• In English

  • ЗАТВЕРДЖЕНО
    постановою Кабінету Міністрів України
    від 16 вересня 2005 р. № 931

    ПОРЯДОК
    використання коштів, передбачених у державному
    бюджеті для здійснення заходів щодо ліквідації
     наслідків Чорнобильської катастрофи


    1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у Державному бюджеті України на 2005 рік (далі — бюджетні кошти), за такими програмами:

    Інформування громадськості з питань ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та цивільного захисту населення;

    Підтримка екологічно безпечного стану в зонах відчуження і безумовного (обов’язкового) відселення;

    Пільги на медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

    Компенсація сім’ям з дітьми та видатки на безплатне харчування дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

    Забезпечення житлом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

    Радіологічний захист населення та екологічне оздоровлення території, що зазнала радіоактивного забруднення;

    Наукове забезпечення робіт та інформаційні системи щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи;

    Державні капітальні вкладення на реалізацію Чорнобильської будівельної програми.

    2. Головним розпорядником бюджетних коштів є МНС.

    Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня за програмами, зазначеними в абзацах четвертому, п’ятому, шостому пункту 1 цього Порядку, є Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, а за програмою, зазначеною в абзаці третьому, — державний департамент — Адміністрація зони відчуження і зони безумовного (обов’язкового) відселення.

    Головний розпорядник бюджетних коштів та розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня проводять розподіл коштів в установленому порядку.

    Фінансування програм, зазначених у пункті 1 цього Порядку, провадиться через територіальні органи Державного казначейства в установленому ним порядку.

    3. Договори про здійснення заходів, виконання робіт та надання послуг укладаються розпорядниками бюджетних коштів відповідно до Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”.

    МНС здійснює контроль за виконанням договорів (зокрема за сплатою до державного бюджету штрафних санкцій у разі неналежного їх виконання) та використанням  бюджетних коштів.

    4. Бюджетні кошти спрямовуються:

    1) за програмою “Інформування громадськості з питань ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та цивільного захисту населення” — на здійснення заходів Програми робіт з інформування громадськості з питань ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та цивільного захисту населення, затвердженої МНС;

    2) за програмою “Підтримка екологічно безпечного стану в зонах відчуження і безумовного (обов’язкового) відселення” — на виконання завдань Комплексної програми заходів (робіт) та послуг щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи у зоні відчуження і зоні безумовного (обов’язкового) відселення, затвердженої МНС.

    Розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня:

    затверджує план здійснення заходів, виконання робіт та надання послуг державними спеціалізованими підприємствами, що належать до сфери управління МНС;

    укладає із суб’єктами господарської діяльності, які не належать до сфери управління МНС, договори про здійснення заходів, виконання робіт та надання послуг, пов’язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи та підтримкою екологічно безпечного стану в зоні відчуження і зоні безумовного (обов’язкового) відселення;

    3) за програмою “Пільги на медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” —відповідно до законодавства щодо безоплатного відпуску ліків, безоплатного або пільгового зубопротезування стоматологічними поліклініками (відділеннями), з якими розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня уклали відповідні договори;

    4) за програмою “Компенсація сім’ям з дітьми та видатки на безплатне харчування дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” — на:

    виплати компенсації і допомоги дітям віком до 18 років (в окремих випадках після досягнення 18 років у разі навчання дітей у середніх загальноосвітніх навчальних закладах);

    виплати підвищеного розміру допомоги по догляду за дитиною, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, до досягнення нею трирічного віку особам, застрахованим (не застрахованим) у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням;

    відшкодування витрат, пов’язаних із безоплатним харчуванням у навчальних закладах дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

    Виплати, зазначені в абзацах другому і третьому цього підпункту, провадяться центрами з нарахування і виплати соціальної допомоги, управліннями праці та соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, відповідними структурними підрозділами виконавчих органів міських, районних у містах рад за місцем реєстрації громадян з дня надходження від громадян письмової заяви, але не раніше ніж після одержання ними посвідчення встановленого зразка.

    Зазначені виплати можуть провадитися через поштові відділення або банки відповідно до Порядку виплати пенсій та грошової допомоги за згодою пенсіонерів та одержувачів допомоги через їх поточні рахунки у банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 р. № 1596 “Про заходи щодо виконання статті 3 Указу Президента України від 4 липня 1998 року № 734” (Офіційний вісник України, 1999 р., № 35, ст. 1803; 2001 р., № 39, ст. 1762).

