Затверджено
постановою Кабінету Міністрів
України
від 31 грудня 2004 р.№ 1777
ПОРЯДОК
проведення
органами державної контрольно-ревізійної служби
аудиту
фінансової та господарської діяльності бюджетних установ
1. Цей Порядок визначає механізм проведення органами
державної контрольно-ревізійної служби аудиту фінансової та господарської
діяльності бюджетних установ.
2. Аудит фінансової
та господарської діяльності бюджетної установи (далі – фінансово-господарський аудит) – це форма державного
фінансового контролю, яка спрямована на запобігання фінансовим порушенням та
забезпечення достовірності фінансової звітності.
3. Основним завданням фінансово-господарського аудиту є
сприяння бюджетній установі у забезпеченні
правильності ведення бухгалтерського обліку, законності використання
бюджетних коштів, державного і комунального майна, складанні достовірної
фінансової звітності та організації дієвого внутрішнього фінансового контролю.
4. Під час проведення фінансово-господарського аудиту
досліджуються первинні документи щодо операцій з коштами та майном, іншими
активами і пасивами, ведення бухгалтерського обліку, складання і подання
фінансової звітності та організація внутрішнього фінансового контролю.
5. Фінансово-господарський аудит включає:
проведення протягом року моніторингу фінансової
звітності бюджетної установи, у тому
числі з використанням баз даних Державного казначейства;
проведення у разі виявлення за результатами моніторингу
фінансової звітності бюджетної установи ризикових операцій перевірки
використання бюджетних коштів, державного і комунального майна, правильності
ведення бухгалтерського обліку, складання достовірної фінансової звітності;
дослідження системи внутрішнього фінансового контролю,
зокрема якості його організації;
підготовку керівництву бюджетної установи пропозицій щодо
усунення виявлених недоліків і порушень за результатами моніторингу її
фінансової звітності та/або перевірки;
відстеження усунення керівництвом бюджетної установи
недоліків і порушень, виявлених за результатами моніторингу її фінансової
звітності та/або перевірки;
надання висновку про рівень достовірності фінансової
звітності бюджетної установи, ступінь дотримання її посадовими особами
законодавства з фінансових питань та повноту врахування пропозицій, внесених у
ході фінансово-господарського аудиту.
6. Фінансово-господарський аудит проводиться органами
державної контрольно-ревізійної служби за планами, які складаються та
затверджуються у порядку, визначеному законодавством.
У бюджетних установах, де проводиться
фінансово-господарський аудит, ревізії і перевірки за ініціативою органів
державної контрольно-ревізійної служби не плануються.
7. Не пізніше ніж за десять календарних днів до
фінансово-господарського аудиту керівнику бюджетної установи надсилається
відповідне повідомлення із зазначенням мети і відповідальних за проведення
аудиту посадових осіб.
8. Для проведення фінансово-господарського аудиту
посадовій особі органу державної контрольно-ревізійної служби видається
посвідчення встановленого ГоловКРУ зразка, підписане керівником відповідного
органу державної контрольно-ревізійної служби і скріплене печаткою цього
органу.
9. Посадова особа органу державної контрольно-ревізійної
служби зобов’язана пред’явити керівнику бюджетної установи посвідчення на право
проведення фінансово-господарського аудиту і на його прохання розписатися в
журналі відвідання установи та її структурних підрозділів представниками контролюючих органів.
10.
Фінансово-господарський аудит проводиться
протягом бюджетного періоду в такій послідовності:
1)
ознайомлення із сферою діяльності бюджетної установи та системою
бухгалтерського обліку, фінансової звітності і внутрішнього фінансового
контролю; аналіз нормативно-правових актів, методичних документів, розрахунків
та обґрунтувань, матеріалів, пов’язаних з проведенням попередніх контрольних
заходів, публікацій у засобах масової інформації, звернень громадян, інформації
суб’єктів господарювання та державних органів щодо використання бюджетною
установою коштів та майна, інших активів і пасивів;
2) виявлення можливих недоліків у фінансово-господарській
діяльності бюджетної установи та здійсненні внутрішнього фінансового контролю,
оцінка ризиків та підготовка програми проведення фінансово-господарського
аудиту;
3) проведення моніторингу фінансової звітності бюджетної
установи та у разі потреби перевірка використання коштів та майна, інших
активів і пасивів, правильності ведення бухгалтерського обліку; аналіз місячної
і квартальної фінансової звітності; оцінка результатів попереднього зовнішнього
і внутрішнього фінансового контролю; визначення повноти врахування керівництвом
бюджетної установи пропозицій, внесених у ході моніторингу її фінансової
звітності та/або перевірки.
Результати моніторингу фінансової звітності при виявленні
недоліків та/або ознак порушень оформляються довідкою, а перевірка – довідкою
або актом, один примірник яких передається керівництву бюджетної установи;
4) дослідження річної фінансової звітності бюджетної
установи; оцінка врахування пропозицій, внесених керівництву бюджетної установи
протягом звітного року за результатами моніторингу її фінансової звітності
та/або перевірки; складання проекту аудиторського звіту з підготовкою висновків
і пропозицій; обговорення проекту аудиторського звіту з керівництвом бюджетної
установи; підписання аудиторського звіту; надання аудиторського звіту
керівництву бюджетної установи;
5) інформування у разі потреби інших державних органів про
рівень достовірності фінансової звітності бюджетної установи, ступінь дотримання
її посадовими особами законодавства з фінансових питань та стан її внутрішнього
фінансового контролю.
11. На кожному етапі проведення фінансово-господарського
аудиту посадовими особами органу державної контрольно-ревізійної служби можуть
надаватися керівництву бюджетної установи пропозиції щодо усунення виявлених
недоліків і порушень, які є обов’язкові до розгляду.
Посадові особи органу державної контрольно-ревізійної
служби у разі звернення керівництва бюджетної установи надають роз’яснення щодо
здійснення операцій з коштами та майном, іншими активами і пасивами, ведення
бухгалтерського обліку, складання фінансової звітності та організації
внутрішнього фінансового контролю.
12. Методика проведення фінансово-господарського аудиту
затверджується ГоловКРУ.
13.
Результати фінансово-господарського аудиту відображаються у звіті, який
складається у порядку та за формою, визначеними ГоловКРУ.
14. Три примірники аудиторського звіту передаються
керівництву бюджетної установи, один з яких залишається у її справах, другий –
подається разом з річним фінансовим звітом головному розпоряднику бюджетних
коштів, а в разі його відсутності – територіальному фінансовому органу, третій – відповідному органу Державного
казначейства.
15. Користувачами аудиторських звітів є розпорядники
бюджетних коштів, фінансові органи та органи Державного казначейства.
16. За
ненадання інформації або надання недостовірної та неповної інформації для
проведення фінансово-господарського аудиту посадові особи бюджетних установ
несуть відповідальність згідно із законодавством.
______________________
Файли що додаються:
ПОРЯДОК проведення органами державної контрольно-ревізійної служби аудиту фінансової та господарської діяльності бюджетних установ