ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 квітня 2005 р. № 260
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
“Контрабанді — СТОП” на 2005 — 2006 роки
Загальна
частина
Аналіз стану боротьби з
контрабандою свідчить про те, що, незважаючи на комплекс здійснених органами виконавчої
влади заходів, вона продовжує поширюватись, а пов’язані з нею негативні процеси
набувають дедалі витонченіших форм, що завдає значної шкоди економіці України,
негативно впливає на криміногенну ситуацію в державі.
Мають місце факти незаконного звільнення товарів від митного
оформлення, їх ввезення на митну територію України під виглядом транзиту,
переміщення товарів через митний кордон поза пунктами пропуску, недекларування
та приховання предметів від митного контролю шляхом подання митному органу документів,
що містять неправдиві відомості стосовно вартості товару, кількості вантажу,
країни його походження, відправника товару тощо. При цьому активно
використовуються фіктивні фірми або такі, що перебувають на обліку як учасники
зовнішньоекономічної діяльності, але без укладення відповідних контрактів.
Найбільшою є питома вага
контрабандної продукції на ринку автомобілів, аудіо-, відеотехніки,
комп’ютерної та побутової техніки, виробів легкої промисловості, продуктів
харчування (насамперед цукру та м’ясної продукції), тютюну, алкогольних напоїв,
нафтопродуктів, ювелірних виробів.
Визначальними факторами
поширення контрабанди є:
існування
економічних передумов;
недостатня ефективність митного
і прикордонного контролю;
недосконалість
нормативно-правової бази у сфері регулювання імпорту та боротьби з
контрабандою;
необлаштування державного
кордону з державами СНД;
високі ставки ввізного мита,
акцизного збору та податку на додану вартість під час імпорту;
неоднакове податкове
навантаження на суб’єктів господарювання;
наявність значної різниці між
світовими і внутрішніми цінами на окремі групи товарів;
корупція в митних
органах, органах охорони державного кордону, інших правоохоронних та
контролюючих органах;
відсутність належного контролю
за реалізацією товарів на внутрішньому ринку;
недосконалість обміну
інформацією між державними органами, що здійснюють контроль за
зовнішньоекономічною діяльністю.
Протиправній
діяльності сприяють насамперед високі ставки ввізного мита, акцизних зборів та
податку на додану вартість. Практично кожна ставка ввізного мита, яка перевищує
10 — 15 відсотків митної вартості, робить імпорт неефективним і в разі попиту
на цю продукцію на ринку провокує суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності до
пошуку схем ввезення, які не передбачають сплату ввізного мита, акцизних зборів
та податку на додану вартість. Така продукція на національному ринку є більш
конкурентоспроможною, ніж аналогічна продукція національного походження. У
зв’язку з цим зниження ставок ввізного мита, акцизного збору та податку на
додану вартість створить належні умови для діяльності на національних ринках,
усуне передумови для нелегального імпорту та переорієнтує товаропотоки в
легальний обіг.
Проблемою
залишається фінансування заходів, спрямованих на розбудову державного кордону і
розвиток митних органів. Із затверджених у державному бюджеті обсягів
асигнувань за останні два роки недофінансовано 183,5 млн. гривень, що не дало
змогу задовольнити нагальні потреби та виконати відповідні державні програми.
Через нестачу коштів повільними темпами здійснюється будівництво та
облаштування пунктів пропуску через державний кордон, залишається незадовільним
забезпечення митних органів та органів охорони державного кордону технічними
засобами контролю. Так, середня забезпеченість митних органів технічними
засобами контролю становить 29 відсотків потреби, а моральне та фізичне їх
зношення — 71 відсоток.
Програма дій,
спрямованих на підтримання режиму державного кордону України і прикордонного
режиму, розвиток Прикордонних військ України та митних органів України, на
період до 2005 року, затверджена Указом Президента України від 16 листопада
2000 р. № 1241, недофінансована на 282,2 млн. гривень. З передбачених 37
автомобільних пунктів пропуску через державний кордон збудовано лише 3.
Особливу роль у
поширенні контрабанди відіграє людський фактор. За інформацією правоохоронних
органів, переважна більшість злочинів,
пов’язаних з незаконним переміщенням вантажів через державний кордон, скоюється з використанням корумпованих зв’язків з посадовими
особами митних органів, органів охорони державного кордону та інших
контролюючих органів. Найпоширенішими протиправними діями є:
незаконне звільнення
вантажів від митного огляду;
оформлення
документів про вивезення за межі території держави товарів, що мали
переміщуватися через територію України транзитом, але були реалізовані в
Україні;
опломбування
транспортних засобів без огляду вантажу;
оформлення подвійних
митних документів;
заниження митної
вартості товару;
здійснення митного
оформлення неіснуючих або з навмисно завищеною вартістю вантажів на експорт, що
дає змогу незаконно відшкодовувати з державного бюджету податок на додану
вартість.
Мета
Програми
Метою Програми є проведення
державної політики, спрямованої на здійснення заходів із запобігання і боротьби
з контрабандою, забезпечення системного
підходу до захисту внутрішнього ринку від контрабандних товарів і підтримки
вітчизняних товаровиробників, вирішення питань наповнення державного бюджету та
створення сприятливих умов для розвитку економіки.