    Витрати, передбачені абзацом четвертим цього підпункту, відшкодовуються розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня суб’єктам господарювання, які проводять харчування дітей, відповідно до укладених договорів;

    5) за програмою “Забезпечення житлом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” — згідно із затвердженим МНС розподілом коштів між розпорядниками нижчого рівня пропорційно кількості громадян, які перебувають на квартирному обліку, з урахуванням опосередкованої вартості спорудження 1 кв. метра загальної площі житла в регіонах, визначеної в установленому порядку.

    Розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня придбавають не завершені будівництвом об’єкти (високого ступеня готовності) і завершують будівництво, а також придбавають житло, яке перебуває у власності фізичних та юридичних осіб, та відшкодовують витрати за самостійно придбане або побудоване житло, у тому числі у житлово-будівельному кооперативі, в межах норм, установлених законодавством.

    Договори на придбання не завершених будівництвом об’єктів та завершення будівництва укладаються розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня за умови, що собівартість збудованого житла не перевищує опосередковану вартість спорудження 1 кв. метра загальної площі житла у відповідному регіоні.

    Видатки, пов’язані з придбанням житла, яке перебуває у власності фізичних та юридичних осіб, здійснюються на підставі відповідного звіту тендерного комітету про результати проведених торгів, договору купівлі-продажу житла та (або) договору про надання послуг з купівлі-продажу житла. Вартість 1 кв. метра загальної площі житла у певному населеному пункті, що визначається за результатами торгів, повинна бути найнижча серед поданих пропозицій.

    Витрати за самостійно придбане (побудоване) житло, у тому числі в житлово-будівельних кооперативах, за чергою, що ведеться районними, районними в мм. Києві та Севастополі держадміністраціями, виконавчими органами міських, районних у містах рад для осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (за місцем їх реєстрації), відшкодовуються розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня на особисті рахунки громадян, відкриті в банках, або на рахунки житлово-будівельних кооперативів на підставі довідки-характеристики бюро технічної інвентаризації, акта введення житла в експлуатацію, договору купівлі-продажу чи будівництва житла або договору про участь у житлово-будівельному кооперативі;

    6) за програмою “Радіологічний захист населення та екологічне оздоровлення території, що зазнала радіоактивного
    забруднення” — на виконання завдань Програми робіт (заходів) щодо радіологічного захисту населення та екологічного оздоровлення території, що зазнала радіоактивного забруднення, затвердженої МНС, за такими напрямами:

    система радіаційного контролю;

    дозиметричний моніторинг;

    реабілітація територій;

    моніторинг сховищ відходів дезактивації;

    підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань радіаційної безпеки населення та радіоекології;

    7) за програмою “Наукове забезпечення робіт та інформаційні системи щодо ліквідації наслідків Чорнобильської
    катастрофи” — на:

    оплату науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт з ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи на підставі укладених договорів;

    фінансування створення науково-технічної продукції, що здійснюється на підставі галузевого тематичного плану науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, затвердженого МНС;

    8) за програмою “Державні капітальні вкладення на реалізацію Чорнобильської будівельної програми” — згідно із затвердженим Кабінетом Міністрів України переліком об’єктів, що фінансуються за рахунок державних капітальних вкладень для виконання Чорнобильської будівельної програми у 2005 році.

    5. Фінансовий облік і звітність за операціями касового виконання державного бюджету за видатками ведеться відповідно до законодавства.

    6. Звіт про використання бюджетних коштів їх одержувачі подають розпорядникам бюджетних коштів щокварталу не пізніше ніж 15 числа місяця, що настає за звітним періодом, і щороку — не пізніше ніж 20 січня наступного року.

    Зведений звіт розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня подають МНС за встановленою ним формою щокварталу не пізніше ніж 20 числа місяця, що настає за звітним періодом, і щороку — не пізніше ніж 25 січня наступного року.

    У разі несвоєчасного подання звіту про використання бюджетних коштів МНС має право зупинити подальше фінансування програм до моменту його надходження.

     

     

    _____________________