ГРОЙСМАН В.Б. – Всіх вітаю!
Думаю, що розпочати сьогодні наше засідання було б правильно з вшанування пам`яті наших воїнів. Сьогодні в Україні відзначається День пам'яті наших кіборгів – славних українських воїнів-захисників.
І я би хотів сьогодні, починаючи наше засідання (ми завжди в принципі пам’ятаємо про них, знаємо про них, розуміємо, наскільки важко), але сьогодні я пропоную, щоб ми в цей день ще раз вшанували пам'ять усіх наших героїв, які віддають свої життя за незалежність, за нашу державу і за всіх українців.
(Хвилина мовчання)
ГРОЙСМАН В.Б. – Дякую. Прошу сідати.
Головним нашим завданням – маємо зробити все для того, щоб Україна була по-справжньому незалежною, щоб наша територіальна цілісність була відновлена. Зрозуміло, нам потрібно багато докладати зусиль для цього: і економічно, щоб ми були сильними, і оборонно міцними і сильними. Також ми маємо бути енергетично незалежними.
І цієї теми я би хотів сьогодні торкнутися на початку засідання нашого Уряду.
Насправді зараз майже 1 тис. 150 днів ми живемо без краплини російського газу. Російський газ – це зброя, яка використовувалися проти України, і використовувалася для того, щоб заволодіти нашою незалежністю, нашою державою з різноманітними впливами.
Я думаю, що ми всі пам’ятаємо, як газ використовувався проти українців. І рішення, яке було прийняте – дуже непросте, з 2014 року, спочатку Прем'єр-міністром Яценюком, потім після обрання Президентом Порошенком, щодо припинення будь-якої взаємодії в енергетичній сфері і закупівлі газу від країни-агресора, сьогодні довело, що це дало нам можливість і серйозний поштовх закріпити свою енергетичну незалежність і відмовитися від того тиску, який традиційно здійснювався на нашу державу.
Перед нами стоїть завдання не просто змінити постачальника газу. Ми, Україна, газова держава, маємо серйозні поклади газу, і ми можемо забезпечити себе абсолютно повністю для власних потреб як громадян, так і економіки.
Але для цього потрібні дуже конкретні і чіткі системні кроки. Я говорю про те, що ми маємо збільшувати кратно видобування українського газу. Фактично у нас є чотири базових позиції як єдина система досягнення нашої енергетичної незалежності. Перше – це збільшення видобування українського газу, і я можу сказати, що за декілька років ми зробили величезний прорив щодо дерегуляції цієї сфери, щодо прозорості аукціонів на надра. І я глибоко переконаний, що подальші кроки дадуть великий ефект щодо приросту видобування власного газу.
Наступна позиція – це енергоефективність. Отримувати кращі послуги, але менше споживаючи газу. Ми кожного року зменшуємо споживання, але в цьому році буде запроваджено єдиний системний механізм державного фонду енергоефективності, який зробить все для того, щоб українські громадяни отримали фінансові ресурси для проведення заходів із заощадження.
Також, в тому числі, і заходом з енергоефективності є повна модернізація національної економіки. І це теж відповідає повністю нашим стратегічним пріоритетам.
Наступний важливий пріоритет. Ми газотранспортна держава, і дуже важливо, щоб ми були повністю інтегровані в європейський газовий ринок, використовуючи потужності національної газотранспортної системи, і ми були повністю інтегровані в європейський газовий ринок.
І четверта позиція, яка є надзвичайно важлива, – захистити громадян від ринкових цін на енергоресурси в країні. І це питання системи субсидій. Як всі українці знають, ми розпочали з 1 січня процес монетизації субсидій, який дасть можливість кожному громадянину України отримати в грошовій формі кошти за субсидії, а кошти, які будуть заощаджені від цих субсидій, людина зможе залишити собі на власні потреби.
Ось чотири базових позиції, які є важливі для того, щоб ми ствердили нашу енергетичну незалежність.
Разом з тим два ключових завдання належать до компетенції Національної державної компанії НАК "Нафтогаз України".
Питання видобутку українського газу. І тут питання надзвичайно є важливим тому, що ми розробили всі ліцензії, які наявні у НАК "Нафтогаз"; брали участь у нових конкурсах для того, щоб видобувати ту кількість газу, яка потрібна сьогодні для України, а далі в майбутньому – стати експортером газу. І це абсолютно є можливим.
І друга позиція – це забезпечити ефективну роботу української газотранспортної системи, інтегровану в європейську газотранспортну систему.
Два ключових завдання, які лежать на відповідальності компанії НАК "Нафтогаз України".
Я хотів би зазначити, що сьогодні в нас діє контракт з правлінням компанії НАК "Нафтогаз України", який завершується 22 березня 2019 року. Я вважаю, і не я один, що контракт, який діяв п'ять років, має умови, які на сьогодні є неприйнятними. Йдеться про умови оплати праці і різноманітні винагороди, які отримує правління НАК "Нафтогаз України".
Я завжди підкреслював і сьогодні хочу ще раз сказати: я за те, щоб заробітні плати і винагороди для державних компаній України і їхнього менеджменту були ринкові. Але я проти того, щоб у такий складний час ці оплати були не просто великими, а захмарно великими.
Тому у нас виникає юридична можливість, у Уряду України, переглянути умови контракту з правлінням на умовах укладення нового контракту, в якому будуть передбачені дуже конкретні речі.
Перше. Має бути ринкова заробітна плата, але не захмарна, а винагороди, які будуть у цьому контракті, мають бути повністю залежні від успіхів роботи компанії. Я маю на увазі те, що якщо виконаний план із збільшення видобутку українського газу, тоді зарплата може бути дещо вищою і бонуси вищими. Якщо виконано завдання, що з 1 січня 2020 року Україна повністю інтегрована, а воно має бути виконано, в європейську газотранспортну систему і залишається надійним транзитером після 1 січня 2020 року спільно з нашими європейськими міжнародними партнерами – це може бути ще один показник ефективності роботи компанії і отримання відповідних зарплат та винагород.
Тому такі чіткі завдання будуть поставлені Урядом. Але, беззаперечно, ми повністю підтримуємо високі стандарти корпоративного управління, і ми звернемося сьогодні до наглядової незалежної ради НАК "Нафтогаз України" для того, щоб вони запропонували Уряду розглянути новий контракт з менеджментом на нових умовах, які будуть передбачати нормальні ринкові зарплати і винагороди за конкретні успіхи в роботі компанії.
Тому це питання буде врегульовано, як я і говорив раніше.
Тепер що стосується взагалі роботи державних компаній. Я можу сказати наступне, особливо в цей важкий період, я не вважаю, що в державних компаніях зарплата має бути визначальним чинником і мотивацією роботи в таких компаніях.
Я вважаю, що в державних компаніях, особливо в такий час, є дві складові. Перша – це робота на державу для того, щоб держава була сильною. І друга, щоб отримувати за це зарплату. Але ні в якому разі це не може в державній компанії розглядалися суто як друкарський верстат, який видає кошти в необмежених кількостях. З таким підходом я не буду погоджуватися і знаю, що позиція Уряду тут є теж одностайною і монолітною.
Тому сьогодні ми переглядаємо, точніше, ми приймаємо рішення і припиняємо умови контракту з 22 березня, а до того часу наглядова рада має нам внести пропозиції щодо укладання нового контракту з менеджментом на нових умовах, про які я щойно сказав.
Але наголошую на тому, що головне, щоб системно діяти в досягненні мети енергетичної незалежності.
На додаток хочу сказати, що сьогодні ми заслухаємо ще, мені здається, надзвичайно важливу інформацію про надзвичайно важливу сферу нашого життя – про медицину і охорону здоров'я. Я глибоко переконаний у тому, що якщо три, чотири, п'ять років робити те, що визначено планом реформи медицини, протягом цього часу, я на цьому наголошую, українці будуть бачити позитивні зміни в системі охорони здоров'я, в підвищенні якості медичної допомоги.
І тому важливо системно і послідовно діяти, реалізовуючи цей план. У 2018 році були одні завдання, вони вирішені. У 2019 році будуть наступні завдання, вони будуть вирішені. У 2020 році ще будуть наступні завдання, і українці отримають кваліфікованих лікарів, нормальні умови отримання медичної допомоги як на первинному рівні, так і в лікарнях, і, беззаперечно, лікар за це отримає нормальну достойну зарплату. І ми почали цей рух, як би не було сьогодні складно.
Тому сьогодні Уляна Супрун, в. о. Міністра охорони здоров'я, дасть інформацію про новації 2019 року і Олег Петренко, керівник Національної служби здоров'я України, структури, яка відіграє ключову роль в організації системи охорони здоров'я.
Тому є пропозиція розпочати наше засідання із затвердження порядку денного, який напрацьований урядовими комітетами та включеними питаннями в порядок денний, і перейти до заслуховування питань стосовно охорони здоров'я.
Немає заперечень? Дякую. Порядок денний затверджено. Прошу.