Шляхи і
способи розв’язання
проблеми поширення контрабанди
Для розв’язання завдань з
протидії контрабанді передбачається:
1) внесення змін до законів з
питань оподаткування з метою оптимізації ставок ввізного мита, акцизного збору,
податку на додану вартість з урахуванням забезпечення необхідного рівня захисту
внутрішнього ринку:
перегляд надмірно високих ставок
ввізного мита з метою виведення певних груп товарів з тіньового обігу;
уніфікація ставок ввізного мита
на ідентичні та подібні товари з метою уникнення надмірної деталізації та
запобігання зловживанням;
перегляд ставок акцизного збору
та податку на додану вартість на товари, що імпортуються, з метою встановлення
їх обґрунтованого рівня;
створення рівних умов
господарювання для імпортерів у частині перегляду окремих податкових пільг під
час ввезення товарів на митну територію України;
вжиття заходів для недопущення
надання пільг виробникам, які використовують ввезені на пільгових умовах товари
не за призначенням;
2) удосконалення процедури
митного оформлення товарів:
спрощення процедури митного
оформлення товарів;
скорочення та уніфікація
переліку документів, необхідних для митного оформлення товарів;
запровадження митними органами
електронного декларування товарів, електронного оформлення книжки МДП;
3) завершення процесу демаркації
державного кордону:
облаштування
державного кордону з Республікою Білорусь, Республікою Молдова та Російською
Федерацією;
удосконалення
оснащення прикордонної та митної інфраструктури;
оптимізація
кількості пунктів пропуску через державний кордон;
4)
удосконалення механізму функціонування пунктів пропуску через державний кордон:
забезпечення
пунктів пропуску через державний кордон відповідним обладнанням, зокрема
встановлення систем спостереження та електронного зчитування номерних знаків
транспортних засобів, електронних ваг та спеціальних рентгенівських установок
для сканування транспортних засобів і вантажів, іншого високотехнологічного
устатковання;
скорочення
кількості контролюючих органів у пунктах пропуску через державний кордон,
усунення їх розпорошеності шляхом передачі функцій попереднього документального
контролю митним органам та прикордонній службі;
створення
системи оформлення документів на митному кордоні за принципом “єдиний офіс”;
створення
мережі вантажних митних комплексів на митному кордоні та найбільших залізничних
вузлових станціях;
5)
створення інтегрованої інформаційної системи обліку переміщення товарів через
державний кордон для забезпечення відстеження руху товарів і даних на їх митне
оформлення в режимі реального часу з наданням доступу до неї відповідним
правоохоронним та контролюючим органам;
6)
удосконалення обміну інформацією між заінтересованими державними органами:
створення
системи обміну інформацією про стан розрахунків за зовнішньоекономічними
договорами (контрактами) щодо окремих суб’єктів зовнішньоекономічної
діяльності, які допустили порушення законодавства;
запровадження
автоматизованого обліку транспортних засобів, що перетинають державний кордон,
у тому числі в режимі транзиту, запровадження обміну інформацією між
Держмитслужбою та МВС щодо їх митного оформлення та реєстрації в органах МВС з
наданням доступу до цієї інформації заінтересованим державним органам;
створення
системи обміну інформацією між Держмитслужбою та Мінтрансзв’язку (спільної бази
даних) щодо переміщуваних через митний кордон України контейнерів у морських
портах і на залізницях.
Фінансове
забезпечення
Фінансове забезпечення виконання Програми
здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.
Для виконання заходів щодо протидії контрабанді,
зазначених у додатку 1, необхідно Фінансове забезпечення
виконання Програми здійснюється за рахунок коштів державного бюджету близько
240,5 млн. гривень, у тому числі для облаштування пунктів пропуску через
державний кордон та придбання технічних засобів для здійснення митного контролю
у 2005 році —
55,78 млн., 2006 році — 74,27
млн. гривень. Фінансово-економічне обґрунтування заходів з облаштування
державного кордону, удосконалення прикордонної та митної інфраструктури,
оснащення прикордонних і митних постів технічними і спеціальними засобами та
відповідні розрахунки наведено у додатках 2 — 6. Загальнодержавний рівень
проблеми протидії контрабанді зумовлює обов’язковість централізованого
бюджетного фінансування зазначених заходів.
Очікувані
результати
Виконання Програми дасть змогу
досягти таких результатів:
усунення економічних передумов
для контрабандної діяльності;
підвищення ефективності митного
і прикордонного контролю;
зменшення обсягів контрабандної
діяльності шляхом переорієнтації контрабандного ввезення товарів у легальний
обіг;
вдосконалення інформаційної
взаємодії заінтересованих державних органів.
Контроль
за виконанням Програми
Контроль за виконанням Програми
здійснює Кабінет Міністрів України.
Міністерства, інші центральні
органи виконавчої влади щокварталу подають Кабінетові Міністрів України звіт
про хід виконання Програми.
Контроль за використанням
бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється
у порядку, встановленому бюджетним законодавством.
______________________
Додаток 1
до Програми
ЗАХОДИ
щодо протидії контрабанді на 2005 — 2006 роки
1.
Розробити проекти Законів України:
Про внесення змін до Митного
кодексу України в частині чіткого визначення обставин, за яких повинне застосовуватися
стягнення у вигляді конфіскації товарів за порушення митних правил (статті 336,
339, 340,
348 — 353).
Мінфін,
Держмитслужба, СБУ, Мін’юст разом з Радою імпортерів при Кабінеті Міністрів
України.
