ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 травня 2008 р.
№ 439
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА
ПРОГРАМА
розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення
реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану
інноваційного розвитку економіки
Загальна
частина
Однією з основних проблем реалізації державної
інноваційної політики та забезпечення переходу на інвестиційно-інноваційну модель розвитку економіки є неналежне інформаційно-аналітичне супроводження зазначеного процесу, а
також відсутність системи моніторингу стану інноваційного розвитку економіки.
Для ефективної реалізації державної інноваційної
політики необхідно перейти на принципово новий рівень її
інформаційно-аналітичного забезпечення та моніторингу стану інноваційного
розвитку економіки.
Об’єднання інформаційних ресурсів, з використанням яких
відображаються стан, умови, особливості та перспективи провадження інноваційної
діяльності в Україні, та створення на цій основі аналітичної системи, здатної
забезпечити об’єктивне оцінювання інноваційного розвитку економіки за переліком
адаптованих до стандартів Організації економічного співробітництва і розвитку
показників, прогнозування тенденцій інноваційного розвитку економіки та
вивчення впливу на нього інструментів державного регулювання є передумовою
підвищення ефективності державної інноваційної політики.
Мета Програми
Мета Програми полягає у створенні правових, економічних
і організаційних умов для розвитку та ефективного функціонування системи
інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної
політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки як основи
реалізації такої державної політики.
Шляхи і
способи розв’язання проблеми
Для забезпечення розвитку та
ефективного функціонування системи інформаційно-аналітичного забезпечення
реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного
розвитку економіки необхідно:
удосконалити
механізм проведення моніторингу стану інноваційного розвитку економіки;
запровадити
проведення аналізу ефективності застосування механізмів державної підтримки та
стимулювання інноваційної діяльності, зокрема, порівняно з аналогічними
механізмами, що застосовуються в інших країнах;
забезпечити
поширення інформації про стан інноваційної діяльності та перспективні вітчизняні
розробки з метою привернення до них уваги потенційних інвесторів і споживачів;
активізувати
процес громадського обговорення питань формування та реалізації державної
інноваційної політики;
підвищити
кваліфікацію державних службовців, діяльність яких пов’язана з формуванням та
реалізацією державної інноваційної політики;
забезпечити
розвиток міжнародного науково-технічного співробітництва у сфері формування та
реалізації державної інноваційної політики;
запровадити
проведення кон’юнктурних досліджень внутрішнього і зовнішнього ринку,
узагальнення патентної та патентно-ліцензійної інформації з метою прогнозування
інноваційного розвитку економіки та підготовки пропозицій щодо визначення
пріоритетних напрямів розвитку інноваційної діяльності;
забезпечити
широкий доступ громадськості до результатів наукових досліджень, створити умови
для оприлюднення таких результатів усіма заінтересованими суб’єктами
інноваційного процесу, крім інформації з обмеженим доступом згідно із законодавством;
забезпечити
надання державної підтримки в організації та проведенні
інформаційно-просвітницьких та виставкових заходів у сфері інноваційної
діяльності;
удосконалити
нормативно-правову базу з питань інформаційно-аналітичного забезпечення
реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного
розвитку економіки, зокрема забезпечити її гармонізацію з відповідними нормами
міжнародного права.
Створення системи
інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної
політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки здійснюється на
базі Українського інституту науково-технічної та економічної інформації МОН і
регіональних центрів науково-технічної та економічної інформації, що здатні
забезпечити інформаційно-аналітичну, методичну, організаційну підтримку
розвитку інноваційної діяльності та реалізації державної інноваційної політики.
Методичне і технічне
забезпечення процесів збору та обробки статистичної інформації здійснюється
Держкомстатом.
Прогнозні обсяги і джерела
фінансування Програми наведені у додатку 1.
Завдання і заходи з виконання Програми
Завдання і заходи з виконання
Програми визначені у додатку 2.
