• In English

  • ЗАТВЕРДЖЕНО
    постановою Кабінету Міністрів України
    від

    21 липня 2005 р. № 630

    Обліковий код

    споживача _____________________

    _______________________________

    (регіон, місто, район)

    _______________________________

    _______________________________

    (вулиця, номер будинку і квартири)

     

     

     

    ТИПОВИЙ ДОГОВІР

     

    про надання послуг з централізованого опалення,  постачання

    холодної та гарячої води і водовідведення

     __________________________               _____    ______________ 200_ р.

                 (населений пункт)                                                                                

    _________________________________________________________________

    (найменування виконавця)

    в особі __________________________________________________________,

    (посада, прізвище, ім'я та по батькові)

    що діє на підставі _________________________________________________,

    (назва документа)

    затвердженого  ___________________________________________________

    (коли і ким)

     

    (далі – виконавець), з однієї сторони, і ________________________________

    _________________________________________________________________ ,

    (прізвище, ім'я та по батькові)

    фізичної особи, або _________________________________________________________________

    (найменування юридичної особи)

     

    яка (який) є власником (наймачем, орендарем) квартири (будинку садибного типу) (далі — споживач), з другої сторони, уклали цей договір про нижченаведене:

     

    Предмет договору

    1. Виконавець зобов’язується надавати споживачеві вчасно та відповідної якості послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, а споживач зобов’язується своєчасно оплачувати надані послуги за встановленими тарифами у строки і на умовах, передбачених договором.

    2. Суб’єкти користування послугами:

    1) власник (наймач, орендар) квартири та члени його сім’ї — __________ ;

                                                                                                                                                                               (кількість осіб)

    2) власник будинку садибного типу та члени його сім’ї  —____________________

                 (кількість осіб)                                                                                                                       

    (у власності є тварини ____________________________________________ ,

                                                                                                    (вид, кількість)

    птиця___________________________________________________________ ,

                                                                                                    (вид, кількість)

    транспортні засоби_______________________________________________ ).
                                                                       
    (тип, кількість)

    3. Характеристика об'єкта надання послуг:

    1) опалювальна площа (об’єм) квартири (будинку садибного типу) ___________кв. метрів ( __________ куб. метрів);

    2) площа зелених насаджень, саду, городу (для власників будинків садибного типу) ___________ кв. метрів.

     4. Характеристика засобів обліку води і теплової енергії:

     

    п/п

    Вид засобу обліку води і теплової енергії

    Тип засобу обліку води і теплової енергії

    Заводський  номер

    Перше  показання

    Місце встановлення

    Примітка

     

    Тарифи на послуги та їх загальна вартість

    5. Тарифи на послуги становлять:

    1) з централізованого постачання холодної води ____ гривень/куб. метр;

    2) з централізованого постачання гарячої води ____ гривень/куб. метр;

    3) з централізованого опалення ____ гривень/кв. метр (гривень/куб. метр);

    4) з водовідведення ____  гривень/куб. метр.

    6. Розмір щомісячної плати за надані послуги згідно з нормативами (нормами) споживання на момент укладення цього договору становить      ______ гривень, у тому числі за:

    централізоване постачання холодної води ___ гривень (за ___ куб. метр);

    централізоване постачання гарячої води ___ гривень (за ___ куб. метр);

    централізоване опалення ____ гривень (за ___ кв. метр (куб. метр) та додатково згідно з пунктом 12 цього договору  ___ гривень;

    водовідведення _____ гривень (за ____ куб. метр).

    7. Плата за надані послуги за наявності засобів обліку води і теплової енергії справляється за їх показаннями згідно з пунктами 10 13 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі Правила).

    8. Наявність пільг з оплати послуг _______________________________

                                                                                             (назва законодавчого акта)

    _______________ .

                  (відсоток)

    Оплата спожитих послуг

    9. Розрахунковим періодом є календарний місяць.

    У разі застосування щомісячної системи оплати послуг платежі вносяться не пізніше _____ числа місяця, що настає за розрахунковим.

    У разі застосування авансової системи оплати послуг платежі вносяться за ______ місяців у розмірі  _____ гривень.

    10. Послуги оплачуються ____________________________________ .

                                                                                      (готівкою або в безготівковій формі)

    11. За наявності у квартирі засобів обліку води і теплової енергії справляння плати за нормативами (нормами) споживання  не допускається, крім випадків, передбачених  договором на встановлення засобів обліку. 