До
1 травня 2005 року;
Про внесення змін до Законів
України “Про державну підтримку сільського господарства” та “Про операції з
давальницькою сировиною у зовнішньоекономічних відносинах”, в яких передбачити
здійснення операцій з давальницькою сировиною у зовнішньоекономічних відносинах
стосовно товарів, що належать до 1 — 24 групи УКТЗЕД, лише за умови вивезення
готової продукції за межі митної території України.
Мінекономіки,
Мінагрополітики, Державна податкова адміністрація, Держмитслужба, Мін’юст разом
з Радою імпортерів при Кабінеті Міністрів України.
До
1 травня 2005 року;
Про визначення умов і механізму
заохочення громадян, які виявили та припинили факти контрабанди чи порушення
митних правил або поінформували про них правоохоронні органи.
Мінфін,
Мін’юст, Мінекономіки, Держмитслужба, СБУ, Адміністрація Держприкордонслужби,
Державна податкова адміністрація, МВС, МОЗ, МНС, Мінагрополітики разом з Радою
імпортерів при Кабінеті Міністрів України.
До
1 травня 2005 року.
2. Розробити і затвердити
методику планування доходів державного бюджету, надходження яких забезпечує
Держмитслужба.
Мінфін,
Держмитслужба.
До
1 липня 2005 року.
3. Внести на розгляд Кабінету
Міністрів України пропозиції щодо введення мораторію на прийняття
нормативно-правових актів стосовно надання податкових пільг і відстрочок з
виконання податкових зобов’язань під час ввезення товарів на митну територію
України.
Мінфін,
Державна податкова адміністрація, Мінекономіки, Мін’юст, Мінпромполітики,
Держмитслужба.
До
1 травня 2005 року.
4.
Вивчити питання та внести на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції
стосовно доцільності запровадження штрафних санкцій до платників податку на
додану вартість на суму, визначену в податковому векселі, що оформлений під час
ввезення давальницької сировини на митну територію України, у разі реалізації готової
продукції в Україні.
Мінфін,
Мінекономіки, Державна податкова адміністрація, Держмитслужба, Мінпромполітики,
Мін’юст разом з Радою імпортерів при Кабінеті Міністрів України.
До
1 травня 2005 року.
5.
Провести аналіз законодавства з питань контролю за реалізацією товарів на
внутрішньому ринку і за його результатами підготувати для розгляду Кабінетом
Міністрів України пропозиції стосовно внесення змін до відповідних
нормативно-правових актів, спрямованих на запобігання обігу в державі
контрабандної та контрафактної продукції.
Мінфін,
Мінекономіки, Державна податкова адміністрація, Держмитслужба, МВС,
Мінпромполітики, Мін’юст разом з Радою імпортерів при Кабінеті Міністрів
України.
До
1 травня 2005 року.
6. З метою удосконалення
митно-тарифного регулювання в частині уніфікації ставок ввізного мита на
ідентичні та подібні товари, усунення їх надмірної деталізації, зменшення
ставок ввізного мита розробити проект Закону України “Про внесення змін до
Митного тарифу України”.
Мінекономіки,
Мінпромполітики,
Мінфін, Державна податкова адміністрація, Держмитслужба, Мін’юст разом з Радою
імпортерів при Кабінеті Міністрів України.
До 1 липня 2005 року.
7. З метою удосконалення
процедури контролю товарів у пунктах пропуску через державний кордон, уникнення
дублювання функцій контролюючих органів розробити пропозиції щодо законодавчого
врегулювання питань здійснення попереднього документального контролю у цих
пунктах митними органами та органами охорони державного кордону, а також
запровадження контролю за принципом “єдиний офіс”.
Мінфін, Держмитслужба,
Адміністрація Держприкордонслужби, Мінтрансзв’язку, Мінкультури,
Мінагрополітики, СБУ, МОЗ, Мінприроди, Мінекономіки, Мін’юст разом з Радою
імпортерів при Кабінеті Міністрів України.
До 1 липня 2005 року.
8. Запровадити електронне
декларування товарів та електронне оформлення книжок МДП.
Мінфін, Держмитслужба, Мінекономіки, СБУ, Мін’юст
разом з Радою імпортерів при Кабінеті Міністрів України.
До
1 січня 2006 року.
9. Удосконалити систему
контролю за транзитом високоліквідних товарів, що переміщуються нерезидентами.
Мінфін, Держмитслужба,
Адміністрація Держприкордонслужби, СБУ, МВС, Державна податкова адміністрація,
Мінекономіки, Мін’юст разом з Радою імпортерів при Кабінеті Міністрів України.
До 1 січня 2006 року.
10. З метою удосконалення
системи обміну інформацією між центральними органами виконавчої влади з питань
контролю за зовнішньоекономічною діяльністю, зокрема про стан розрахунків за
зовнішньоекономічними операціями, підготувати проекти відповідних нормативно-правових
актів, у тому числі щодо внесення змін у Закони України “Про державну податкову
службу” і “Про банки і банківську діяльність”.
Мінфін,
Державна податкова адміністрація, Держмитслужба, Мінекономіки, СБУ, МВС,
Мін’юст разом з Національним банком.
До
1 липня 2005 року.
11. Підготувати пропозиції щодо
законодавчого врегулювання питань усунення підґрунтя для створення і діяльності
фіктивних суб’єктів господарської діяльності у сфері зовнішньоекономічної
діяльності.
