ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 вересня 2005 р. № 980
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну геологічну службу
1. Державна геологічна служба
(далі — Держгеолслужба) є урядовим органом державного управління, який діє у
складі Мінприроди і йому підпорядковується.
2. Держгеолслужба у своїй
діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента
України і Кабінету Міністрів України, цим Положенням та наказами Мінприроди.
3. Основними завданнями
Держгеолслужби є:
участь у межах своєї компетенції
в реалізації державної політики у сфері геологічного вивчення, охорони та
використання надр;
забезпечення розвитку
мінерально-сировинної бази, охорони та раціонального використання надр,
організація їх геологічного, гідрогеологічного, інженерно-геологічного та
еколого-геологічного вивчення, картування геологічного середовища, пошуку та
розвідки родовищ корисних копалин на території України, її континентальному
шельфі і у виключній морській економічній зоні;
створення єдиної інформаційної
системи користування надрами.
4. Держгеолслужба відповідно до
покладених на неї завдань:
1) готує у межах своїх
повноважень пропозиції до проектів Державної програми економічного та
соціального розвитку і Державного бюджету України, Програми діяльності Кабінету
Міністрів України;
2) бере участь у розробленні та
виконанні державних програм геологічного вивчення надр, їх раціонального
використання, охорони та розвитку мінерально-сировинної бази;
3) узагальнює практику застосування
законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції
щодо удосконалення законодавства і подає їх на розгляд Мінприроди;
4) організовує моніторинг
мінерально-сировинної бази та геологічного середовища;
5) організовує проведення
наукових досліджень з метою розроблення і впровадження у виробництво новітніх
технологій прогнозування, пошуку і розвідки родовищ корисних копалин,
прогнозування змін геологічного середовища та з інших питань геологічного
вивчення надр;
6) здійснює в установленому
порядку передачу розвіданих родовищ для промислового освоєння;
7) забезпечує розміщення
державного замовлення на одержання приросту запасів корисних копалин та
розподіл між спеціалізованими підприємствами обсягу видатків для його виконання
на конкурсних засадах, здійснює в установленому порядку оплату робіт,
пов’язаних з виконання державного замовлення;
8) забезпечує на основі
результатів моніторингу геологічного середовища розроблення і застосування
методів вивчення провісників землетрусів, бере участь у проведенні робіт з
розвитку національної системи сейсмічних спостережень;
9) розробляє нормативи плати за
користування надрами і збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за кошти
державного бюджету, бере участь у встановленні квот на видобуток окремих видів
корисних копалин;
10) забезпечує проведення
державної реєстрації та ведення обліку робіт з геологічного вивчення надр,
ведення державного балансу запасів корисних копалин, державного кадастру
родовищ і проявів корисних копалин, формування Державного фонду родовищ
корисних копалин та Державного фонду надр;
11) здійснює державний контроль
за проведенням робіт з геологічного вивчення та використання надр;
12) визначає склад та обсяг
геологічної інформації, яка підлягає обов’язковій передачі до Державного
інформаційного геологічного фонду України;
13) видає ліцензії на пошук
(розвідку) корисних копалин та видобуток уранових руд, а також спеціальні
дозволи (ліцензії) на користування ділянками надр в установленому
законодавством порядку та контролює в межах своїх повноважень додержання суб’єктами
господарювання ліцензійних умов;
14) бере участь у роботі Комісії
у справах першовідкривачів родовищ корисних копалин Мінприроди та Міжвідомчої
комісії у справах першовідкривачів родовищ корисних копалин при Державній
комісії по запасах корисних копалин;
15) виконує роботи із
стандартизації, метрології, сертифікації та акредитації у сфері геологічного
вивчення, охорони та використання надр;
16) бере участь у видавничій
діяльності у сфері геологічного вивчення, охорони та використання надр;
17) виконує у визначених
Мінприроди межах функції з управління майном геологічних підприємств, установ і
організацій, що належать до сфери управління Міністерства, і розробляє
пропозиції щодо їх створення, реорганізації та ліквідації;
18) здійснює координацію діяльності
геологічних підприємств, установ і організацій з методичних, методологічних,
технологічних та технічних питань у сфері геологічного вивчення, охорони та
використання надр;
19) погоджує та подає на розгляд
Мінприроди проекти статутів новоутворених і пропозиції щодо внесення змін до
статутів діючих геологічних підприємств, установ і організацій, вносить
пропозиції щодо призначення осіб на посаду керівників геологічних підприємств,
установ і організацій;
20) аналізує, узагальнює та
погоджує пооб’єктні плани спеціалізованих підприємств, установ і організацій,
які виконують геологорозвідувальні роботи за кошти державного бюджету на території
України, вносить до зазначених планів у разі потреби зміни і подає їх на
розгляд Мінприроди;
21) здійснює контроль за
додержанням користувачами надр незалежно від форми власності вимог
законодавства про надра, а також стандартів, норм і правил щодо їх геологічного
вивчення та використання;
22) бере участь у встановленому
порядку у міжнародному співробітництві з питань геологічного вивчення, охорони
та використання надр, готує проекти міжнародних договорів галузевого характеру,
здійснює геологічне вивчення надр на замовлення інших держав, а також сприяє
залученню інвестицій для геологічного вивчення надр та експлуатації родовищ
корисних копалин в Україні, за дорученням Мінприроди організовує та бере участь
у проведенні відповідних конкурсів (тендерів);
23) виконує інші функції, що
випливають з покладених на нього завдань.