    12. За централізоване опалення квартири (будинку садового типу) плата справляється за нормативами (нормами) споживання та додатково за перевищення розрахункової потужності приладів опалення (радіаторів) на   _____ відсотків — _____ гривень.

    13. Плата вноситься за послуги на розрахунковий рахунок —

    _____________________________________________________________________

    (банківські реквізити єдиного розрахункового центру або виконавця)

    через ___________________________________________________________ .

    (найменування банківської установи або виконавця)

                                                                                                                                            

    14. За несвоєчасне внесення плати із споживача стягується пеня у розмірі, встановленому законом, _____ відсотків .

    15. У разі надання послуг не в повному обсязі, відхилення їх кількісних і якісних показників від нормативних виконавець здійснює перерахунок розміру плати згідно з додатком до Правил.

    Права та обов’язки сторін

    16. Споживач має право на:

    1) отримання вчасно та відповідної якості послуг згідно із законодавством та умовами договору;

    2) отримання в установленому законодавством порядку інформації про перелік послуг, їх вартість, загальну суму місячного платежу, структуру тарифів, нормативів (норм) споживання, режиму надання послуг, їх споживчі властивості;

    3) відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, завданої його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання послуг або їх ненадання;

    4) зменшення розміру плати в разі надання послуг не в повному обсязі, відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання;

     

    5) усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг протягом строку, встановленого у додатку до Правил;

    6) несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача і членів його сім’ї (у разі відключення виконавцем холодної та гарячої води і опломбування запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) та відновлення надання цих послуг шляхом зняття пломб за свій рахунок протягом доби згідно з письмовою заявою;

    7) зменшення розміру плати за послуги у разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім’ї на підставі його письмової заяви та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання);

    8) перевірку кількісних і якісних показників надання послуг (якість і тиск води, температура гарячої води, температура повітря у приміщеннях тощо) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Витрати, пов'язані з перевіркою кількісних і якісних показників надання послуг, відшкодовуються виконавцем у разі обґрунтованості звернення споживача та споживачем  — у разі необґрунтованості такого звернення;

    9) установлення квартирних засобів обліку води і теплової енергії та взяття їх на абонентський облік;

    10) періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку; 

    11) ознайомлення з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг;

    12) внесення за погодженням з виконавцем у договір змін, що впливають на розмір плати за послуги;

    13) звільнення від плати за послуги у разі їх ненадання та отримання компенсації за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт;

    14) укладення з виконавцем договору на заміну або ремонт санітарно-технічних приладів, пристроїв, обладнання та квартирних засобів обліку, що вийшли з ладу.

    17. Споживач зобов’язаний:

    1) оплачувати послуги в установлені договором строки;

    2) повідомляти виконавця про осіб, строк тимчасово проживання яких у квартирі (будинку садибного типу) перевищив місяць, а також про зміни у стані підсобного господарства і санітарно-технічного та інженерного обладнання протягом місяця (за умови проведення розрахунків за надані послуги згідно з нормативами (нормами) споживання);

    3) забезпечити доступ до мережі, арматури, квартирних засобів обліку води і теплової енергії представників виконавця за наявності в них відповідного посвідчення:

    для ліквідації аварій – цілодобово;

     

     

    для встановлення і заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічного та профілактичного огляду, зняття контрольних показань засобів обліку води і теплової енергії згідно з вимогами нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

    4) дотримуватися вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

    5) забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку води і теплової енергії та не втручатися в їх роботу;

    6) у разі несвоєчасного внесення плати за послуги сплачувати пеню у встановленому законом та договором розмірі;

    7) у разі втрати права на пільги повідомляти про це виконавця у десятиденний строк;

    8) своєчасно вживати заходів до усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;

    9) за власний рахунок проводити ремонт та заміну санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання, що вийшли з ладу з його вини;

    10) своєчасно проводити підготовку квартири (будинку садибного типу) і його санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період;

    11) у разі виявлення виконавцем несанкціонованого втручання в роботу засобів обліку води і теплової енергії відшкодовувати вартість робіт з проведення їх експертизи, метрологічної повірки та ремонту згідно із законодавством;

    12) відшкодовувати виконавцю витрати з проведення аналізу якісних показників послуг у разі необґрунтованості претензій.