Мінфін,
Державна податкова адміністрація, Мінекономіки, СБУ, МВС, Мін’юст.
До
1 січня 2006 року.
12.
Розробити за результатами аналізу обґрунтування ставок ввізного мита та внести
на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо удосконалення Митного
тарифу України та УКТЗЕД з урахуванням домовленостей у рамках переговорного
процесу стосовно вступу України до СОТ.
Мінекономіки,
Мінфін, Державна податкова адміністрація, Мінпромполітики, Держмитслужба разом
з Радою імпортерів при Кабінеті Міністрів України.
До
1 вересня 2005 року.
13. Провести аналіз
законодавства у сфері обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого
майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним. Внести на
розгляд Кабінету Міністрів України проекти нормативно-правових актів про
посилення контролю за оцінкою та реалізацією майна (зокрема цінностей),
конфіскованого за рішеннями судів у справах про контрабанду та порушення митних
правил.
Мін’юст,
Мінекономіки, Держмитслужба,
Державна податкова адміністрація, СБУ разом з Радою імпортерів при Кабінеті
Міністрів України.
До
1 травня 2005 року.
14. Розглянути питання стосовно
доцільності надання посадовим особам органів охорони державного кордону
повноважень із складення протоколів про адміністративні правопорушення у разі
виявлення поза місцем розташування митного органу дій, спрямованих на незаконне
переміщення товарів через митний кордон України, де він збігається з державним
кордоном. За результатами розгляду подати Кабінетові Міністрів України
пропозиції про внесення змін до відповідних нормативно-правових актів.
Адміністрація
Держприкордонслужби, Держмитслужба, СБУ.
До
1 травня 2005 року.
15. Організувати систематичне
проведення міжвідомчими мобільними групами з питань боротьби з контрабандою (у
разі їх утворення Міжвідомчою координаційною радою з питань боротьби з
контрабандою) спеціальних операцій, спрямованих на запобігання незаконному
переміщенню товарів через митний кордон України, зокрема перевірки митних
документів, митниць, митних постів, складів, баз тощо, митного оформлення, а в
разі потреби переогляду товарів і транспортних засобів, особистого огляду
громадян, затримання контрабандних товарів, викриття організаторів і
корумпованих посадових осіб, які сприяють незаконному переміщенню через митний
кордон України предметів контрабанди. Про результати роботи інформувати
керівника зазначеної Ради.
СБУ,
Держмитслужба, Адміністрація Держприкордонслужби, Державна податкова
адміністрація, МВС разом з Радою імпортерів при Кабінеті Міністрів України.
Протягом
2005 року.
16. Утворити при спеціальних
підрозділах по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю
експертно-аналітичні групи для проведення моніторингу у сфері
зовнішньоекономічної діяльності, здійснення контролю за товаропотоками і
підготовки необхідних матеріалів для Міжвідомчої координаційної ради з питань
боротьби з контрабандою та міжвідомчих мобільних груп з питань боротьби з
контрабандою (у разі їх утворення зазначеною Радою).
СБУ,
Держмитслужба, МВС, Державна податкова адміністрація, Держкомстат,
Мінпромполітики, Мінекономіки, Адміністрація Держприкордонслужби.
До
1 травня 2005 року.
17. Для роботи з інформаційними
базами даних митних і податкових органів, органів внутрішніх справ, охорони
державного кордону, статистики, Мінекономіки, Мінтрансзв’язку утворити на базі
спеціальних підрозділів по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю
абонентські пункти інформаційного обміну в режимі реального часу. Забезпечити
укладення в разі потреби центральними органами виконавчої влади додаткових угод
про обмін інформацією.
СБУ, Держмитслужба, МВС,
Державна податкова адміністрація, Держкомстат, Мінекономіки, Мінтрансзв’язку.
До
1 травня 2005 року.
18. Забезпечити проведення
щокварталу митними органами порівняльного аналізу даних митної статистики
України і суміжних держав та у разі потреби підписати відповідні міжвідомчі
міжнародні договори. Про результати порівняльного аналізу інформувати
експертно-аналітичні групи при спеціальних підрозділах по боротьбі з корупцією
та організованою злочинністю для використання під час проведення оцінки
поточної ситуації та розроблення заходів щодо запобігання, виявлення,
документування та припинення контрабанди.
Мінфін,
Держмитслужба, МЗС.
Протягом
2005 року.
19. Вжити заходів для внесення
до Мінекономіки подань про застосування в установленому порядку до підприємств,
причетних до незаконного переміщення товарів через державний кордон та їх
реалізації на внутрішньому ринку, спеціальних санкцій, передбачених статтею 37
Закону України “Про зовнішньоекономічну діяльність”.
У разі розгляду судами спорів,
які виникають у зв’язку із застосуванням спеціальних санкцій відповідно до
статті 37 Закону України “Про зовнішньоекономічну діяльність”, забезпечити
представництво інтересів держави Мінекономіки та державними органами, які
внесли подання про застосування санкцій.
СБУ, Держмитслужба,
Державна податкова адміністрація, МВС, Мінекономіки.
Протягом
2005 року.
20. Вивчити результати роботи,
проведеної в 2004 році суб’єктами господарської діяльності, з якими укладені
договори про реалізацію конфіскованого майна. Розірвати в установленому порядку
договори з тими суб’єктами, які допустили порушення законодавства.
Мін’юст,
Державна податкова адміністрація, Держмитслужба разом з Радою імпортерів при
Кабінеті Міністрів України.
