ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 лютого 2006 р. № 182
ПОРЯДОК
проведення державного соціально-гігієнічного
моніторингу
Загальна
частина
1. Державний
соціально-гігієнічний моніторинг — це система спостереження, аналізу, оцінки і
прогнозу стану здоров’я населення та середовища життєдіяльності людини, а також
виявлення причинно-наслідкових зв’язків між станом здоров’я населення та
впливом на нього факторів середовища життєдіяльності людини (далі —
моніторинг).
2. Моніторинг проводиться з
метою забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення і
використовується для складання соціально-економічних прогнозів.
3. Моніторинг проводиться на
державному рівні на основі розробленої і затвердженої МОЗ за погодженням із
заінтересованими центральними органами виконавчої влади методики, а також
санітарних правил та інших методичних документів.
4. Інформаційний фонд даних
державного соціально-гігієнічного моніторингу (далі — інформаційний фонд) — це
база даних про стан здоров’я населення та середовища життєдіяльності людини,
сформованих на основі результатів аналізу причинно-наслідкових зв’язків між
станом здоров’я населення та впливом на нього факторів середовища
життєдіяльності людини. Складовою частиною інформаційного фонду є дані державної
системи моніторингу довкілля.
5. Завданнями моніторингу є:
1) формування інформаційного
фонду;
2) виявлення
причинно-наслідкових зв’язків між станом здоров’я населення та впливом на нього
факторів середовища життєдіяльності людини на основі їх системного аналізу і
оцінки ризику для здоров’я людини;
3) підготовка пропозицій щодо
поліпшення діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого
самоврядування з питань забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя
населення.
6. У рамках проведення
моніторингу використовуються дані спостереження за:
1) станом здоров’я населення і
факторами впливу на нього середовища життєдіяльності людини, у тому числі
біологічними (вірусні, бактеріальні, паразитарні), хімічними, фізичними (шум,
вібрація, ультразвук, інфразвук, тепловий, іонізуючий, неіонізуючий та інші
види випромінювання), соціальними (харчування, водопостачання, умови побуту,
праці та відпочинку) та іншими факторами — установи та заклади державної
санітарно-епідеміологічної служби МОЗ, Мінбуд, Мінагрополітики, установи
Академії медичних наук;
2) природно-кліматичними
факторами, джерелами техногенної дії на навколишнє природне середовище, у тому
числі на атмосферне повітря, поверхневі та підземні води, ґрунти — Мінприроди,
МНС, Мінагрополітики, Держводгосп;
3) радіаційним станом —
організації, що здійснюють радіаційний контроль;
4) соціальним середовищем —
Мінпраці;
5) станом охорони та умовами
праці — МОЗ, Мінпраці, МНС, Держкомстат;
6) структурою і якістю
харчування, безпекою харчових продуктів для здоров’я населення — установи та
заклади державної санітарно-епідеміологічної служби, державні установи
ветеринарної медицини.
7. Моніторинг проводиться
шляхом:
1) вивчення показників стану
здоров’я населення і факторів впливу на нього середовища життєдіяльності
людини;
2) збирання, зберігання,
оброблення і систематизації даних про результати спостереження за станом
здоров’я населення і факторами впливу на нього середовища життєдіяльності
людини;
3) використання інформаційної
бази даних про стан здоров’я населення і середовища життєдіяльності людини.
8. Результати моніторингу
використовуються для:
1) виявлення факторів, що
шкідливо впливають на стан здоров’я населення, та їх оцінки;
2) прогнозування стану здоров’я
населення і середовища життєдіяльності людини;
3) розроблення невідкладних і
довгострокових заходів щодо запобігання та усунення впливу шкідливих факторів
середовища життєдіяльності людини на стан здоров’я населення.
9. Установи та заклади
Держсанепідемслужби здійснюють:
1) збирання, зберігання,
первинне оброблення, оцінку інформації, отриманої в ході моніторингу, і
передачу її МОЗ;
2) інформування органів
виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та
організацій, а також громадян про результати моніторингу;
3) внесення органам виконавчої
влади та органам місцевого самоврядування пропозицій щодо забезпечення
санітарного та епідемічного благополуччя населення.
10. Установи та заклади
державної санітарно-епідеміологічної служби на водному, залізничному та
повітряному транспорті здійснюють:
1) формування баз даних про результати моніторингу на
відповідному виді транспорту;
2) проведення аналізу
результатів моніторингу, виявлення причинно-наслідкових зв’язків між станом
здоров’я населення і факторами впливу на нього середовища життєдіяльності
людини, що спостерігаються на відповідному виді транспорту;
3) внесення органам виконавчої
влади та органам місцевого самоврядування пропозицій щодо забезпечення
санітарного та епідемічного благополуччя населення, визначення факторів, що
шкідливо впливають на стан здоров’я населення, та їх усунення;
4) передачу узагальнених
результатів моніторингу до інформаційного фонду.
11. МОЗ здійснює:
1) формування інформаційного
фонду;
2) методичне забезпечення роботи
з проведення моніторингу;
3) підготовку для органів
виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пропозицій щодо реалізації
заходів, спрямованих на охорону здоров’я населення та середовища
життєдіяльності людини;
4) роботу з удосконалення
технологій приймання та передачі даних інформаційними каналами зв’язку для
формування інформаційного фонду.
12. МОЗ за погодженням із
заінтересованими центральними органами виконавчої влади визначає структуру,
обсяг і періодичність передачі до інформаційного фонду результатів моніторингу.
13. Обмін даними моніторингу між
органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, установами та
закладами, що беруть участь у його проведенні, здійснюється на безоплатній
основі.
_____________________
Файли що додаються:
ПОРЯДОК проведення державного соціально-гігієнічного моніторингу