• In English

  • ЗАТВЕРДЖЕНО
    постановою Кабінету Міністрів України
    від 18 серпня 2005 р.  № 770

    ПОЛОЖЕННЯ
    про Державний департамент у справах релігій

    1. Державний департамент у справах релігій (далі — Держдепрелігій) є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мін’юсту і йому підпорядковується.

    2. Держдепрелігій у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мін’юсту та цим Положенням.

    3. Основними завданнями Держдепрелігій є:

    участь у реалізації державної політики щодо релігії, церкви та релігійних організацій;

    сприяння зміцненню взаємопорозуміння між релігійними організаціями різних віросповідань, вирішенню у межах компетенції спірних питань, які виникають у відносинах між такими організаціями;

    узагальнення практики застосування законодавства у сфері державно-церковних відносин, розроблення пропозицій щодо подальшого його вдосконалення та внесення їх на розгляд Міністра юстиції;

    забезпечення проведення релігієзнавчої експертизи та реєстрації статутів (положень) релігійних організацій;

    сприяння у вирішенні питань, пов’язаних з передачею релігійним організаціям колишніх культових будівель та іншого церковного майна;

    сприяння участі релігійних організацій України у міжнародних релігійних рухах і форумах та їх співробітництву з Європейським Союзом у сфері релігії, здійсненню ділових контактів з міжнародними релігійними центрами та іноземними релігійними організаціями.

    4. Держдепрелігій відповідно до покладених на нього завдань:

    1) розробляє механізм забезпечення реалізації державної політики щодо релігії, церкви та релігійних організацій, координує діяльність органів виконавчої влади з питань формування і регулювання відносин між державою, церквою та релігійними організаціями;

    2) готує поточні і довгострокові прогнози щодо релігійних процесів в Україні;

    3) забезпечує проведення релігієзнавчої експертизи;

    4) проводить відповідно до законодавства реєстрацію статутів (положень) релігійних організацій;

    5) веде облік релігійних організацій, що діють в Україні, культових будівель і споруд, які належать або використовуються цими організаціями;

    6) сприяє вирішенню питань, пов’язаних з передачею у користування чи у власність релігійних організацій колишніх культових будівель та іншого церковного майна;

    7) організовує проведення наукових досліджень з питань державно-церковних відносин;

    8) взаємодіє з науково-дослідними установами і навчальними закладами з метою обміну досвідом у проведенні наукових досліджень з питань формування і реалізації державної політики щодо релігії, церкви та релігійних організацій;

    9) проводить за дорученням Міністра юстиції в установленому порядку переговори і консультації з релігійними центрами та управліннями, у тому числі з тими, що перебувають за межами України, з питань, що належать до його компетенції, сприяє організації паломництва віруючих в Україну та за її межі;

    10) сприяє на прохання релігійних організацій досягненню домовленостей між ними та органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування;

    11) надає організаційно-методичну та консультаційну допомогу з питань застосування законодавства про свободу світогляду і віросповідання;

    12) розглядає в установленому порядку звернення фізичних і юридичних осіб з питань, що належать до його компетенції;

    13) організовує проведення форумів, конференцій, семінарів, інших заходів з питань, що належать до його компетенції;

    14) виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.

    5. Держдепрелігій має право:

    залучати спеціалістів органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;

    одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;

    скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;

    звертатися у випадках, передбачених законодавством, до суду з питань припинення діяльності релігійних організацій.

    6. Держдепрелігій у межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру.

    7. Держдепрелігій очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра юстиції.

    Директор Держдепрелігій є членом колегії Мін’юсту.

    Директор Держдепрелігій має заступників (не більше трьох), у тому числі першого, які призначаються на посаду і звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра юстиції, погодженим з директором Держдепрелігій.

    Розподіл обов’язків між заступниками провадить директор Держдепрелігій.

    8. Директор Держдепрелігій:

    здійснює керівництво діяльністю Департаменту;

    несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України і Міністром юстиції за виконання покладених на Департамент завдань;

    призначає на посаду і звільняє з посади керівників структурних підрозділів та інших працівників Департаменту, крім заступників директора;

    визначає ступінь відповідальності заступників директора Держдепрелігій та керівників структурних підрозділів Департаменту;

    притягує до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів та інших працівників Держдепрелігій, крім заступників директора Департаменту;

    підписує видані в межах компетенції Департаменту накази, організовує перевірку їх виконання;

    затверджує положення про структурні підрозділи Держдепрелігій;

    здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.

    9. У Держдепрелігій утворюється колегія у складі директора Держдепрелігій, його заступників та керівників структурних підрозділів Департаменту. У разі потреби до складу колегії можуть входити інші особи. Персональний склад колегії затверджується Міністром юстиції за поданням директора Держдепрелігій.

    Рішення колегії проводяться в життя наказами Держдепрелігій.

    10. Для проведення релігієзнавчої експертизи у Держдепрелігій утворюється наукова (науково-консультативна) рада, інші дорадчі та консультативні органи. Склад цих органів і положення про них затверджує директор Держдепрелігій.

    11. Граничну чисельність працівників Держдепрелігій затверджує в межах граничної чисельності працівників Мін’юсту, визначеної Кабінетом Міністрів України, за поданням директора Держдепрелігій Міністр юстиції.

    Структуру Держдепрелігій затверджує його директор за погодженням з Міністром юстиції.

    12. Штатний розпис і кошторис Держдепрелігій затверджує його директор за погодженням з Міністром юстиції та Мінфіном.

    13. Держдепрелігій утримується за рахунок державного бюджету в межах коштів, передбачених на утримання Мін’юсту.

    14. Умови оплати праці працівників Держдепрелігій визначаються Кабінетом Міністрів України.

    15. Держдепрелігій є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в Державному казначействі, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

    __________________