До 1
травня 2005 року.
21. Проаналізувати ефективність установлених
строків зберігання товарів під митним контролем та внести у разі потреби
пропозиції щодо зменшення їх обсягу.
Мінфін,
Держмитслужба, Державна податкова адміністрація разом з Радою імпортерів при
Кабінеті Міністрів України.
До 1
травня 2005 року.
22. Організувати проведення
спільних заходів з перевірки митних ліцензійних складів, складів тимчасового
зберігання товарів, складів та ангарів військових частин, аеропортів,
складських приміщень морських і річкових портів, складів і сховищ інших підприємств,
особливо колишніх оптових баз і постачальницьких організацій, з метою виявлення
місць накопичення, зберігання або перевантаження тютюнової та лікеро-горілчаної
продукції, на якій відсутні вітчизняні марки акцизного збору, харчової
продукції без маркування українською мовою на її упаковці, оргтехніки та
товарів широкого вжитку іноземного виробництва, що ввезені в Україну з
порушенням встановлених правил.
Мінфін,
Державна податкова адміністрація, МВС, СБУ, Держмитслужба, Міноборони.
Протягом
2005 року.
23. Вжити
заходів до посилення режиму зон митного контролю, розміщених поза пунктами
пропуску через державний кордон, переглянути практику надання дозволів на
перебування в них товарів, транспортних засобів і громадян, а також
розташування будівель і споруд, проведення господарських робіт у пунктах
пропуску через державний кордон.
Мінфін,
Держмитслужба, Адміністрація Держприкордонслужби.
До
1 травня 2005 року.
24.
Максимально обмежити діяльність підприємств сфери обслуговування у пунктах
пропуску через державний кордон і забезпечити їх діяльність у сервісних зонах.
Мінфін,
Держмитслужба, Адміністрація Держприкордонслужби.
До 1
травня 2005 року.
25.
Вивчити питання щодо відповідності Конституції та законам України наказів і
листів Держмитслужби, які стосуються регулювання митної справи, та вжити
заходів до скасування та відкликання тих, що їм не відповідають.
Мін’юст, СБУ, Держмитслужба, Держпідприємництво разом з Генеральною
прокуратурую України та Радою імпортерів при Кабінеті Міністрів України.
До 1
травня 2005 року.
26.
Провести позачергову атестацію керівного складу митних органів, окремих
підрозділів органів СБУ та Адміністрації Держприкордонслужби, що відповідають
за організацію боротьби з контрабандою, з метою встановлення відповідності
посадових осіб кваліфікаційним вимогам у цих органах. За результатами атестації
прийняти рішення стосовно доцільності перебування на займаних посадах тих осіб,
які не відповідають встановленим кваліфікаційним вимогам.
Держмитслужба,
СБУ, Адміністрація Держприкордонслужби разом з Радою імпортерів при Кабінеті
Міністрів України.
До 1
травня 2005 року.
27. З
метою посилення охорони державного кордону:
прискорити
демаркацію державного кордону України з Республікою Білорусь, Республікою
Молдова та Російською Федерацією.
МЗС,
Адміністрація Держприкордонслужби, Мінфін.
Протягом
2006 року;
завершити
опрацювання проекту Концепції удосконалення функціонування та розвитку системи
пунктів пропуску через державний кордон і забезпечити розроблення програми дій,
спрямованих на реалізацію положень зазначеної Концепції.
Мінтрансзв’язку,
Держмитслужба, Адміністрація Держприкордонслужби, Мінфін.
Протягом
2005 року;
організувати встановлення у
пунктах пропуску через державний кордон систем спостереження та електронного
зчитування номерних знаків транспортних засобів, електронних ваг та спеціальних
рентгенівських установок для сканування транспортних засобів і вантажів; запровадити застосування електронних пломб для здійснення
контролю за транзитними перевезеннями товарів.
Мінтрансзв’язку,
Держмитслужба, Адміністрація Держприкордонслужби, Мінфін.
Протягом
2006 року;
забезпечити облаштування пунктів
пропуску через державний кордон програмно-технічними комплексами автоматизації
прикордонного контролю “Гарт-1/П” та створення на їх базі автоматизованої
системи обліку осіб і транспортних засобів, що перетинають митний кордон
України.
Адміністрація
Держприкордонслужби, Держмитслужба, Мінфін.
Протягом
2006 року.
28. Переглянути календарні плани
встановлення абонентських пунктів інформаційного обміну та підключення їх до
центрального серверу інтегрованої міжвідомчої автоматизованої системи обміну
інформацією про контроль осіб, транспортних засобів та вантажів, що перетинають
державний кордон (система “Аркан”); завершити третю чергу створення системи
“Аркан”.
Адміністрація
Держприкордонслужби, СБУ, МВС, МЗС, Держмитслужба, Державна податкова
адміністрація.
До 1
грудня 2005 року.
29. Посилити контроль за
ввезенням на територію України автотранспортних засобів, забезпечити законність
їх митного оформлення та державної реєстрації. З цією метою забезпечити
підготовку проекту нормативно-правового акта щодо запровадження паспорта
транспортного засобу та паспорта шасі транспортного засобу.
МВС.
До 1
травня 2005 року.
30. Створити єдину комп’ютерну
систему обліку транспортних засобів, у тому числі тих, що ввозяться на
територію України.
МВС,
Адміністрація Держприкордонслужби, Держмитслужба.
