• In English
  • Геннадій Зубко: Попит на кваліфікованих фахівців після об’єднання 1400-1500 громад – понад 60 тисяч
    Служба Віце-прем'єр-міністра України, опубліковано 29 серпня 2019 року о 10:09

    За новою моделлю адміністративно-територіального устрою України прибирається не тільки дублювання функцій між райдержадміністраціями і громадами, а й відбувається економія коштів. У нас зараз 48 тис. державних службовців працюють у РДА, які отримують 6 млрд грн заробітної плати. Після переходу від 465 районів до 102 кількість службовців на місцях зменшиться до 14 тис. 600. Наша пропозиція – зробити так, щоб вони отримували 5 млрд, тобто зменшити витрати на 1 млрд. Але ці 5 млрд направити на гідну заробітну плату для того, щоб можна було набрати гарних фахівців.

    Про це в інтерв’ю інтернет-виданню «Цензор.net» заявив Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко.

    «Сьогодні у нас в громадах люди отримують більшу заробітну плату, ніж в райдержадміністраціях. Тому потреба в таких людях величезна. В 934 громадах сьогодні вже працюють від 20 до 100 працівників. А взагалі потреба на базовому рівні в громадах в фахівцях після об’єднання 1400-1500 громад понад 60 тисяч. І я вам скажу, там буде більш цікава робота, ніж у майбутній райдержадміністрації, в якої фактично більше функцій координації і менше функцій проектного менеджменту», – зазначив Геннадій Зубко.

    Якщо говорити про функціонал, який отримають РДА, це більше питання контролю й координації, ніж прямих послуг. Це служба НСЗУ, служба якості освіти, служба, яка контролює професійно-технічну освіту, питання експлуатації та контролю якості міжрайонних доріг.

    За словами Віце-прем’єр-міністра, районний рівень – це також питання організації роботи державних служб. Це 15 державних органів районного та міжрайонного рівня – казначейська, міграційна, фіскальна, соціальна служба, пенсійний фонд, поліція та інші. Але функції державних органів, в тому числі і пенсійних, зараз переводяться в електроні сервіси. І вони також можуть бути фронт-офісом в громаді. У обласної ради – це координація, забезпечення функціонування обласних комунальних закладів. У районного рівня – це контроль і теж координація. А громада – це вже практично виконання тих послуг, яких потребує громада.