• In English

  • ЗАТВЕРДЖЕНО
    постановою Кабінету Міністрів України
    від 25 березня 2006 р. № 367

    ПОЛОЖЕННЯ
    про Державний департамент

    з усиновлення та захисту прав дитини

    1. Державний департамент з усиновлення та захисту прав дитини (далі — Департамент) є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінсімямолодьспорту та йому підпорядковується.

    2. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мінсім’ямолодьспорту, а також цим Положенням.

    3. Основними завданнями Департаменту є:

    участь у межах своєї компетенції у формуванні та реалізації державної політики з питань дітей і сім’ї;

    здійснення заходів щодо забезпечення захисту прав, свобод та інтересів дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності;

    координація діяльності органів і служб у справах неповнолітніх, пов’язаної з усиновленням дітей, опікою, піклуванням, їх влаштуванням у дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім’ї;

    узагальнення практики застосування законодавства з питань усиновлення дітей, опіки, піклування, влаштування їх у дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім’ї, запобігання дитячій бездоглядності і безпритульності, захисту прав, свобод та інтересів дітей, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення;

    сприяння виконанню Україною зобов'язань, передбачених Конвенцією ООН про права дитини та іншими міжнародними договорами України з питань захисту прав дитини, усиновлення, опіки і піклування.

    4. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:

    1) координує діяльність органів і служб у справах неповнолітніх, пов’язану з усиновленням дітей, опікою, піклуванням, влаштуванням їх у дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім’ї, запобіганням дитячій бездоглядності і безпритульності, захистом прав, свобод та інтересів дітей;

     2) формує банк даних про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також про кандидатів в усиновлювачі, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів;

    3) виконує контрольно-наглядові функції щодо захисту прав, свобод та інтересів дітей, їх усиновлення, опіки, піклування, влаштування у дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім’ї, а також їх утримання та виховання у закладах соціального захисту;

    4) вживає відповідних заходів у разі порушення законодавства з питань захисту прав, свобод та інтересів дітей;

    5) здійснює методичне забезпечення діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також з питань встановлення опіки і піклування над такими дітьми та їх усиновлення, застосування інших передбачених законодавством форм влаштування дітей;

    6) розробляє та здійснює заходи щодо забезпечення захисту прав, свобод та інтересів дітей;

    7) взаємодіє у процесі виконання покладених на нього завдань з центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування;

    8) надає іноземцям та громадянам України, які проживають за межами України, — кандидатам в усиновлювачі в установленому порядку інформацію про дітей, що можуть бути усиновлені;

    9) веде облік іноземців та громадян України, які проживають за межами України, — кандидатів в усиновлювачі та дітей, усиновлених ними;

    10) направляє іноземців та громадян України, які проживають за межами України, — кандидатів в усиновлювачі до органу опіки і піклування для організації знайомства з дитиною за місцем її проживання;

    11) видає іноземцям та громадянам України, які проживають за межами України, — кандидатам в усиновлювачі висновок про згоду на усиновлення дитини для подання до суду;

    12) готує разом із заінтересованими центральними і місцевими органами виконавчої влади щорічну державну доповідь про становище дітей в Україні;

    13) вносить пропозиції:

    Держкомстату — щодо удосконалення системи ведення обліку та звітності з питань, що належать до компетенції Департаменту;

    Мінсім’ямолодьспорту — щодо підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників служб у справах неповнолітніх, спеціальних установ для неповнолітніх, центрів соціально-психологічної реабілітації дітей, а також навчання кандидатів в усиновлювачі, опікунів, піклувальників, прийомних батьків та батьків-вихователів;

    14) забезпечує співробітництво центральних органів виконавчої влади з Дитячим фондом ООН, контролює виконання в Україні програм, які підтримуються зазначеним Фондом;

    15) бере участь у проведенні через засоби масової інформації інформаційно-роз’яснювальної роботи із захисту прав, свобод та інтересів дітей, оприлюднює інформаційно-довідкові матеріали із зазначених питань;

    16) виконує інші функції.

    5. Департамент має право:

    перевіряти умови утримання і виховання дітей у закладах соціального захисту, спеціальних установах для неповнолітніх, у дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім’ях, в сім’ях усиновителів, опікунів, піклувальників;

    залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за згодою їх керівництва), відповідних структурних підрозділів Мінсім’ямолодьспорту для розгляду питань, що належать до його компетенції;

    одержувати в установленому порядку від місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування статистичні дані та матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

    визначати разом з органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва і Севастополя потребу у створенні дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей, закладів соціального захисту дітей;

    скликати та проводити наради, семінари, конференції з питань, що належать до компетенції Департаменту, та готувати матеріали для їх проведення;

     видавати накази організаційно-розпорядчого характеру.

    6. Департамент очолює директор, якого призначає на посаду та звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Міністра у справах сім’ї, молоді та спорту.

    Директор Департаменту є членом колегії Мінсім’ямолодьспорту.

    7. Директор Департаменту має трьох заступників, у тому числі одного першого, яких призначає на посаду та звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Міністра у справах сім’ї, молоді та спорту, погодженим з директором Департаменту.

    8. Директор Департаменту:

    здійснює керівництво діяльністю Департаменту, несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України і Міністром у справах сім’ї, молоді та спорту за виконання покладених на Департамент завдань;

    призначає на посаду та звільняє з посади керівників структурних підрозділів, інших працівників Департаменту, крім своїх заступників;

    розподіляє обов’язки між своїми заступниками;

    визначає ступінь відповідальності своїх заступників та керівників структурних підрозділів Департаменту;

    притягає до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів та інших працівників Департаменту, крім своїх заступників;

    підписує видані Департаментом накази, організовує перевірку їх виконання;

    затверджує положення про структурні підрозділи Департаменту;

    здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим Положенням.

    9. У Департаменті може утворюватися колегія у складі директора Департаменту, його заступників і керівників структурних підрозділів. У разі потреби до складу колегії можуть бути включені інші особи.

    Персональний склад колегії затверджує Міністр у справах сім’ї, молоді та спорту.

    Рішення колегії проводяться в життя наказами Департаменту.

    10. Граничну чисельність працівників Департаменту за поданням його директора затверджує Міністр у справах сім’ї, молоді та спорту в межах граничної чисельності працівників Мінсім’ямолодьспорту.

    11. Структуру Департаменту затверджує його директор за погодженням з Міністром у справах сім’ї, молоді та спорту.

    12. Штатний розпис і кошторис Департаменту затверджує його директор за погодженням з Міністром у справах сім’ї, молоді та спорту та Мінфіном.

    13. Департамент утримується за рахунок державного бюджету в межах коштів, передбачених на утримання Мінсім’ямолодьспорту.

    14. Умови оплати праці працівників Департаменту визначає Кабінет Міністрів України.

    15. Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

    _____________________