• In English

  • ЗАТВЕРДЖЕНО
    постановою Кабінету Міністрів України
    від 16 грудня 2004 р. № 1681

    ПОЛОЖЕННЯ
    про центр перепідготовки та підвищення кваліфікації
    працівників органів державної влади, органів
    місцевого самоврядування, державних підприємств,
    установ і організацій



    1. Центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій (далі — центр) є закладом післядипломної освіти.

    2. Засновником центру є Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міська держадміністрація.

    Співзасновником центру може бути обласна, Київська та Севастопольська міська рада.

    3. Замовниками надання послуг у галузі післядипломної освіти є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, державні підприємства, установи і організації (далі — підприємства).

    4. Наглядовою радою центру є регіональна рада по роботі з кадрами.

    5. Науково-методичну, інформаційну і консультаційну допомогу центру надає Національна академія державного управління при Президентові України.

    6. Центр діє на підставі статуту, який затверджується його засновником (засновниками) за погодженням з Головдержслужбою та МОН.

    7. Реорганізацію та ліквідацію центру проводить його засновник (засновники) за погодженням з Головдержслужбою.

    Ліцензування освітньої діяльності центру та його акредитація здійснюються в установленому законодавством порядку.

    8. Центр є юридичною особою, має рахунки в установах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

    Центр може мати власну символіку.

    9. Основними завданнями центру є:

    надання послуг з післядипломної освіти державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування і працівникам підприємств (далі — слухачі) відповідно до законодавства;

    надання науково-методичної, інформаційної і консультаційної допомоги органам державної влади та органам місцевого самоврядування.

     

    10. Відповідно до основних завдань центр:

    1) визначає зміст освіти з урахуванням потреб замовників відповідно до державних стандартів в освітній галузі “Державне управління”;

    2) визначає форми та засоби проведення навчального процесу;

    3) затверджує навчальні програми післядипломної освіти за погодженням із замовниками, МОН та Головдержслужбою;

    4) розробляє та погоджує із засновником (засновниками) і Головдержслужбою щорічні плани-графіки підвищення кваліфікації;

    5) залучає до проведення занять висококваліфікованих фахівців навчальних закладів, у тому числі іноземних, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств;

    6) співпрацює з навчальними закладами, у тому числі іноземними, в галузі післядипломної освіти;

    7) укладає з підприємствами, іншими юридичними та фізичними особами договори про надання освітніх послуг;

    8) надає освітні та інші платні послуги, передбачені законодавством;

    9) провадить видавничу діяльність;

    10) у межах своєї компетенції провадить наукову та методичну діяльність:

    організовує науково-методичні і науково-практичні конференції, симпозіуми, інші заходи за участю вітчизняних та іноземних фахівців, обмін викладачами;

    організовує разом із заінтересованими організаціями підготовку і опублікування наукових і науково-методичних праць;

    розробляє та запроваджує програми наукової діяльності, проводить дослідно-експериментальні роботи на замовлення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств тощо;

    11) бере участь у заходах в рамках міжнародного співробітництва;

    12) взаємодіє з Центром сприяння інституційному розвитку державної служби з питань:

    удосконалення системи щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань та запровадження незалежного оцінювання кандидатів на посади державних службовців під час добору, призначення та просування їх по службі;

    організації підвищення кваліфікації та перепідготовки державних службовців;

    організації проведення наукових досліджень і прикладних розробок у сфері державної служби;

    поширення інформації з питань державної служби, адміністративної реформи та розвитку інституцій у контексті європейської інтеграції, впровадження передового вітчизняного і міжнародного досвіду;

    13) взаємодіє з територіальними управліннями державної служби в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі (далі — територіальні управління) за напрямами:

    вивчення потреби місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у підвищенні кваліфікації та перепідготовці державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування;

    надання науково-методичної, інформаційної і консультаційної допомоги у галузі післядипломної освіти;

    ведення комп’ютерного кількісного обліку державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, які пройшли навчання у центрі;

    проведення наукової та аналітичної роботи;

    поширення досвіду роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань організації післядипломної освіти;

    14) провадить іншу діяльність, що не суперечить законодавству.

    11. Структура центру формується з урахуванням його функцій і затверджується засновником (засновниками).

    12. Центр може мати у своєму складі відділи, кафедри, лабораторії, інші навчальні, методичні, видавничі та адміністративно-господарські підрозділи.

    13. Керівництво центром здійснює директор, який призначається на посаду засновником (засновниками) за погодженням з Головдержслужбою на підставі результатів конкурсного відбору.

    Директор центру, як правило, повинен мати науковий ступінь, вчене звання та досвід роботи в органах державної влади, органах місцевого самоврядування.

    Звільнення директора центру з посади проводиться засновником (засновниками) за погодженням з Головдержслужбою.

    14. Директор центру:

    організовує роботу центру, контролює навчальний процес і несе відповідальність за результати діяльності центру;

    видає у межах своїх повноважень накази;

    розробляє та подає на затвердження засновнику (засновникам) кошторис і штатний розпис;

    розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису;

    забезпечує підготовку статистичної та іншої звітності;

    приймає на роботу та звільняє з роботи працівників центру;

    застосовує заходи морального та матеріального заохочення, притягає до дисциплінарної відповідальності працівників центру;

    затверджує положення про структурні підрозділи центру, посадові інструкції, правила внутрішнього трудового розпорядку, регламент, забезпечує охорону праці працівників центру;

    представляє центр в органах державної влади, інших установах та організаціях.

    15. Директор центру є за посадою членом регіональної ради по роботі з кадрами.

    16. Питання оплати праці, права та обов’язки працівників центру регулюються законодавством, статутом, посадовими інструкціями, правилами внутрішнього трудового розпорядку.

    17. Робота центру організовується за планом, що затверджується засновником (засновниками) за погодженням з територіальним управлінням.

    18. Для розгляду напрямів розвитку освітньої та наукової діяльності центру, визначення змісту, форм і методів надання освітніх послуг утворюється навчально-методична рада центру.

    Положення про навчально-методичну раду центру затверджує його директор.

    19. Організація навчального процесу здійснюється відповідно до вимог Законів України “Про державну службу”, “Про службу в органах місцевого самоврядування” і “Про вищу освіту”.

    Групи слухачів з числа державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування формуються з урахуванням категорій їх посад та функціональних обов’язків, а з числа працівників підприємств — за договорами з підприємствами з урахуванням галузей, у яких вони працюють, та відповідно до планів-графіків підвищення кваліфікації, затверджених в установленому порядку, а також за договорами з іншими юридичними та фізичними особами.

    20. Навчання в центрі проводиться за денною, заочною та іншими формами, у тому числі поєднаними, відповідно до навчальних програм, а також у формі стажування.

    21. У центрі проводяться лекції, семінарські, практичні, аудиторні та виїзні заняття тощо.

    22. Відповідно до навчальних програм державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування та працівники підприємств можуть проходити стажування в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, навчальних закладах, на підприємствах, у тому числі за кордоном.

    23. Для визначення рівня успішності слухачів центру за відповідними навчальними програмами проводиться їх атестація.

    24. Слухачі центру мають право:

    брати участь у роботі симпозіумів, конференцій і науково-методичній діяльності;

    вносити пропозиції щодо удосконалення навчального процесу.

    25. Слухачі центру зобов'язані:

    виконувати завдання, передбачені відповідними навчальними програмами;

    дотримуватися вимог статуту центру та правил внутрішнього трудового розпорядку.

    26. У період проходження навчання в центрі за державними службовцями згідно із законодавством зберігається заробітна плата за основним місцем роботи.

    Центр забезпечує державних службовців у період проходження навчання місцем для проживання в готелі (гуртожитку).

    Оплата проїзду державних службовців до місця проходження навчання та до місця роботи, відшкодування витрат на проживання у готелі (гуртожитку) та на відрядження здійснюється органами державної влади, що направляють їх на навчання.

    27. Слухачам центру, які повністю виконали освітньо-професійну програму перепідготовки, професійну програму підвищення кваліфікації або програму тематичного семінару та пройшли атестацію, видається відповідний документ про освіту.

    У разі невиконання вимог відповідних навчальних програм, а також грубого порушення правил внутрішнього трудового розпорядку слухач відраховується з центру наказом директора з видачею відповідної довідки.

    28. Центр надає науково-методичну, консультаційну, інформаційну допомогу державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування і працівникам підприємств у їх навчанні, а також під час стажування, у тому числі за кордоном.

    29. Фінансування центру здійснюється засновником (співзасновником).

    Центр є неприбутковою організацією.

    30. Додатковими джерелами фінансування центру можуть бути:

    кошти, одержані від надання освітніх, науково-методичних, консультаційних, інформаційних, організаційно-технічних, експертних та інших послуг за договорами з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами;

    міжнародна технічна допомога;

    кошти від реалізації друкованих навчальних, науково-методичних та інших видань;

    добровільні внески та пожертвування;

    інші надходження.

    31. Для проведення навчальної і науково-методичної роботи центр може утворювати тимчасові творчі колективи та встановлювати порядок їх заохочення.

    32. Засновник (засновники) забезпечує центр необхідними приміщеннями, сучасними засобами навчання, зв’язку і друку, обчислювальною та іншою технікою, транспортними засобами.

    33. Центр щороку та на вимогу інформує про свою діяльність засновника (засновників), а також Головдержслужбу з питань, які належать до її компетенції.

    ____________________