    18. Виконавець має право:

    1) нараховувати у разі несвоєчасного внесення споживачем плати за надані послуги пеню у розмірі, встановленому законом та договором; 

    2) вносити за погодженням із споживачем зміни у договір, що впливають на розмір плати за послуги;

    3) вимагати від споживача дотримання нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

    4) вимагати від споживача своєчасного усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з вини споживача, або відшкодування вартості відповідних робіт;

    5) доступу в приміщення споживача для ліквідації аварій, у тому числі несанкціонованого, відповідно до встановленого законом порядку, усунення недоліків у роботі санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічного та профілактичного огляду і перевірки показань квартирних засобів обліку води і теплової енергії відповідно до законодавства;

    6) у разі виникнення сумнівів щодо правильності показань квартирних засобів обліку води і теплової енергії звернутися до акредитованої лабораторії для проведення експертизи їх технічного стану та метрологічної повірки.

    19. Виконавець  зобов'язаний:

    1) забезпечувати вчасне та відповідної якості надання послуг згідно із законодавством та умовами договору;

    2) надавати споживачеві в установленому законодавством порядку інформацію про перелік послуг, їх вартість, загальну суму місячного платежу, структуру тарифів, нормативів (норм) споживання, режиму надання послуг, їх споживчі властивості;

    3) контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку води і теплової енергії, забезпечувати їх обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж);

    4) зменшувати розмір плати за послуги у разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім’ї на підставі подання ним письмової заяви та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання);

    5) відновлювати надання послуг за заявою споживача шляхом зняття пломб протягом доби;

    6) забезпечувати за заявою споживача взяття на абонентський облік у тижневий строк квартирних засобів обліку води і теплової енергії;

    7) проводити два рази на рік перевірку стану внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку із складенням відповідного акта;

    8) здійснювати контроль за технічним станом санітарно-технічного та інженерного обладнання квартир (будинків садибного типу);

    9) своєчасно проводити підготовку будинку і його санітарно-технічного та інженерного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період;

    10) розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживача і проводити відповідний перерахунок розміру плати за послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження кількісних і якісних показників;

    11) утримувати внутрішньобудинкові мережі в належному технічному стані, здійснювати їх технічне обслуговування та ремонт, вживати заходів до ліквідації аварійних ситуацій, усунення порушень кількісних і якісних показників надання послуг у строки, встановлені згідно із законодавством;

    12)  звільняти від плати за послуги у разі їх ненадання та виплачувати компенсацію за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт;

    13) своєчасно проводити за власний рахунок роботи з усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;

    14) ознайомлювати споживача з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг.

    Відповідальність сторін

    20. Споживач несе відповідальність згідно із законодавством і цим договором за:

    1) недотримання вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

    2) несвоєчасне внесення платежів за послуги шляхом сплати пені;

    3) втручання у роботу засобів обліку води і теплової енергії;

    4) порушення зобов’язань, встановлених договором або законодавством. 

    21. Виконавець несе відповідальність у разі:

    1) неналежного надання або ненадання послуг, що призвело до заподіяння збитків  майну  та/або  приміщенню  споживача,  шкоди  його  життю  чи  здоров’ю, — шляхом відшкодування збитків;

    2) зниження кількісних і якісних показників послуг, надання послуг не в повному обсязі — шляхом зменшення розміру плати та виплати споживачеві компенсації за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт в розмірі, встановленому законодавством, _____ відсотка місячної плати за послугу за кожну добу її ненадання;

    3) порушення прав споживачів згідно із законодавством;

    4) порушення зобов’язань, встановлених договором або законодавством.

     

    Точки розподілу, в яких здійснюється

    передача послуг від виконавця споживачеві

     

    22. Точками розподілу, в яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві, є:

    у багатоквартирному будинку:

    — з централізованого опалення — стояки в межах квартири;

    — з постачання холодної та гарячої води — водорозбірні крани (душова сітка);

    — з водовідведення — зливний отвір санітарно-технічних приладів;

    у будинку садибного типу місце підключення мереж будинку до мереж виконавця.

     

    Порядок розв’язання спорів

    23. У разі порушення виконавцем умов договору споживач викликає представника виконавця  для складання та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види порушень кількісних і якісних показників послуг тощо.

    Представник виконавця повинен з’явитися на виклик споживача не пізніше двох робочих днів.

    Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їх підписами. У разі неприбуття представника виконавця у визначений договором строк або необґрунтованої відмови від підписання акт-претензія вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

    24. Акт-претензія подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.

    25. Виконавець може відмовити споживачеві в задоволенні його претензій щодо відхилення кількісних і якісних показників послуг на підставі:

    показань реєстраційних технічних засобів, атестованих і опломбованих відповідними органами Держспоживстандарту;

    правильності показань засобів обліку води і теплової енергії;

    аналізу якості води.