Протягом
2006 року.
31. Звернутися до Верховного
Суду України з пропозицією надати підготовлені на основі узагальнення судової
практики роз’яснення судам з питань застосування законодавства у разі
звільнення суб’єктів підприємницької діяльності від сплати податків і митних
зборів з урахуванням інформації правоохоронних і контролюючих органів про
випадки постановлених судами необґрунтованих рішень щодо звільнення зазначених
суб’єктів від сплати податків.
Мін’юст,
Державна податкова адміністрація, Держмитслужба, СБУ, МВС.
До 1
травня 2005 року.
32. Переглянути показники
державного оборонного замовлення на 2005 рік з урахуванням потреби у
фінансуванні робіт, передбачених цими заходами.
Мінекономіки,
Мінпромполітики, Мінфін.
До 1
червня 2005 року.
33. Забезпечити інформування
громадян через засоби масової інформації про зміст законодавства, суть і
результати здійснених заходів, спрямованих на посилення боротьби з контрабандою
та реалізацією на внутрішньому ринку незаконно ввезених товарів. З цією метою
запровадити систематичне проведення “круглих столів” з представниками суб’єктів
зовнішньоекономічної діяльності — імпортерів та інших заходів для урахування їх
пропозицій щодо підвищення ефективності боротьби з контрабандою та
удосконалення законодавства з цих питань.
Мінфін,
Держмитслужба, СБУ, Державна податкова адміністрація, Адміністрація
Держприкордонслужби.
Протягом
2005 року.
34. Підготувати пропозиції
стосовно включення до Державної програми соціально-економічного розвитку
України на 2006 рік питань завершення роботи з демаркації державного кордону,
облаштування прикордонної та митної інфраструктури, оптимізації кількості пунктів
пропуску через державний кордон, забезпечення пунктів пропуску через державний
кордон відповідним високотехнологічним оснащенням, а також забезпечення органів
охорони державного кордону супутниковим зв’язком.
Мінекономіки, Мінфін, Адміністрація Держприкордонслужби,
Держмитслужба, Мінтрансзв’язку.
До 1
жовтня 2005 року.
35. Створити систему
обміну інформаційними ресурсами автоматизованого обліку транспортних засобів,
які перетинають державний кордон, їх митного оформлення та реєстрації в органах
Державтоінспекції МВС.
Мінфін, Держмитслужба,
Адміністрація Держприкордонслужби, СБУ, Державна податкова адміністрація, МВС.
Протягом 2006 року.
36. Створити систему
обміну інформацією між Держмитслужбою та Мінтрансзв’язку (спільної бази даних)
про переміщення через митний кордон України контейнерів і залізничних
транспортних засобів.
Мінфін, Держмитслужба,
Мінтрансзв’язку, Адміністрація Держприкордонслужби.
Протягом 2006 року.
37. З метою забезпечення
обміну інформацією між відповідними державними органами створити при Мінфіні
Єдиний інтегрований інформаційно-аналітичний центр на базі інформаційних
ресурсів Мінфіну, Державної податкової адміністрації, Держмитслужби, Державного
казначейства, Мінекономіки, МВС, Національного банку.
Мінфін,
Державна податкова адміністрація, Держмитслужба, Державне казначейство,
Мінекономіки, МВС разом з Національним банком.
Протягом 2006 року.
38. Удосконалити
прикордонну та митну інфраструктуру.
Мінфін, Держмитслужба,
Адміністрація Держприкордонслужби.
Протягом 2005—2006 років.
39. Подати пропозиції щодо
оптимізації кількості пунктів пропуску через державний кордон.
Мінфін, Держмитслужба.
Протягом 2006 року.
_________________________
Додаток 2
до Програми
ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНЕ
ОБҐРУНТУВАННЯ
заходів з облаштування державного кордону,
удосконалення прикордонної та митної інфраструктури, оснащення прикордонних і
митних постів технічними і спеціальними засобами
1.
Загальна укомплектованість органів охорони державного кордону технічними і
спеціальними засобами для здійснення прикордонного контролю згідно з обсягами,
визначеними відповідним табелем, становить 23 відсотки.
У 2005 році на закупівлю
технічних і спеціальних засобів для огляду транспортних засобів, виявлення
зброї та наркотичних речовин, радіаційного контролю, аудіо-, відео- і
фотодокументування правопорушень передбачено 902 тис. гривень. Для забезпечення
виконання заходів з протидії контрабандній діяльності необхідне додаткове
фінансування в сумі 6 млн. гривень (додаток
3 до Програми).
Економічний
ефект
Освоєння
зазначених коштів у 2005 році дасть змогу забезпечити міжнародні та міждержавні
пункти пропуску через державний кордон приладами для огляду транспортних
засобів, виявлення зброї та наркотичних речовин, радіаційного контролю на 80
відсотків і підвищити ефективність прикордонного контролю на 30 відсотків
потреби. Це сприятиме реальній протидії спробам незаконного переміщення через
державний кордон товарів і вантажів, у тому числі зброї, боєприпасів,
радіоактивних матеріалів і наркотичних речовин, проведенню аудіо-, відео- і
фотодокументування правопорушень.
2.
Завдання щодо запобігання незаконному переміщенню товарів і вантажів виконує 51
прикордонна застава. Напрямками найбільш активної контрабандної діяльності є
Донецька, Луганська, Харківська, Сумська, Чернігівська, Житомирська,
Рівненська, Волинська, Львівська, Закарпатська, Чернівецька, Вінницька і
Одеська області.
