
11. Департамент для виконання
покладених на нього завдань може утворювати за погодженням з Міністром економіки
в межах граничної чисельності працівників Департаменту територіальні органи.
Керівників територіальних
органів призначає на посаду та звільняє з посади Міністр економіки в
установленому порядку.
Положення про територіальні
органи затверджує директор Департаменту.
12. Граничну чисельність
працівників Департаменту затверджує Міністр економіки за поданням директора
Департаменту в межах граничної чисельності працівників Мінекономіки, визначеної
Кабінетом Міністрів України.
13. Структуру Департаменту
затверджує його директор за погодженням з Міністром економіки.
14. Штатний розпис і кошторис
Департаменту затверджує його директор за погодженням з Міністром економіки та
Мінфіном.
15. Департамент утримується за
рахунок державного бюджету в межах коштів, передбачених на утримання
Мінекономіки.
16. Умови
оплати праці працівників Департаменту визначаються Кабінетом Міністрів України.
17. Департамент є юридичною
особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства,
печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
__________________
Файли що додаються:
ПОЛОЖЕННЯ про Державний департамент з питань банкрутства