ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 травня 2005 р. № 385
ПОРЯДОК
використання коштів державного бюджету на
будівництво (придбання) житла для військовослужбовців,
осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх
справ, кримінально-виконавчої системи та органів і
підрозділів цивільного захисту
1. Цей Порядок визначає механізм
використання у 2005 році коштів державного бюджету, передбачених Міноборони та
іншим головним розпорядникам бюджетних коштів (далі — замовники) згідно з
відповідними бюджетними програмами, у тому числі кошти, що надійшли на рахунки
Міноборони згідно із статтею 101 Закону України “Про Державний бюджет України
на 2005 рік”, на будівництво (придбання) житла для військовослужбовців, осіб
рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ,
кримінально-виконавчої системи та органів і підрозділів цивільного захисту
(далі — житло).
2. Зазначені у пункті 1 цього
Порядку кошти спрямовуються на:
будівництво житла на земельних
ділянках, що належать замовникам, та виділених замовникам з цією метою
місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування
(власне будівництво);
будівництво житла в порядку
пайової участі;
придбання житла, зокрема на
вторинному ринку.
3. Пов’язані з власним будівництвом
видатки здійснюються за результатами відкритих торгів, проведених відповідно до
Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”,
Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1764 (Офіційний
вісник України, 2001 р., № 52, ст. 2374; 2004 р., № 13, ст. 891, № 36, ст.
2403), і Порядку затвердження титулів будов (об’єктів), будівництво яких
здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств державної
власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня
1997 р. № 995 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 37, с. 17).
4. Пов’язані з будівництвом
житла на умовах пайової участі видатки здійснюються на підставі звіту про
результати відкритих торгів, проведених відповідно до Закону України “Про
закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” та договору на будівництво
житла в порядку пайової участі.
Зазначені договори укладаються
щодо об’єктів незавершеного будівництва, які мають високий ступінь готовності,
за умови, що собівартість будівництва не перевищуватиме за щоквартальними
даними Держбуду усереднену вартість спорудження житла у відповідному регіоні з
розрахунку на 1 кв. метр, до якої включаються витрати з розвитку соціальної та
інженерно-транспортної інфраструктури населених пунктів регіону у розмірі, що
не перевищує 25 відсотків усередненої вартості житла.
До договору додаються копії
рішення місцевого органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування
про відведення земельної ділянки для будівництва житла та рішення про
затвердження проектно-кошторисної документації на будівництво житла.
Перерахування коштів для
будівництва житла у порядку пайової участі проводиться згідно з графіком
фінансування будівництва виключно на рахунок замовника.
Житлова площа в будинках,
споруджених у порядку пайової участі, розподіляється відповідно до
законодавства між учасниками житлового будівництва пропорційно до обсягу
перерахованих ними коштів.
5. Пов’язані з придбанням житла видатки, зокрема на
вторинному ринку, здійснюються на підставі звіту про результати торгів,
проведених відповідно до Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг
за державні кошти”, договору купівлі-продажу житла та (або) договору про
надання послуг з купівлі-продажу житла, а також рішення власника житла про його
продаж (у разі, коли учасник процедури закупівлі є представником власника
житла).
Вартість 1 кв. метра загальної
площі житла у певному населеному пункті, що визначається за результатами
відкритих торгів (тендерів), повинна бути найнижчою.
У вартості зазначеного житла
враховуються включені учасником процедури закупівлі в тендерну пропозицію
передбачені законодавством або тендерними умовами податки та інші обов’язкові
платежі до бюджетів, вартість послуг нотаріуса, посередницьких послуг, що
надаються підприємствами, які здійснюють операції з нерухомістю, а також
витрати, пов’язані з переоформленням права власності на продане житлове
приміщення. Визначена вартість 1 кв. метра загальної площі житла не може
перевищувати за щоквартальними даними Держбуду усереднену вартість спорудження
житла у регіоні з розрахунку на 1 кв. метр, до якої включаються витрати з
розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури населених пунктів
регіону у розмірі, що не перевищує 25 відсотків усередненої вартості
житла. Конкретний розмір відрахувань на розвиток соціальної та
інженерно-транспортної інфраструктури населеного пункту визначається органом
місцевого самоврядування відповідно до законодавства.
Умовами договору купівлі-продажу
житла може бути передбачена виплата авансу відповідно до законодавства.
Під час проведення остаточних
розрахунків обов’язково подаються копії документів, що підтверджують виконання
умов договору купівлі-продажу житла.
6. Оплата будівництва
(придбання) житла за рахунок бюджетних коштів здійснюється виходячи з норм
житлової площі, встановлених законодавством.
7. Пов’язані з будівництвом (придбанням) житла видатки
здійснюються відповідно до Порядку обслуговування державного бюджету за
видатками, затвердженого наказом Державного казначейства від 25 травня 2004 р.
№ 89.
8. Контроль за цільовим та
ефективним використанням бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті на
будівництво (придбання) житла, здійснюється згідно із законодавством органами
контрольно-ревізійної служби та фінансовими органами замовників.
______________________