Для посилення протидії
правопорушенням слід додатково забезпечити прикордонні застави на кордоні з
Російською Федерацією та Республікою Білорусь сучасними зразками технічних і
спеціальних засобів для охорони кордону, засобами зв’язку, пально-мастильними
матеріалами на суму 7 млн. 570 тис. гривень (додаток 4 до Програми).
Економічний ефект
Освоєння зазначених коштів дасть
змогу значно підвищити рівень охорони державного кордону, ефективно протидіяти
контрабандній діяльності.
3. У пунктах пропуску через
державний кордон встановлено 82 програмно-технічні комплекси автоматизації
прикордонного контролю
“Гарт-1/П”. Додаткова ж потреба
становить 133 одиниці. Для їх придбання необхідно 69 млн. 800 тис.
гривень.
На виконання розпорядження
Кабінету Міністрів України від 13 червня 2002 р. № 323 “Про затвердження
переліку завдань (проектів) Національної програми інформатизації на 2002 рік,
їх державних замовників та обсягів фінансування” (Офіційний вісник України,
2002 р., № 24, ст. 1179) Держприкордонслужба продовжує розробляти інтегровану
міжвідомчу автоматизовану систему обміну інформацією щодо осіб, транспортних
засобів та вантажів, які перетинають державний кордон (система “Аркан”). Для
закінчення третьої черги розроблення системи у 2005 році додатково необхідно
6,5 млн. гривень.
Економічний
ефект
Освоєння зазначених коштів дасть
змогу забезпечити посилення прикордонного контролю в пунктах пропуску через
державний кордон, зменшення часу, що витрачається на його проведення,
накопичення інформації про осіб, транспортні засоби і вантажі, які перетинають
державний кордон, оперативне користування зазначеною інформацією іншими
правоохоронними органами.
4. Передача інформації з
програмно-технічних комплексів автоматизації прикордонного контролю “Гарт-1/П”
до центрального сховища даних Держприкордонслужби здійснюється з допомогою
цифрових каналів зв’язку. З метою забезпечення такої передачі
Держприкордонслужба продовжує здійснювати роботи з установлення супутникових
станцій зв’язку в пунктах пропуску через державний кордон та нарощування
потужностей існуючої цифрової мережі зв’язку. Для цієї мети у 2005 році
додатково необхідно 19 млн. 700 тис.
гривень.
Економічний
ефект
Освоєння зазначених коштів дасть
змогу передавати в режимі реального часу інформацію про осіб, транспортні
засоби і вантажі, які перетинають державний кордон, з пунктів пропуску до
центрального сховища даних Держприкордонслужби, забезпечити ці пункти телефонним
зв’язком, оперативно отримувати дані про зміну обстановки в пунктах пропуску та
відповідним чином на неї впливати.
________________________
Додаток 3
до Програми
ПЕРЕЛІК
технічних засобів, що необхідно
додатково придбати
для здійснення прикордонного контролю, і розрахунок
витрат на 2005 — 2006 роки
№ пп |
Найменування
технічних засобів |
Потреба, одиниць |
Ціна* одиниці,
гривень |
Загальна
сума, тис.
гривень |
1. |
Технічні засоби для
огляду транспортних засобів і вантажів |
|
|
|
|
Оглядовий прилад з
відеомонітором та відеокамерою |
130 |
5300 |
689 |
|
Набір оглядових дзеркал |
350 |
1100 |
385 |
|
Ручне оглядове дзеркало |
42 |
500 |
21 |
|
Комплект інструменту для
огляду транспортних засобів |
134 |
5000 |
670 |
|
Ліхтар оглядовий |
2000 |
230 |
460 |
2. |
Технічні засоби для
виявлення зброї |
|
|
|
|
Ручний металошукач |
200 |
1500 |
300 |
3. |
Технічні засоби для
радіаційного контролю |
|
|
|
|
Переносний пошуковий
дозиметр-радіометр |
400 |
6200 |
2480 |
4. |
Технічні засоби для
виявлення вибухових і наркотичних речовин |
|
|
|
|
Засоби для ідентифікації
наркотичних речовин |
150 |
800 |
120 |
5. |
Технічні засоби для
аудіо-, відео- і фотодокументування |
|
|
|
|
Диктофон |
450 |
500 |
225 |
|
Відеокамера цифрова |
100 |
3000 |
300 |
|
Відеомагнітофон |
100 |
1000 |
100 |
|
Фотоапарат цифровий |
100 |
2500 |
250 |
|
Усього |
|
|
6
000 |
________________
Додаток 4
до Програми
ПЕРЕЛІК
технічних і спеціальних засобів, що необхідно додатково придбати
для здійснення прикордонного контролю, і розрахунок
витрат на 2005 — 2006 роки
Найменування
технічних і спеціальних засобів та пально-мастильних матеріалів |
Потреба,
одиниць |
Ціна
одиниці, гривень |
Загальна
сума, тис.