Очікувані
результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу:
сприяти підвищенню рівня конкурентоспроможності економіки;
удосконалити механізм надання державної підтримки та
стимулювання інноваційної діяльності;
підвищити рівень взаємодії між центральними та місцевими органами виконавчої
влади, заінтересованими установами і громадськими організаціями, підприємствами
та іншими суб’єктами інноваційного процесу;
забезпечити проведення на постійній основі моніторингу
стану інноваційного розвитку економіки, прогнозування відповідних тенденцій;
підвищити науковий рівень обґрунтування підходів до
формування та реалізації державної інноваційної політики;
адаптувати механізм збору та обробки інформації про стан
інноваційного розвитку економіки до стандартів Організації економічного
співробітництва і розвитку;
забезпечити порівняння стану інноваційного розвитку
національної економіки з країнами—членами ЄС, іншими країнами, а також вивчення
досвіду таких країн у сфері формування та реалізації державної інноваційної політики;
створити умови для широкого доступу громадськості до
обговорення питань, пов’язаних з формуванням та реалізацією державної
інноваційної політики;
сприяти поширенню інформації про мету та завдання
державної інноваційної політики, результати її реалізації та роль у
соціально-економічному розвитку країни.
Очікувані
результати виконання Програми наведені у додатку 3.
Обсяги та
джерела фінансування
Фінансування Програми
здійснюється за рахунок коштів, які передбачаються у державному бюджеті для
виконання заходів, визначених Програмою, а також за рахунок коштів грантів міжнародних організацій та інших джерел.
Орієнтовний обсяг коштів
державного бюджету, передбачених для виконання Програми, становить 13,42 млн.
гривень.
Розрахунки обсягів фінансування
наведено у додатку 2 до Програми.
Необхідний обсяг фінансування
Програми визначається щороку виходячи з можливостей державного бюджету з
урахуванням конкретизації завдань за підсумками виконання Програми у попередні
роки.
_____________________
Додаток
1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної цільової програми розвитку системи
інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації
державної інноваційної політики та моніторингу
стану інноваційного розвитку економіки
1. Концепція Програми схвалена
розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 травня 2007 р. № 285.
2. Програма затверджена
постановою Кабінету Міністрів України â³ä 7 травня 2008
ð. ¹ 439.
3. Державний
замовник-координатор — Мінекономіки.
4. Державні замовники —
Мінекономіки, МОН, Держінвестицій.
5. Керівник Програми — заступник
Міністра економіки.
6. Виконавці заходів
Програми — Мінекономіки, МОН, Держінвестицій, Держкомстат, Головдержслужба,
Національна та галузеві академії наук.
7. Строк виконання: 2009—2011
роки.
8. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела
фінансування |
Обсяг
фінансування, млн. гривень |
У
тому числі за роками |
||
2009 |
2010 |
2011 |
||
Державний бюджет |
13,42 |
3,74 |
5,79 |
3,89 |
Інші джерела |
0,79 |
0,39 |
0,2 |
0,2 |
Усього |
14,21 |
4,13 |
5,99 |
4,09 |
_____________________
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової програми розвитку системи
інформаційно-аналітичного забезпечення
реалізації державної інноваційної політики та
моніторингу стану інноваційного розвитку економіки
Найменування завдання |
Найменування показника |
Значення показника |
Найменування заходу |
Головний розпорядник бюджетних
коштів |
Джерела фінансування |
Прогноз-ний обсяг фінансових
ресурсів для виконання завдань, |
У тому числі за роками |
|||||||||||
усього |
за роками |
|||||||||||||||||
2009 |
2010 |
2011 |
2009 |
2010 |
2011 |
|||||||||||||
1. Удосконалити
механізм моніторингу стану та прогнозування тенденцій інноваційного розвитку
економіки |
частка показників аналітико-статистичного
спостереження стану інноваційного розвитку економіки, адаптованих до
стандартів Організації економічного співробітництва і розвитку,
відсотків |
90 |
40 |
70 |
90 |
1) приведення
механізму аналітично-статистичного спостереження стану інноваційного
розвитку економіки у відповідність із стандартами Організації економічного
співробітництва і розвитку |
Мінекономіки МОН Держінвестицій Держкомстат Національна та галузеві академії наук |
державний бюджет |
0,9 |
0,3 |
0,3 |
0,3 |
||||||
|
кількість