5. Держгеолслужба має право:
залучати спеціалістів органів
виконавчої влади, підприємств, установ і організацій (за погодженням з їх
керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції;
одержувати в установленому
законодавством порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади,
Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування
інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
скликати в установленому порядку
наради з питань, що належать до її компетенції;
припиняти відповідно до
законодавства всі види робіт з геологічного вивчення надр, які проводяться з
порушенням стандартів, норм і правил, що може призвести до виснаження родовищ,
істотного зниження ефективності робіт або заподіяння значних збитків;
анулювати ліцензії на пошук
(розвідку) корисних копалин та видобуток уранових руд;
анулювати спеціальні дозволи
(ліцензії) на користування надрами і зупиняти роботу видобувних підприємств у
випадках, передбачених законодавством;
давати згідно із законодавством
обов’язкові для виконання вказівки (приписи) про усунення порушень, допущених у
процесі геологічного вивчення та використання надр;
видавати накази
організаційно-розпорядчого характеру.
6. Держгеолслужба в межах своїх
повноважень взаємодіє з центральними і місцевими органами виконавчої влади,
відповідними органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого
самоврядування, об’єднаннями громадян.
7. Держгеолслужбу очолює голова,
який призначається на посаду і звільняється з посади Кабінетом Міністрів
України за поданням Міністра охорони навколишнього природного середовища.
Голова Держгеолслужби є членом
колегії Мінприроди.
8. Голова Держгеолслужби має не
більше трьох заступників, у тому числі одного першого, які призначаються на
посаду і звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра
охорони навколишнього природного середовища, погодженим з головою
Держгеолслужби.
Розподіл обов’язків між
заступниками проводить голова Держгеолслужби.
9. Голова Держгеолслужби:
здійснює керівництво
Держгеолслужбою, несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів
України та Міністром охорони навколишнього природного середовища за виконання
покладених на Держгеолслужбу завдань;
призначає на посаду і звільняє з
посади керівників структурних підрозділів та інших працівників Держгеолслужби,
крім заступників голови;
визначає ступінь
відповідальності заступників голови Держгеолслужби і керівників структурних
підрозділів;
притягає до дисциплінарної
відповідальності керівників структурних підрозділів та інших працівників
Держгеолслужби, крім заступників голови;
видає в межах своїх повноважень
накази, організовує перевірку їх виконання;
затверджує положення про
структурні підрозділи Держгеолслужби;
здійснює інші повноваження,
передбачені законодавством та цим Положенням.
10. Для узгодженого вирішення
питань щодо визначення найважливіших напрямів діяльності в Держгеолслужбі
утворюється колегія у складі голови, його заступників та керівників підрозділів
Держгеолслужби. Персональний склад колегії та положення про неї затверджує
Міністр охорони навколишнього природного середовища.
Рішення колегії проводяться в
життя наказами Держгеолслужби.
11. Граничну чисельність
працівників Держгеолслужби за поданням її голови затверджує Міністр охорони
навколишнього природного середовища в межах граничної чисельності працівників
Мінприроди, визначеної Кабінетом Міністрів України.
Структуру Держгеолслужби
затверджує її голова за погодженням з Міністром охорони навколишнього
природного середовища.
12. Штатний розпис і кошторис
Держгеолслужби затверджує її голова за погодженням з Міністром охорони
навколишнього природного середовища і Мінфіном.
13. Держгеолслужба утримується
за рахунок державного бюджету в межах коштів, передбачених на утримання
Мінприроди.
Умови оплати праці працівників
Держгеолслужби визначаються Кабінетом Міністрів України.
14. Держгеолслужба є юридичною
особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства та
установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм
найменуванням.
___________________
Файли що додаються:
ПОЛОЖЕННЯ про Державну геологічну службу