гривень |
Легковий автомобіль
підвищеної прохідності типу УАЗ |
102 |
40
000 |
4
080 |
Снігохід |
26 |
10
000 |
260 |
Радіостанція переносна |
260 |
1800 |
468 |
102 |
2
400 |
244,8 |
|
Прилад нічного бачення |
92 |
7
800 |
717,6 |
Станція тепловізійного
спостереження (радіус дії до 0,8 кілометра) |
10 |
15
000 |
150 |
Цифровий фотоапарат |
100 |
1200 |
120 |
Пально-мастильні
матеріали (бензин марки А-80), тонн |
612
|
2500 |
1
530 |
Усього |
|
|
7
570,4 |
_____________________
Додаток 5
до Програми
ПЕРЕЛІК
робіт з облаштування пунктів пропуску через
державний кордон і розрахунок
витрат на 2005 — 2006 роки
(тис.
гривень)
Найменування
робіт |
Рік
початку та завер-шення |
Кошто-рисна
вартість |
Передба-
чено на 2005 рік |
Потреба
на 2006 рік |
Сумська область |
|
|
6944,29 |
14519,589 |
Будівництво пункту пропуску
Бачівськ Глухівської митниці |
1993 2006 |
19362,09 |
6902,29 |
8407,165 |
Облаштування за постійною
схемою пункту пропуску Велика Писарівка Сумської митниці |
2004 2006 |
6300 |
42 |
6112,424 |
Волинська область |
|
|
1173 |
|
Проведення підготовчих робіт з
облаштування за постійною схемою пункту пропуску Дольськ Волинської митниці |
2005 2005 |
1173 |
1173 |
|
Львівська область |
|
|
449,4 |
|
Розширення в’їзної частини
території пункту пропуску Шегині Галицької митниці |
2004 2005 |
431,59 |
149,4 |
|
Облаштування стоянок для
затриманих автотранспортних засобів в пункті пропуску Краковець Галицької
митниці |
2005 2005 |
300 |
300 |
|
Чернівецька область |
|
|
94,591 |
6088,123 |
Проведення робіт з газифікації
митного поста Мамалига Кельменецької митниці |
2004 2005 |
265,398 |
64,591 |
|
Облаштування за постійною
схемою пункту пропуску Росошани Кельменецької митниці |
2004 2006 |
6500 |
30 |
6088,123 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Луганська область |
|
|
108,767 |
2083,014 |
Облаштування за постійною
схемою пункту пропуску Просяне Луганської митниці |
2004 2007 |
4232,645 |
108,767 |
2083,014 |
Закарпатська область |
|
|
11,8 |
4213,674 |
Облаштування за постійною
схемою пункту пропуску Солотвино Закарпатської митниці |
2004 2006 |
4225,474 |
11,8 |
4213,674 |
Одеська область |
|
|
19 |
6095,6 |
Облаштування за постійною
схемою пункту пропуску Табаки Придунайської митниці |
2004 2006 |
6300 |
19 |
6095,6 |
Будівництво в морському порту
м. Іллічівська приміщення для розташування комплексу “Поліскан—3”, що
використовується для контролю морських контейнерів та автофургонів |
2005 |
8000 |
8000
(підлягає додатко-вому виді-ленню) |
|
Усього |
|
|
16800,848 |
33000 |
Додаток 6
до Програми
Перелік
технічних засобів, що необхідно
додатково придбати
для здійснення митного контролю, і розрахунок
витрат на 2005 — 2006 роки
Найменування
технічних засобів |
Вартість одиниці,
тис. гривень |
2005
рік |
2006
рік |
||
кіль- кість |
сума,
тис. гривень |
кіль- кість |
сума,
тис. гривень |
||
Детектор вибухових і
наркотичних речовин |
232 |
10 |
2320 |
15 |
3480 |
Детектор прихованих
порожнеч |
14,4 |
10 |
144 |
10 |
144 |
Детектор дорогоцінних
металів |
9,6 |
30 |
288 |
30 |
288 |
Комплект оглядових
ендоскопів |
42 |
50 |
2100 |
50 |
2100 |
Набір оглядових дзеркал |
1,2 |
15 |
18 |
15 |
18 |
Інтроскоп
рентгенотелевізійний транспортерний |
320 |
8 |
2560 |
10 |
3200 |
Інтроскоп
рентгенотелевізійний прямопоказувальний |
140 |
4 |
560 |
4 |
560 |
Прилад нічного бачення |
2,0 |
20 |
40 |
20 |
40 |
Рентгенофлюориметр
портативний |
150 |
2 |
300 |
3 |
450 |
Рентгеноапарат
портативний |
150 |
3 |
450 |
3 |
450 |
Рентгеноапарат для
перевірки великовантажних автомобілів та контейнерів, модульний або мобільний |
13250 |
2 |
26500 |
2 |
26500 |
Система автоматичного
зчитування автомобільних номерів |
70 |
40 |
2800 |
40 |
2800 |
Комплект
експрес-аналізаторів наркотичних речовин |
0,5 |
|
|
650 |
325 |
Відеоапаратура |
7,2 |
20 |
144 |
20 |
144 |
Телевізор |
1,44 |
10 |
14,4 |
10 |
14,4 |
Фотоапарат
цифровий |
2 |
20 |
40 |
20 |
40 |
Радіостанція
переносна |
2,5 |
280 |
700 |
285 |
712,5 |
|
|
|
|
|
|
Усього |
|
|
38978,4 |
|
41265,9 |
* Орієнтовно визначена на основі цін, за якими здійснювалася Адміністрацією Держприкордонслужби і Держмитслужбою централізована закупівля аналогічних засобів за рахунок коштів державного бюджету.
Файли що додаються:
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА "Контрабанді - СТОП" на 2005 - 2006 роки