показників, за якими здійснюється перспективне спостереження та
прогнозу-вання тенденцій інноваційного розвитку економіки, відсотків |
30 |
15 |
20 |
30 |
2) розроблення та впровадження
програмного забезпечення для проведення моніторингу стану інноваційного
розвитку економіки |
—“— |
державний бюджет |
2 |
|
2 |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
3) проведення моніторингу стану інноваційного розвитку
економіки |
Мінекономіки МОН Держінвестицій Національна та галузеві академії наук |
державний бюджет |
2 |
|
1 |
1 |
||||||
|
|
|
|
|
|
4)
проведення кон’юнктурних досліджень сучасних тенденцій
розвитку внутрішнього і зовнішнього
ринку, вимог та потреб споживачів,
стану національної економіки та окремих сфер виробництва |
Держінвестицій Мінекономіки МОН Держкомстат Національна та галузеві академії наук |
державний
бюджет інші джерела |
1,6 0,19 |
1 0,19 |
0,3 |
0,3 |
||||||
|
|
|
|
|
|
5)
підготовка пропозицій щодо уточнення пріоритетних напрямів інноваційного
розвитку |
МОН Мінекономіки Держкомстат Національна та галузеві академії наук |
державний бюджет |
0,1 |
|
|
0,1 |
||||||
Разом за завданням 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6,79 |
1,49 |
3,6 |
1,7 |
||||||
у тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
державний бюджет |
6,6 |
1,3 |
3,6 |
1,7 |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
інші джерела |
0,19 |
0,19 |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
2. Запровадити проведення аналізу ефективності механізму державного регулювання
інноваційної діяльності |
кількість промислових підприємств, що провадять
інноваційну діяльність податкове
навантаження на 1 гривню витрат суб’єктів господарювання на інновації,
гривень середньорічні обсяги |
1450 1,8 |
1200 2 |
1325 1,9 |
1450 1,8 |
1) розроблення методики та проведення порівняльного аналізу ефективності застосування механізму
державної підтримки та стимулювання інноваційної діяльності в Україні та
інших країнах |
Мінекономіки Мінфін МОН Держінвестицій Держкомстат Національна та галузеві академії наук |
державний бюджет |
0,62 |
0,3 |
0,16 |
0,16 |
||||||
|
5500 |
6000 |
6500 |
2) розроблення методики та проведення
аналізу ефективності регіональної та галузевої інноваційної політики |
—“— |
державний бюджет |
0,62 |
0,3 |
0,16 |
0,16 |
||||||||
інвестицій суб’єктів господарювання, пов’язаних з
інноваційною діяльністю, млн.
гривень |
|
|
|
|
3) розроблення пропозицій щодо
удосконалення механізмів державного регулювання та економічного стимулювання
інноваційної діяльності |
—“— |
державний бюджет |
0,08 |
|
0,04 |
0,04 |
|||||||
Разом за завданням 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1,32 |
0,6 |
0,36 |
0,36 |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
3. Підвищити кваліфікацію державних службовців,
діяльність яких пов'язана з формуванням та реалізацією державної інноваційної
політики |
кількість державних службовців, що пройшли навчальний
курс |
120 |
40 |
40 |
40 |
1) проведення навчання з питань державної інноваційної
політики серед державних службовців центральних та місцевих органів
виконавчої влади |
МОН Головдерж- Держінвестицій Національна академія наук |
державний бюджет |
1 |
0,34 |
0,33 |
0,33 |
||||||
кількість державних службовців, що пройшли стажування
за кордоном |
60 |
20 |
20 |
20 |
2) організація міжнародного обміну досвідом у сфері
державного регулювання інноваційної діяльності |
—“— |
державний бюджет |
1,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|||||||
Разом за завданням 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2,5 |
0,84 |
0,83 |
0,83 |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
4. Забезпечити широкий доступ громадськості до
результатів наукових досліджень, перспективних вітчизняних розробок |
кількість
інформаційних бюлетенів, аналітичних доповідей, інших публікацій у
спеціалізованих виданнях |
30-45 |
10-15 |
10-15 |
10-15 |
1)
оприлюднення результатів наукових досліджень у сфері інноваційної діяльності |
Мінекономіки МОН Держінвестицій Держкомстат Національна та галузеві академії наук |
державний бюджет |
0,9 |
0,3 |
0,3 |
0,3 |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
кількість
створених електронних інформаційних баз даних кількість
|
8 1 |
3 1 |
3 |
2 |
2) створення та забезпечення
функціонування системи розподілених електронних інформаційних баз даних
результатів |
