• In English

  • ЗАТВЕРДЖЕНО
    постановою Кабінету Міністрів України
    від 19 квітня 2006 р. № 533

     

    ПОЛОЖЕННЯ
    про Державний департамент з питань банкрутства

     

    1. Державний департамент з питань банкрутства (далі — Департамент) є урядовим органом державного управління, який діє у складі  Мінекономіки та йому підпорядковується.

    2. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, цим Положенням, а також наказами Мінекономіки.

    3. Основними завданнями Департаменту є участь у реалізації державної політики у сфері запобігання банкрутству і забезпечення умов здійснення процедур відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом стосовно державних підприємств та підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності перевищує 25 відсотків, і суб’єктів підприємницької діяльності інших форм власності у випадках, передбачених Законом України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.

    4. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:

    1) сприяє створенню організаційних, економічних та інших умов для здійснення процедур відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом;

    2) забезпечує ведення єдиної бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, визначає форму подання арбітражними керуючими (розпорядниками майна, керуючими санацією, ліквідаторами) (далі — арбітражні керуючі) інформації, необхідної для ведення зазначеної бази даних;

    3) забезпечує здійснення процедури банкрутства відсутнього боржника;

    4) організовує роботу із забезпечення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації арбітражних керуючих;

    5) ліцензує діяльність арбітражних керуючих;

    6) організовує роботу комісії з підготовки пропозицій господарському суду щодо кандидатур арбітражних керуючих, утвореної Мінекономіки;

    7) пропонує господарському суду за участю органу, уповноваженого управляти державним майном, кандидатури арбітражних керуючих для державних підприємств та підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності перевищує 25 відсотків, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, та в інших випадках, передбачених Законом України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом;

    8) аналізує результати діяльності арбітражних керуючих, готує та подає на розгляд Мінекономіки відповідні матеріали з висновками та пропозиціями;

    9) організовує проведення експертизи фінансового становища державних підприємств та підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності перевищує 25 відсотків, у процесі підготовки справи про банкрутство до розгляду або під час її розгляду господарським судом у разі призначення судом експертизи з наданням відповідного доручення;

    10) готує на запит суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновки щодо наявності ознак приховуваного, фіктивного банкрутства або доведення до банкрутства стосовно державних підприємств та підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності перевищує 25 відсотків;

    11) узагальнює практику застосування законодавства з питань банкрутства та ліцензування діяльності арбітражних керуючих, готує та подає на розгляд Мінекономіки пропозиції щодо його вдосконалення;

    12) розробляє проекти типових документів з питань здійснення процедур відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом і подає їх Мінекономіки;

    13) розглядає пропозиції органів виконавчої влади щодо фінансування заходів, передбачених планом досудової санації, за рахунок коштів державного бюджету і подає Мінекономіки відповідні висновки;

    14) здійснює у визначених Мінекономіки межах управління майном підприємств, що належать до сфери управління зазначеного Міністерства;

    15) видає відповідно до законодавства довідки про порушення провадження у справі про банкрутство підприємств, визнання їх банкрутами, перебування у процедурі банкрутства;

    16) виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.

    5. Департамент має право:

    1) залучати спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;

    2) одержувати в установленому порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;

    3) проводити у межах своїх повноважень моніторинг здійснення процедури відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом стосовно державних підприємств та підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності перевищує 25 відсотків, відповідно до вимог законодавства;

    4) утворювати для виконання покладених на нього завдань комісії, експертні та консультаційні ради, робочі групи;

    5) скликати наради з питань, що належать до його компетенції.

    6. Департамент у межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру.

    7. Департамент очолює директор, якого призначає на посаду та звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Міністра економіки.

    8. Директор Департаменту є членом колегії Мінекономіки.

    9. Директор Департаменту має трьох заступників, у тому числі одного першого, яких призначає на посаду та звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Міністра економіки, погодженим з директором Департаменту.

    10. Директор Департаменту:

    1) здійснює керівництво діяльністю Департаменту, несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України і Міністром економіки за виконання покладених на Департамент завдань;

    2) призначає на посаду та звільняє з посади керівників структурних підрозділів Департаменту, інших працівників Департаменту, крім заступників директора;

    3) розподіляє обов’язки між заступниками директора, керівниками структурних підрозділів Департаменту та визначає ступінь їх відповідальності;

    4) притягає до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів та інших працівників Департаменту, крім заступників директора;

    5) організовує добір кадрів, забезпечує підвищення їх професійного рівня, проходження стажування та атестацію;

    6) підписує накази Департаменту, організовує перевірку їх виконання;

    7) затверджує положення про структурні підрозділи Департаменту;

    8) очолює комісію з підготовки пропозицій господарському суду щодо кандидатур арбітражних керуючих;

    9) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим Положенням.

    11. Департамент для виконання покладених на нього завдань може утворювати за погодженням з Міністром економіки в межах граничної чисельності працівників Департаменту територіальні органи.

    Керівників територіальних органів призначає на посаду та звільняє з посади Міністр економіки в установленому порядку.

    Положення про територіальні органи затверджує директор Департаменту.

    12. Граничну чисельність працівників Департаменту затверджує Міністр економіки за поданням директора Департаменту в межах граничної чисельності працівників Мінекономіки, визначеної Кабінетом Міністрів України.

    13. Структуру Департаменту затверджує його директор за погодженням з Міністром економіки.

    14. Штатний розпис і кошторис Департаменту затверджує його директор за погодженням з Міністром економіки та Мінфіном.

    15. Департамент утримується за рахунок державного бюджету в межах коштів, передбачених на утримання Мінекономіки.

    16. Умови оплати праці працівників Департаменту визначаються Кабінетом Міністрів України.

    17. Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

     

    __________________