    У разі обгрунтованості претензій споживача витрати, пов’язані з їх перевіркою, відшкодовуються виконавцем, у разі необґрунтованості — споживачем.

    26. Спори між сторонами розв’язуються шляхом переговорів або у судовому порядку.

    Форс-мажорні обставини

    27. Сторони звільняються від відповідальності за цим договором у разі  настання непереборної сили (дії надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру), яка унеможливлює надання відповідної послуги згідно з умовами договору.

     

    Строк дії договору

    28. Цей договір укладається  на  _________ і набирає чинності з дня
                                                                                  
    (строк)
    його укладення. Договір вважається щороку продовженим, якщо за місяць до закінчення його строку однією із сторін не буде письмово заявлено про розірвання або необхідність перегляду.

     

     

    29. Договір може бути розірваний достроково у разі:

    зникнення потреби в отриманні послуги або відмови споживача від користування послугами виконавця;

    переходу права власності (користування) на квартиру (будинок садибного типу) до іншої особи;

    невиконання  умов договору сторонами договору.

    30.  Договір складено у двох примірниках, один з яких зберігається у споживача, другий — у виконавця.

     

    Інші умови

    ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

     

    Довідкові відомості

    Телефони спеціального виклику у разі

    виникнення аварій та інших надзвичайних ситуацій

     

    Аварійні та ремонтні служби внутрішньобудинкових мереж: _________________________________________________________________

    (адреса і телефон виконавця послуг)

    _________________________________________________________________

    Органи, які відповідно до законодавства здійснюють контроль за дотриманням правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення:

    Центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства

    адреса ____________________________________ телефон _______________

     

    Територіальний орган Держспоживстандарту

    назва____________________________________________________________

    адреса ____________________________________ телефон _______________

    Антимонопольний комітет та його органи на місцях

    назва ____________________________________________________________

    адреса ____________________________________ телефон _______________

    Управління житлово-комунального господарства місцевої державної адміністрації

    назва____________________________________________________________

    адреса __________________________________ телефон _________________

    Виконавчий комітет сільської, селищної, міської ради

    назва____________________________________________________________

    адреса __________________________________ телефон _________________

     

    Адреси і підписи сторін

     

     

    Виконавець

    Споживач

     

    ____________________________ (прізвище, ім'я та по батькові)   ____________________________

    _____________________________

    (прізвище, ім'я та по батькові)

     _____________________________

     

    адреса ______________________

    _____________________________

    адреса _______________________ _____________________________

     

    телефон _____________________

    телефон ______________________

     

    Виконавець

                   _____________________

    Споживач 

                        ______________________                                                                                      

                (підпис)

                      (підпис)

     

    МП

     

     

     

    __________________________



             Додаток

                                                                                                                                                     до Правил

    ВИМОГИ
    щодо кількісних і якісних показників послуг

    та зменшення плати у разі їх відхилення

     

    Вид

    послуги

    Кількісні і якісні показники

    Відхилення показників

    Допустимий строк відхилення показників

    Зменшення плати за надані послуги у разі перевищення строку відхилення їх показників

    Розрахункова одиниця

    за наявності засобів обліку

    за відсутності

    засобів обліку

    Централі-зоване постачання

    холодної води

    безперебійне або за затвердженим режимом надання послуг протягом року

    перерви у постачанні холодної води або порушення режиму надання холодної води

    не більш як 6 год на добу при цілодобовому водопостачанні та не більш як           30 відсотків загального часу надання води за затвердженим режимом (не більше двох разів на місяць)

     

     

    на 3,3 відсотка місячної плати за кожний день перевищення допустимого строку відхилення

    за показан-нями засобів обліку

    з одного мешканця за місяць

    Централі-зоване постачання

    холодної води

    склад і властивості води згідно з нормативами, встановленими органами Держспоживстандарту

     

     

    відхилення складу і властивостей води від установлених або погоджених нормативів

    не допускається (або згідно з абзацом першим пункту 7 Правил)

    на 20 відсотків за весь строк відхилення якості води від ГОСТу 2874-82 “Вода питьевая. Гигиенические требования и контроль за качеством” та від дозволів Держспоживстандарту

     

    за показан-нями засобів обліку та результа-тами лабора-торного контролю

     

