ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 серпня 2005 р. № 770
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний департамент у справах релігій
1. Державний департамент у
справах релігій (далі — Держдепрелігій) є урядовим органом державного
управління, який діє у складі Мін’юсту і йому підпорядковується.
2. Держдепрелігій у своїй
діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України
і Кабінету Міністрів України, наказами Мін’юсту та цим Положенням.
3. Основними завданнями
Держдепрелігій є:
участь у реалізації державної
політики щодо релігії, церкви та релігійних організацій;
сприяння зміцненню
взаємопорозуміння між релігійними організаціями різних віросповідань, вирішенню
у межах компетенції спірних питань, які виникають у відносинах між такими
організаціями;
узагальнення практики
застосування законодавства у сфері державно-церковних відносин, розроблення
пропозицій щодо подальшого його вдосконалення та внесення їх на розгляд
Міністра юстиції;
забезпечення проведення
релігієзнавчої експертизи та реєстрації статутів (положень) релігійних
організацій;
сприяння у вирішенні питань,
пов’язаних з передачею релігійним організаціям колишніх культових будівель та
іншого церковного майна;
сприяння участі релігійних
організацій України у міжнародних релігійних рухах і форумах та їх
співробітництву з Європейським Союзом у сфері релігії, здійсненню ділових
контактів з міжнародними релігійними центрами та іноземними релігійними
організаціями.
4. Держдепрелігій відповідно до
покладених на нього завдань:
1) розробляє механізм
забезпечення реалізації державної політики щодо релігії, церкви та релігійних
організацій, координує діяльність органів виконавчої влади з питань формування
і регулювання відносин між державою, церквою та релігійними організаціями;
2) готує поточні і довгострокові
прогнози щодо релігійних процесів в Україні;
3) забезпечує проведення
релігієзнавчої експертизи;
4) проводить відповідно до
законодавства реєстрацію статутів (положень) релігійних організацій;
5) веде облік релігійних
організацій, що діють в Україні, культових будівель і споруд, які належать або
використовуються цими організаціями;
6) сприяє вирішенню питань,
пов’язаних з передачею у користування чи у власність релігійних організацій
колишніх культових будівель та іншого церковного майна;
7) організовує проведення
наукових досліджень з питань державно-церковних відносин;
8)
взаємодіє з науково-дослідними установами і навчальними закладами з метою
обміну досвідом у проведенні наукових досліджень з питань формування і
реалізації державної політики щодо релігії, церкви та релігійних організацій;
9) проводить за дорученням
Міністра юстиції в установленому порядку переговори і консультації з
релігійними центрами та управліннями, у тому числі з тими, що перебувають за
межами України, з питань, що належать до його компетенції, сприяє організації
паломництва віруючих в Україну та за її межі;
10)
сприяє на прохання релігійних організацій досягненню домовленостей між ними та
органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування;
11) надає
організаційно-методичну та консультаційну допомогу з питань застосування
законодавства про свободу світогляду і віросповідання;
12) розглядає в установленому
порядку звернення фізичних і юридичних осіб з питань, що належать до його
компетенції;
13) організовує проведення
форумів, конференцій, семінарів, інших заходів з питань, що належать до його
компетенції;
14) виконує інші функції, що
випливають з покладених на нього завдань.
5. Держдепрелігій має право:
залучати спеціалістів органів
виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та
організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать
до його компетенції;
одержувати в установленому
порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування,
підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання
покладених на нього завдань;
скликати в установленому порядку
наради з питань, що належать до його компетенції;
звертатися у випадках,
передбачених законодавством, до суду з питань припинення діяльності релігійних
організацій.
6. Держдепрелігій у межах своїх
повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру.
7. Держдепрелігій очолює
директор, який призначається на посаду і звільняється з посади Кабінетом
Міністрів України за поданням Міністра юстиції.
Директор Держдепрелігій є членом
колегії Мін’юсту.
Директор Держдепрелігій має
заступників (не більше трьох), у тому числі першого, які призначаються на
посаду і звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра
юстиції, погодженим з директором Держдепрелігій.
Розподіл обов’язків між
заступниками провадить директор Держдепрелігій.
8. Директор Держдепрелігій:
здійснює керівництво діяльністю
Департаменту;
несе персональну
відповідальність перед Кабінетом Міністрів України і Міністром юстиції за
виконання покладених на Департамент завдань;
призначає на посаду і звільняє з
посади керівників структурних підрозділів та інших працівників Департаменту,
крім заступників директора;
визначає ступінь
відповідальності заступників директора Держдепрелігій та керівників структурних
підрозділів Департаменту;
притягує до дисциплінарної
відповідальності керівників структурних підрозділів та інших працівників
Держдепрелігій, крім заступників директора Департаменту;
підписує видані в межах
компетенції Департаменту накази, організовує перевірку їх виконання;
затверджує положення про
структурні підрозділи Держдепрелігій;
здійснює інші повноваження
відповідно до законодавства.
9. У Держдепрелігій утворюється
колегія у складі директора Держдепрелігій, його заступників та керівників
структурних підрозділів Департаменту. У разі потреби до складу колегії можуть
входити інші особи. Персональний склад колегії затверджується Міністром юстиції
за поданням директора Держдепрелігій.
Рішення колегії проводяться в
життя наказами Держдепрелігій.
10. Для проведення
релігієзнавчої експертизи у Держдепрелігій утворюється наукова
(науково-консультативна) рада, інші дорадчі та консультативні органи. Склад цих
органів і положення про них затверджує директор Держдепрелігій.
11. Граничну чисельність
працівників Держдепрелігій затверджує в межах граничної чисельності працівників
Мін’юсту, визначеної Кабінетом Міністрів України, за поданням директора
Держдепрелігій Міністр юстиції.
Структуру Держдепрелігій
затверджує його директор за погодженням з Міністром юстиції.
12. Штатний розпис і кошторис
Держдепрелігій затверджує його директор за погодженням з Міністром юстиції та
Мінфіном.
13. Держдепрелігій утримується
за рахунок державного бюджету в межах коштів, передбачених на утримання
Мін’юсту.
14. Умови оплати праці
працівників Держдепрелігій визначаються Кабінетом Міністрів України.
15. Держдепрелігій є юридичною
особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в Державному казначействі,
печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
__________________
Файли що додаються:
ПОЛОЖЕННЯ про Державний департамент у справах релігій