• In English

  • ЗАТВЕРДЖЕНО

    розпорядженням Кабінету Міністрів України
    від
    11 червня 2003 р. 340-р

     

     

    П Л А Н
    дій на 2003 рік щодо виконання Державної програми зайнятості
    населення на 2001 — 2004 роки

    I. Стан виконання заходів щодо поліпшення
    ситуації у сфері зайнятості населення у 2002 році

    У 2002 році завдяки позитивним зрушенням в економіці країни та вжитим заходам щодо сприяння зайнятості населення було закріплено тенденцію до поліпшення ситуації на ринку праці, яка намітилася у попередні роки. Вона характеризується збільшенням обсягів та підвищенням рівня зайнятості з одночасним зменшенням обсягів та зниженням рівня безробіття серед економічно активного населення у віці 15 — 70 років, уповільненням темпів та зменшенням обсягів вивільнення працівників з підприємств, установ та організацій, підвищенням рівня заробітної плати, істотним зменшенням чисельності працівників, які перебували у відпустках без збереження заробітної плати з ініціативи адміністрації підприємств або працювали у режимі неповного робочого часу, збільшенням чисельності населення, працевлаштованого за сприяння державної служби зайнятості.

    Чисельність працівників у віці 15 — 70 років, зайнятих економічною діяльністю, в середньому за 2002 рік збільшилася порівняно з 2001 роком більш як на 189 тис. чоловік і становила 20,4 млн. чоловік. Збільшення чисельності працюючих відбувалося, насамперед, у приватному секторі економіки. Серед осіб працездатного віку рівень зайнятості в середньому за 2002 рік зріс порівняно з 2001 роком на 0,3 відсоткового пункту і становив 64,8 відсотка. Чисельність безробітних, визначена за методологією МОП,
    у середньому за 2002 рік зменшилася порівняно з 2001 роком майже на
    203 тис. чоловік, або на 8,1 відсотка, і становила 2,3 млн. чоловік.
    Рівень безробіття, визначений за методологією МОП, за цей період знизився на 0,9 відсоткового пункту і становив 10,2 відсотка економічно активного населення зазначеного віку.


    Значно зменшилися обсяги вимушеної неповної зайнятості. Чисельність працівників, які протягом 2002 року перебували у відпустках без збереження заробітної плати з ініціативи адміністрації підприємств, зменшилася порівняно з 2001 роком на 33,5 відсотка і становила 621,9 тис. чоловік (5,1 відсотка середньооблікової чисельності працівників). Втрати робочого часу внаслідок вимушених відпусток без збереження заробітної плати з ініціативи адміністрації підприємств за 2002 рік зменшилися порівняно з 2001 роком в 1,87 раза.

    Чисельність працівників, які працювали на умовах неповного робочого часу (дня або тижня), за цей період зменшилася на 11,5 відсотка
    і становила 1,52 млн. чоловік (12,4 відсотка середньооблікової чисельності працівників), а втрати робочого часу внаслідок роботи в режимі неповного робочого часу зменшилися на 12 відсотків.

    Виконано завдання з розширення сфери застосування праці за рахунок створення нових робочих місць. Протягом 2002 року в усіх сферах економічної діяльності введено в дію 622,2 тис. нових робочих місць, що більш як у 1,5 раза перевищує річне завдання. Найбільше нових робочих місць створено у м. Києві, Донецькій, Одеській, Харківській, Луганській, Львівській, Дніпропетровській областях та Автономній Республіці Крим (60,6 відсотка загальної кількості нових робочих місць).

    Органами приватизації здійснювався контроль за дотриманням власниками роздержавлених підприємств умов договорів купівлі-продажу державного майна в частині збереження діючих та створення нових робочих місць. Протягом 2002 року перевірено 5,6 тис. договорів купівлі-продажу, з них 481 договір, у якому містяться умови збереження діючих робочих місць, та 168 договорів, якими передбачені умови створення нових робочих місць. За результатами перевірок встановлено, що зазначені умови в основному виконуються.

    У 2002 році на приватизованих підприємствах створено близько
    2,1 тис. нових робочих місць.

    За сприяння державної служби зайнятості у 2002 році працевлаштовано 831,8 тис. чоловік із числа незайнятого населення
    (105,3 відсотка річного завдання), в оплачуваних громадських роботах брало участь 345,2 тис. чоловік цієї категорії населення (115,1 відсотка річного завдання). Найкраще виконали річне завдання:

    з працевлаштування незайнятого населення, зареєстрованого в державній службі зайнятості, — Волинська, Чернівецька, Рівненська, Вінницька і Херсонська області;

    із залучення до участі в оплачуваних громадських роботах незайнятого населення та зареєстрованих безробітних — Рівненська, Вінницька, Волинська, Чернівецька, Тернопільська, Донецька, Івано-Франківська і Запорізька області.

    Набувають розвитку такі види підтримки зареєстрованих безробітних, як одноразова виплата допомоги по безробіттю для зайняття підприємницькою діяльністю, надання дотацій роботодавцям для працевлаштування безробітних, особливо з числа неконкурентоспроможних на ринку праці та безробітних з тривалим строком перебування на обліку в державній службі зайнятості. Поширюються нові напрями професійного навчання зареєстрованих безробітних — навчання на замовлення роботодавців та за індивідуальними планами і програмами, стажування безпосередньо на робочих місцях тощо.

    Реалізація заходів щодо сприяння зайнятості населення дала змогу скоротити тривалість перебування безробітних на обліку в державній службі зайнятості з 12 місяців у 2001 році до 10 місяців у 2002 році.

    Вживалися також заходи до збільшення мінімального розміру допомоги по безробіттю. У 2002 році мінімальний розмір допомоги по безробіттю збільшено з 60 гривень у січні до 74 гривень у вересні — грудні.

    Більшої ваги в сучасних умовах набуває питання конкурентоспроможності працівників, якості робочої сили. Одним з механізмів розв’язання даної проблеми є відновлення та подальше вдосконалення системи професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації зайнятого населення. З цією метою у 2002 році центральними та місцевими органами виконавчої влади забезпечувалося виконання заходів щодо сприяння підприємствам в організації професійного навчання кадрів на виробництві, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 січня 2001 р. № 13. У результаті виконання цих заходів намітилася позитивна тенденція до збільшення чисельності працівників, охоплених професійним навчанням на виробництві.

    Кабінет Міністрів України постійно приділяє увагу розв’язанню проблем зайнятості населення в малих монофункціональних містах і населених пунктах, які пов’язані із закриттям, реструктуризацією збиткових підприємств вугільної промисловості та інших галузей економіки, виведенням з експлуатації Чорнобильської АЕС тощо. З цією метою у
    2002 році розроблено проекти Законів України “Про затвердження Загальнодержавної програми розвитку малих міст України” і “Про засади стимулювання розвитку регіонів”. Для вирішення питання щодо працевлаштування працівників, які вивільняються з підприємств вугільної промисловості у процесі їх реструктуризації, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 25 грудня 2002 р. № 1954 “Про заходи щодо створення нових робочих місць для працівників, які вивільняються з вугледобувних та вуглепереробних підприємств, що ліквідуються згідно з рішеннями Кабінету Міністрів України”. З метою сприяння зайнятості вивільнюваних працівників Чорнобильської АЕС у 2002 році виконувалися завдання і заходи, визначені Програмою створення додаткових робочих місць для працівників Чорнобильської АЕС, які вивільняються після закриття станції, та жителів м. Славутича (схвалена постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2001 р. № 1411).

    Для розв’язання проблеми зайнятості сільського населення розроблено проект Закону України “Про врегулювання статусу зайнятості громадян, які мають у приватній власності земельну ділянку”. Розроблення цього законопроекту викликане потребою мати правову основу для визначення статусу зайнятості громадян, які мають у приватній власності земельну ділянку, одержану в результаті розпаювання земель сільськогосподарських підприємств і організацій колективної форми власності або за рішенням органу місцевого самоврядування чи місцевого органу виконавчої влади, а також умов надання таким громадянам у працездатному віці статусу безробітного у разі їх звернення до державної служби зайнятості за сприянням у працевлаштуванні.

    З метою вжиття ефективних заходів щодо протидії незаконному використанню роботодавцями найманої робочої сили Держнаглядпраці в 2002 році перевірив 1977 фізичних осіб — суб’єктів підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників. Установлено, що кожен третій з найманих працівників, які працюють за трудовими договорами з фізичними особами, не має відповідних записів у трудових книжках. Найбільше таких порушень виявлено у Вінницькій, Тернопільській, Херсонській, Житомирській, Кіровоградській, Харківській, Закарпатській та Сумській областях. Виявлено також факти використання фізичними особами — суб’єктами підприємницької діяльності праці найманих працівників без укладання з ними трудових договорів. За фактами виявлених порушень до суду передано 326 протоколів про адміністративні правопорушення, 53 матеріали перевірок передані правоохоронним органам.

    З метою посилення соціального захисту громадян, які здійснюють трудову діяльність за кордоном, у 2002 році заінтересованими центральними органами виконавчої влади проводилася робота, пов’язана з приєднанням України до Європейської конвенції про правовий статус трудящих-мігрантів 1977 року. Приєднання України до цієї Конвенції сприятиме підвищенню рівня захисту прав трудящих — мігрантів з України, які легально працюють на території держав — членів Конвенції.

     

     

    ІІ. Основні завдання та очікувані результати поліпшення
    ситуації у сфері зайнятості населення в 2003 році

    В умовах переходу до ринкових відносин і здійснення структурної перебудови економіки політика Кабінету Міністрів України в 2003 році буде спрямована на сприяння зайнятості населення, запобігання масовому безробіттю, підтримку неконкурентоспроможних на ринку праці верств населення, посилення соціального захисту безробітних.

    Основними завданнями щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення визначені:

    удосконалення нормативно-правової бази з питань зайнятості населення;

    сприяння підготовці робочої сили, професійний склад і кваліфікаційний рівень якої відповідав би потребам ринку праці;

    створення нових робочих місць і підтримка самостійної зайнятості населення, сприяння розвитку малого та середнього підприємництва;

    підвищення якості робочої сили, передусім шляхом удосконалення системи професійної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації кадрів на виробництві;

    розв’язання проблем зайнятості населення в регіонах з критичною ситуацією на ринку праці, насамперед у малих монофункціональних містах, шахтарських регіонах та сільській місцевості;

    сприяння зайнятості неконкурентоспроможних на ринку праці верств населення (інвалідів, молоді, особливо випускників навчальних закладів, жінок, які мають неповнолітніх дітей, військовослужбовців, вивільнених внаслідок скорочення їх чисельності, та інших);

    регулювання трудової міграції, забезпечення соціального захисту трудящих — мігрантів з України, контроль за діяльністю іноземців, які працюють в Україні;

    посилення мотивації до легальної продуктивної зайнятості;

    сприяння у працевлаштуванні зареєстрованих безробітних і підвищення мінімального розміру допомоги по безробіттю.

    Протягом 2003 року передбачається створити близько 575 тис. нових робочих місць в усіх сферах економічної діяльності, працевлаштувати на вільні та новостворені робочі місця понад 838 тис. чоловік, залучити майже 342 тис. чоловік з числа незайнятого населення, зареєстрованого в державній службі зайнятості,  та безробітних до участі в оплачуваних громадських роботах, здійснити ряд інших заходів, спрямованих на сприяння зайнятості населення.

    У результаті здійснення заходів щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення в 2003 році очікується:

    збільшення чисельності зайнятого населення;

    посилення конкурентоспроможності робочої сили;

    підвищення заінтересованості зареєстрованих безробітних до зайняття підприємництвом та повернення їх до трудової діяльності;

    зменшення обсягів та тривалості безробіття, визначеного за методологією МОП.

    Прогнозується, що в 2003 році чисельність зайнятого населення збільшиться (в середньому за рік) на 520 тис. чоловік і становитиме майже 21 млн. чоловік, а рівень зайнятості населення зросте на 1,4 відсоткового пункту і становитиме близько 58 відсотків, чисельність безробітного населення в середньому за 2003 рік зменшиться на 260 тис. чоловік і становитиме понад 2 млн. чоловік, а рівень безробіття, визначений за методологією МОП, знизиться на 1,3 відсоткового пункту і становитиме близько 9 відсотків економічно активного населення у віці 15 — 70 років.

    III. Основні показники ринку праці на 2003 рік

    (у середньому за рік)

    Показник

    2001 рік (звітні дані)

    2002 рік (звітні дані)

    2003 рік (прогноз­ні дані)

    1. Економічно активне населення у віці
    15 — 70 років, млн. чоловік

    22,76

    22,74

    23

    2. Зайняте населення, млн. чоловік:

     

     

     

    у віці 15 — 70 років
    у тому числі працездатного віку

    20,24
    18,75

    20,43
    18,86

    20,95
    19,32

    3. Безробітні, визначені за методологією МОП, млн. чоловік

    2,52

    2,31

    2,05

    4. Рівень зайнятості, у відсотках до населення відповідної вікової групи:

     

     

     

    у віці 15 — 70 років
    працездатного віку

    55,8*
    64,3*

    56,3*
    64,6*

    57,7*
    66,2*

    5. Рівень безробіття, визначений за методологією МОП, відсотків

    11,1

    10,2

    8,9

    6. Середньомісячна заробітна плата працівників у цілому по економіці, гривень (без малих підприємств)

    311,08

    376,38

    437

    7. Розширення сфери застосування праці за рахунок створення нових робочих місць, тис. чоловік (у цілому за рік)

    390,4

    622,2

    574,7

    8. Чисельність працевлаштованих за сприяння державної служби зайнятості, тис. чоловік (у цілому за рік)

    772,7

    831,8

    838,4

    9. Чисельність зареєстрованих безробітних, тис. чоловік (на кінець року)

    1008,1

    1034,2

    1087,3

    10. Рівень зареєстрованого безробіття, відсотків до працездатного населення працездатного віку (на кінець року)

    3,68*

    3,78*

    3,97*

    ___________________

    * Підлягають уточненню за результатами Всеукраїнського перепису населення 2001 року.

    IV. Розрахунковий баланс зареєстрованого ринку праці

    (тис. чоловік)

    Показник

    2001 рік (звітні дані)

    2002 рік (звітні дані)

    2003 рік (прогнозні дані)

    1. Чисельність незайнятого населення, зареєстрованого в державній службі зайнятості — всього

    2760,2

    2799,2

    2855,2

    у тому числі:

     

     

     

    2. Чисельність незайнятого населення, зареєстрованого в державній службі зайнятості на початку року

    1188

    1028,8

    1055,2

    3. Чисельність незайнятого населення, яке звернулося до державної служби зайнятості за сприянням у працевлаштуванні протягом року

    1572,2

    1770,4

    1800

    з них:

     

     

     

    звільнені у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці

    185,4

    155

    172,6

    звільнені з причин плинності кадрів

    397

    390,9

    401,1

    випускники вищих та професійно-технічних навчальних закладів, середніх загальноосвітніх шкіл та особи, які звільнилися із строкової військової або альтернативної (невійськової) служби

    112,8

    106,3

    119,8

    інші категорії незайнятого населення

    877

    1118,2

    1106,5

    4. Чисельність працевлаштованих за сприяння державної служби зайнятості

    772,7

    831,8

    838,4

    5. Чисельність осіб, знятих з обліку в державній службі зайнятості для самостійного працевлаштування та з інших причин

    958,7

    912,2

    904,2

    6. Чисельність незайнятого населення, зареєстрованого в державній службі зайнятості на кінець року

    1028,8

    1055,2

    1112,6

     

     

    V. Завдання регіонам з розширення сфери застосування праці за рахунок створення нових робочих місць на 2003 рік

    (тис. чоловік)

    Регіон

    2002 рік (звітні дані)

    2003 рік

    прогнозні дані, передбачені Державною програмою зайнятості населення на 2001 - 2004 роки

    прогнозні дані, сформовані на основі пропозицій місцевих органів виконавчої влади

    Автономна Республіка Крим

    32,8

    10,4

    19,8

    Області:

     

     

     

    Вінницька

    13,2

    7,5

    7,5

    Волинська

    7,7

    8,1

    8

    Дніпропетровська

    33,1

    33

    33

    Донецька

    57

    57

    62,6

    Житомирська

    19,8

    10,8

    19,9

    Закарпатська

    14,3

    16,3

    17,2

    Запорізька

    22

    14

    20

    Івано-Франківська

    20,1

    22

    22

    Київська

    13,1

    12,7

    12,7

    Кіровоградська

    9,7

    6,8

    10

    Луганська

    42,4

    12

    43,1

    Львівська

    39,2

    27

    39

    Миколаївська

    12,8

    10,7

    15

    Одеська

    56

    28

    51

    Полтавська

    11,6

    10,6

    25,8

    Рівненська

    7,9

    7

    7,2

    Сумська

    18,9

    3,4

    18,1

    Тернопільська

    6

    6,2

    8,1

    Харківська

    49,5

    35

    41,3

    Херсонська

    14,3

    10,3

    14,8

    Хмельницька

    13

    8,6

    13,2

    Черкаська

    14,6

    3,7

    15,2

    Чернівецька

    8,8

    7,6

    9,5

    Чернігівська

    12,7

    12,5

    13,6

    м. Київ

    66,8

    22,6

    22,6

    м. Севастополь

    4,9

     

    4,5

    Усього

    622,2

    406,5

    574,7

     

    VI. Завдання регіонам на 2003 рік з працевлаштування
    та залучення до участі в оплачуваних громадських роботах незайнятого населення, зареєстрованого в державній службі зайнятості

    (тис. чоловік)

    Регіон

    Працевлаштування на вільні та новостворені робочі місця

    Залучення до участі в оплачуваних громадських роботах

    Автономна Республіка Крим

    33,1

    8,9

    Області:

     

     

    Вінницька

    36,4

    24

    Волинська

    26,5

    16

    Дніпропетровська

    62

    12

    Донецька

    67

    25

    Житомирська

    31,5

    12,7

    Закарпатська

    24,9

    6,6

    Запорізька

    38,2

    13

    Івано-Франківська

    38

    8,3

    Київська

    27,2

    8,2

    Кіровоградська

    23,3

    12,1

    Луганська

    41

    22,3

    Львівська

    33,9

    16

    Миколаївська

    23,5

    8,9

    Одеська

    26,7

    10,2

    Полтавська

    36,6

    14

    Рівненська

    25,7

    23,2

    Сумська

    30

    19,2

    Тернопільська

    23,6

    5

    Харківська

    44,1

    19,5

    Херсонська

    18,6

    10

    Хмельницька

    26,2

    9,1

    Черкаська

    34,4

    13,1

    Чернівецька

    15,6

    5,7

    Чернігівська

    27,5

    11,1

    м. Київ

    19,5

    7,7

    м. Севастополь

    3,4

    0,2

    Усього

    838,4

    342

     

    VII. Заходи на 2003 рік щодо виконання
    Державної програми зайнятості населення на 2001 — 2004 роки

    Найменування заходу

    Відповідальні виконавці

    Строк виконання

    Формування нормативно-правової бази
    у сфері зайнятості населення

    1. Розробити (доопрацювати) і подати на розгляд Кабінету Міністрів України проекти законів України:

     

     

    Про внесення змін до деяких законів України у зв’язку з прийняттям Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”

    Мінпраці
    Мінекономіки
    Мінпаливенерго
    Мінфін
    Державна податкова адміністрація Мін’юст



    ІІІ квартал

    Про внесення змін до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”

    Мінпраці
    Мінекономіки
    Мінфін
    Мін’юст


    — // —

    2. Продовжити розроблення нової редакції проекту Закону України “Про зайнятість населення”

    Мінпраці
    Мінекономіки
    Мінфін
    Мін’юст
    Національна академія наук
    за участю об’єднань роботодавців і профспілок




    ІV квартал

    3. Вивчити питання щодо доцільності внесення змін до Законів України “Про місцеві державні адміністрації” та “Про місцеве самоврядування в Україні” в частині уточнення повноважень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, що стосуються праці та зайнятості населення, і подати відповідні пропозиції на розгляд Кабінету Міністрів України

    Мінпраці
    Мінекономіки
    Мінфін
    Мін’юст
    Національна академія наук
    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації




    ІІІ квартал

    4. Вивчити питання щодо участі місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у формуванні заходів активної політики зайнятості населення, виконання яких здійснюється за рахунок усіх джерел фінансування, в тому числі коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття

    Мінпраці
    Фонд загальнообов’язко­вого державного соціального страхування на випадок безробіття
    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації

    ІІ
    квартал

    5. Підготувати пропозиції про вдоскона­лення системи адміністративної звітності щодо стану ринку праці та створення нових робочих місць в усіх сферах еконо­мічної діяльності відповідно до показників, передбачених Державною програмою зайнятості населення на 2001 —
    2004 роки

    Мінпраці
    Мінекономіки
    Держкомстат

    ІІІ квартал

    Професійно-освітня підготовка кадрів,
    підвищення якості робочої сили

    6. Продовжити роботу щодо приведення обсягів та напрямів підготовки кадрів у навчальних закладах за державним замовленням у відповідність з потребами економіки та регіональних ринків праці з урахуванням вимог статті 64 (пункт 1) Закону України “Про вищу освіту”

    МОН
    Мінекономіки
    Мінпраці
    інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади


    протягом року

    7. Провести моніторинг працевлаштування випускників державних навчальних закладів, потреба в яких була заявлена підприємствами, установами і організаціями

    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації
    МОН
    Держкомсім’я­молодь

    — // —

    8. На виконання постанови Верховної Ради України від 15 листопада 2001 р.
    № 2809-ІІІ та з метою посилення контролю за ефективністю використання робочої сили на підприємствах, розвитком системи професійного навчання кадрів на виробництві проаналізувати стан професійного навчання кадрів на виробництві в Миколаївській області,
    мм. Києві та Севастополі, розглянути це питання на розширеному засіданні Міжвідомчої консультативної ради з підготовки кадрів на виробництві

    Мінпраці
    МОН
    Миколаївська обласна,
    Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації


    протягом року

    9. З метою підвищення якості робочої сили сприяти запровадженню сучасних модульних технологій підготовки кадрів безпосередньо на виробництві, в навчальних закладах, у тому числі для навчання безробітних громадян

    МОН
    Мінпраці
    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації

    — // —

    10. Активізувати роботу щодо:

     

     

    приведення Класифікатора професій
    ДК 003-95 у відповідність з потребами ринку праці та вимогами сучасного виробництва, у тому числі стосовно включення професії “менеджер” до розділів “Професіонали” та “Фахівці”

    Мінпраці
    інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади

    — // —

    розроблення державних стандартів професійно-технічної та вищої освіти з урахуванням вимог ринкової економіки

    МОН
    Мінпраці
    інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади

    — // —

    Збереження і створення робочих місць, сприяння розвитку
    підприємництва та самостійній зайнятості населення

    11. Забезпечити виконання завдання Уряду з розширення сфери застосування праці за рахунок створення нових робочих місць

    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації

    протягом року

    12. Проаналізувати стан виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2002 р. № 440 “Про схвалення плану заходів щодо виконання Програми розвитку інвестиційної діяльності на 2002 — 2010 роки” в частині створення нових робочих місць і у разі потреби внести зміни до плану заходів на наступний рік

    Мінекономіки
    інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади

    ІV квартал

    13. Забезпечити проведення моніторингу:

     

     

    виконання заходів Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні та регіональних програм розвитку малого підприємництва з позицій їх впливу на стан ринку праці

    Держпідприєм­ництво
    інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади
    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації

    протягом року

    дотримання власниками роздержавлених підприємств умов договорів купівлі-продажу державного майна в частині збереження діючих та створення нових робочих місць

    Фонд державного майна
    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації

    — // —

    14. Проаналізувати результати впровадження зарубіжного досвіду у сфері підприємництва відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2000 р. № 306 і на цій основі підготувати та подати на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо посилення державної підтримки малого та середнього підприємництва

    Держпідприєм­ництво
    Мінпраці
    Мінфін
    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації


    ІV квартал

    Розв’язання регіональних та галузевих проблем
    зайнятості населення у сільській місцевості, шахтарських регіонах
    та в малих монофункціональних містах

    15. Доопрацювати проект Закону України “Про врегулювання статусу зайнятості громадян, які мають у приватній власності або користуванні земельну ділянку”

    Мінпраці
    Мінекономіки
    Мінагрополітики
    Мін’юст


    ІІІ квартал

    16. Забезпечити виконання завдань і заходів Державної програми розвитку соціальної сфери села на період до
    2005 року в частині розширення сфери зайнятості сільського населення

    Мінагрополітики
    інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади
    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні держадмі­ністрації

    ІV квартал

    17. Розробити і подати на розгляд Кабінету Міністрів України проект Програми розвитку сільського (“зеленого”) туризму в Україні

    Держтурадмі­ністрація
    Мінагрополітики
    Держпідприєм­ництво
    Мінекономіки
    Мінекоресурсів
    Мінпраці
    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації





    — // —

    18. З метою сприяння розвитку підприємництва та зниження рівня безробіття у сільській місцевості провести в Черкаській області експеримент із запровадження механізму беззаставного кредитування підприємницьких ініціатив сільських громадян і про результати поінформувати Кабінет Міністрів України

    Черкаська обласна держадміністрація
    за участю Міжнародного фонду соціальної адаптації

    ІV квартал

    19. Забезпечити створення нових робочих місць для працівників вугільної промисловості, які вивільняються у зв’язку із закриттям вугледобувних та вуглепереробних підприємств, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2002 р. № 1954 та з урахуванням положень статті 68 Закону України “Про Державний бюджет України на 2003 рік”

    Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Кіровоградська, Луганська, Львівська, Черкаська і Чернігівська обласні держадмі­ністрації
    Мінпаливенерго
    Мінекономіки
    Мінпраці


    протягом року

    20. Підготувати і подати на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо механізму економічного заохочення роботодавців, які забезпечують розширення сфери застосування праці за рахунок створення нових робочих місць у малих монофункціональних містах з кризовим станом економіки

    Мінекономіки
    Мінпраці
    Мінфін
    Держпідприєм­ництво
    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні держадмі­ністрації



    ІІІ квартал

    Сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального
    захисту і не здатні на рівних конкурувати на ринку праці

    21. Провести моніторинг виконання у
    2003 році заходів Державної програми підтримки молодіжного підприємництва на 2002 — 2005 роки з позицій їх впливу на стан ринку праці

    Держкомсім’я­молодь
    інші заінтересовані центральні органи виконавчої влади
    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації

    протягом року

    22. Сприяти реалізації молодіжними центрами праці програм, спрямованих на забезпечення надання послуг з працевлаштування молоді

    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації
    Держкомсім’я­молодь

    — // —

    23. Забезпечити профорієнтаційну та психологічну підтримку, а також професійне навчання випускників загальноосвітніх шкіл, неповнолітніх осіб, які не працюють і не навчаються та перебувають на обліку в кримінальній міліції, дітей-сиріт та дітей з багатодітних сімей

    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації
    Держкомсім’я­молодь
    МВС
    МОН
    Мінпраці
    органи державної служби зайнятості




    — // —

    Сприяння зайнятості незаконно депортованих осіб
    різних національностей, які повертаються в Україну

    24. Забезпечити виконання у 2003 році заходів Програми сприяння соціальному становленню та адаптації кримськотатар­ської молоді на 2002 — 2005 роки, спрямованих на розв’язання проблеми її зайнятості

    Рада міністрів Автономної Республіки Крим Севастопольська міська держадмі­ністрація
    Держкомсім’я­молодь
    Мінагрополітики
    МОН
    Мінпраці



    протягом року

    25. Активізувати роботу із створення об’єктів соціальної та промислової інфраструктури в місцях компактного проживання незаконно депортованих громадян, які повернулися в Україну

    Рада міністрів Автономної Республіки Крим заінтересовані обласні та Севастопольська міська держадмі­ністрації
    Держкомнацміграції
    Мінекономіки

    — // —

    26. З метою забезпечення зайнятості кримськотатарського населення сприяти відродженню традиційних для Криму галузей сільського господарства, народних промислів та ремесел, розвитку етнографічного, сільського (“зеленого”) туризму та інфраструктури автотуризму

    Рада міністрів Автономної Республіки Крим Севастопольська міська держадміністрація
    Держкомнацміграції
    Мінагрополітики
    Мінекономіки
    Держтурадмі­ністрація



    — // —

    Соціальний захист персоналу
    Чорнобильської АЕС внаслідок її закриття

    27. Забезпечити виконання:

    Програми створення додаткових робочих місць для працівників Чорнобильської АЕС, які вивільняються у зв’язку з її закриттям, та жителів м. Славутича

    Програми соціального захисту працівників Чорнобильської АЕС та жителів
    м. Славутича у зв’язку із закриттям станції

    Київська і Чернігівська обласні держадмі­ністрації
    Мінпаливенерго
    Мінпраці
    Мінекономіки
    МНС
    МВС
    МОН
    Держпідприєм­ництво
    Фонд державного майна







    протягом року

    28. Забезпечити проведення моніторингу реалізації соціальних гарантій для працівників Чорнобильської АЕС, які вивільняються у зв’язку з її закриттям, та подати на розгляд Кабінету Міністрів України відповідні пропозиції

    Мінпаливенерго
    Мінпраці
    Київська і Чернігівська обласні держадмі­ністрації
    органи державної служби зайнятості


    — // —

    Регулювання міждержавної трудової міграції,
    прикордонне співробітництво

    29. З метою посилення соціального захисту громадян України, які провадять легальну трудову діяльність за кордоном, підготувати проект Розпорядження Президента України “Про уповноваження С. Станік на підписання від імені України Європейської конвенції про правовий статус трудящих-мігрантів”

    Мінпраці
    МЗС
    МОЗ
    Мінфін
    Мін’юст



    ІІ квартал

    30. Підготувати проекти договорів (угод) про взаємне працевлаштування громадян та їх соціальний захист між:

    Мінпраці
    МЗС
    Мін’юст

    протягом року

    Україною та Королівством Іспанія;

     

     

    Урядом України і Урядами Грецької Республіки та Ісламської Республіки Іран

     

     

    31. З метою впорядкування процесів, пов’язаних з використанням праці громадян України та Російської Федерації в прикордонних регіонах, розробити підходи до визначення порядку здійснення двостороннього обміну інформацією про наявність в цих районах вільних робочих місць

    Мінпраці
    Держкомстат
    МЗС
    Рада міністрів Автономної Республіки Крим Донецька, Запорізька, Луганська, Сумська, Харківська, Херсонська і Чернігівська обласні держадмі­ністрації


    IV квартал

    Регулювання соціально-трудових відносин

    32. Проводити моніторинг укладення та виконання колективних договорів на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності, які використовують найману працю

    Рада міністрів Автономної республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації
    Мінпраці
    за участю об’єднань роботодавців і профспілок

    протягом року

    33. Забезпечити постійний контроль за обгрунтуванням вивільнення найманих працівників роботодавцями та дотриманням ними норм законодавства щодо правильності вивільнення працівників та їх соціального захисту

    — // —

    — // —

    34. Сприяти вдосконаленню організації, нормування та оплати праці на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності

    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації
    Мінпраці

    — // —

    Надання соціальних послуг зареєстрованим безробітним

    35. Забезпечити виконання завдань Уряду щодо працевлаштування на вільні та новостворені робочі місця незайнятого населення, зареєстрованого в державній службі зайнятості, та щодо залучення його до оплачуваних громадських робіт

    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації
    органи державної служби зайнятості

    протягом року

    36. З метою подолання довготривалого безробіття збільшити обсяги надання соціальних послуг незайнятому населенню, зареєстрованому в державній службі зайнятості, поширювати нові напрями професійного навчання зареєстрованих безробітних
    (на замовлення роботодавців,
    за індивідуальними планами і програмами, стажування безпосередньо на робочих місцях тощо)

    Рада міністрів Автономної Республіки Крим обласні, Київська і Севастопольська міські держадмі­ністрації
    органи державної служби зайнятості

    — // —

    37. Забезпечити підвищення якості надання соціальних послуг незайнятому населенню, зареєстрованому в державній службі зайнятості, шляхом застосування Єдиної технології обслуговування незайнятого населення

    — // —

    — // —

    38. Забезпечити поступове наближення мінімального розміру допомоги по безробіттю до прожиткового мінімуму виходячи з фінансових можливостей Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття

    Мінпраці
    Фонд загальнообов’язко­вого державного соціального страхування на випадок безробіття

    — // —

    ______________________