    з одного мешканця за місяць

    Централі-зоване постачання гарячої води

    безперебійне або за затвердженим режимом

    перерви у постачанні гарячої води або порушення його режиму 

    не більш як 6 год на добу при безперебійному водопостачанні та не більш як           30 відсотків загального часу постачання води за затвердженим режимом              (не більше двох разів на місяць)

     

    на 3,3 відсотка місячної плати за кожний день перевищення допустимого строку відхилення

    за показан-нями засобів обліку

     

    — “ —

    Централі-зоване постачання гарячої води

    забезпечення нормативної температури гарячої води у точці розбору не менш як      50 оС та не більш як 75 оС

    фактична температура гарячої води у точці розбору не відповідає нормативам

    не більш як 2 хв після відкриття водорозбірного крану

    при температурі гарячої води:

    понад 50 оС — плата справляється згідно з установленим тарифом;

    45—49 оС — плата зменшується на 10 відсотків за весь строк відхилення;

    40—44 оС — плата зменшується на 30 відсотків за весь строк відхилення;

    нижче 40 оС – плата не справляється за весь строк відхилення

     

    за показан-нями засобів обліку

    з одного мешканця за місяць

    — “ —

    склад і властивості гарячої води відповідають нормативам, встановленим   органами Держспоживстандарту

     

    відхилення складу і властивостей води від установлених нормативів

    не допускається (або згідно з абзацом першим пункту 7 Правил)

    на 10 відсотків за весь строк відхилення якості води від ГОСТу 2874-82 “Вода питьевая. Гигиенические требования и контроль за качеством” та від дозволів Держспоживстандарту

     

    за показан-нями засобів обліку та

    результа-тами лабора-торного контролю

     

    з одного мешканця за місяць

    Водовід-ведення

    безперебійне водовідведення протягом року

    перерви у водо-

    відведенні

    один день на місяць (з 6 до 24 год)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

    на 3,3 відсотка місячної плати за кожний день перевищення допустимого строку відхилення

    за показан-нями засобів обліку

     

    з одного мешканця за місяць

    Централі-зоване опалення

    своєчасний початок і закінчення опалювального сезону (три доби із середньодобовою температурою 8 оС)

    простро-чення  початку або дострокове закінчення опалюваль-ного сезону

    одна доба від строку, встановленого міськдержадмі-ністрацією або органом місцевого самоврядування

    на 3,3 відсотка місячної плати за кожний день перевищення допустимого строку відхилення

    — “ —

     

     

    за 1 кв. метр (куб. метр об’єму) загальної площі квартири (будинку садибного типу)

     

     

    безперебійне теплопостачання протягом усього опалювального сезону

    перерви у теплопоста-чанні

    12 год на добу (один раз на місяць)

    на 3,3 відсотка місячної плати за кожний день перевищення допустимого строку відхилення

     

    — “ —

    — “ —

    Централі-зоване опалення

    температура повітря в житлових приміщеннях (за умови їх утеплення) відповідає діючим нормам і правилам (18 оС, у наріжних кімнатах — 20 оС)

    фактична температура в приміщеннях нижча нормативної

    12 год на добу (один раз на місяць)

    на 5 відсотків за кожний градус відхилення від 18 оС до 12 оС у житлових приміщеннях (у наріжних кімнатах — від    20 оС до   14 оС) плати за період відхилення (протягом усього строку відхилення);

     

    за показан-нями засобів обліку

    за 1 кв. метр (куб. метр об’єму) загальної площі квартири (будинку садибного типу)

     

     

     

     

     

    при температурі в житлових приміщеннях нижче 12 оС (у наріжних кімнатах — нижче 14 оС) плата за централізоване опалення не справляється.

     При двоставкових тарифах перерахунку за ненадані чи неякісно надані послуги справляється лише плата за фактично спожитий об’єм теплової енергії (умовно-змінна частина тарифу)

     

     

     

    Централі-зоване опалення, постачання холодної та гарячої води, водовід-ведення

     

     

     

    своєчасне усунення витікання води із санітарно-технічних трубопроводів

    заливання приміщень водою

    припинення

    витікання — терміново,

    усунення причини витікання води — протягом доби

     

    на 2 відсотки за кожну добу (але не більш як на               50 відсотків місячної плати)

     

     

     

    своєчасне усунення несправностей і витікання води із запірної та водорозбірної арматури, приладів опалення

    витікання холодної та гарячої води

    — “ —

    на 1 відсоток за кожну добу (але не більш як на                25 відсотків місячної плати)

     

     

     

     

    _____________________