Мінекономіки МОН Держінвестицій Держкомстат Національна та галузеві академії наук |
державний бюджет |
0,6 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
||||||
|
створених
Інтернет-сайтів з відповідною тематикою |
|
|
|
|
науково-дослідних та
дослідно-конструктор-ських робіт і дисертацій з можливістю доступу до неї
через Інтернет і створення
спеціалізованого Інтернет-сайту |
|
|
|
|
|
|
||||||
Разом за
завданням 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
||||||
5. Підвищити рівень інноваційної культури населення,
привести механізм громадського обговорення стратегічних питань державної
інноваційної політики у відповідність з європейськими |
кількість проведених конференцій, семінарів |
9-21 |
3-7 |
3-7 |
3-7 |
1) організація та проведення
інформаційно-просвітницьких заходів у сфері інноваційної діяльності |
—“— |
державний бюджет |
0,3 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
||||||
кількість проведених виставкових заходів |
6-9 |
2-3 |
2-3 |
2-3 |
2) організація та проведення виставкових заходів у сфері
інноваційної діяльності |
—“— |
державний бюджет |
1,2 |
0,4 |
0,4 |
0,4 |
|||||||
стандартами |
|
|
|
|
|
|
|
інші джерела |
0,6 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
||||||
Разом за завданням 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2,1 |
0,7 |
0,7 |
0,7 |
||||||
у тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
державний бюджет |
1,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
інші джерела |
0,6 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
||||||
Усього
за Програмою |
|
|
|
|
|
|
|
|
14,21 |
4,13 |
5,99 |
4,09 |
||||||
у тому
числі |
|
|
|
|
|
|
|
державний бюджет |
13,42 |
3,74 |
5,79 |
3,89 |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
інші джерела |
0,79 |
0,39 |
0,2 |
0,2 |
||||||
________________________________________
Додаток 3
до Програми
ОЧІКУВАНІ
РЕЗУЛЬТАТИ
виконання Державної цільової програми
розвитку системи
інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної
політики та моніторингу стану
інноваційного розвитку економіки
Найменування завдання |
Найменування показників
виконання завдання |
Одиниця виміру |
Значення показників |
|||
усього |
у тому числі за роками |
|||||
2009 |
2010 |
2011 |
||||
1. Удосконалити
механізм моніторингу стану та прогнозування тенденцій інноваційного розвитку
економіки |
частка показників
аналітико-статистичного спостереження стану інноваційного розвитку економіки,
адаптованих до стандартів Організації економічного співробітництва і розвитку |
відсотки |
90 |
40 |
70 |
90 |
кількість
показників, за якими здійснюється перспективне спостереження та прогнозування
тенденцій інноваційного розвитку економіки |
|
30 |
15 |
20 |
30 |
|
2. Запровадити проведення
аналізу ефективності механізму
державного регулювання інноваційної діяльності |
кількість промислових підприємств, що
провадять інноваційну діяльність |
|
1450 |
1200 |
1325 |
1450 |
|
податкове
навантаження на 1 гривню витрат суб’єктів господарювання на інновації |
гривень |
1,8 |
2 |
1,9 |
1,8 |
|
середньорічний
обсяг інвестицій суб’єктів господарювання, пов’язаних з інноваційною
діяльністю |
млн. гривень |
|
5500 |
6000 |
6500 |
3. Підвищити кваліфікацію державних службовців, діяльність
яких пов'язана з формуванням та реалізацією державної інноваційної політики |
кількість
державних службовців, що пройшли навчальний курс |
|
120 |
40 |
40 |
40 |
кількість державних службовців, що пройшли стажування
за кордоном |
|
60 |
20 |
20 |
20 |
|
4. Забезпечити
широкий доступ громадськості до результатів наукових досліджень,
перспективних вітчизняних розробок |
кількість
інформаційних бюлетенів аналітичних доповідей, інших публікацій у
спеціалізованих виданнях |
|
30—45 |
10—15 |
10—15 |
10—15 |
|
кількість створених електронних інформаційних баз
даних |
|
8 |
3 |
3 |
2 |
|
кількість створених Інтернет-сайтів з відповідною
тематикою |
|
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Підвищити рівень
інноваційної культури населення, привести механізм громадського обговорення
стратегічних питань державної
політики у сфері інноваційної діяльності у відповідність з |
кількість конференцій, семінарів |
|
9—21 |
3—7 |
3—7 |
3—7 |
європейськими стандартами |
кількість виставкових заходів |
|
6—9 |
2—3 |
2—3 |
2—3 |
_____________________
Файли що додаються:
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки