ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 грудня 2004 р. № 1681
ПОЛОЖЕННЯ
про центр перепідготовки та підвищення кваліфікації
працівників органів державної влади, органів
місцевого самоврядування, державних підприємств,
установ і організацій
1. Центр перепідготовки та
підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого
самоврядування, державних підприємств, установ і організацій (далі — центр) є
закладом післядипломної освіти.
2. Засновником центру є Рада
міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська
міська держадміністрація.
Співзасновником центру може бути
обласна, Київська та Севастопольська міська рада.
3. Замовниками надання послуг у
галузі післядипломної освіти є органи державної влади, органи місцевого
самоврядування, державні підприємства, установи і організації (далі —
підприємства).
4. Наглядовою радою центру є
регіональна рада по роботі з кадрами.
5. Науково-методичну,
інформаційну і консультаційну допомогу центру надає Національна академія
державного управління при Президентові України.
6. Центр діє на підставі
статуту, який затверджується його засновником (засновниками) за погодженням з
Головдержслужбою та МОН.
7. Реорганізацію та ліквідацію
центру проводить його засновник (засновники) за погодженням з Головдержслужбою.
Ліцензування
освітньої діяльності центру та його акредитація здійснюються в установленому
законодавством порядку.
8. Центр є юридичною особою, має
рахунки в установах Державного казначейства,
печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
Центр може мати
власну символіку.
9. Основними завданнями центру
є:
надання послуг з післядипломної
освіти державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування і
працівникам підприємств (далі — слухачі) відповідно до законодавства;
надання науково-методичної,
інформаційної і консультаційної допомоги органам державної влади та органам
місцевого самоврядування.
10. Відповідно до основних
завдань центр:
1) визначає зміст
освіти з урахуванням потреб замовників відповідно до державних стандартів в
освітній галузі “Державне управління”;
2) визначає форми та
засоби проведення навчального процесу;
3) затверджує навчальні програми
післядипломної освіти за погодженням із замовниками, МОН та Головдержслужбою;
4) розробляє та погоджує із
засновником (засновниками) і Головдержслужбою щорічні плани-графіки підвищення
кваліфікації;
5) залучає до проведення занять
висококваліфікованих фахівців навчальних закладів, у тому числі іноземних,
органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств;
6) співпрацює з навчальними
закладами, у тому числі іноземними, в галузі післядипломної освіти;
7) укладає з підприємствами,
іншими юридичними та фізичними особами договори про надання освітніх послуг;
8) надає освітні та інші платні
послуги, передбачені законодавством;
9) провадить
видавничу діяльність;
10) у
межах своєї компетенції провадить наукову та
методичну діяльність:
організовує науково-методичні і
науково-практичні конференції, симпозіуми, інші заходи за участю вітчизняних та
іноземних фахівців, обмін викладачами;
організовує разом із
заінтересованими організаціями підготовку і опублікування наукових і
науково-методичних праць;
розробляє та
запроваджує програми наукової
діяльності, проводить дослідно-експериментальні роботи на замовлення органів
державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств
тощо;
11) бере участь у заходах в рамках міжнародного співробітництва;
12) взаємодіє з Центром сприяння
інституційному розвитку державної служби з питань:
удосконалення системи щорічної
оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань
та запровадження незалежного оцінювання кандидатів на посади державних
службовців під час добору, призначення та просування їх по службі;
організації підвищення
кваліфікації та перепідготовки державних службовців;
організації проведення наукових
досліджень і прикладних розробок у сфері державної служби;
поширення інформації з питань
державної служби, адміністративної реформи та розвитку інституцій у контексті
європейської інтеграції, впровадження передового вітчизняного і міжнародного
досвіду;
13) взаємодіє з територіальними
управліннями державної служби в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві
та Севастополі (далі — територіальні управління) за напрямами:
вивчення потреби місцевих
органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у підвищенні
кваліфікації та перепідготовці державних службовців, посадових осіб місцевого
самоврядування;
надання науково-методичної,
інформаційної і консультаційної допомоги у галузі післядипломної освіти;
ведення комп’ютерного
кількісного обліку державних службовців, посадових осіб місцевого
самоврядування, які пройшли навчання у центрі;
проведення наукової та
аналітичної роботи;
поширення досвіду роботи органів
державної влади та органів місцевого самоврядування з питань організації
післядипломної освіти;
14) провадить іншу діяльність,
що не суперечить законодавству.
11. Структура центру формується
з урахуванням його функцій і затверджується засновником (засновниками).
12. Центр може мати у своєму
складі відділи, кафедри, лабораторії, інші навчальні, методичні, видавничі та
адміністративно-господарські підрозділи.
13. Керівництво центром здійснює директор, який
призначається на посаду засновником (засновниками) за погодженням з
Головдержслужбою на підставі результатів конкурсного відбору.
Директор центру, як правило,
повинен мати науковий ступінь, вчене звання та досвід роботи в органах
державної влади, органах місцевого самоврядування.
Звільнення директора центру з
посади проводиться засновником (засновниками) за погодженням з
Головдержслужбою.
14. Директор центру:
організовує роботу центру,
контролює навчальний процес і несе відповідальність за результати діяльності
центру;
видає у межах своїх
повноважень накази;
розробляє та подає на
затвердження засновнику (засновникам) кошторис і штатний розпис;
розпоряджається коштами в межах
затвердженого кошторису;
забезпечує підготовку
статистичної та іншої звітності;
приймає на роботу та звільняє з
роботи працівників центру;
застосовує заходи морального та
матеріального заохочення, притягає до дисциплінарної відповідальності
працівників центру;
затверджує положення про
структурні підрозділи центру, посадові інструкції, правила внутрішнього
трудового розпорядку, регламент, забезпечує охорону праці працівників центру;
представляє центр в
органах державної влади, інших установах та організаціях.
15. Директор центру є за посадою
членом регіональної ради по роботі з кадрами.
16. Питання оплати праці, права
та обов’язки працівників центру регулюються законодавством, статутом,
посадовими інструкціями, правилами внутрішнього трудового розпорядку.
17. Робота центру
організовується за планом, що затверджується засновником (засновниками) за
погодженням з територіальним управлінням.
18. Для розгляду напрямів
розвитку освітньої та наукової діяльності центру, визначення змісту, форм і
методів надання освітніх послуг утворюється навчально-методична рада центру.
Положення про
навчально-методичну раду центру затверджує його директор.
19. Організація навчального
процесу здійснюється відповідно до
вимог Законів України “Про державну службу”, “Про службу в органах місцевого
самоврядування” і “Про вищу освіту”.
Групи слухачів з числа державних
службовців, посадових осіб місцевого самоврядування формуються з урахуванням
категорій їх посад та функціональних обов’язків, а з числа працівників
підприємств — за договорами з підприємствами з урахуванням галузей, у яких вони
працюють, та відповідно до планів-графіків підвищення кваліфікації,
затверджених в установленому порядку, а також за договорами з іншими юридичними
та фізичними особами.
20. Навчання в центрі
проводиться за денною, заочною та іншими формами, у тому числі поєднаними,
відповідно до навчальних програм, а також у формі стажування.
21. У центрі проводяться лекції,
семінарські, практичні, аудиторні та виїзні заняття тощо.
22. Відповідно до навчальних
програм державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування та
працівники підприємств можуть проходити стажування в органах державної влади та
органах місцевого самоврядування, навчальних закладах, на підприємствах, у тому
числі за кордоном.
23. Для визначення рівня
успішності слухачів центру за відповідними навчальними програмами проводиться
їх атестація.
24. Слухачі центру мають право:
брати участь у роботі
симпозіумів, конференцій і науково-методичній діяльності;
вносити пропозиції щодо
удосконалення навчального процесу.
25. Слухачі центру зобов'язані:
виконувати завдання, передбачені
відповідними навчальними програмами;
дотримуватися
вимог статуту центру та правил внутрішнього трудового розпорядку.
26. У
період проходження навчання в центрі за державними службовцями згідно із
законодавством зберігається заробітна плата за основним місцем роботи.
Центр
забезпечує державних службовців у період проходження навчання місцем для
проживання в готелі (гуртожитку).
Оплата
проїзду державних службовців до місця проходження навчання та до місця роботи,
відшкодування витрат на проживання у готелі (гуртожитку) та на відрядження здійснюється
органами державної влади, що направляють їх на навчання.
27.
Слухачам центру, які повністю виконали освітньо-професійну програму
перепідготовки, професійну програму підвищення кваліфікації або програму
тематичного семінару та пройшли атестацію, видається відповідний документ про
освіту.
У разі
невиконання вимог відповідних навчальних програм, а також грубого порушення
правил внутрішнього трудового розпорядку слухач відраховується з центру наказом
директора з видачею відповідної довідки.
28. Центр
надає науково-методичну, консультаційну, інформаційну допомогу державним
службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування і працівникам підприємств
у їх навчанні, а також під час стажування, у тому числі за кордоном.
29.
Фінансування центру здійснюється засновником (співзасновником).
Центр є
неприбутковою організацією.
30.
Додатковими джерелами фінансування центру можуть бути:
кошти,
одержані від надання освітніх, науково-методичних, консультаційних,
інформаційних, організаційно-технічних, експертних та інших послуг за
договорами з органами державної влади, органами місцевого самоврядування,
підприємствами;
міжнародна
технічна допомога;
кошти від
реалізації друкованих навчальних, науково-методичних та інших видань;
добровільні
внески та пожертвування;
інші
надходження.
31. Для
проведення навчальної і науково-методичної роботи центр може утворювати
тимчасові творчі колективи та встановлювати порядок їх заохочення.
32.
Засновник (засновники) забезпечує центр необхідними приміщеннями, сучасними
засобами навчання, зв’язку і друку, обчислювальною та іншою технікою,
транспортними засобами.
33. Центр
щороку та на вимогу інформує про свою діяльність засновника (засновників), а
також Головдержслужбу з питань, які належать до її компетенції.
____________________
Файли що додаються:
ПОЛОЖЕННЯ про центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій